تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804550738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد ائمه جمعه بر تلاش دولتمردان در جهت حل مشكلات مردم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تاكيد ائمه جمعه بر تلاش دولتمردان در جهت حل مشكلات مردم
بخش خبري شهرستان : نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته با حضور چشمگير امت خداجو در سراسر كشور اقامه شد.
ائمه جمعه در آستانه فرارسيدن هفته دولت و سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر ضمن تجليل از مقام اين شهيدان والامقام اظهار اميدواري كردند دولت در جهت رفع مشكلات اقتصادي مردم گامهاي موثري بردارد و اجازه ندهد قشر ضعيف جامعه در برابر فشار سنگين گراني ارزاق عمومي و مسكن از پا درآيد.
خطباي جمعه با تاكيد بر اين نكته كه همه دولتهايي كه بعد از انقلاب پا در صحنه خدمتگزاري گذاشته اند لايق تقدير هستند انتقاد سازنده از دولت را حق مردم دانسته و بيان داشتند : ملت بايد عملكرد دولت را نظارت كرده و ضمن پشتيباني از دولت در فرصتهاي مناسب ضمن نقد فعاليتهاي انجام گرفته نقاط قوت و ضعف را يادآوري كرده و سهم خود را در اداره كشور فراموش نكنند.
ائمه جمعه هفته دولت را فرصت مناسبي براي ارائه فعاليتهاي انجام گرفته دولت دانسته و تاكيد نمودند كه خدمتگزاري براي مردم بايد در دولتها بدرخشد.
خلاصه اي از اخبار نمازجمعه برخي بخش ها و شهرهاي كشور از نظرتان مي گذرد.
ابهر ـ حجت الاسلام رحيمي نژاد امام جمعه ابهر ضمن فراخواندن خود و نمازگزاران به تقواي الهي در بحث خودشناسي اظهار داشت : هدف از خلقت انسان عبادت و پرستش خداوند است . خداوند فرموده است اگر تقوا و خودشناسي داشته باشيد هرچه را كه اراده كنيد با اراده خداوند تحقق پيدا خواهد كرد. وي در ادامه در مورد وساوس شيطاني اظهار داشت : شيطان با وسوسه هاي خود انسان را از مسير الهي خارج مي كند و باعث مي شود انسان حال مناجات نداشته باشد. خطيب جمعه در پايان ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر را گراميداشت و از زحمات و تلاشهاي دولت تقدير نمود.
رامهرمز ـ حجت الاسلام موسوي فرد با گراميداشت هفته دولت از دولت خواست با رسيدگي به مشكلات مردم با برخي از ادارات دولتي كه نه تنها مشكلات مردم را حل نمي كنند بلكه مشكل آفرين هم هستند با آنها برخورد شود. وي با تقبيح اظهارات معاونت رئيس جمهور و رياست سازمان ميراث فرهنگي افزود : كسي كه در جايگاه معاونت رئيس جمهور قرار گرفته است براي چندمين بار دست به عملي مي زند كه اين عمل اخير و اعمال گذشته او همه بر خلاف اصول مسلمه انقلاب اسلامي است كه كمترين مجازات وي به خاطر گفتارها و كردارهاي غلط پي درپي او عزل و كنارزدن او از اين سمت است نه اينكه تحت عنوان استعفا كنار زده شود حجت الاسلام موسوي فرد در ادامه خطبه ها ضمن اشاره به موفقيت پرتاب ماهواره اميد ايران در كنار 5 كشور قدرتمند دنيا به دو رخداد مهم منطقه اشاره كرد و افزود با رويداد اول اتفاقاتي است كه در گرجستان افتاد كه ضعف و ناتواني آمريكا و اسرائيل را بيش از پيش به نمايش گذاشت و دوم اينكه بركناري يكي از مهم ترين متحدان آمريكا در منطقه رئيس جمهور پاكستان است كه اين بركناري بهترين درس عبرت براي سران منطقه خليج فارس و كشورهاي اسلامي است .
بهبهان ـ حجت الاسلام سليماني با گراميداشت روز پزشك و بزرگداشت ابن سينا و روز بزرگداشت محمدبن ذكرياي رازي در خطبه هاي نمازجمعه و روز داروسازي اشاره كرد و در ادامه گفت : پرتاب ماهواره بر سفير اميد در نيمه شعبان توسط متخصصان پرافتخار كشورمان راه را براي موفقيت هاي آينده هموار ساخته است . اين موفقيت با توجه به اين كه فقط چند كشور محدود در دنيا از آن بهره مند هستند و باتوجه به اين كه در زماني كه قدرت هاي غربي تلاش مي كنند از فناوري هاي پيشرفته محروم كنند موفقيت بسيار باارزشي براي ملت ما محسوب ميشود وي در ادامه بااشاره به آغاز هفته دولت گفت : شهيد رجايي و باهنر حقيقتا نيروهاي برجسته اي بودند كه با دلسوزي و جايگاه مردمي امتحان خود را پس دادند و انقلاب با تمام وجودشان آميخته شده بود و براي همه مسئولان الگو مي باشند.
چمستان ـ حجت الاسلام جباري با بيان حديثي از رسول خدا(ص ) در توصيه به ابن مسعود گفت : اي پسر مسعود از مستي گناه و معصيت بر حذر باش كه مستي آن همانند شراب مي باشد وي سپس فرارسيدن هفته دولت و سالروز شهادت دو الگو و اسوه خدمتگزاري وا خلاص شهيد رجايي و باهنر را گرامي داشته و همه كارگزاران و دولتمردان را در تاسي به اين دو چهره مشعشع تلاش و دلسوزي و خدمتگزاري خالصانه ترغيب و سفارش نمود. وي همه عمر انقلاب به ويژه دهه اول آن را آميخته با سختي هاي جانكاه و دشواريهاي طاقت فرسا و دشمني هاي ناجوانمردانه دشمنان اين نظام ياد كرد و اظهار داشت : دشمنان عنود و خونخوار نظام اسلامي تا به امروز از هيچ اقدام و هيچ عامل و اهرم شكننده عليه ما فروگذار نكردند مگر آنكه آن ابزار را عليه ما به كار گرفتند به كمانشان آن ابزارها و شيطنتهايشان كارساز و بازدارنده حركت سريع انقلاب به سوي اهداف مقدسش خواهد بود در حالي كه نتيجه كاملا به عكس بود هم افشاي ماهيت خبيث دشمنان و اوج كينه توزي آنها با اين نظام به نمايش گذاشته شد و هم وفاداري و پايداري و غيرتمندي ملت نسبت به نظام مضاعف گرديد.
بهنمير : حجت الاسلام شريف تبار با دعوت نمازگزاران به تقواي الهي و گراميداشت هفته دولت پيرامون جايگاه مديريت در اسلام به تفصيل سخن گفت . وي با بيان آيات و روايات اظهار داشت : مسئوليت از ديدگاه اسلام امانت است و مديران و مسئولان امانت دار خدا و مردم هستند و مسئوليت تكليف و وظيفه است نه وسيله سودجويي . امام جمعه بهنمير با گراميداشت ياد شهيدان رجايي و باهنر گفت : دولت در نظام اسلامي بايد به تمام معنا خود را خدمتگزار مردم بداند و هدفي جز كسب رضاي خدا از طريق خدمت به ملت نداشته باشد. وي در ادامه خطبه هاي نماز برخي از خدمات دولت نهم را برشمرد و گفت : دولت با اتخاذ تدابير لازم جلوي افزايش قيمت ها و گراني را بگيرد و هم چنين به بخش فرهنگ بايد بيشتر توجه شود.
گرگان ـ امام جمعه گرگان گفت : دولت هاي نظام اسلامي حاضرند جان خود را در راه خدمت به مردم فدا كنند. آيت الله نورمفيدي در خطبه اول آيين نمازجمعه اين شهر بااشاره به ادعاي مشاهده و ديدار امام زمان (عج ) كه از سوي برخي مطرح مي شود عنوان كرد : در طول تاريخ برخي با ادعاي مهدويت و اين كه ما مهدي موعود هستيم خواسته اند به قدرت و حكومت دست يابند. دسته ديگر نظير بهائيت و بابيت با مطرح كردن ارتباط داشتن با آن حضرت قصد فراهم كردن زمينه هاي انحراف در دين را داشته اند. دسته سوم كساني بودند كه با ادعاي ارتباط با امام زمان (عج ) در صدد بوده اين كه براي خود كسب وجهه و اعتبار نمايند. آيت الله نورمفيدي در پايان اين خطبه به همه توصيه كرد : مساله انتظار را به گونه اي معني نكنيم كه دشمنان و مستكبرين ما و ائمه را زيرسئوال ببرند و ما را خرافي معرفي كنند. خطيب جمعه گرگان هم چنين ضمن بزرگداشت فرارسيدن هفته دولت و تجليل از مقام شامخ شهيدان رجايي و باهنر گفت : اين دو شخصيت با خون خود نشان دادند كه دولت در نظام اسلامي چنين امتيازي دارد كه براي خدمت به اسلام و مردم حتي حاضر است جان خود را فدا كند و اين درس براي دولت هاي پس از خود برجاي گذاشتند. وي ادامه داد : بايد از همه دولت ها پس از انقلاب به خاطر زحماتي كه كشيده اند قدرداني كرد و دعا كنيم خداوند به دولت كنوني براي انجام خدمات بيشتر توفيق روزافزون عنايت فرمايد.
آبيك ـ نماز پرصلابت و دشمن شكن جمعه در شهرستان آبيك به امامت حجت الاسلام عبدالصمد رمضاني امام جمعه موقت اين شهر با حضور پرشور مردم خداجوي اقامه گرديد. امام جمعه موقت آبيك ضمن توصيه خود و نمازگزاران عزيز به رعايت تقواي الهي باتوجه به روز جهاني مسجد مساجد را كانون ديني پايگاه مهم عبادي و اجتماعي مسلمانان خواند و گفت : متوليان مساجد بايد افراد صالح و پاك باشند و برنامه هايش سازنده و تربيت كننده و بودجه اش هم مشروع و حلال باشد و نمازگزاران آن نيز اهل تقوا بوده تا مساجد از هدف اصلي خود كه عمران و آبادي معنوي است دور نماند. خطيب جمعه آبيك اخلاق و خوشرفتاري امام جماعت و هيات امنا و خادم مسجد حتي موذنين متدين و خوش صوت و فضاي زيباي مسجد را در جذب جوانان به مساجد موثر دانست و تاكيد كه مسجد بايد مركز و كانون تربيت و اصلاح جوانان باشد. حجت الاسلام رمضاني به فرارسيدن هفته دولت و روز كارمند اشاره كرد و گفت : حضرت امام (ره ) مي فرمايند « خدمت به هر كشوري اين است كه آن كسي كه مشغول يك خدمتي است آن خدمت را خوب عمل كند. اگر همه اجزاي اين مملكت يا هر مملكت ديگري كاري كه به آنها محول است آنرا خوب انجام بدهند مملكت آباد مي شود. ايشان با بيان فرازي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه اساسي ترين تكليف دولت برطرف كردن مشكلات زندگي مردم است به جهت گيري ها و توفيقات دولت اصول گراي نهم اشاره كرد و خاطرنشان ساخت : مردم محوري تلاش جهت افزايش فرهنگ خدمت رساني سفرهاي استاني و ارتباط تنگاتنگ با اقشار مختلف مردم . عدالت محوري و ايجاد آرامش سياسي در كشور از ويژگيهاي دولت نهم است .
انار ـ حجت الاسلام منتظري امام جمعه انار در خطبه اول نماز بر اهميت رعايت خشوع در نماز تاكيد كرد و گفت : زماني كه خودخواهيها و هوا وهوسها از انسان دور شود آثار خشوع و شكستگي دل در انسان ظاهر مي گردد. امام جمعه انار در خطبه دوم با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درباره دولت نهم گفت : مردمي بودن پاي بندي به ارزشهاي ديني ساده زيستي ـ شجاعت و اعتماد به نفس ـ كمر بستن خدمت به مردم ابتكار عمل در مسائل كشور و مسائل بين المللي از ويژگيهاي برجسته دولت نهم و شخص رياست جمهوري است كه مورد تاكيد و رضايت مقام معظم رهبري است . امام جمعه انار اظهار اميدواري كرد : دولت نهم كه شجاعانه در مقابل قدرتهاي سلطه گر و استكباري ايستاده است و ممكن است نارسايي ها و كاستي هائي هم داشته باشد كه تحريم هاي بين المللي گراني هاي جهاني فشارهاي ناشي از خشكسالي و غيره هزينه اين ايستادگي مي باشد انشاالله بتواند بزودي تدابير لازم را براي خارج شدن از اين مشكلات فراهم نمايد.
رودبار ـ حجت الاسلام خاتمي نژاد امام جمعه رودبار ضمن سفارش نمازگزاران به تقواي الهي به مسئله غيبت اشاره كرد و گفت : همه علما و مراجع معتقدند غيبت حرام و از گناهان كبيره است . وي افزود : بندگان خدا بايد پرده پوش و اسرار همديگر را حفظ كنند. وي سپس به جايگاه نمازجمعه اشاره كرد و گفت : نمازجمعه دستور اسلام است كه متاسفانه ما به آن چندان عمل نمي كنيم وي افزود : مسئولين وظيفه دارند همه امكانات را براي سرويس دهي نمازگزاران جمعه فراهم نمايند. حجت الاسلام خاتمي نژاد امام جمعه رودبار در خطبه دوم نماز از برگزاري جشن هاي نيمه شعبان در سطح شهرستان رودبار تقدير و تشكر كرد و گفت : وظيفه ما فقط برپايي جشن نيست بلكه بايد خودمان را براي حكومت جهاني حضرت مهدي (عج ) كه در راس آن عدالت است آماده نمائيم . وي سپس به روز جهاني مساجد و به آتش كشيدن مسجداقصي به دست صهيونيزم اشاره كرد و گفت : مساجد و محافل ديني سنگري است در مقابل شياطين كه بايد آن را حفظ نمائيم . وي سپس به فرارسيدن هفته دولت اشاره كرد و گفت : دولت و نظام در نظر اوليا اسلام بسيار مهم است و همه وظيفه داريم قدر نظام را بدانيم و در هفته دولت مسئولين بايد كارهاي انجام شده را بيان كنند تا مردم بدانند كه نظام اسلامي به مردم خدمت مي كند. وي در پايان به اظهارات مشايي معاون رئيس جمهوري اشاره كرد و گفت : مردم شريف ايران به فرمايش مقام معظم رهبري گوش فرامي دهند و براي كساني كه حرف هاي ناپخته مي زنند هيچ ارزشي قائل نمي شوند. بنابراين كساني كه در نظام اسلامي مسئوليتي دارند بايد مواظب اظهارات خود باشند كه با اهداف اصلي نظام در تضاد نباشد.
قم : امام جمعه موقت قم گفت : دولت و ملت با پيشه كردن تقواي الهي بايد براي رفع مشكلات كشور تلاش كنند. آيت الله جوادي آملي در خطبه هاي نماز جمعه قم خاطرنشان كرد : كشوري كه دولت و ملت آن با تقوي باشند مشكلات آن برطرف خواهد شد. وي افزود : طبق خطبه هاي نهج البلاغه كشوري كه اهل تقوي باشد مشكلاتي مانند تورم گراني و بيكاري از آن جامعه رخت برمي بندد. وي اظهار داشت : دولت و ملت بايد براي رفع مشكلات كشور از جمله بيكاري تلاش نمايند. آيت الله جوادي آملي همچنين از حضور مردم در مراسم جشن هاي نيمه شعبان تقدير كرد و گفت : با وجود توطئه و شبهه افكني دشمنان مردم در جريان جشن هاي مهدويت از جمله در مسجد مقدس جمكران حضور چشمگيري داشتند. وي همچنين گفت : مردم ايران بايد در آستانه ماه مبارك رمضان خود را براي ميهماني خداوند آماده كنند و يك مسلمان زماني مي تواند خود را براي روزه گرفتن در ماه مبارك رمضان آماده نمايد كه از قيد و بندهاي مختلف آزاد شده باشد. خطيب جمعه قم گفت : اگر فردي به مردم بدهكار باشد مي تواند به مرور زمان آن را بپردازد ولي نبايد خود را به خداوند متعال بدهكار نماييم . آيت الله جوادي آملي همچنين با اشاره به روز جهاني مساجد گفت : حوادث تلخي مانند حادثه مسجد گوهرشاد و مسجد بيت المقدس باعث شد كه امروز را به نام روز جهاني مساجد نامگذاري كنند.
اراك : نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك طرح انتقاد سازنده را حق مردم دانست و گفت : انتقاد از دولت بايد به دور از تخريب و دوستانه باشد. آيت الله محسني گركاني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اراك افزود : ما خودمان دولت را به وجود آورديم بنابر اين نبايد در راستاي تضعيـف دولت حركت كنيم . وي اضافه كرد : دولت شبانه روز در خدمات رساني به آحاد ملت تلاش مي كند اما نيازهاي كشور بسيار فراوان است . وي گفت : تلاش دولت براي گشترش فضاي معنوي درجامعه مبارزه باتهاجم فرهنگي دشمنان ساده زيستي از بين بردن روحيه خودباختگي درمقابل تهديدات دشمنان دستاودرهاي استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي و مبارزه بـا مفاسد قـابل ارزش و قدرداني است . امام جمعه اراك ادامـه داد : سفرهاي استاني دولت كريمه نيز موجب تقويت پيوند بيشتر مردم با مسوولان شده است . وي در آستانه سفر استاني هيات دولت به استان مركزي و شهرستان اراك افزود : مهم ترين و اسـاسي تـرين تكليـف دولت بر طـرف كردن مشكلات مردم به لحاظ آب آشاميدني مسكن اشتغال ازدواج و تحكيم بنيان خانواده است .
كرمانشاه : نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت : در مديريت و خدمتگزاري دولتها بايد خدمتگزاري به مردم بدرخشد. حجت الاسلام والمسلمين علما در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته كه با حضور نمازگزاران مومن در مسجد جامع كرمانشاه اقامه شد افزود : مقام معظم رهبري به همه دولتها اين توصيه را داشته اند و فرموده اند : اساسي ترين تكليف دولت برطرف كردن مشكلات مردم است . وي با اشاره به هفته دولت گفت : دولت نهم كارها و خدمات بزرگي را انجام داده كه يكي از اين كارهاي بسيار خوب سفرهاي استاني است كه دولت با سفر به استانها از نزديك مشكلات را لمس كرده مي بيند و با مردم صحبت مي كند.امام جمعه كرمانشاه افزود : يكي ديگر از كارهاي دولت نهم احيا كردن بسياري از ارزشهاي زمان حضرت امام راحل است . وي ديپلماسي و سياست خارجي دولت نهم را خيلي موفق ارزيابي كرد و گفت : دولت در انجام كارهاي بين المللي شجاعانه به ميدان آمده و كارهاي زيادي در اين زمينه انجام داده است .
خرم آباد : نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت : دولت نهم دولتي اصولگرا ارزشي و پيرو خط امام خميني (ره ) و رهبري است . حجت الاسلام ميرعمادي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه خرم آباد احياي گفتمان انقلاب اسلامي توجه به ارزش هاي اسلامي و ديني زنده كردن شعارهاي امام راحل و اجرايي شدن مقوله عدالت محوري مهرورزي مبارزه با استكبار فساد و رانت خواري را از عملكردهاي مهم دولت دكتر احمدي نژاد عنوان كرد. وي ضمن گراميداشت هفته دولت اظهار داشت : هفته دولت فرصت مناسبي براي ارايه عملكردهاي مناسب دولت است و بايد دولتمردان موفقيت ها و فعاليت هاي خود را در اين هفته به مردم اطلاع دهند. وي مردم محوري و توجه به مردم را از ديگر شيوه هاي دولت نهم بيان كرد و گفت : سفرهاي استاني بسيار موثر دولت باعث مي شود كه مردم به صورت حضوري با دولتمردان نظام مشكلات خود را مطرح كنند.
ايلام : نماينده ولي فقيه در استان ايلام گفت : خدمات ارزشمند دولت در بخشهاي مختلف توسط دستگاه هاي اجرايي براي تنوير افكار عمومي تبيين شود. حجت الاسلام والمسلمين لطفي در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر ايلام افزود : دولتهاي گذشته و به ويژه دولت نهم در طول انقلاب شكوهمند اسلامي منشا خدمات ارزشمندي بوده اند. وي ادامه داد : هفته دولت فرصت مغتنمي است كه دستگاه هاي اجرايي خدمات ارايه شده را براي ايجاد روحيه نشاط و اميد به مردم انعكاس دهند. او تاكيد كرد : اطلاع رساني و حجم فعاليتهاي تبليغي در مقايسه با كارهاي بزرگي كه در دولت انجام شده هيچگونه تناسبي ندارد و با وجود اينكه كارهاي بسيار ارزشمندي در كشور انجام شده اما آنطور كه بايد اطلاع رساني نشده است . حجت الاسلام والمسلمين لطفي از دستگاه هاي اجرايي خواست از طريق رسانه هاي گروهي و تريبونهاي نماز جمعه عملكرد دولت را براي مردم تشريح كنند.
اصفهان ـ آيت اله سيديوسف طباطبائي نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان گفت : حقا و انصافا كشور در تمام زمينه ها ترقي و رشد داشته است و اين روند همچنان با قوت ادامه دارد. وي در خطبه هاي نمازجمعه اصفهان كه در مسجد امام اين شهر برگزار شد با گراميداشت هفته دولت و ياد شهيدان رجائي و باهنر از زحمات دولتمردان در عرصه هاي مختلف تقدير نمود و افزود : دولت بعداز انقلاب اسلامي در توسعه شبكه برق آب جاده صنعت و مسائل علمي تلاش هاي بسيار زيادي داشته است كه انصافا با كل دوران طاغوت قابل مقايسه نيست . خطيب جمعه اصفهان گفت قبل از انقلاب مجموعا 6 هزار مگاوات برق در كشور توليد مي شد و 2 هزار روستا برق دار بود كه اين رقم در حال حاضر به بيش از 36 هزار مگاوات توليد برق و 52 هزار روستا برق دار شده است . وي با اشاره به وضعيت تورم و گراني در جامعه گفت متاسفانه هنوز مسئولين موفق به رفع مشكلات تورمي نشده اند اما مردم عزيز بدانند درآمدها نيز افزايش يافته است و در مجموع كارهاي مردم به جلو مي رود البته برخي از مردم واقعا در مشكل هستند كه دولت و نهادهاي مسئول بايد به آنها رسيدگي بيشتري نمايد. امام جمعه اصفهان در ادامه سخنانش با اشاره به سخنان رحيم مشايي در دوستي با مردم اسرائيل و اعتراضات شديد مراجع معظم تقليد علما نمايندگان محترم مجلس از بي اعتنايي رئيس جمهوري به اين اعتراضات انتقاد كرد و افزود : حرف هاي معاون رئيس جمهور به حساب همه ملت ايران گذاشته شده است . وي گفت : مردم ايران تابع مراجع هستند و اگر ديدند مسئولين به مراجع احترام نمي گذارند به موقع كار خودشان را انجام ميدهند. وي اظهار اميدواري كرد دولت عدالت محور آقاي احمدي نژاد بدون توجه به رابطه هاي خويشاوندي به نصايح و انتقادات مراجع معظم تقليد و دلسوزان نظام عمل كند.
بروجرد ـ امام جمعه بروجرد گفت : هفته دولت فرصتي مناسب براي تحقق و عملي ساختن مطالبات و خواسته هاي مردم است . حجت الاسلام « احمد موسوي » در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه بروجرد افزود : در اين هفته دولت خدمتگزار بايد مشكلات مردم را رفع كند تا رضايتمندي مردم بيشتر شود. وي اظهار داشت : در اين هفته مسئولان بايد با حفظ جايگاه خود در قبال مسئوليت پذيري جوابگوي مردم باشند. وي گفت : ايران اسلامي همواره در همه عرصه ها الگويي براي ساير كشورها است و مسئولان بايد در هفته دولت نيز با ارايه خدمات مطلوب و احترام به مردم وفاداري خود را به ملت بيشتر نشان دهند. خطيب جمعه بروجرد افزود : انقلابي كه به واسطه خون شهدا و وفاداري رزمندگان و ايثارگران به دست آمده است را نبايد با خدمت رساني ضعيف از دست داد زيرا اين ملت همواره ياور و پشتيبان دولت هستند.
دليجان ـ حجت الاسلام غفوري اول شهريور روز پزشك را به پزشكان تبريك گفت و خواستار توجه بيشتر اين قشر به شهرستانهاي كوچكتر و افراد كم درآمد شد. وي همچنين آغاز هفته دولت را تبريك گفت و اظهار داشت : كارهاي مهمي كه در اين دولت انجام گرفت مقابله با تجمل گرايي و اشراف گرايي بود و همچنين رويكرد انقلاب اسلامي به معناي واقعي اش مجددا با افتخار تكرار شد. وي همچنين در مورد فرارسيدن ماه رمضان كه يكي از مناسبت هاي مهم روزهاي اخير است بياناتي ايراد كرد.
نائين ـ نمازجمعه اين هفته به امامت حجت الاسلام ميرزابيگي در مسجد جامع نايين برگزار شد. امام جمعه در خطبه اول ضمن دعوت مردم به تقواي الهي گفت : اميدواريم در ماه شعبان و رمضان كه ماه هاي رحمت الهي است رضوان الهي را شامل حال انسانهاي خوب قرار دهد و اميد است در سايه آن رحمت بتوانيم از همه تاريكي ها و گناهان خود را پاك نماييم . امام جمعه به آغاز هفته دولت اشاره كرد و ياد و خاطره شهيدرجايي و شهيد باهنر را يادآور شد. امام جمعه پيرامون عملكرد دولت نهم گفت : دولت كريمه نهم در برنامه ريزيها اصولي و ارزشي عملكرد داشته و از امتيازات دولت بعد از 26 سال همان شعارهاي كارآمد كه در صدر انقلاب بود آنرا ادامه ميدهد و در نهايت اينكه دولت با مباني ارزشي و اعتقادي و عدالت محوري خدمتگزار مردم است .

سمنان : حجه الاسلام والمسلمين سيد محمد شاهچراغي امام جمعه سمنان بااشاره به سالروز ولادت حضرت مهدي عج اظهارداشت : منتظران واقعي در كنار برگزاري جشن ميلاد آن حضرت در جهت تحقق اهداف آن حضرت نيز تلاش مي كنند. وي گفت : آن حضرت براي اجراي عدالت مي آيد و ماهم اگر منتظر واقعي هستيم بايد عدالت و انصاف را رعايت كنيم . حجه الاسلام والمسلمين شاهچراغي باگراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و تبريك هفته دولت اظهارداشت : دولتمردان بايد رجايي و باهنر را اسوه خود قرار دهند. وي ساده زيستي و مردمي بودن رااز جمله ويژگيهاي رجايي و باهنر دانست و باتقدير از ساده زيستي و مردمي بودن رئيس جمهور ازاطرافيان رئيس جمهور نيز خواست تاخود را به اين ويژگيها بيارايند. امام جمعه سمنان ازخدمات دولت تقدير كرد و بااشاره به اجراي طرح تحول اقتصادي بعنوان يك كاربزرگ ابراز اميدواري كرد اين كار باهمكاري مردم بخوبي به مورد اجرا گذاشته شود. وي حل مشكلات مردم رااساسي ترين وظيفه دولت دانست و برهمكاري همه قوا و مسئولين درجهت رفع اين مشكلات تاكيد كرد. حجه الاسلام والمسلمين شاهچراغي بااشاره به سال نوآوري و شكوفايي پرتاب ماهواره سفيراميد به فضا را ازجمله نوآوري هايي دانست كه موجب خوشحالي دوستان و نگراني دشمنان جمهوري اسلامي شده است . وي گفت : پرتاب ماهواره سفيراميد كه نتيجه 30 سال تحريم مستكبران است همانند تيري برقلب آمريكا اسرائيل و انگليس نشسته است . وي بااشاره به روز جهاني مسجد برآماده سازي مساجد براي پذيرايي از ميهمانان خدا درماه ضيافت الهي تاكيد نمود و با بيان اين كه انقلاب اسلامي ازمساجد آغاز شده است گفت : دوام انقلاب هم بايد ازطريق مساجد باشد.
آشتيان ـ حجت الاسلام محمدي امام جمعه آشتيان در خطبه هاي نماز پس از سفارش به تقوي گفت براي انسان در سايه تقوي آرامش دروني حاصل مي شود و تقوي انسان را به جنت الماوا ميرساند. وي بدنبال سلسله بحثهاي هفته هاي گذشته پيرامون جامعه و انتظار امام زمان (عج ) گفت يكي از مسلم ترين امور در مسلمانان آمدن منجي از سوي خداوند متعال است . وي ضمن تقدير و تشكر از مردم در برپايي مراسم جشن ولادت امام زمان (ع ) افزود ثبات قدم تشييع در برپايي اينگونه يوم الله ها و مراسم هاست . خطيب جمعه آشتيان بااشاره به روز جهاني مساجد افزود مساجد اصلي ترين پايگاه مردمي و ديني و اخلاقي و جايگاه ترويج دين خداست . حجت الاسلام محمدي مساجد را محل تجمع مومنين و نهضت هاي الهي برشمرد و گفت در طول تاريخ ثابت شده است كه مساجد نه تنها محل عبادت و رازونياز با خداوند باري تعالي است بلكه محل سازمان دهي و قيام مسلمانان عليه ظلم و جور و ظالمين و مستكبرين بوده است .
انديمشك ـ حجت الاسلام خدامي امام جمعه انديمشك در خطبه هاي نماز با بهره گيري از خطبه 195 نهج البلاغه روز معاد را روز خيره شدن چشمها تاريك شدن همه عالم از نور فراموش نمودن ثروتها نپذيرفتن عذرخواهي سودمندنبودن دوستان و روزي دانست كه هيچ شافعي جز شافعان حق بدرد انسان نمي خورند. وي خاطرنشان كرد اعمال و كردار انسان هيچ گاه از بين نخواهند رفت و انسان در مقابل آنها مسئول است . خطيب جمعه انديمشك در خطبه دوم ضمن توصيه خود و همه نمازگزاران به رعايت تقواي الهي بااشاره به كلام والاي حضرت علي (ع ) گفت : كسي كه براي رسيدن به دنيا تلاش مي كند به آن نمي رسد زيرا رزق و روزي تقسيم شده است و زياده خواهي جز شخصيت دنياست و معني ندارد. حجت الاسلام خدامي با گراميداشت هفته دولت گفت : رمز و راز تمجيد و تجليل از دولت شهيدان والامقام رجايي و باهنر در اين بود كه اين بزرگواران تلاش مي كردند تا اختلاف و شكاف طبقاتي را به حداقل برسانند. وي همچنين بااشاره به موفقيت كشورمان در پرتاب ماهواره اميد در شب تولد امام زمان (عج ) و اظهارات مغرضانه و نابجاي دشمنان در اين مورد گفت : استعداد ايراني به رخ جهانيان كشيده شد و اقتدار و توانايي جوانان ايراني به باور تبديل شد و به قول حضرت امام (ره ) ثابت كرديم كه ما مي توانيم . وي كسب اين دستاورد بزرگ را به مقام معظم رهبري و خانواده هاي شهدا تبريك گفت . ايشان با تبريك روز كارمند به كارمندان زحمت كش و همچنين تبريك روز پزشك به تمام پزشكان گفت : اميد است كه تخصص با تعهد همراه و عجين شود. حاج آقا خدامي در بخش پاياني خطبه به سالروز انفجار در حرم مطهر حضرت علي (ع ) و شهادت آيت الله حكيم پرداخت .
بندرعباس ـ امام جمعه بندرعباس با اشاره به مواضع رئيس جمهور درباره اسرائيل غاصب گفت : اظهارات مشايي در مورد مردم اسرائيل غيرقابل قبول بود چرا كه ملت و دولت ما چنين رژيمي را به رسميت نمي شناسد و از رئيس جمهور مي خواهيم با مشايي به شدت برخورد كند. به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس غلامعلي نعيم آبادي در خطبه هاي نماز جمعه بندرعباس افزود : اسرائيل يك تجاوزگر به ملت مظلوم فلسطين است و ملت ما هيچ گونه مشروعيت و مليتي براي اسرائيل قائل نيست . وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن هفته دولت افزود : به همت نظام مقدس جمهوري اسلامي روز به روز شاهد تحولات اساسي در كشورمان هستيم و بايد توجه داشت كه كارهاي انجام شده طوري تلقي نشود كه خدمات دولت هاي قبلي آسيب ببيند بلكه بايد كاري كرد كه مردم نسبت به انقلاب هر روز اميدوارتر از قبل باشند. نماينده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد : شرايط آب و هوايي خاص هرمزگان قابل مقايسه با ساير نقاط كشور نيست و ما خواستار اختصاص سهيمه سوخت بيشتري به اين منطقه هستيم . وي همچنين با تبريك روز كارمند افزود : حق كارمندان دولت است كه به وضعيتشان رسيدگي شود و همان گونه كه نشاط زندگي خود را در اختيار دولت قرار مي دهند دولت نيز بايد به سلامت رواني آنها اهميت دهد. نعيم آبادي با تبريك روز پزشك و بزرگداشت ابوعلي سينا از تلاش پزشكان قدرداني كرد و خواستار افزايش پزشكان متعهد در استان شد.
بوشهر ـ نماينده ولي فقيه در استان بوشهر گفت : بررسي عملكرد دولت نهم در حوزه سياست هاي داخلي و خارجي بيانگر كارنامه اي موفق در ابعاد مختلف است . آيت الله ايماني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بوشهر افزود : توسعه عدالت محوري و خدمت رساني به مردم كه گفتمان اصلي انقلاب است در دولت نهم نقش برجسته اي پيدا كرده است . وي اظهارداشت : در دولت نهم جامعه از آرامش سياسي بالايي برخوردار شده و مردم به بگو مگوهاي بي حاصل گرفتار نيستند. امام جمعه بوشهر با گراميداشت آغاز هفته دولت افزود : مسايل فرهنگي و مذهبي در دولت نهم پررنگ تر ديده شد و اعتبارات خاصي براي اين منظور در نظر گرفته شده است . وي گفت : گسترش زمينه تحقيق و پژوهش توجه به دهك هاي پايين جامعه و ساده زيستي از ديگر شاخص هاي موفقيت دولت نهم است .
ايوانكي ـ حجت الاسلام بطحايي امام جمعه موقت ايوانكي در خطبه هاي نماز ضمن سفارش مردم به تقواي الهي در مورد وجوب روزه ماه مبارك رمضان كه ماه تمرين براي تقواست سخناني بيان كرد. وي اظهار داشت وقتي انسان يكماه رعايت حلال و حرام الهي را تمرين نمايد صفات خوب در وجودش ملكه ميشود و انجام كار نيك و دوري از بدي ها برايش آسان مي گردد. وي در ادامه بمناسبت فرارسيدن هفته دولت و سالگرد شهادت شهيدان رجايي و باهنر گفت : بايد دولتمردان ما همانند اين دو شهيد اسوه و الگو باشند به طوري كه وقتي از شهيد رجايي در مجلس سوال شد برنامه شما چيست در پاسخ گفت من مقلد امام هستم و رساله امام هم در تمام منازل مردم هست طبق آن عمل خواهم كرد انصافا بر وعده خود عمل كرد و سرانجام توسط منافقين به شهادت رسيد. ما امروز دچار مشكلاتي هستيم بخاطر اين است كه كشور ما مستقل است و مانند زمان شاه از بيگانگان حرف شنويي ندارد بايد قدر اين نعمت خدادادي را كه ارزان هم بدست نياورده ايم بدانيم البته كمبودهايي وجود دارد كه با سعي مسئولين برطرف خواهد شد. وي از اختصاص مبلغ 5 ميليون تومان براي تجهيز دارالقرآن قدرداني كرد .
شبانكاره ـ حجت الاسلام حمادي امام جمعه بخش شبانكاره پيرامون تقواي الهي سخن گفت . امام جمعه به روز جهاني مساجد و نگهداري از مساجد و عمران و آبادي آنها اشاره كرد و حفظ جايگاه و مرتبت مسجد را وظيفه مهم مومنين دانست امام جمعه به مناسبت هفته دولت با تجليل از شهيدان رجائي و باهنر از مسئولين خواست كارآمدي انجام گرفته و يا در حال انجام را به مردم گزارش دهند. امام جمعه شبانكاره به روز پزشك اشاره كرد و از خدمات پزشكان تجليل نمود وي پرتاب ماهواره اميد را يك موفقيت براي دولت ناميد كه در پرونده علمي ايران ثبت گرديد.
دره شهر ـ حجت الاسلام همتي امام جمعه دره شهر پس از توصيه به تقوا ياد و خاطره شهيدان رجائي و باهنر را گرامي داشت وي به مناسبت هفته دولت گفت : نبايد فراموش كنيم كه در محاصره اقتصادي هستيم و بسياري از مسائل تحت الشعاع تورم و گراني است امام جمعه گفت : بايد دولت را در رفع مشكلات ياري كنيم . ايشان بااشاره به سخنان غيرمسئولانه مسئول سازمان ايرانگردي و جهانگردي گفت : اظهارات غيرمسئولانه و احساسي برخي مديران در شان دولت و نظام جمهوري اسلامي نيست و نبايد غفلت كنيم كه افرادي به سرزمين هاي اشغالي وارد شده اند و با علم به اينكه صهيونيستها غاصب هستند اين كار را كرده اند. لذا نمي توان آنان را جزو ملل جهان به حساب آورد.
پل سفيد ـ حجت الاسلام قرباني امام جمعه پل سفيد در مورد تقواي الهي صحبت كرد و گفت : خداوند متعال هرچه را كه انسان نياز داشت به او عنايت فرمود وي گفت : ما در آستانه ماه مبارك رمضان هستيم بايد با اعمال و كردار خود كاري كنيم تا اسلام در بين مسلمانان به غربت كشانيده نشود. امام جمعه به مناسبت روز پزشك صحبت كرد و سالروز شهادت شهيدان اندرزگو لاجوردي و حاج مهدي عراقي را تسليت گفت . امام جمعه به مناسبت هفته دولت اظهار داشت : ما بايد واقع نگر باشيم براي هر مساله نبايد دولت را تضعيف كنيم كه اين خواست دشمنان نظام است و اين هفته بهترين فرصت براي مسئولين است تا عملكرد خود را به اطلاع مردم برسانند. سخنران قبل از خطبه ها شهردار پل سفيد بود كه عملكرد خود را ارائه داد.
آبدانان ـ حجت الاسلام موسوي امام جمعه آبدانان پيرامون غيبت به عنوان گناه كبيره صحبت كرد و مردم را از انجام آن برحذر داشت و گفت : اين صفت پايه هاي محكم اجتماعي را متزلزل مي كند. امام جمعه در خطبه دوم موضوع مهدويت را مهم خواند و بر اين مساله كه بايد اين موضوع در مدارس و دانشگاههاي ما بيايد تاكيد ورزيد. امام جمعه به مناسبت هفته دولت ياد و خاطره شهيدان رجائي و باهنر را گرامي داشت و گفت : نظام اسلامي عليرغم همه توطئه ها و تحريم ها توانست جز كشورهاي برتر باشد. مثل انرژي هسته اي علم پزشكي . استقلال در گندم و سدسازي ها كارخانجات ديگر كه اين از بركات نظام اسلامي و مديريت مقام معظم رهبري است .
خطيب نمازجمعه قم : دولت و ملت با پيشه كردن تقواي الهي بايد براي رفع مشكلات كشور تلاش كنند.
امام جمعه خرم آباد : هفته دولت فرصت مناسبي براي ارايه عملكرد دولت است و دولتمردان بايد موفقيتهاي خود را در اين هفته به اطلاع مردم برسانند
امام جمعه ايلام : خدمات ارزشمند دولت در بخش هاي مختلف بايد توسط دستگاه هاي اجرايي براي تنوير افكار عمومي تبيين شود
امام جمعه اصفهان : رئيس جمهور بدون توجه به رابطه خويشاوندي به نصايح و انتقادات مراجع معظم تقليد و دلسوزان نظام عمل كند
امام جمعه گرگان : از همه دولتهايي كه بعد از انقلاب زحمت كشيده اند قدرداني مي كنيم و براي دولت فعلي جهت انجام خدمات بيشتر آرزوي توفيق داريم
امام جمعه بهنمير : دولت با اتخاذ تدابير لازم جلوي افزايش قيمتها و گراني را بگيرد و به بخش فرهنگ توجه بيشتري داشته باشد
امام جمعه رامهرمز : معاون رئيس جمهور براي چندمين بار دست به عملي مي زند كه همه برخلاف اصول مسلمه انقلاب اسلامي است
امام جمعه بروجرد : هفته دولت فرصتي مناسب براي تحقق و عملي ساختن مطالبات و خواسته هاي مردم است
امام جمعه اراك : انتقاد سازنده حق مردم است ولي بايد به دور از تخريب و دوستانه باشد
امام جمعه كرمانشاه : خدمتگزاري به مردم بايد در دولتها بدرخشد
امام جمعه سمنان : حل مشكلات مردم از اساسي ترين وظايف دولت است
امام جمعه رودبار : مردم ايران براي كساني كه حرفهاي ناپخته مي زنند هيچ ارزشي قائل نيستند
خطيب نمازجمعه بندرعباس : رئيس جمهور بايد با مشايي به شدت برخورد كند
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن