تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816204162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نكات پزشكي از همه باب(جامع)2


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: اريخچه ها و مدارک معتبر حاکي از آن است که در گذشته هاي دور، مردم به همين روشها درمان مي شدند.
با گسترش طب نوين ، تقريبا طب سنتي کنار گذاشته وليکن در سالهاي اخير به اين مساله توجه خاصي شده است تا به صورت طب مکمل در کنار طب نوين به درمان بيماري به کار گرفته شود.
در همين خصوص سراغ يکي از مسوولان سازمان نظام پزشکي رفتيم و برخلاف تصورمان ، رويکرد اين سازمان را با احراز شرايط تعيين شده مثبت يافتيم.
دکتر اميرحسين کامبوزيا، معاون فني سازمان نظام پزشکي مي گويد: روشهاي طب مکمل بايد دقيقا بررسي شود و در صورت اثبات صحت درمان آن در بيماري ، افراد واجد شرايط آن مشخص و برنامه ها و پروتکل هاي مدرن آن تدوين و سپس مجوز درمان بيماران صادر شود.
در اين ميان طب سوزني در کنار هميوپاتي ، کايروپراکتيک (نوعي روش درماني مانند فيزيوتراپي)، از روشهاي طب مکمل با مبناي علمي هستند که هم اکنون در کشور تاييد شده اند.
وي تاکيد مي کند: پزشکاني که دوره هاي مدون برابر ضوابط تدوين شده وزارت بهداشت را گذرانده باشند و مدارک آنها ارزيابي و ارزشيابي شده باشد، مي توانند مجوز طبابت در اين رشته را در کنار طب نوين دريافت کنند.
گرچه بسياري از روشهاي طب مکمل هنوز تاييد نشده اند و مبناي علمي ندارند، در حالي که توسط شيادان و سوداگران تبليغ مي شوند. نظارت بر شيوه هاي درماني:Â
دکتر کامبوزيا با اشاره به اين که نظارت بر کيفيت درمان برابر قانون ، وظيفه بهداشت و درمان است ، مي افزايد:
اين نظارت از طريق معاونت درمان دانشگاه هاي علوم پزشکي صورت مي گيرد و در صورت بروز تخلف و قصور، مراتب به نظام پزشکي ارجاع مي شود تا در هيانهاي بدوي انتظامي مورد رسيدگي قرار گيرد.
اين امر به صورت جدي پيگيري مي شود تا متخلفان شناسايي شوند.


تصويري نه چندان درست:
دکتر سيگاري با اشاره به اين که شيوه کامل و صحيح طب سوزني در ايران شناخته نشده است ، مي گويد: متاسفانه در ايران بيشتر به اشتباه فکر مي کنند که کاربرد طب سوزني فقط براي لاغري و بلندکردن قد است ؛ در حالي که کاربرد اين طب چندهزارساله بسيار فراتر از اينها و جنبه درماني آن بيشتر مورد توجه است.
به عنوان مثال مي توان از بيماري هاي زير نام برد: فلج يا فلج بر اثر سکته ، افسردگي ، بيماري هاي پوستي ، هموروئيد، زخم و ناراحتي هاي مربوط به معده ، روده ، فشارخون ، دردهاي عضلاني (گردن ، دست ، پا، کمر، کف پا) ميگرن ، دردهاي سياتيکي ، ترک اعتياد، نازايي ، ناتواني جنسي ، سرفه هاي مزمن ، آسم و بسياري ديگر از بيماري ها.متخصصان طب سوزني:
در ايران 2 گروه صلاحيت طب سوزني دارند. دکتر سيگاري در معرفي اين 2 گروه مي گويد: گروه اول ، پزشکاني هستند که دوره هاي کوتاه حداقل 6 ماهه طب سوزني را گذرانده اند.
اين گروه حق زدن تابلو و سرنسخه به عنوان متخصص طب سوزني را ندارند، ولي مي توانند در کنار طب نوين ، طب سوزني (طب سنتي) را هم به کار ببرند و مورد تاييد وزارت بهداشت و درمان باشند.
گروه دوم ، کساني هستند که دوره هاي چندساله را به عنوان متخصص طب سوزني در چين ، کانادا يا يکي از کشورهاي مورد تاييد سازمان نظام پزشکي کشور گذرانده اند و از سوي وزارت بهداري کشورهاي معتبر ذکر شده نيز تاييد شده باشند.
مثلا در امريکا و کانادا بعد از گذراندن دوره تخصصي ، امتحان رجستريشن را هم بايد بدهند. اين گروه مورد تاييد وزارت بهداشت و هم مورد تاييد سازمان نظام پزشکي ايران هستند و حق زدن تابلو و سرنسخه به عنوان متخصص طب سوزني را دارند.


تشخيص درست بيماري:
طب سوزني يکي از بدون عوارض ترين شيوه هاي درماني در جهان است و تقريبا مي توان گفت اگر بهداشت آن که شامل سوزنهاي استريل يکبار مصرف است مراعات شود و دکتر مداواگر هم از تبحر لازم بهره برده باشد، عوارض جانبي آن نزديک به صفر است.
دکتر سيگاري مي گويد: البته براي برخي افراد کاربرد طب سوزني توصيه نمي شود؛ به عنوان مثال بعضي از نقطه هاي خاص را براي خانمهاي باردار استفاده نمي کنند يا دستگاه الکترو براي کساني که باتري قلبي (پيس ، ميکر) دارند، مورد استفاده قرار نمي گيرد.
در اين گروه محدوديت هست ، ولي براي همه کس و تقريبا در هر سني توصيه مي شود. تشخيص بيماري مهمترين قسمت مداواي يک بيمار است ؛ پس از تشخيص ، بايد ترکيبي از نقاط را انتخاب کرد که مي تواند علت اصلي اين اختلال در سلامت باشد در بيشتر موارد، بيمار از يک مشکل گلايه دارد، حال اين که خود اين مشکل معلول است و علت اصلي آن نهفته است.
اگر بتوان علت اصلي را که سبب بيماري در بيمار شده است پيدا کرد، درمان بسيار آسان مي شود.
براي نمونه ، بيشتر مريض هاي ميگرني که از دردهاي طولاني و فرساينده يک يا دو طرف سر شکايت دارند، اگر فقط به درد ميگرني آنها توجه شود در کوتاه ترين مدت سردرد آنها برخواهد گشت ، ولي اگر ريشه اي عمل شود، تا بالاي 90 درصد ديگر مشکلي نخواهند داشت.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 330]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن