تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821197070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران:عرضه كالا در سر چهارراه‌ها در شان شهروندان نيست


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: شهردار تهران:عرضه كالا در سر چهارراه‌ها در شان شهروندان نيست
عكس:حميد‌ جاني‌پورشهردار تهران در مورد مخالفت شهرداري با برگزاري نمايشگاه‌هاي موقت پاييزه وزارت بازرگاني در ماه رمضان‌، گفت‌: با اين كه وزارت بازرگاني يا سازمان بازرگاني شهر تهران در يك يا چند نقطه از شهر چادر زده و مواد غذايي عرضه كنند مخالفيم‌، چون مسائل ترافيكي‌، امنيتي و بهداشتي رعايت نمي‌شود.


شهردار تهران در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب‌ افزود‌: شهرداري تهران فروشگاه‌هاي شهروند و 122 بازار روز در محلات شهر دارد‌، همه آنها را در اختيار وزارت بازرگاني قرار مي‌دهيم و آنها مي‌توانند در آن مرغ‌، گوشت‌، تخم‌مرغ و غيره توزيع كنند و ما نيز به خاطر رفاه شهروندان از آن استقبال مي‌كنيم.
وي خاطرنشان كرد‌: اين كه وزارت بازرگاني در چند نقطه شهر چادر بزند در شان مردم نيست و مخالف كرامات انساني است‌، كدام عقل سليم اجازه مي‌دهد ماشين‌هاي يخچال دار سر چهارراه‌ها گذاشته و مرغ بفروشند‌، واقعا اين كار نه منطقي است‌، نه شان مردم در آن رعايت مي‌شود به علاوه موجب ترافيك نيز مي‌شود‌.
قاليباف افزود‌: ما با ماشيني كه در خيابان مي‌ايستد و هندوانه مي‌فروشد‌، برخورد مي‌كنيم‌، چه طور وزارت بازرگاني از ما توقع دارد كه سر چهار راه‌ها يخچال بگذارد و مرغ بفروشد‌.
وي در ادامه گفت‌: 122 ميدان تره بار و فروشگاه شهروند را براي عرضه محصولات در اختيار وزارت بازرگاني قرار مي‌دهيم‌، اما با عرضه آن در خيابان‌ها مخالفيم‌.
شهردار تهران با اشاره به ويژگي‌هاي بوستان پرديس بانوان گفت‌: قبلا قول داده بوديم كه شهر تهران را به چهار منطقه تقسيم مي‌كنيم‌. امروز در حوزه جنوب اين افتتاح انجام شد و در آينده نه چندان دور در محدوده غرب نيز دو مجموعه افتتاح خواهد شد.
وي افزود‌: اين مجموعه 27 هكتار است و يك سالن سرپوشيده ورزشي با امكانات مختلف دارد‌. همچنين مجهز به كتابخانه‌، مهدكودك‌، پيست دوچرخه سواري و از همه مهم‌تر زمين چمن فوتبال استاندارد است‌.
قاليباف ادامه داد: با توجه به اينكه خانم‌ها در زمينه فوتبال افتخارات خوبي داشتند، اما زمين فوتبال استاندارد و مناسب ويژه بانوان نداشتيم كه اين زمين آماده افتتاح است و از امروز مي‌تواند در اختيار تيم‌هاي مختلف قرار گيرد.
شهردار پايتخت‌ گفت: اين مجموعه در كنار پارك آبي آزادگان قرار گرفته كه خانواده‌ها مي‌توانند از اين پارك استفاده كنند و همانطور كه آقايان از فضاي پارك‌ها به راحتي استفاده مي‌كنند، اين فضا به طور ويژه براي بانوان در نظر گرفته شده است.
وي به راه‌اندازي ديگر پارك‌هاي بانوان اشاره كرد و افزود‌: در تهران احداث 5 پارك ويژه بانوان را در برنامه داريم‌. دو پارك مكان‌يابي شده‌، رديف اعتبارشان مشخص شده و عمليات احداث‌شان آغاز شده است و در زمان‌بندي مناسب در مناطق 18 و 22 افتتاح مي‌شوند.
قاليباف همچنين‌، گفت‌: ما با ديواركشي و تفكيك جنسي به اين معنايي كه شايع شده مخالفيم‌. در همه برنامه‌هاي شهرداري در حوزه مسائل فرهنگي و اجتماعي و ورزشي‌، توجه ما خانواده محور است و اين فرصت را فراهم كرديم كه خانواده با هم از اين محيط‌ها استفاده كنند.
وي ادامه داد‌: در اين محدوده بيش از 100 هكتار پارك داريم كه همه خانواده‌ها از آن استفاده مي‌كنند و اين فضاي 27 هكتاري براي خانم‌ها فراهم است كه به‌طور خاص از آن استفاده كنند.وي در ادامه با بيان اينكه به دليل كامل نشدن فضاي سبز اين پارك‌، در بعضي نقاط از بيرون به داخل مشرف است‌، گفت: زمين فوتبال، سالن‌ها و بخشي از باغ ژاپني سرپوشيده و غيرمشرف است و بانوان مي‌توانند بدون حجاب ورزش كنند. اما براي استفاده از پيست دوچرخه سواري حتما بايد حجاب را رعايت كنند. تا جايي كه برايمان امكان داشته باشد به جهت فيزيكي ديد اينجا را محدود كرديم، اما به طور كامل ديدش محدود نيست.
شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد حساب‌هاي مالي شهرداري تهران اظهار كرد‌: در بخش حساب‌هاي مالي و شركت‌ها‌، شوراي شهر و آقاي چمران حتما موافقند كه در هيچ مقطعي در 50 سال گذشته‌، اين شفافيت وجود نداشته و در دوسال قبل حتي شورا به شركت‌ها اشراف نداشت‌، اما امروز به گونه اي است كه اگر مردم به بخش مالي و اداري بروند‌، آخرين وضعيت مالي شهرداري كاملا روشن است و فكر مي‌كنم در اين زمينه گله‌اي نباشد‌.وي افزود‌: اما اين كه همه مصوبات شوراي شهر در تهران به طور كامل اجرا مي‌شود‌، اين گونه نيست و شوراي شهر هم چنين توقعي ندارد‌، چراكه هر هفته طرح‌هاي زيادي در شورا مطرح و حجم كار زيادي وجود دارد و ما تلاش مي‌كنيم به اندازه توانمان با اولويت‌بندي‌، كارها را انجام دهيم كه فكر مي‌كنم در شهر نيز ملموس باشد‌.
قاليباف در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد فروش بليت در مقطعي از زمان به بازديدكنندگان آبنماي موزيكال بوستان آزادگان گفت‌: سال گذشته كه اين آبنما را افتتاح كرديم‌، هنوز از پيمانكار به طور كامل تحويل نگرفته بوديم و مشكلاتي وجود داشت كه مدتي آن را تعطيل كرديم كه با رفع نقايص آن مجددا راه‌اندازي شد و هر شب در تابستان كار مي‌كند‌.
وي افزود‌: قبلا به دليل سرمايه‌گذاري بخش خصوصي‌، قرار بود فروش بليت انجام شود‌، اما واقعا براي مردم جنوب شهر اين امكان وجود نداشت كه در هر مرتبه پولي پرداخت كنند‌، به همين دليل در قرار داد بخش خصوصي اين هزينه را پرداخت كرديم و هم‌اكنون نه در بوستان ملت و نه در بوستان آزادگان مبلغي دريافت نمي‌شود.
شهردار تهران در مورد اجراي پروژه‌هاي عمراني شهرداري گفت‌: همه پروژه‌هاي عمراني مانند اتوبان شهيد باكري‌، تونل توحيد طبق زمان بندي انجام مي‌شود و دو هفته آينده عمليات تونل نيايش-صدر آغاز مي‌شود و پروژه‌هاي عمراني طبق زمان بندي بدون هيچ وقفه‌اي با وجود مشكلاتي چون كمبود سيمان‌، ميلگرد‌، گراني مصالح‌، قطع برق ادامه دارد و پروژه ميلاد و توحيد سه شيفت در حال كار است و پروژه يك شيفتي در شهر كم داريم‌.
قاليباف در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد تصميم شهرداري در مورد احداث گورستان در تلو و مخالفت محيط زيست با بيان اين كه اين محدوده پايين‌تر از محدوده تلواست و زمين‌هاي آن مربوط به منطقه سرخه‌حصار است‌، خاطرنشان كرد‌: محيط‌زيست بحث كارشناسي دارد كه ما به اين بحث وارد نشديم‌، اما به هر حال بايد به آنها پيشنهادي بدهد‌، چون يكي از معضلات امروز تهران كمبود و توسعه گورستان است و تمركز آن در يك نقطه منصفانه نيست‌.
وي افزود‌: در اعياد شعبان و روزهاي پنج‌شنبه‌، جمعيت زيادي به سمت بهشت زهرا(س) مي‌روند كه موجب ايجاد ترافيك و گذران وقت زيادي مي‌شود و حتما بايد محيط زيست نقطه ديگري را پيشنهاد دهد‌، چون اين شهر گورستان مي‌خواهد و هم‌اكنون نيز زمان زيادي را از دست داده‌ايم‌.
قاليباف در ادامه گفت‌: بهشت زهرا داراي يك پارك بزرگ است و مسائل بهداشتي در آن رعايت مي‌شود و گورستان‌هاي آينده را نيز طوري طراحي كرديم كه وقتي مردم در آن حضور مي‌يابند كاملا يك محيط باز و مفرحي نيز وجود داشته باشد و رعايت مسائل بهداشتي و امنيتي را نيز مد نظر داريم‌.
وي ابراز اميدواري كرد كه اين معضل كه به عنوان دغدغه‌اي براي پايتخت است‌، به زودي حل شود‌.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن