تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805102454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راهبردهاي وزارت نيرو در ابعاد مختلف جهاد اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: /سال جهاد اقتصادي/
وزير نيرو تشريح كرد:
راهبردهاي وزارت نيرو در ابعاد مختلف جهاد اقتصادي
[تصویر: wh120-13.jpg]


درحالي كه رهبر معظم انقلاب سال 1390 را سال "جهاد اقتصاي"‌نامگذاري كرده‌اند، وزير نيرو در اين زمينه از تمرکز فعاليت‌ها براي رفع مشکل اقتصاد صنعت آب و برق در سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مجيد نامجو با اشاره به اين‌كه "نام‌گذاري امسال به عنوان "جهاد اقتصادي" از سوي رهبر معظم انقلاب نشان از اهميت آن و ضرورت توجه همگاني به مسايل اقتصادي دارد"، افزود: از نظر ايشان، مهمترين موضوعي كه هم اكنون دشمنان انقلاب اسلامي دنبال كرده تا از طريق آن، لطماتي را به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران وارد كنند، مسايل اقتصادي است؛ دشمنان اميد بسته‌اند كه با مسايل اقتصادي، ملت ايران را تحت فشار قرار دهند و در همين راستا نيز در سال گذشته گام در مسير اعمال تحريم‌هايي بر عليه ايران گذاشتند و تلاش كردند كه تحريم‌هاي اقتصادي در تمامي ابعاد گسترده شود؛ غافل از اينكه ملت ايران، ملت بزرگي است و مسئولان كشور با كمك مردم راهكارهاي زيادي را براي مقابله با تحريم‌ها طراحي كرده‌اند كه حتي قبل از اينكه دشمنان، طراحي‌هاي خود در رابطه با تحريم ايران را عملياتي كنند، با آنها مقابله شد، امري که دشمن حتي تصوري از آن نداشت.
نامجو ادامه داد: جهاد اقتصادي ابعاد وسيعي دارد كه در بخش آب و برق نيز نمود خواهد يافت و مي‌توان به مصاديقي از آن اشاره كرد. در رابطه با صنعت آب و برق كشور، وزارت نيرو شعاري را براي دولت دهم طراحي كرده است كه جنبه‌هاي زيادي از آن، مرتبط با جهاد اقتصادي است. در واقع وزارت نيرو با كاهش هزينه‌ها، سرعت در اجراي پروژه‌ها و بهره وري و شفاف سازي، تلاش دارد تا در اين مسير گام بردارد. بر همين اساس، اگرچه وزارت نيرو حركت هاي خود را از سال 1388 آغاز كرده است و تلاشگران عرصه آب و برق تلاش زيادي دارند كه اين شعار را در دولت دهم محقق كنند، اما اين محورها بايد در سال جديد كه سال جهاد اقتصادي نام گرفته است، با جديت بيشتري در دستور كار قرار گيرد.
وزير نيرو با اشاره به فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري درخصوص تمركز بر صرفه‌جويي و اقدام هايي در جهت اصلاح الگوي مصرف از جمله صرفه‌جويي 10 درصدي در مصرف آب کشاورزي، افزود: در اين راستا بايد گام هاي موثري برداشت؛ چراكه منابع آبي در کشور ما محدود است و مردم عزيز بايد توجه كنند كه تا جايي كه امكان دارد، با صرفه‌جويي و اصلاح رفتارها و الگوي مصرف به سمتي حركت كنند كه اين منابع به خوبي مورد استفاده قرار گيرد.
به گفته نامجو، شوراي عالي آب که سال گذشته به رياست رييس جمهوري تشکيل شد، مصوبه هاي مهمي براي ايجاد تحول در حوزه آب كشاورزي و مصرف در اين بخش داشته است، از جمله اين كه وزارت نيرو در اجراي كانال هاي آبياري و زهكشي تا رساندن آب سر مزرعه ورود پيدا كند که اين موضوع كمك زيادي به بخش كشاورزي کرده و اجازه مي‌دهد كه طرح هاي آبي با بهره‌وري بيشتري در كشور اجرا شده و از منابع آبي به خوبي استفاده شود.
وي با تاكيد بر اين‌كه در بخش برق نيز برنامه‌ها در سال جهاد اقتصادي با سرعت بيشتري پياده خواهد شد، گفت: به خصوص در بخش توليد برق بايد كار را با سرعت مضاعف پيش برد؛ چراكه سرعت توسعه در كشور بالا است و به هيج وجه نبايد از توليد انرژي برق غافل شد. در اين راستا خوشبختانه صندوق توسعه ملي ظرفيت هاي خوبي را براي بخش خصوصي صنعت برق فراهم كرده است و وزارت نيرو نخستين وزارتخانه اي خواهد بود كه از اين ظرفيت براي سرمايه گذاري بخش خصوصي به بهترين شكل استفاده خواهد كرد.
به گفته وزير نيرو، در بخش كاهش تلفات شبكه برق نيز برنامه هاي خوبي مدون شده كه البته در دولت هاي نهم و دهم روند رو به كاهشي در بخش تلفات شبكه هاي برق شكل گرفته است كه اميدواريم بتوان به اهداف برنامه پنجم كه رساندن تلفات شبكه برق به حدود 14 درصد است، دست يابيم.
نامجو همچنين تصريح كرد: اجراي صحيح و دقيق قانون هدفمندي يارانه ها و كمك به دولت و مردم عزيز براي سرعت بخشيدن به مراحل بعدي اين قانون، تنوع بخشي به تامين منابع مالي لازم براي تكميل طرح هاي ناتمام، تبديل دارايي هاي غير موثر و يا كم اثر به سرمايه در گردش، ايجاد فضاي باز و رقابتي براي حضور و ورود بخش خصوصي در تصدي هاي صنعت آب و برق، حمايت از تحقيقات و پژوهش هاي كاربردي در اقتصاد صنعت آب و برق و حركت منسجم و سازمان يافته به سوي اهداف مشخص شده در شعار وزارت نيرو در دولت دهم و كتاب اول از جمله راهبردهاي تعيين شده در سال جهاد اقتصادي است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن