تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820995879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کاشاني قربانی اختلاف با سازمان تربيت بدنی (هفتمين تغيير علي آبادي در مديريت دو تیم بزرگ)


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: هفتمين تغيير علي آبادي در مديريت استقلال و پرسپوليس
کاشاني قربانی اختلاف با سازمان تربيت بدني

http://www.etemaad.com/Released/87-04-01/17-1.jpg
مهدي اميرپور

در روزهايي که رئيس سازمان تربيت بدني استعفاي حبيب کاشاني از مديريت پرسپوليس را کذب مي دانست و سخنگوي سازمان تربيت بدني هم به همه اطمينان داده بود «علي آبادي اصلاً با استعفاي کاشاني موافقت نمي کند» و علي سعيدلو رئيس هيات مديره پرسپوليس وعده داده بود «کسي غير از کاشاني پرسپوليس را مديريت نمي کند» با استعفاي حبيب کاشاني موافقت شد. اين اتفاق عجيبي در فوتبال ايران نيست. يک سال پيش هم در روزهايي که محمدحسن انصاري فرد مدير سابق پرسپوليس به خاطر اختلاف با سازمان تربيت بدني از مديريت تيم استعفا داده بود، نه تنها رئيس سازمان تربيت بدني که حتي سخنگوي سازمان هم موضوع را تکذيب کرده بودند ولي بالاخره با استعفاي انصاري فرد موافقت شد. آن روزها بحث بر سر تعويض کادر مديريتي پرسپوليس و حضور مديران آبادگراني در هيات مديره تيم بود. آن روزها با وجود اينکه حبيب کاشاني در شوراي شهر در جريان انتخاب شهردار تهران به جاي اينکه به علي آبادي راي بدهد، قاليباف را انتخاب کرده بود، به خاطر سفارش محمود احمدي نژاد از سوي علي آبادي براي مديريت تيم انتخاب شد. ماجرايي که باعث موضع گيري سازمان تربيت بدني در تمام روزهاي فصل گذشته نسبت به باشگاه پرسپوليس بود. تيم مديريتي پرسپوليس که نفرات اصلي آن از اعضاي شوراي شهر بودند، به خاطر اختلاف بين شوراي شهر و دولت احمدي نژاد روز به روز کمتر از حمايت سازمان تربيت بدني برخوردار شد تا اينکه بالاخره در روز جشن قهرماني پرسپوليس کاشاني از مديريت تيم کنار گذاشته شد. اگر سال گذشته کنار گذاشتن محمدحسن انصاري فرد با ناکامي تيم در رسيدن به قهرماني ليگ برتر توجيه پذير بود، اين مرتبه برکناري غيرمحترمانه و غيررسمي کاشاني اصلاً قابل توجيه نيست. او در پايان سالي که تيم به قهرماني مسابقات ليگ برتر رسيده بود از مديريت تيم استعفا داده شد. اگر به دنبال علت استعفاي اجباري کاشاني مي گرديد بايد شما را ارجاع بدهيم به تماشاي «نود» که پنجشنبه شب پخش شد. همان طور که انصاري فرد هم پس از استعفاي اجباري خودش ترجيح داده بود در «نود» از علت استعفاي خودش حرف بزند. انصاري فرد در تماس تلفني با نود از حقايق تلخ آن روزهاي فوتبال ايران پرده برداشت که سازمان تربيت بدني با فشار آوردن روي مديران پرسپوليس به دنبال حضور مديران هم سو با خودشان در تيم است. حالا پس از گذشت يک سال از اين اتفاقات باز هم تاريخ براي تيم سرخپوش تهراني تکرار شد و حبيب کاشاني از کار کنار گذاشته شد. در نامه استعفاي کاشاني که از سوي سازمان تربيت بدني روي سايت هاي خبري گذاشته شده «فراهم نبودن شرايط براي ادامه کار و عدم امکانات» علت اصلي استعفاي کاشاني اعلام شده اما اگر پنجشنبه گذشته «نود» را تماشا مي کرديد، يک ماجراي عجيب را از زبان کاشاني مي شنيديد؛ «در ملاقات اعضاي هيات مديره با آقاي علي آبادي ايشان فرمودند در دو سال گذشته چهار ميليارد تومان به تيم کمک کردند ولي در اين مدت غيراز 675 ميليون توماني که در طول فصل به ما پرداخت شد، چهارصد ميليون تومان هم پس از قهرماني در ليگ برتر به ما دادند که سرجمع مي شود يک ميليارد و صد ميليون تومان. پس از اينکه من به حرف هاي علي آبادي اعتراض کردم ايشان پس از پايان نشست به سراغ من آمد و گفت اگر نمي تواني با اين شرايط کنار بيايي، استعفا بده. من هم استعفا دادم تا به همه بفهمانم ديگر نمي توانستم با آن شرايط کنار بيايم.»

البته محمد آخوندي سخنگوي سازمان تربيت بدني که پيش از اين در ماجراي حضور صفايي فراهاني در نود بدون استدلال قابل توجهي از منافع سازمان دفاع کرده بود، اين بار هم پس از تماس تلفني کاشاني با «نود»، روي خط آمد و بدون اينکه دليل خاصي را به زبان بياورد تمام حرف هاي کاشاني را تکذيب کرد. به هر حال اين مرتبه ديگر بحث بر سر مديران اصولگرا و اصلاح طلب آنها نيست. حبيب کاشاني از مديران معتمد دولت نهم به حساب مي آيد و بحث اختلاف او با علي آبادي بيش از اينکه به ضعف کاري او در پرسپوليس ارتباط داشته باشد، به سبک مديريتي علي آبادي در سازمان تربيت بدني برمي گردد. سبکي که در آن نه تنها مديران استقلال و پرسپوليس بايد از سوي رئيس سازمان تربيت بدني تاييد شوند که پس از ضعف فيروز کريمي روي نيمکت استقلال، رئيس سازمان دستور سرمربيگري امير قلعه نويي در تيم را مي دهد و حتي در پروسه انتخاب حميد استيلي براي سرمربيگري پرسپوليس حتي براي انتخاب دستيارهاي او هم حساسيت به خرج مي دهد. سبکي که در آن اگر مديري به خواسته هاي علي آبادي تن بدهد، سرنوشتي شبيه به فتح الله زاده پيدا مي کند که جايگاه مديريتي اش در استقلال مقاوم تر مي شود و اگر کسي از اجراي آنها سر باز بزند، سرنوشتي شبيه به کاشاني و انصاري فرد خواهد داشت و از کار برکنار مي شوند.

علي آبادي در جشن قهرماني پنجشنبه شب پرسپوليس وقتي به دام خبرنگاران افتاد تمام ابهامات را با حرف هاي کلي پاسخ داد. او در جواب اينکه «با کاشاني اختلاف داشتيد؟» گفت؛ «اين تيم متعلق به مردم است و ما از تمام توان خود براي موفقيت آن استفاده مي کنيم.»

و در پاسخ به اينکه «بين استقلال و پرسپوليس تبعيض گذاشتيد؟»، گفت؛ «در حد توان از دو تيم پشتيباني کرديم.» و اصلاً اشاره يي نکرد به کمک دو ميلياردي به استقلال و حمايت 675 ميليون توماني به پرسپوليس.

البته ارتباط خوب رئيس سازمان تربيت بدني با مديران استقلال تنها به چند ماه گذشته ختم مي شود وگرنه چه کسي ماجراي اختلاف محمد حسين قريب با سازمان و روي کارآمدن مقداد نجف نژاد و البته پس از آن مديريت فتح الله زاده در استقلال را فراموش کرده.

گويا سازمان تربيت بدني در مديريت کلان استقلال و پرسپوليس به دنبال رسيدن به رکوردهاي جديد است. آنها در سه سال گذشته محمدحسين قريب، مقداد نجف نژاد، بهمني و فتح الله زاده را براي استقلال انتخاب کردند و از آن سو هم در پرسپوليس از محمدحسن انصاري فرد به کاشاني رسيدند و الان به دنبال مجيد فرخزادي هستند. انتخاب هفت مدير در سه سال گذشته براي مديريت دو تيم بزرگ تهراني سياست عجيبي است؛ سياستي که در آن مديران استقلال و پرسپوليس تنها يک سال در تيم دوام مي آورند و پس از آن بايد جاي خود را به ديگري بدهند.

اين به ضعف مديريتي علي آبادي در سازمان تربيت بدني برمي گردد.

حتي اگر او و تيم مديريتي اش در سازمان تربيت بدني با ارسال تکذيبيه هاي فراوان به مطبوعات به دنبال تکذيب اين ماجرا باشند، اما اتفاقاتي که در سه سال گذشته افتاده بهترين سند براي ضعف مديريتي آنها است.

اعتماد






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن