تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816538919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقصران اين شكست بايد با محروميت مواجه شوند ناكامي بزرگ كشتي در المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مقصران اين شكست بايد با محروميت مواجه شوند ناكامي بزرگ كشتي در المپيك
جام جم آنلاين: كشتي ايران در المپيك پكن تن به شكستي بزرگ داد تا جملگي جامعه گوش شكسته ايران از اين ناكامي انگشت تعجب به دهان بگيرند!


شكست كشتي در المپيك در حالي اتفاق افتاد كه طي دو سال اخير همه گونه امكانات با حضور مدير بانفوذي (به‌لحاظ مالي و نه تخصصي)‌ در اختيار كشتي قرار گرفت تا كشتي‌گيران بدون دغدغه براي حضور در ميدان المپيك آماده شوند. اما كشتي باخت، چون تصور و بينش درستي از حضور در المپيك نزد دست‌اندركاران و بويژه كادر فني تيم ملي كشتي آزاد وجود نداشت.

حضور يك سرمربي 74 ساله و محتاط اولين ضربه اساسي در راه حضور در المپيك بود تا رئيس فدراسيون كه تحت تاثير صحبت‌هاي غيرواقع دور و بري‌هايش همه چيز را از زواياي مثبت آن مورد توجه قرار مي‌داد و حتي قول كسب 14 مدال از مسابقات را مي‌داد مثل همه دوستداران كشتي بازي بخورد و امروز نيز در پايان المپيك و درج شكستي بزرگ و سوال‌برانگيز جلوي نام كشتي ايران، چنين بگويد كه كشتي ايران آسيايي است تا جهاني!

آقاي يزداني‌خرم بايد بداند امروز چاره‌اي ندارد جز آن كه بپذيرد فريب كساني را خورده‌ كه هرچند تا ديروز تعريف و تمجيدش را مي‌كردند، اما امروز و در هنگامه شكست در كنارش نخواهند بود. محمدعلي صنعتكاران در مقام نايب‌رئيس فدراسيون كه هميشه سر و كله‌اش در هنگامه المپيك‌ها از كانادا پيدا مي‌شود تا حضور در اين بازي‌ها را از دست ندهد دوباره به كانادا بازخواهد گشت و محمود معزي‌پور نيز كه ناكارآمدي‌اش بر هيچ‌كس پوشيده نيست، پي كسب و كار خويش خواهد رفت .

اين وسط، سر كشتي كلاه گشادي رفته است كه هميشه نتوانسته است با اين همه استعداد و سرمايه در جاي جاي كشور، حقش را از كشتي دنيا بگيرد. ايراد كشتي ما اين است كه سنتي فكر مي‌كند و كار دست‌ كاردان نيست.

بي‌شك در اين مسير هيچ فرقي بين منصور برزگر و محمود معزي‌پور و محسن فره‌وشي وجود ندارد و جملگي يك خاستگاه مشترك دارند و طي اين همه سال نيز تا توانسته‌اند، نتايج مشعشع! براي كشتي ايران رقم زده‌اند. حرف اين است كه كشتي ايران بايد در جهت برون‌رفت از اين شرايط، طرحي نو دراندازد نه اين‌كه دوباره با بازگشت به عقب، آزموده را دوباره تجربه كند.

براستي امروز ورزش و جامعه كشتي نبايد از كساني كه با سرمايه‌هاي ملي ورزش و احساسات پاك مردم بازي كرده‌اند، بسادگي بگذرد. حداقل كاري كه مي‌توان انجام داد اين است كه آقايان براي 10 سالي از مربيگري تيم ملي كنار گذاشته شوند تا به جاي پاسخگويي شفاف و به‌عهده گرفتن مسئوليت‌هاي شكست، توپ را به زمين يكديگر نيندازند.

بي‌شك دلايل شكست كشتي بر آگاهان اين رشته مشخص است، حتي مردمي كه طي چند روز گذشته به عشق افتخارآفريني كشتي‌گيران و جبران ناكامي‌ها به تلويزيون زل زده بودند، بخوبي واقفند كه ناكارآمدي كادر فني و برنامه‌ريزي اشتباه فدراسيون، كشتي را در المپيك پكن به ضعف مفرط رساند تا بدن‌هاي ناآماده و بي‌انگيزگي نزد اعضاي تيم ملي (منهاي يكي دو كشتي‌گير)‌ مشهود باشد و كشتي‌گيران از باخت نيز خم به ابرو نياورند.

چرا بايد رضا يزداني اين‌قدر بي انگيزه و بي‌تفاوت مقابل كشتي‌گير آذربايجاني مبارزه كند و در كمتر از 2 دقيقه تن به شكست ضربه فني دهد؟ چرا بايد سعيد ابراهيمي ناآماده و به‌دور از شرايط قهرماني براي حضور در المپيك انتخاب شود كه حتي در مقابل كشتي‌گير مصري متزلزل ظاهر شود؟ بي‌شك اگر كادر فني بر اين نكته واقف بوده جفا كرده است كه از يك كشتي‌گير جوان (سعيد اميري)‌ و يك با تجربه (عليرضا حيدري)‌ بسادگي عبور كرده است.ابراهيمي در مقابل گئورگي گودچليدزه گرجي شكست را از قبل پذيرفته بود تا در دو تايم مغلوب شده و خود را از حضور در ادامه مسابقات راحت سازد.

در اين حين، حيف از فردين معصومي كه براحتي زحمات چندين‌ساله‌اش را بر باد ديد و در عين شايستگي براي كسب مدال بواسطه ضعف كادر فني و هدايت‌نشدن درست، مدال المپيك را از دست بدهد.

بي‌شك فردين مي‌توانست با تاكتيك مناسب اين كشتي‌گير روس را شكست دهد، اما او باخت تا با وجود تلاشش در گروه بازنده‌ها و پيروزي بر حريف آمريكايي و بلغار، در ديدار رده‌بندي دچار اشتباهي بزرگ‌تر شده و در شرايطي كه پيش از اين چندين‌بار مراد موتاليم‌اف قزاق را شكست داده بود،‌ با اشتباه وحشتناك خود مبارزه برده را در عرض 10 ثانيه و روي زيرگيري غير ضروري خود با شكست عوض كرده و در نهايت به مقام پنجم برسد.

به هر حال، بد ترين نتيجه براي كشتي آزاد در المپيك رقم خورد تا با يك مدال برنز مراد محمدي در 60 كيلوگرم نتيجه‌اي ضعيف براي كشتي ايران در عرصه المپيك‌ها به ثبت رسيده باشد. به هر حال لازم است مقصران شكست ضعف‌هاي خود را بپذيرند و با حرف‌هايي غير واقع‌بينانه بيش از اين دل مردم را نيازارند.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن