تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817211160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست مشترك براي حل و فصل مسائل منطقه اي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نشست مشترك براي حل و فصل مسائل منطقه اي


سرمايه : سفر غيرمنتظره شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر براي ديداري چندساعته با مقامات ايراني پنجشنبه گذشته در تهران انجام شد.مراسم استقبال از امير قطر در محل نهاد رياست جمهوري و با حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران برگزار شد. براساس اين گزارش بعد از مراسم رسمي استقبال، بلافاصله مذاكرات رئيس جمهور ايران و امير قطر در محل نهاد رياست جمهوري برگزار شد و طي آن، امير قطر و تعدادي از مقامات اين كشور با رئيس جمهور ايران گفت وگو كردند.

محمود احمدي نژاد و شيخ حمد بن خليفه آل ثاني در اين مذاكرات آخرين تحولات منطقه و راه هاي ارتقاي بيش از پيش روابط جمهوري اسلامي ايران و قطر را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
رئيس جمهور با ابراز خرسندي از توسعه بيش از پيش روابط دو كشور در زمينه هاي مختلف، همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران و قطر را به نفع منطقه و جهان اسلام دانست. احمدي نژاد در ادامه اين ديدار، همكاري هاي مشترك و گفت وگو براي حل وفصل مسائل منطقه اي و بين المللي را مهم ارزيابي كرد و گفت: «هنگامي كه كشورهاي منطقه و ايران تصميم به گفت وگو و مذاكره براي توسعه همكاري ها و تاكيد بر نقاط مشترك مي گيرند، دشمنان ملت هاي منطقه از اين امر مايوس مي شوند.» رئيس جمهوري با استقبال از ابتكار عمل قطر براي برگزاري نشستي مشترك براي حل وفصل مسائل منطقه اي در آينده نزديك اظهار اميدواري كرد اين نشست ها بتواند به توسعه همكاري هاي دوجانبه و چندجانبه كشورهاي منطقه بينجامد. لازم به ذكر است در يك ماه اخير برخي اظهارات از سوي مقامات ايراني و عربي باعث افزايش سطح تنش هاي لفظي ميان دو طرف شده است.
در آخرين نمونه، تاسيس دفتر دريايي در ابوموسي از سوي ايران موجب گسترده شدن واكنش ها شد.
از سوي ديگر امير قطر نيز همكاري كشورهاي مسلمان منطقه در نزديكي هر چه بيشتر روابط ملت هاي منطقه را مهم دانست و در ادامه با اشاره به تلاش كشورهاي غربي براي خدشه وارد كردن در روابط كشورهاي منطقه با جمهوري اسلامي ايران گفت: «كشورهاي غربي با برخي بهانه جويي ها، خواستار سوءاستفاده از كشورهاي منطقه عليه ايران هستند اما همكاري هاي مشترك كشورهاي منطقه با يكديگر مي تواند تمام توطئه هاي دشمنان را خنثي كند.»
اين سفر در حالي از سوي امير قطر انجام شد كه شبكه تلويزيوني الجزيره با وجود گذشت 12ساعت از زمان ورود امير قطر به تهران هيچ خبر يا گزارشي درباره اين سفر پخش نكرد.
الجزيره با وجود توجه گسترده به ورود كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا به بغداد و سفر گوردون براون به كابل، در بخش هاي مختلف خبري خود به سفر امير قطر اشاره نداشت.
كشمكش ها بين روسيه و غرب و نيز انفجار انتحاري در پاكستان از جمله ديگر محورهاي خبري پنجشنبه در الجزيره بود. در اين مذاكرات، امير قطر و تعدادي از مقامات اين كشور همچنين رئيس جمهوري كشورمان، پرويز داوودي معاون اول رئيس جمهور ، مجتبي ثمره هاشمي مشاور ارشد رئيس جمهور و منوچهر متكي وزير امور خارجه حضور داشتند.
امير قطر بعد از گفت وگو با مقامات ايراني عصر همان روز تهران را به مقصد دوحه ترك كرد. پيش از اين آل ثاني در ارديبهشت ماه سال 85 در سفري دوروزه به تهران با مقام هاي عالي رتبه ايراني ديدار و درباره موضوعات دوجانبه و منطقه اي گفت وگو كرده بود. در فاصله سفر قبلي و سفر اخير آل ثاني به تهران، رئيس جمهوري ايران و امير قطر سه بار بصورت تلفني با يكديگر گفت وگو كردند كه دو بار آن در 30 مهرماه 85 و 23 شهريور 86 با موضوع تبريك عيد فطر و همچنين حلول ماه رمضان انجام شد و موضوع سومين گفت وگوي تلفني در اول خردادماه سال جاري هم رايزني درباره توافق گروه هاي مختلف لبناني در دوحه قطر بود.
فروردين ماه سال جاري نيز سيدمحمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه با سفر به قطر با امير اين كشور ديدار و ابراز اميدواري كرد گسترش روابط و نزديكي مواضع دو كشور ايران و قطر، گام موثري در حل وفصل مسائل و مشكلات منطقه باشد. تقريباً يك ماه پيش از سفر هاشمي شاهرودي، در هشت اسفندماه سال 86 حمدبن جاسم آل ثاني، نخست وزير قطر براي گفت وگو با مقام هاي ايراني به تهران آمده و مذاكراتي را با پرويز داوودي، معاون اول رئيس جمهوري انجام داده بود. در سال هاي گذشته يكي از اصلي ترين موضوعات مرتبط با ايران كه مقام هاي قطري درباره آن اظهارنظر كرده اند، موضوع هسته اي ايران بوده است. سوم ارديبهشت ماه سال گذشته شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر در همايشي با عنوان «نشست سالانه درباره دموكراسي، توسعه و تجارت آزاد» در دوحه بر حل وفصل مناقشه هاي موجود درباره برنامه هسته اي ايران از طرق ديپلماتيك تاكيد كرد و آن را به نفع همه طرف ها دانست. حمد بن جاسم آل ثاني نخست وزير قطر هم چند روز پيش از امير اين كشور، در همين همايش، درخواست حل وفصل ديپلماتيك مناقشه ها را تكرار كرده بود. جالب اينكه تزيپي ليوني وزير امور خارجه اسرائيل كه براي حضور در اين نشست به قطر آمده بود، تلاش كرد با ابراز نگراني از برنامه هسته اي ايران، دوحه را نيز در مسير تقابل با تهران با خود همراه كند.
نخست وزير قطر چند روز پس از سخنراني خود در نشست دوحه نيز در نشست خبري مشترك با آنگلا مركل صدراعظم آلمان در برلين با بيان اينكه ايران كشوري مهم براي ماست، تاكيد كرد: «تاريخ نشان داده كه اعمال تحريم عليه ايران نتيجه عكس مي دهد.»
وي در اين كنفرانس خبري بار ديگر از كشورهاي مرتبط با پرونده هسته اي ايران خواست مناقشه ها را از طريق مذاكرات مسالمت آميز و ديپلماتيك حل و فصل كنند.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن