تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813367143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نور: ورزش ايران مجبور است به عقب برگردد نمي‌خواهيم در باتلاق ورشكسته ورزش قهرماني غرق شويم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نور: ورزش ايران مجبور است به عقب برگردد نمي‌خواهيم در باتلاق ورشكسته ورزش قهرماني غرق شويم
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: قهرماني - همگاني

مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نور گفت: اولين وظيفه كليه ارگان‌هاي ورزشي رشد ورزش همگاني است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) _ منطقه خراسان، دكتر محمدعلي قره در نشست خبري اولين المپياد ورزشي دانشگاهيان پيام نور در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: طبق قانون اولين وظيفه كليه ارگان‌هاي ورزشي رشد ورزش همگاني است و ورزش ايران مجبور است به عقب برگردد و راه را از ورزش همگاني شروع كند.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه بالاترين رده‌هاي مديريتي ورزش ايران در دست مهندسان است اين حرف‌ها غريب است و نياز است كه از فضاها و فرصت‌ها استفاده شود تا به تصميم گيران تصميم سازي ارائه كنيم.

قره با اشاره به برگزاري اولين المپياد دانشگاهيان پيام نور ايران تصريح كرد: در دانشگاه پيام نور با حضور يك ميليون دانشجو و پتانسيل بالايي كه از اين بابت وجود دارد مي‌توان ورزش ايران را متحول كرد و براي اين تفكر به دو بازو براي اجرا نياز داريم كه يكي از آن‌ها مديران ورزشي ايران هستند كه امكانات و تاسيسات ورزشي را در اختيار دارند و بازوي ديگر رسانه‌ها هستند كه اگر ورزشي شوند و نگرشي ورزشي پيدا كنند در كنار يك ميليون دانشجو دانشگاه پيام نور مي‌توانند انقلاب فرهنگي در ايران به وجود بياروند.

قره افزود: طبق مصوبه شوراي آموزشي دانشگاه پيام نور خبرنگاران ورزشي، مديران ورزشي و قهرمانان مي‌توانند بدون كنكور تا مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه تحصيل كنند كه تاكنون ‌٣٠ نفر در اين دوره جذب شده‌اند و آن چه از اين مصوبه در ذهن ماست و حداقل ادعاي آن را داريم اين است كه مي‌توانيم در ورزش ايران يك حركت و فرهنگ نو به پشتوانه قانون پياده كنيم.

مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نورتصريح كرد: تاكنون هيچ كسي از مسوولان ورزشي كشور نپرسيده است كه آيا تاكنون شرح وظايف خود را خوانده‌اند و آيا مي‌دانند اولويت‌هايشان چه بايد باشد يا اينكه در زماني كه مديريت را تحويل گرفته‌اند چند درصد مردم ورزش مي‌كرده‌اند و حال چند درصد ورزش مي‌كنند و چه رشدي حاصل شده است؟

وي تاكيد كرد: برگزاري المپياد دانشگاهيان پيام نور براي اين برگزار مي‌شود كه فرصتي باشد تا اين حرف‌ها را بزنيم و ما نمي‌خواهيم در باتلاق ورشكسته ورزش قهرماني غرق شويم و در اين روند صرفا مديران تربيت بدني مقصر نيستند و يكي از محورها دانشگاه‌ها هستند كه دانشجويان تربيت بدني را براي سرويس دهي به مردم و ايجاد فرهنگ ورزش كردن آموزش نمي‌دهند.

وي خاطرنشان ساخت: بر اساس آمار سيد محمد خاتمي، رييس جمهور سابق ‌١٥ درصد مردم ورزش مي‌كنند اما آمار رييس سازمان تربيت بدني در دو ماه قبل مي‌گويد ‌١٠ درصد مردم ورزش مي‌كنند در حالي كه رساله من مي‌گويد ‌٥/٩٢ درصد مردم ورزش مي‌كنند.

مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نور خطاب به خبرنگاران افزود: مبادا در اين گرداب بيافتيد و به دنبال مطالب خواننده پسند باشيد، بلكه بايد پسند خواننده‌ها را تغيير بدهيد.

قره ادامه داد: مسوول ورزش نكردن ‌٩٠ درصد مردم كيست؟ يكي از آن‌ها رسانه‌ها هستند كه در ارزشيابي مديران روي مدال و قهرماني تاكيد دارند، مگر مي‌شود مدال و قهرماني را بدون ورزش همگاني رشد داد و براي آن پشتوانه داشت، يكي به نام "رضازاده" مي‌آيد و به نام رضازاده مي‌رود و همه چيز تمام مي‌شود.

وي تاكيد كرد: المپياد دانشگاهيان پيام نور حركت خدمت رساني ورزش قهرماني به همگاني است، در اين المپياد بر خلاف المپيادهاي ديگر كه تاكنون دانشجويي بوده است، استاد و كارمند دانشگاه هم حضور دارد كه اين افراد از ‌٤٨٨ دانشگاه پيام نور در كل كشور دور هم جمع شده‌اند.

وي افزود: ما براي تقويت ورزش همگاني در كشور ابتدا از خود شروع كرده‌ايم و با اين المپياد خانواده دانشجو، كارمند و استاد دانشگاه درگير ورزش مي‌شوند و خود را در چارچوب فرهنگ غرب زنداني نمي‌كنيم، تصميم سازي مي‌كنيم تا بتوانيم انقلابي در ورزش به وجود بياوريم.

مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نور با انتقاد از سياست‌هاي سازمان تربيت بدني گفت: در تابلويي كه در ساختمان سازمان تربيت بدني نصب شده است و نشانگر اولويت‌هاي مسوولان آن سازمان است در اولويت اول قهرماني قرار دارد، اما در اولويت آخر اشاعه فرهنگ اسلامي نوشته شده است.

وي با اشاره به اين المپياد تصريح كرد: اين حركت يك مانور و يا يك جرقه نيست كه زود خاموش شود، پيام نور هر ساله المپياد برگزار مي‌كند كه يك سال براي خانم‌ها و يك سال براي آقايان وبه دليل حجم تعداد زياد شركت كننده و مديريتي از المپيادهاي وزارت علوم جلوتر است و حدود ‌٩٠ درصد مدال‌ها و مقام‌هاي المپيادهاي ورزشي وزارت علوم توسط دانشگاه پيام نور كسب مي‌شود كه اين امر باعث ايجاد مخالفت و مقاومت‌هايي در برابر اين دانشگاه شده است و اعلام كرده‌اند كه پيام نور حق داشتن يك تيم منتخب ندارد و بايد تنها از يك استان شركت كند كه اين محدوديت ما را مجبور به وارد شدن به اين حركت جامع و برگزاري المپياد كرد.

قره تصريح كرد: المپياد دانشگاهيان پيام نور از ‌٥ جهت از مسابقات وزارت علوم جلوتر است، يك اينكه از نظر تعداد ‌٣ برابر دانشگاه‌هاي دولتي دانشجو دارد ديگر اينكه ورزش ما ملي است زيرا كه از تمام ايران شركت كننده داريم و همچنين ما اساتيد و كارمندان را هم وارد گود كرده‌ايم و درآخر اينكه سوابق نشان مي‌دهد هرگاه پيام نور در مسابقات وزارت علوم حضور پيدا مي‌كند حضور بقيه كمرنگ تر مي‌شود و به همين دلايل جلوي رشد پيام نور را گرفتند اما ما با برگزاري المپياد از اين مانع عبور كرديم.

مديركل تربيت بدني دانشگاه پيام نور با بيان اينكه ورزش دانشگاه پيام نور رشد خوبي در دو سال گذشته داشته است، تصريح كرد: در مهر ماه سال ‌٨٥ كه به اداره تربيت بدني پيام نور آمدم بودجه اين اداره ‌١٢٠ ميليون تومان بود كه ‌١٠٢ ميليون تومان آن در ‌٦ ماه اول خرج شده بود و ما براي ‌٦ ماه دوم سال ‌١٨ ميليون تومان داشتيم اما سال ‌٨٦ اين اداره به اداره كل تبديل شد و بودجه آن به يك ميليارد تومان و در سال جاري هم بودجه آن به يك ميليارد و ‌٨٠٠ ميليون تومان رسيد و رييس دانشگاه هم اعلام كرده است كه هم اكنون ورزش در پيام نور يك اصل است و رسالت دادن آموزش به همه و در همه جا و همه وقت را در اداره كل تربيت بدني ادامه مي‌دهيم.

وي خاطرنشان ساخت: نوع نگرش من اين است كه هر جا بوده‌ام در قدم اول فرهنگ سازي كرده‌ام و مساله ورزش را به عنوان مساله فرهنگي جا انداخته‌ام و اولين اثر اين المپياد به خود دانشگاه خواهد بود زيرا كه تمامي روساي ‌٣٠ دانشگاه پيام نور در استان‌ها به مشهد خواهند آمد و عملكرد ورزشي دانشجويان خود را از نزديك خواهند ديد و تبديل بودجه ‌١٢٠ ميليون توماني به يك ميليارد و ‌٨٠٠ ميليون توماني نشان دهنده فرهنگ‌سازي در پيام نور و تثبيت ورزش در آن است.

قره افزود: تبديل اداره كوچك‌ تربيت بدني پيام نور به يك اداره كل بزرگ و تلاش ما براي ارتقا به معاونت نمي‌تواند نمايشي باشد، بازتاب و نتايج برگزاري المپياد دختران در سال گذشته آنقدر مورد ستايش بود كه انگيزه براي برگزاري اين المپياد فراهم شد و ما يك پروسه جديد در داخل پيام نور آغاز كرده‌ايم.

لازم به ذكر است اولين المپياد دانشگاهيان پيام نور كشور روز اول تير ماه سال جاري در مشهد و با پيام دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهور ايران و با حضور وزير علوم آغاز خواهد شد و به مدت ‌١٠ روز ادامه خواهد داشت.

انتهاي پيام
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن