تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805603952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرماندارگناوه:توسعه زيرساخت هاي اين شهرستان با‪ ۲۰۰‬طرح دردولت نهم شتابان شده‌است (قسمت اول)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فرماندارگناوه:توسعه زيرساخت هاي اين شهرستان با‪ ۲۰۰‬طرح دردولت نهم شتابان شده‌است (قسمت اول)
داخلي. اجتماعي. توسعه. هفته. دولت.

فرماندار گناوه گفت: توسعه‌زيرساخت‌هاي اساسي اين شهرستان با اجراي ‪۲۰۰‬ طرح عمراني در زمينه آب، برق، مخابرات، راه‌سازي ، بهداشت و درمان، آموزش وپرورش، ورزش، توليد وصنعت، عمران شهري و ساماندهي تاسيسات بندري شتابان شده است.

تيمور يزدانشناس به مناسبت هفته دولت درگفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: طرح‌هاي عمراني كه در سه سال اخير افتتاح يا عمليات اجرايي آنها در شهرستان گناوه آغاز شده ، بيش از دو برابر طرح‌هايي است كه در يك دهه گذشته در اين شهرستان اجرا شده است.

وي ادامه داد: به رغم خدمات نظام جمهوري اسلامي در سال‌هاي پس از انقلاب براي رفع محروميت‌ها در مناطق محروم نظير گناوه اما بسياري از زيرساخت ها يا مورد كم توجهي قرار گرفته بود يا ضرورت آن تبيين نشده بود.

فرماندار گناوه بيان كرد: با روي كار آمدن دولت نهم و در راستاي تحقق شعار عدالت محوري و مهرورزي همه مناطق كشور بويژه نقاط كمتر توسعه يافته مورد توجه جدي دولتمردان از جمله شخص رييس جمهوري قرارگرفته و تلاش براي محروميت زدايي با تمام ظرفيت‌ها آغاز شد.

وي يادآورشد: دراولين گام دولت عدالت محور براي عمران و آبادني در اين شهرستان محروم و كمتر توسعه يافته، اعتبارات سال ‪ ۱۳۸۵‬شهرستان به دوبرابر افزايش يافت و عمران و آبادني در مناطق شهري و روستايي با تلاشي مضاعف آغاز شد.

يزدانشناس به مشكل بي‌آبي در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: در ابتداي شروع بكار دولت نهم به رغم ايجاد خط انتقال سد كوثر و عبور آن از اين شهرستان نه‌تنها بسياري از روستاهاي حاشيه اين خط از آب لوله‌كشي برخوردار نبودند بلكه شهر گناوه نيز بطور كامل به اين خط وصل نشده بود و شهروندان مكرر با بي‌آبي مواجه مي‌شدند.

فرماندار گناوه افزود: در اولين گام اتصال اصولي آب شهر گناوه به خط انتقال كوثر با تاكيد مقامات كشوري و پيگيري مجدانه مسوولان استاني و شهرستان مورد توجه قرار گرفت و مشكل آب آشاميدني مردم اين شهر در دولت نهم براي هميشه رفع شد.

وي يادآورشد: باتوجه به اينكه دولت عدالت محور مصرانه پيگير بوده كه اعتبارات بين شهر و روستاها عادلانه توزيع شود، اين امر زمينه شتاب توسعه در روستاها را نيز فراهم كرد و بسياري از روستاهاي اين شهرستان كه همجوار خط آب رساني سد كوثر قراردارند از آب لوله كشي برخوردار شدند.

يزدانشناس گفت: مجتمع آبرساني به روستاهاي منطقه حله در بخش ريگ اين شهرستان نيز در دولت نهم با اختصاص اعتبار كافي تكميل و به بهره برداري رسيد و روستاهاي باقي مانده در بخش مركزي نيز با آغاز طرح بزرگ مجتمع آبرساني حياتداود در آستانه برخورداري از آب آشاميدني لوله‌كشي قرار گرفته‌اند كه كار با جديت در حال انجام است.

فرماندار گناوه به غفلت ازبرق رساني برخي روستاهاي اين شهرستان تا پيش از شروع بكار دولت نهم اشاره كرد و گفت: وقتي به‌عنوان فرماندار دولت نهم در شهرستان گناوه مشغول به خدمت شدم در سركشي از برخي روستاها اين غفلت را به وضوح لمس كردم، چرا كه برخي خانوارهاي روستايي درگرماي طاقت فرساي تابستان به ناچار گرمترين ساعت روز را زير سايه درختان سپري مي‌كردند.

وي خاطرنشان كرد: با برنامه‌ريزي دقيق و پيگيري مجدانه‌اي كه در راستاي رفع اين محروميت آغاز شد، در سه سال اخير تمام روستاهاي فاقد شبكه برق در اين شهرستان برقرساني شد و امروز بجز يك يا دو سكونت گاه روستايي كه شامل تعداد محدودي خانوار است تمام روستاها و آبادي‌هاي اين شهرستان از نيروي برق برخوردار شده‌اند.

يزدانشناس گفت: روستاي عرش در بخش ريگ و روستاهاي بينك، محمدعبدعلي و عربي در بخش مركزي آبادي‌هايي بودند كه با گذشت بيش از ربع قرن از پيروزي انقلاب اسلامي از انرژي برق به عنوان نياز اوليه محروم بودند و دولت عدالت محور نهم ، روشنايي را به خانه‌هاي اين روستاها هديه كرد.

وي گفت: اكنون تقويت، توسعه وبهسازي شبكه برق درشهر و روستاهاي شهرستان مورد توجه جدي قرار گرفته و درسال جاري با بيش از ‪ ۳۰‬ميليارد ريال اعتبار استاني و تخصيص همين ميزان از طرف وزرات نيرو اين كار اساسي در حال اجرا مي‌باشد.

فرماندار گناوه افزود: در اجراي طرح تقويت ونوسازي شبكه برق بندر گناوه حداقل سه خط مستقل از پستهاي برق شهرستان براي نقاط مختلف شهر بويژه محلات نوساز ايجاد مي‌شود وتمام ترانس‌هاي فرسوده شبكه نيز تعويض مي‌شود. ك/‪۳‬ فرماندار گناوه توسعه مخابرات در اين شهرستان اعم از واگذاري تلفن ثابت به همه خانوارهاي شهري و روستايي و توسعه پوشش شبكه تلفن همراه در سراسر شهرستان بويژه نقاط كور و جاده‌ها را از ديگر دستاوردهاي دولت نهم در اين شهرستان دانست و گفت: درزمان حاضرتمام حوزه شهرستان زيرپوشش شبكه مخابرات قراردارد.

وي ادامه‌داد: توسعه راههاي مواصلاتي اعم‌از راههاي اصلي وجاده‌هاي روستايي از ديگر اولويت‌هاي دولت نهم در شهرستان گناوه بوده بطوريكه ايجاد يك بزرگ راه درمسير اين شهرستان و دو راه اصلي دسترسي به مركز استان و اتصال منطقه شمالي استان بوشهر به استانهاي فارس وكهگيلويه وبويراحمد از پيگيري و مصوبات استاني هيات دولت در سفرهاي استاني بوده است.

فرماندار گناوه تاكيد كرد: در دولت نهم قطعه دوم راه ساحلي شيف به بندر گناوه حد فاصل بندرريگ تا جاده گناوه به برازجان به بهره‌برداري رسيد كه نقش مهمي درتسهيل رفت وآمد مردم بندرريگ به نقاط مختلف استان بوشهر داشته است.

وي گفت: جاده ساحلي شيف به بندر گناوه كه برخي قطعه‌هاي آن در گذشته انجام شده با تاكيد دولت در سفر استاني واختصاص اعتبار لازم با جديت درحال اجراست و عمليات اجرايي قطعه ششم آن حدفاصل بندر ريگ تا روستاي محمدي در منطقه حله بصورت شبانه روزي در دست ساخت است.

يزدانشناس افزود: اين جاده ساحلي علاوه بر اينكه مسير شهرستان گناوه به مركز استان بوشهر را كوتاه مي‌كند، بندرريگ را از بن بست ارتباطي خارج مي‌سازد و تردد مردم مركز استان به شهرهاي شمالي استان و همچنين استان خوزستان را نيز تسهيل مي‌كند.

يزدانشناس توضيح داد كه راه گناوه - شول ميشان در شمال شرقي شهرستان گناوه نيز محور ارتباطي ديگري براي اتصال اين منطقه از استان بوشهر به استانهاي فارس و كهگيلويه و بويراحمد است كه در سفر استاني رييس جمهوري و هيات دولت به بوشهر مصوب شده و با اختصاص حدود ‪ ۱۵‬ميليارد ريال اعتبار در سال جاري مراحل اجرايي آن در حال پيگيري است.

وي بزرگ راه برازجان ، گناوه - ديلم را يكي ديگر از مصوبات استاني سفر رييس جمهوري دانست و افزود: اين راه پر تردد كه محور اصلي ارتباطي استان بوشهر به خوزستان است ، با اعتبارات مناسبي كه به آن تخصيص يافته در چند قطعه درحال اجراست كه قطعه‌اي از آن از سه‌راه بندرريگ تا شهر گناوه با طول قريب به ‪ ۹‬كيلومتر كه نوروز امسال افتتاح شد، نقش مهمي در تسهيل ترافيك اين محور و كاهش چشمگير تصادفات دراين نقطه داشته است.

فرماندار گناوه گفت: در راستاي توسعه راههاي اين شهرستان همچنين علاوه بر نوسازي روكش آسفالت جاده‌فعلي راه گناوه به برازجان درحوزه اين شهرستان و جاده كمربندي بندر گناوه، راه روستاهاي تل تل، چم شهاب، محمدعبدعلي و گشويي نيز در دولت نهم احداث و به بهره‌برداري رسيد و چند راه روستايي نيز تعريض و تعمير شده است.

وي يادآورشد: در زمان حاضر تنها روستاي احمد حسين در اين شهرستان جاده ندارد كه آنهم با توجه خاص دولت و اختصاص اعتبار، زيرسازي و ايجاد ابنيه آن آغاز شده و پيش بيني مي‌شود در سال جاري به بهره‌برداري برسد.

يزدانشناس گفت: بخش بهداشت و درمان شهرستان بيش از ديگر بخش‌ها در دولت نهم‌متحول شده‌است، چنانكه بيمارستان سوانح وسوختگي اين شهرستان كه ساختمان قديمي آن فرسوده بود و مدتها از استاندارد لازم خارج شده بود با عنايت خاص دولت در دور اول سفر استاني رييس جمهوري و هيات دولت مورد توجه جدي قرار گرفت و ساختمان جديد آن علاوه بر تكميل فاز اول، با تجهيز كامل وسايل مورد نياز در سفر دور دوم افتتاح و بهره‌برداري شد.

وي افزود: اين بيمارستان كه علاوه بر خدمت رساني به مردم شهرستان گناوه و استان بوشهر به بيماران ديگر استان‌هاي همجوار نيز خدمات ارايه مي‌كند، ظرفيت تبديل به يك بيمارستان بين‌المللي براي پذيرش بيماران سوانح سوختگي كشورهاي عربي حوزه جنوبي خليج فارس را نيز دارد.

يزدانشناس يادآورشد: مراكز بهداشتي درماني شهرستان گناوه با تجهيز بيمارستان اميرالمومنين (ع) اين شهرستان به بخش‌هاي جديد و جذب پزشك‌هاي متخصص با ايجاد تسهيلات لازم از جمله احداث خانه‌هاي سازماني براي پزشكان و همچنين نوسازي چند مركز بهداشت شهري و روستايي بيش از پيش در دولت نهم تقويت شده و هم اينك براي درمان بسياري از بيماري‌ها نياز به اعزام بيمار به مراكز درماني ديگر شهرها نيست.

وي گفت: درهمين حال مراكز درماني نظير درمانگاه بندرريگ به‌برخي تجهيزات از جمله راديولوژي مجهز شده و نخستين داروخانه در اين بندر راه‌اندازي شده و بهسازي خانه‌هاي بهداشت روستايي نيز در دستور كار قرار گرفته است.

فرماندار گناوه افزود: افزايش آمبولانس براي تقويت اورژانس شهرستان نيز انجام‌شده‌وپايگاه‌امدادجاده‌اي نيزدرمحورمواصلاتي‌اين‌شهرستان‌مستقرشده‌كه زمان انتقال بيماران و حادثه‌ديدگان به‌مراكزدرماني‌به‌حداقل رسيده است.ك/‪۳‬ ادامه دارد...
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن