تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816688210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير روسيه: روسيه دنبال قطعنامه عليه ايران نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سفير روسيه: روسيه دنبال قطعنامه عليه ايران نيست
جام جم آنلاين: سفير فدراسيون روسيه در جمهوري اسلامي ايران از وارد شدن اين نيروگاه به شبكه توليد برق ايران از اوايل سال آينده ميلادي خبر داد و گفت: روسيه هرگز به دنبال قطعنامه جديد عليه ايران نيست.


"الكساندر سادوفنيكوف" امروز شنبه در گفتگوي با ايرنا تاكيد كرد: مسكو بطور جدي مصمم به تمكيل و راه اندازي نيروگاه بوشهر است و خود را در قبال تكميل و راه اندازي اين پروژه مسوول مي داند و به عنوان يك طرف ذي نفع، مايل است در كوتاهترين زمان ممكن اين پروژه را به اتمام برساند و اين يك حقيقت روشن و يك واقعيت است .

سادوفنيكوف با بيان اينكه فازهاي مختلف پروژه بوشهر در زمان حاضر در آستانه مرحله آزمايش هاي نهايي قرار دارد، گفت: پس از آزمايش اين فازها، تا پايان سال جاري ميلادي آزمايش كلي شامل همه فازهاي نيروگاه به اضافه اصلي ترين قسمت آن يعني "رآكتور" انجام خواهد شد تا نسبت به هماهنگي و عدم وجود مشكل در كل مجموعه اطمينان حاصل شود.

وي تصريح كرد: در صورت موفقيت آميز بودن آزمايش هاي نهايي ، اوايل سال آينده ميلادي شاهد توليد برق از طريق نيروگاه بوشهر خواهيم بود.

تاخير يا تعطيل شدن پروژه نيروگاه بوشهر به نفع روسيه نيست

وي اطمينان داد كه تاخير يا تعطيل شدن اين پروژه به نفع روسيه نيست چرا كه طولاني تر شدن آن به ضرر طرف روس هم هست و هزينه ها را براي آن افزايش مي دهد.

اين ديپلمات ارشد روسيه در تهران با اشاره به برخي مشكلات ساختماني و فيزيكي كه شركت روسي پس از تحويل گرفتن پروژه نيروگاه بوشهر از شركت آلماني با آن مواجه شد، گفت: تعيين قيمت پروژه و جدول زماني براي تكميل و راه اندازي آن در آغاز عمليات پروژه، اشتباه بود چون ما بعد از تحويل گرفتن آن با مشكلاتي مواجه شديم كه برايمان قابل پيش بيني نبود و ما گاهي مجبور به تجديد نظر يا تجديد برنامه در بخش هايي از كار بوديم كه اين امر سبب طولاني شدن اجراي پروژه شده است .

سفير روسيه در تهران همچنين به مساله تحريم ها اشاره كرد و يكي ديگر از دلايل تاخير در روند ساخت و راه اندازي نيروگاه بوشهر را عدم همكاري مطلوب از سوي برخي كشورها دانست كه به گفته وي قرار بود برخي تجهيزات نيروگاه از سوي اين كشورها تامين شود.

نبايد دقت ، مسئوليت و حساسيت را فداي زمان كرد

سادوفنيكوف همچنين با تاكيد بر اينكه طرف روس طبق تعهدات خود و نيز با توجه به حساسيت بالاي پروژه بايد با بيشترين دقت و بالاترين استانداردها كار كند ، گفت كه نبايد دقت ، مسووليت و حساسيت را فداي زمان كرد.

وي همچنين با اشاره به اينكه نيروگاه بوشهر به لحاظ منطقه جغرافيايي و استراتژيك در نقطه حساسي واقع شده است ، افزود : لازم نيست همه جزئيات مربوط به پروژه بوشهر فاش شود چون مطمئنا برخي در صدد سوء استفاده از آن هستند.

نماينده دولت روسيه در تهران گفت: مسكو هميشه يك جدول زماني براي تكميل نيروگاه بوشهر براي خود داشته است اما اجراي اين جدول گاهي اوقات خارج از امكانات ما است.

سادوفنيكوف با اذعان به اينكه كه در بسياري از موارد دلايلي نظير برخي نا همانگي هاي مربوط به طرف روس باعث تاخير در روند پروژه شده است، گفت: اخيرا و به ويژه در سه سال اخير مسكو توجه بيشتري به نيروگاه بوشهر داشته است .

سفر "سرگئي كرينكو" به تهران

سفير روسيه در تهران در بخش ديگري از اين گفت و گو از احتمال سفر قريب الوقوع "سرگئي كرينكو" به عنوان رييس سازمان رسيدگي به كل فعاليت هاي هسته اي روسيه به تهران خبر داد و گفت كه سفر كرينكو به تهران به موضوع هسته اي ايران مربوط نمي شود و اين مسئله بيشتر مربوط به فعاليت هاي وزارت امور خارجه است .

روسيه هرگز به دنبال قطعنامه جديد عليه ايران نيست

سفير روسيه در تهران در ادامه با بيان اينكه ظاهرا برخي كشورهاي غربي پاسخ اخير ايران به بسته پيشنهادي 1+5 را قانع كننده ندانسته اند و مي خواهند كار تدوين قطعنامه جديد عليه ايران را تسريع كنند، گفت: روسيه هرگز به دنبال قطعنامه جديد نيست و اميدواريم تماس هاي مداوم ايران و آژانس منجر به يك راه حل واقع بينانه و تضمين كننده عدم تلاش ايران براي دستيابي به فناوري هسته اي تسليحاتي شود.
وي در عين حال گفت: البته سوالاتي هست كه بهتر است ايران به دستگاه صلاحيت دار رسيدگي به موضوع هسته اي يعني آژانس بين المللي انرژي اتمي پاسخ هاي كامل تر ارايه كند.
وي ضمن استقبال از همكاري ايران با آژانس اظهار داشت: به همكاري با مقامات و دستگاه هاي صلاحيت دار در زمينه هسته اي ادامه دهد.

با ايران در خصوص خزر همفكر هستيم

الكساندر سادوفنيكوف در بخشي ديگري از اين گفت و گو در خصوص مسايل خزر تصريح كرد: با ايران در خصوص مسايل مختلف منطقه قفقاز از جمله موضوع درياي خزر همفكر هستيم و معتقديم تهران سهم مهمي در بهبود اوضاع اين منطقه و تحكيم ثبات و امنيت آن دارد.

وي با اشاره به اجلاس پاييز گذشته روساي جمهوري كشورهاي ساحلي خزر در تهران و تاكيد بر اهميت آن ، گفت : ما قاطعانه و يكپارجه مخالف هرگونه حضور نظامي كشورهاي غيرمنطقه اي در درياي خزر هستيم .

سادوفنيكوف خاطرنشان كرد: ناتو و غرب علاقه زيادي به نفوذ در منطقه قفقاز به ويژه درياي خزر دارد تا بتواند كشورهاي منطقه را تحت پوشش و نفوذ خود قرار داده و سياست هاي خود را بر اين كشور را ديكته كند.

اين ديپلمات ارشد روس افزود: غرب به ويژه آمريكا سعي دارد تا به بهانه تهديد معرفي كردن روسيه در منطقه قفقاز و خزر، در منطقه نفوذ كند و اين درحالي است كه مسكو همواره خواهان صلح و ثبات منطقه بوده و در عين حال هرگز حاضر به ناديده گرفتن و گذشتن از منافع خود نيست و خوشبختانه در اين خصوص با ايران تفاهم بسيار خوبي داريم و هر دو كشور منافع يكديگر را محترم مي شمارند.

سفير روسيه در تهران ضمن تاكيد بر تمايل كشورش براي تحكيم هرچه بيشتر روابط با ايران، اينگونه روابط را در تامين امنيت منطقه حياتي دانست و گفت : بايد همكاري و هماهنگي هاي بيشتري ميان نيروهاي امنيتي در منطقه ايجاد شود تا مشكلات امنيتي منطقه از جمله قاچاق كالا، سلاح، مواد مخدر و قاچاق انسان كه گامي در منطقه رخ مي دهد، خنثي و ريشه كن شود.

سادوفنيكوف بار ديگر بر مخالف مسكو با حضور نيروهاي نظامي بيگانه و غيرمنطقه اي در خزر و كل منطقه قفقاز تاكيد كرد و اظهار داشت كه مشكلات منطقه بايد به دست كشورهاي داخل آن حل شود و حضور هر طرف بيگانه توازن منطقه را برهم خواهد زد.

ديپلمات ارشد روسيه در تهران تصريح كرد: همه كشورهاي ساحلي خزر خواستار ثبات و صلح و صفا هستند و هيچ وقت نمي خواهند همسايگان خود يا ديگر كشورهاي حاشيه خزر درگير نزاع و جنگ و ناآرامي باشند. ما معتقديم با جنگ نمي توان هيچ مشكلي را حل كرد چون عواقب آن دير يا زود آشكار خواهد شد و درگيري ها و اختلافات بيشتري را به دنبال خواهد داشت.

سوابق فعاليت ديپلماتيك الكساندر سادوفنيكوف

سادوفنيكوف سفير فدراسيون روسيه در جمهوري اسلامي ايران با 36 سال تجربه كار در عرصه ديپلماسي ، از ديپلمات هاي كهنه كار روسيه و شوروي سابق محسوب مي شود.

اين ديپلمات 60 ساله كه مجموع سوابق فعاليت ديپلماتيك وي در ايران به بيش از 19 سال بالغ مي شود، بلافاصله پس از فارغ التحصيل شدن از دانشگاه امور بين الملل شوروي سابق در سال 1972، اولين تجربه فعاليت ديپلماتيك خود را به عنوان دبير سركنسولگري شوروي سابق در ايران (اصفهان) آغاز كرد و تا سال 1976 عهده دار اين مسووليت بود.

وي كه به زبان فارسي تسلط نسبي دارد، همچنين طي سالهاي 1979 تا 1985 به عنوان دبير دوم سفارت شوروي سابق در تهران فعاليت كرده است.

دوره بعدي فعاليت سادوفنيكوف در ايران به سال هاي 1889 تا 1993 مربوط مي شود كه وي مسووليت رايزني سفارت شوروي سابق و روسيه كنوني را تهران را برعهده داشت .

سادوفنيكوف از سال 2005 و اين بار به عنوان سفر روسيه در تهران ، دور جديد فعاليت ديپلماتيك خود در ايران را آغاز كرد و همچنان نماينده ارشد كنوني دولت روسيه در ايران است .
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن