تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816447141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كرد زنگنه:يك سوم دارايي دولت واگذار شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كرد زنگنه:يك سوم دارايي دولت واگذار شد
مديرعامل سازمان خصوصي سازي از واگذاري يك سوم از داراييهاي دولت طي 3.5 سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتداي سال 84 تا پايان مردادماه سال جاري 36 هزار و 600 ميليارد تومان سهام شركتهاي دولتي واگذار شده است.

به گزارش رجانيوز به نقل ازمهر، غلامرضا حيدري كردزنگنه امروز در نشستي با خبرنگاران با بيان اينكه سازمان خصوصي سازي با ابلاغ قانون سياستهاي كلي اصل 44 وارد فضاي جديدي شده و وظايف تازه اي را بر عهده گرفته است، گفت: وظيفه اين سازمان فقط واگذاري شركتهاي دولتي به بخش غير دولتي نيست، بلكه توانمند سازي بخش غير دولتي، خصوصي سازي و تعارني را بر عهده دارد كه در اساسنامه جديد سازمان به آن توجه بيشتري شده است.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي از واگذاري 366 هزارو 775 ميليارد ريال ( 36 هزارو 677 ميليارد تومان) از سهام شركتهاي دولتي از ابتداي سال 84 تا پايان مردادماه سال جاري توسط اين سازمان خبرداد و افزود: ميزان واگذاري سال 84 حدود 76 ميليارد تومان، سال 85 حدود دو هزارو 700 ميليارد تومان، سال 86 حدود 23 هزارو 200 ميليارد تومان و در 5 ماهه ابتداي سال جاري نيز 10 هزارو 600 ميليارد تومان بوده است.

به گفته وي تعداد شركتهاي دولتي واگذار شده به بخش خصوصي طي مدت مذكور 333 شركت بوده كه بيشترين آن با 167 شركت مربوط به واگذاري هاي سال 86 بوده است، همچنين در 5 ماهه ابتداي سال جاري نيز سهام 51 شركت دولتي به بخش خصوصي واگذار شده است.

وي گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 10 هزار و 600 ميليارد تومان سهام واگذار كرده ايم كه 2.5 برابر پيش بيني واگذاري يك ساله است.

سهام ترجيحي

كردزنگنه با تاكيد بر اينكه واگذاري شركتهاي دولتي در نيمه دوم سال جاري سرعت مي گيرد، تصريح كرد: طي مدت مذكور به 57 هزارو 675 نفر به ارزش 196 ميليارد تومان سهام ترجيحي واگذار شده كه تعداد سهام واگذار شده يك ميليارد و 575 ميليون سهم بوده است.

سهام عدالت

وي از اتمام واگذاري سهام عدالت به مشمولان مرحله اول تا سوم خبرداد و افزود: تعداد مشمولان اين سه مرحله كه همگي سهام خود را دريافت كرده اند، 22 ميليون و 500 هزار نفر با ميزان سهام يك ميليون توماني بوده است، همچنين سود سهام عدالت مرحله اول در سال گذشته نيز توزيع شد.

مديرعامل سازمان خصوصي سازي گفت: پيش بيني مي شود كه امسال سود سهام عدالت اين افراد مربوط به 50 شركت به هزارو 800 ميليارد تومان بالغ شود كه از مهر و آبان ماه سال جاري پرداخت اين سود در سراسر كشور آغاز خواهد شد.

وي با بيان اينكه جمع آوري فرمهاي سهام عدالت ايثارگران در هفته جاري آغاز شده است، اظهار داشت: همچنين فرمهاي يك ميليون و 470 هزار نفر از مشمولان دريافت سهام عدالت افراد تحت پوشش بهزيستي نيز در حال انجام است، همچنين فرم 6.5 ميليون نفر از كاركنان دولت و روستائيان نيز كه جزو مشمولان مرحله دوم و سوم هستند در سراسر كشور در حال توزيع است.

كردزنگنه خاطرنشان كرد: همچنين در انتظار دريافت اطلاعات 2.5 ميليون نفر از زنان كارگر سرپرست خانوار، گروه هاي خاص، خدام و برخي گروه هاي كوچك به منظور واگذاري سهام عدالت به آنها هستيم و در مجموع بايد به 42 ميليون نفر از افراد سهام عدالت واگذار شود.

وي تاكيد كرد: تنها كارهاي مربوط به شناسايي 6 ميليون نفر از افراد كه داراي كار آزاد بوده و تحت پوشش هيچ نهادي نيستند به منظور واگذاري سهام عدالت انجام نشده كه البته كارگروهي نيز براي انجام اين كار تشكيل شده است. وي از واگذاري سهام عدالت به 36 ميليون نفر و در حال انجام بودن واگذاري اين نوع سهام به 13.5 ميليون نفر خبر داد.

وي از دستور وزير امور اقتصادي و دارايي در شوراي راهبري اين وزاتخانه براي تشكيل ستادي به منظور تدوين آئين نامه ها، دستور العملها و غيره در راستاي واگذاريها خبرداد و افزود: 48 تكليف از قبيل تصويب نامه هيئت وزيران، مصوبه شوراي عالي اجراي اصل 44، مصوبه هيئت عالي واگذاري و ساير نظام نامه ها در اين آئين نامه است كه 43 مورد آن راسا توسط وزارت اقتصاد يا مشتركا با ساير وزارتخانه ها انجام مي شود و 5 مورد آن نيز مستقلا توسط ساير دستگاه ها اجرا مي شود.

ارزيابي شركتها پس از واگذاري

مديرعامل سازمان خصوصي سازي بر توجه به مرحله پس از واگذاري شركتهاي دولتي و مسائلي از قبيل نظارت بر عملكرد آنها، افزايش بهره وري، كارآئي، سرمايه گذاري هاي جديد، افزايش اشتغال، طرح هاي توسعه اي و غيره تاكيد كرد و از انجام يك طرح مطالعاتي در يك سال اخير براي تدوين يك مدل ارزيابي عملكرد براي زمان پس از واگذاري سهام شركتهاي دولتي خبرداد و افزود: يكسري از شركتها در اين زمينه ارزيابي شده اند، البته در دو سال گذشته حتي يك مورد شكايت از واگذاري شركتها صورت نگرفته است.

وي ادامه داد: مدل تدوين شده شامل 8 محور، معيارهاي اقتصادي و بهره وري، فرآينده ها و استانداردهاي مديريت كيفيت، آموزش كاركنان و مديريت، تحقيق و توسعه فناوري، بازار و مشتري مداري، اشتغال زايي و مسئوليت اجتماعي و مسئوليت ذي نفعان و معيار هاي مالي و بورس است.

كردزنگنه يكي از وظايف سازمان خصوصي سازي را نظارت پس از واگذاري ذكر كرد و افزود: اين شركتها از اين لحاظ كه آيا زمانيكه در دست دولت بوده كارآئي بهتري داشته و يا زمانيكه خصوصي شده، ارزيابي مي شود.

وي از واگذاري يك سوم از داراييهاي دولت طي 3.5 سال گذشته خبرداد و افزود: ايران جزو كشورهايي است كه داراي بالاترين واگذاري ها به خصوص در سال گذشته بوده است، بر همين اساس نيز طي سال 88 بايد واگذاري شركتهاي دولتي خارج از صدر اصل 44 به پايان برسد و تا سال 93 نيز كل واگذاري ها بايد به اتمام برسد.

مخابرات

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي از تلاش براي اخذ مجوز واگذاري بقيه سهام شركت مخابرات از هيئت دولت در هفته جاري خبرداد و افزود: هنوز مشخص نيست كه سهام اين شركت به صورت بلوكي يا خرد واگذار خواهد شد.

پالايشگاه اصفهان

وي از عرضه 30 درصد سهام پالايشگاه اصفهان به زودي در بورس خبرداد و افزود: البته هنوز مشخص نيست كه اين سهام يكجا و يا ترجيحي واگذار شود.

بانكها

وي از رفع مشكلات واگذاري بانكها در خصوص اساسنامه و مشكل صندوق بازنشستگي آنها و تشكيل كارگروهي در اين خصوص خبرداد و افزود: در 1.5 سال گذشته كارهاي واگذاري سهام بانكها بسيار فشرده انجام شد و واگذاري سهام آنها جزو سياستها بوده و قطعي است.

كردنگنه ادامه داد: براي واگذاري سهام بانكها ممكن است از روش تركيبي استفاده شود يعني افزايش سرمايه و فروش حق تقدم داشته باشيم كه در اينصورت بانكها به بخش خصوصي واگذار مي شود و سهم دولت كاهش مي يابد، البته اين موضوع بستگي به تصميم دولت دارد.

وي در مورد واگذاري سهام بانك رفاه نيز اظهارداشت: زماني سازمان تامين اجتماعي مدعي بود كه 94 درصد سهام اين بانك متعلق به اين سازمان است، اگر اين امر ثابت شود فقط 6 درصد از سهام آن كه در اختيار دولت است، واگذار خواهد شد.

بيمه ها

مديرعامل سازمان خصوصي سازي گفت: برنامه واگذاري بيمه هاي مشمول خصوصي سازي نيز در حال نهايي شدن است و جزو برنامه هاي امسال ما محسوب مي شود.

كشتيراني

وي از واگذاري كل سهام كشتيراني به بخش خصوصي و باقي ماندن تنها 20 درصد از سهام اين شركت در دست بخش خصوصي خبرداد و افزود: اين شركت به دليل اينكه صدر اصل 44 است 20 درصد آن در اختيار دولت باقي خواهد ماند و 80 درصد سهام آن واگذار شده است.

نظرات كاربران:
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن