تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815364646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوسازي تجهيزات سينماي ايران شتاب بيشتري مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نوسازي تجهيزات سينماي ايران شتاب بيشتري مي‌گيرد
فرهنگي. هنري. سينما
مشاور اجرايي معاون امور سينمايي، گفت: نوسازي و روزآمدسازي تجهيزات سينماي ايران با تهيه طرح‌هاي جامع، با شتاب و سرعت بيشتري ادامه مي‌يابد به گزارش ايرنا از معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي، رمضانعلي حيدري خليلي گفت: به منظور بررسي، شناخت و تبيين وضعيت موجود و نيازهاي اساسي، زيرساختي و سخت افزاري سينماي ايران، كميته فناوري و سخت افزار با عضويت مدير عامل موسسه سينما شهر، مديركل دفتر توسعه فناوري سينمايي و سمعي و بصري، مدير كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه اي، مدير كل دفتر مطالعات و برنامه ريزي و مشاور اجرايي معاونت امور سينمايي، در سال ‪ ۱۳۸۶‬تشكيل شد.

وي افزود: اين كميته تخصصي با برگزاري جلسات متعدد و شناخت مشكلات، كاستي ها و تنگناههاي اين بخش از يك طرف و نيز با بكارگيري توانمندي، ظرفيت و منابع و امكانات موجود از طرف ديگر، تاكنون توانسته است نسبت به تهيه طرح هاي متعدد به منظور رفع مشكلات و تامين نيازهاي اساسي سينماي ايران در اين بخش اقدام نمايد.

حيدري خليلي ادامه داد: طرح‌هاي متعددي از جمله طرح جامع جايگزيني و توسعه تجهيزات بخش توليد شامل تجهيزات فيلمبرداري، نور و حركتي، روزآمد سازي تجهيزات سالن‌هاي سينما در زمينه صدا و تصوير، تامين و ورود فناوري هاي جديد به سينماي ايران، جايگزيني، روزآمدسازي و تكميل تجهيزات پس از توليد در لابراتورهاي بخش خصوصي تاكنون در راستاي نوسازي تجهيزات سينماهاي كشور به انجام رسيده است.

مشاور اجرايي معاون امور سينمايي وزارت ارشاد، اجراي پروژهاي ديگري همچون طرح جامع نوسازي سالن‌هاي سينما، طرح جامع احداث سالن سينما در كشور، برنامه عملياتي و سالانه طرح مذكور و همچنين پيشنهاد اخذ مصوبه از هيات محترم وزيران مبني بر پذيرش هزينه‌هاي صورت گرفته از سوي سرمايه گذاران و موديان مالياتي به موجب ماده ‪ ۱۷۲‬قانون مالياتهاي مستقيم به عنوان هزينه قابل قبول مالياتي را از ديگر اقدامات صورت گرفته در زمينه روزآمد كردن مراكز سينمايي كشور برشمرد.

به گفته وي تاكنون طرح احداث پنج پرديس سينمايي در ‪ ۵‬مركز استان كشور و پي‌گيري اخذ مصوبه براي مطالعه ‪ ۱۰‬پرديس در ‪ ۱۰‬مركز استان ديگر و همچنين ايجاد جايگاه قانوني و مصوب به منظور احداث شهرك سينمايي هشتگرد در رديف اعتبارات عمراني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دست اقدام قرار گرفته است.

دبير كميته فناوري و سخت افزار معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري يادآورشد: كليه طرح‌هاي جامع تهيه شده مذكور در دوره زماني ‪ ۳‬تا ‪ ۴‬سال و برنامه‌هاي عملياتي آن بصورت سالانه تهيه شده است كه با توجه به انعكاس طرح مذكور به مراجع ذيربط از جمله رياست محترم جمهوري زمينه‌اي ايجاد كرده تا در راستاي رفع كمبودها و تنگناهاي اين حوزه، رديف اعتباري برنامه حمايت و گسترش سينماي ملي در قوانين بودجه سنواتي رشد ‪ ۱۰۰‬درصدي پيدا كند.

حيدري خليلي گفت: با تلاش‌هاي صورت گرفته، سينماي ايران براي اولين بار و با رشد ‪ ۱۰‬برابري نسبت به سال‌هاي قبل، جايگاه شايسته‌اي در رديف اعتبارات عمراني يافته است.

وي تصريح كرد: با حمايت معاونت امور سينمايي و با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و برآورد هزينه ‪ ۸‬ميليارد ريال، تجهيزات لابراتوارهاي معتبر بخش خصوصي در سال جاري روزآمد و تكميل خواهد شد و اين برنامه در ادامه و تكميل اجراي طرح جامع جايگزيني و روزآمدسازي تجهيزات پس از توليد، در سالهاي بعد ادامه خواهد يافت.

مشاور اجرايي معاونت امور سينمايي افزود: در راستاي اقدامات انجام شده براي اجراي طرح جامع جايگزيني و توسعه تجهيزات بخش توليد و به منظور تامين نياز اين بخش و تامين نيازهاي جديد و جايگزيني تجهيزات فرسوده و مستهلك و توسعه آن براي پاسخگويي به نياز بخش توليد و كاهش دوره انتظار پروژه‌هاي متقاضي تجهيزات مورد نظر، در سالجاري و با حمايت معاونت امور سينمايي بخش مهمي از تجهيزات مورد نياز مانند دوربين فيلمبرداري، تجهيزات حركتي، تجهيزات نور، دستگاه زير نويس و قطعات يدكي و لوازم جانبي تجهيزات مذكور با برآورد ‪ ۴۰‬ميليارد ريال تامين خواهد شد.

دبير كميته فناوري و سخت افزار همچنين گفت: امسال تجهيزات صدا و نمايش حدود ‪ ۳۰‬سالن سينما در كشور مانند سيستم صوتي دالبي ساراند ديجيتال، سيستم صوتي آنالوگ جديد، سيستم مكانيزه فروش، نصب آپارات‌هاي جديد، با حمايت معاونت امور سينمايي و سرمايه‌گذاري صاحبان سالن سينما و برآورد اعتبار‪ ۳۰‬ميليارد ريال نوسازي و روزآمد مي‌شود.

وي از بازسازي اساسي ‪ ۵۱‬سينما در شهرهاي ‪ ۱۵‬استان كشور با تعويض و تامين ‪ ۱۷‬هزار و ‪ ۹۱۵‬صندلي جديد طي سالهاي ‪ ۱۳۸۵‬و ‪ ۱۳۸۶‬خبر داد و گفت: بعد از بازسازي اساسي تعداد سالن‌هاي سينما از ‪ ۵۷‬سالن به ‪ ۶۸‬سالن ارتقاء يافته است.

به گفته او، ساخت ‪ ۲۶‬باب نمازخانه در سالن‌هاي بازسازي شده، نصب سيستم صوتي آنالوگ جديد در ‪ ۳۶‬سينما، نصب سيستم صوتي دالبي ساراند ديجيتال در ‪ ۱۵‬سينما، راه اندازي آپارات‌هاي جديد در ‪ ۳۲‬سينما، نصب پرده جديد اكران در ‪ ۴۳‬سينما و ايجاد سيستم مكانيزه فروش در ‪ ۷۵‬سينما ازديگر اقدامات انجام شده به منظور بهبود وضعيت موجود سالن‌هاي سينما مي‌باشد.

دبير كميته فناوري و سخت افزار معاونت امور سينمايي افزود: براي اولين بار، نشست‌هاي تخصصي و تورهاي آموزشي به همت دفتر توسعه فناوري سينمايي و سمعي و بصري با حضور دست اندركاران و كارشناسان با هدف فرهنگ‌سازي و بازآموزي و آشنايي با دانش‌هاي فني روز در زمينه‌هاي مختلف سينمايي طي ماه‌هاي اخير طراحي و به اجرا در آمد.

تبيين طرح همايش علمي ‪ ,DI‬ظرفيت‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در مسير توسعه سينماي ملي، آناليز جلوه‌هاي ويژه فيلم ملك سليمان، بازسازي سينماها - بايدها و نبايدها، ‪ LCD‬چرا و چگونه پديد آمد، تبيين فرآيند ‪ CNA‬در عمليات پس از توليد، فناوري‌هاي نوين در آرشيوهاي سينمايي و بومي‌سازي بازيهاي رايانه‌اي عناوين برخي از اين نشست‌هاي تخصصي سينمايي را تشكيل مي‌دهند.
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن