تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813470331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم اولين سالگرد رحلت آيت الله بني فضل در مسجد اعظم قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مراسم اولين سالگرد رحلت آيت الله بني فضل در مسجد اعظم قم برگزار شد
آيين يكمين سالگرد رحلت مرحوم آيت الله " شيخ مرتضي بني فضل " پنجشنبه شب از طرف مجلس خبرگان رهبري جامعه مدرسين و شوراي عالي حوزه علميه قم در مسجد اعظم اين شهر برگزار شد.
به گزارش ايرنا در اين مراسم آيت الله حسين نوري همداني از مراجع عظام تقليد آيت الله ابراهيم اميني امام جمعه قم نماينده بيوت و دفاتر مراجع عظام تقليد اعضاي جامعه مدرسين و شوراي مديريت حوزه علميه و روحانيون حوزه علميه قم حضور داشتند.
دادستان كل كشور در اين مراسم ضمن تسليت درگذشت آيت الله بني فضل گفت : آن فقيه مجاهد از ياران و شاگردان ممتاز حضرت امام (ره ) بود و در همه صحنه هاي انقلاب نيز حضور فعال داشت .
حجت الاسلام والمسلمين دري نجف آبادي افزود : آيت الله بني فضل فقيهي انقلابي ولايي و مردمدار بود كه تا آخرين لحظات عمر شريف خود در دفاع از انقلاب و آرمانهاي امام راحل ثابت قدم ماند.
وي يادآورشد : در زمان انقلاب برخي از افراد در كنار امام (ره ) و انقلاب بودند ولي تا آخر پايدار نمانده اند ولي آيت الله بني فضل از جمله ياران خالص امام راحل بود.
دري نجف آبادي تصريح كرد : در حاليكه در دوران انقلاب در حوزه علميه ديدگاههاي مختلفي درخصوص نحوه مبارزه با رژيم شاه وجود داشت آيت الله بني فضل در خط مستقيمي كه امام راحل ترسيم كرده بودند حركت كرد.
وي همچنين با اشاره به اينكه دوام انقلاب اسلامي وابسته به هوشياري روحانيت و حوزه هاي علميه است گفت : تا زماني كه كانون فقاهت درايت حوزه هاي علميه و روحانيت زنده پويا و فعال است هيچ خطري انقلاب را تهديد نخواهد كرد.
دري نجف آبادي گفت : زماني انقلاب اسلامي در خطراست كه روحانيت و حوزه هاي علميه احساس مسووليت نكنند.
مرحوم آيت الله بني فضل شهريور سال گذشته در سن 75 سالگي به علت عارضه قلبي و بيماري ريوي و كليوي در تبريز دارفاني را وداع گفت و پيكر وي پس از تشييع در حرم مطهر حضرت معصومه (س ) قم به خاك سپرده شد.
ايشان در دوران عمر شريف خوداز محضر اساتيدي مانند حضرت امام خميني (ره ) آيت الله بروجردي و علامه طباطبايي كسب فيض نمود.
آيت الله بني فضل در مجلس اول و دوم خبرگان رهبري نماينده مردم آذربايجان غربي ودر مجلس خبرگان چهارم نيز به عنوان نماينده استان آذربايجان شرقي حضور داشت .
وي همچنين بعد از انقلاب اسلامي در مسووليت هايي از جمله نماينده امام راحل در استانهاي آذربايجان شرقي و غربي مسئول كميته ها و نصب امام جمعه شهرها و دادگاههاي انقلاب ايفاي نقش نمود.
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن