تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802819744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اصحاب رسانه همدان: مفاخري چون بوعلي‌سينا پشتوانه فرهنگ ايراني هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اصحاب رسانه همدان: مفاخري چون بوعلي‌سينا پشتوانه فرهنگ ايراني هستند
خبرگزاري فارس: اصحاب رسانه و مطبوعات همدان معتقدند بايد شخصيت‌هايي همچون بوعلي‌سينا كه پشتوانه فرهنگ ملي هستند، تعريف و انديشه‌ها و ديدگاه‌هاي آنها نقد شود تا با كمك رسانه‌ها در اختيار مردم قرار گيرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل بنياد علمي ـ فرهنگي بوعلي‌سينا، هزاره سوم، هزاره تكنولوژي و عصر اطلاعات نامگذاري شده است كه در اين دوره از زمان تنها با اتكا به ابزارهاي اطلاعاتي همچون اينترنت، رايانه، روزنامه، هفته‌نامه و مطبوعاتي از اين قبيل مي‌توان اميد پيروزي و موفقيت داشت.
رسانه‌هاي گروهي كه امروز بيشترين نقش را در تنوير افكار عمومي بر عهده دارند مي‌توانند در شناساندن و ترويج افكار و عقايد عالمان و انديشمندان موثر واقع شوند.
شيخ‌الرئيس بوعلي‌سينا نيز يكي از انديشمنداني است كه پدر بسياري از علوم ناميده شده و بازشناسي آثار و عقايد او براي جامعه امروزي لازم به شمار مي‌رود.
از آنجايي كه ارباب جرايد و صاحبان رسانه عهده‌دار بخش مهمي از مسئوليت شناسايي عالمان و دانشمندان به مردم هستند، بي‌مناسبت نبود كه درباره بوعلي‌سينا از آنان نپرسيم.
رئيس خانه مطبوعات استان همدان در اين خصوص گفت: مطبوعات مي‌توانند به عنوان يك حلقه ارتباطي بين مردم و مراكز تحقيقاتي عمل كرده و نتايج تحقيق‌ها و پژوهش‌هاي اين مراكز را به اطلاع مردم برسانند.
محمد رضا عارف اضافه كرد: مطبوعات اين استان ظرفيت انتقال چنين مطالبي را دارند و مراكزي همچون بنياد بوعلي‌سينا بايد نتايج پژوهش‌هاي خود را در اختيار مطبوعات قرار دهند.
وي گفتگو با انديشمندان كشورهاي ديگر را نيز لازم دانست و افزود: با توجه به اينكه شيخ يك شخصيت جهاني است، بايد با محققان و انديشمنداني از سراسر جهان در خصوص او گفتگو كرده و نظر آنها را در اين خصوص جويا شد.
سردبير هفته نامه محراب نيز اظهار داشت: نبايد با شخصيت‌هاي فرهنگي و علمي به صورت اسطوره‌هاي دست نيافتني برخورد كنيم، بلكه بايد انديشه‌ها و تفكرات آنها را كاربردي كنيم و در اختيار مردم بگذاريم.
مهدي طاهري افزود: بايد شخصيت‌هايي همچون بوعلي‌سينا كه پشتوانه فرهنگ ملي هستند را تعريف كرده و انديشه‌ها و ديدگاه‌هاي آنها را نقد كرد و با كمك رسانه‌ها در اختيار مردم قرار داد چرا كه رسانه‌ها يكي از محورهاي اساسي تأثيرگذار بر مردم و عاملي در انتقال مفاهيم در جامعه به شمار مي‌روند.
سردبير خبرگزاري ايسنا در همدان نيز رسانه‌ها را يكي از ابزارهاي انتقال مفاهيم دانست و افزود: رسانه‌ها به ويژه رسانه ملي (صداوسيما) به علت تأثيرگذاري خاصي كه در جامعه دارد، مي‌تواند در شناساندن مفاخر ملي، انديشمندان و عالمان مؤثر باشد.
فاطمه عزيز‌ي‌هرمز تصريح كرد: نقد شخصيت‌هاي علمي، فلسفي و ديني در صداوسيما به ويژه شبكه چهار سيما كه داراي مخاطب خاص است و ساخت فيلم‌هايي درخصوص ناشناخته‌هاي بوعلي‌سينا در معرفي هر چه بيشتر شيخ به مردم اهميت دارد.
وي همچنين بر ساخت انيميشن‌هايي با موضوع شيخ تأكيد كرد و يادآور شد: انتشار مجله‌هاي تخصصي با موضوع بوعلي‌سينا نيز لازم است.
اين خبرنگار همداني خاطرنشان كرد: گنجاندن ستون‌هايي با عنوان معرفي مفاخر ملي در روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها نيز ضروري است، همچنين مي‌توان از تجربيات پژوهشگران و رسانه‌هاي خارجي در اين خصوص بهره گرفت، چرا كه آنها در شناساندن بوعلي‌سينا قوي عمل كرده‌اند.
وي بر استفاده از سئوالاتي در خصوص زندگينامه و انديشه‌هاي شيخ در مسابقه‌هاي مختلف كه در صداوسيما يا توسط شهرداري در سطح شهر نيز تاكيد كرد.
مديرمسئول روزنامه همدان‌پيام نيز رسانه‌ها را عاملي مهم در معرفي مفاخر ملي معرفي و اظهار داشت: مطبوعات به ويژه مطبوعات محلي با پرداختن به شخصيت بوعلي‌سينا و ترويج افكار او، مي‌توانند شيخ را به مردم معرفي كنند.
نصرت‌الله طاقتي‌احسن بر تهيه فيلم در زمينه‌هاي مختلف شخصيتي زندگي شيخ و پخش آن از طريق رسانه‌ها، همچنين انتشار نتايج تحقيق‌ها و پژوهش‌ها در معرفي حجت‌الحق به نسل جديد تأكيد كرد.
وي يادآور شد: رسانه‌هايي كه در عرصه ملي و بين‌المللي فعاليت مي‌كنند نيز نبايد از معرفي بوعلي‌سينا غافل شوند، بلكه بايد با پرداختن به ابعاد شخصيتي شيخ، مردم كشور و جهان را نسبت به انديشه‌هاي وي آگاه كنند.
يكي ديگر از خبرنگاران مطبوعات استان همدان معتقد است: تثبيت جايگاه بنياد بوعلي‌سينا به معني تثبيت جايگاه شيخ است، بنابراين بنياد بايد به صورت تخصصي به نشر و ترويج افكار بوعلي‌سينا بپردازد.
فرزاد سپهر اضافه كرد: صداوسيما، خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها نيز به عنوان اصلي‌ترين كانال‌هاي ارتباطي مردم، مي‌توانند در انتقال يافته‌هاي بنياد و معرفي شيخ به خوبي ايفاي نقش كنند.
وي مردمي كردن بوعلي‌سينا را يكي از راه‌هاي شناخت شيخ دانست و گفت: مي‌توان با نقل داستان‌هايي از زندگي حكيم در رسانه‌ها، او را بيش ازپيش به ديگران معرفي كرد.
اين خبرنگار بر معرفي آرامگاه بوعلي‌سينا نيز تأكيد دارد و افزود: مي‌توان با معرفي نحوه و علت ساخت بناي آرامگاه بوعلي‌سينا كه در يكي از ميدان‌هاي اصلي شهر بنا شده و افراد زيادي روزانه از كنار آن عبور مي‌كنند، به معرفي هر چه بيشتر شيخ همت گمارد.
مدير مسئول هفته‌نامه آواي الوند نيز بر توليد برنامه‌هايي با موضوع شيخ براي معرفي او به جامعه تأكيد كرد و افزود: صدا‌و‌سيما مي‌تواند با پخش برنامه‌هاي مختلف در طول سال به معرفي آثار و افكار بوعلي‌سينا اقدام كند.
عباس يادگاري اختصاص صفحه‌اي با عنوان مفاخر علمي، فرهنگي و هنري در مطبوعات را لازم دانست و خاطرنشان كرد: حجت‌الحق يكي از بزرگان هزاره اخير و افتخار مردم استان همدان است، بنابراين مطبوعات محلي بايد نشريه‌هاي خود را در راستاي معرفي شيخ منتشر كنند، حتي رسانه و مطبوعات ملي نيز بايد در سطح كلان كشور دست به اين اقدام مهم بزنند تا شيخ براي همگان شناخته شود.
وي بر اجراي برنامه‌هاي مختلف در مدارس نيز تأكيد كرده و اظهار داشت: تاكنون در مدارس، برنامه‌ خاصي براي معرفي شيخ صورت نگرفته است كه مي‌توان با گنجاندن مطالبي با موضوع شناساندن آثار، افكار و زندگي‌نامه شيخ در كتاب‌هاي درسي، دانش‌آموزان را بيش ‌از ‌پيش با بوعلي‌سينا آشنا كرد.
رسانه‌ها ابزارهاي انتقال مفاهيم در هر جامعه به شمار مي‌روند كه مي‌توان با تخصصي كردن يا بهره‌گيري از حوزه‌هاي تخصصي آنها، بوعلي‌سينا را به مردم معرفي كرد.
وي افزود: اين رسانه‌ها حتي مي‌توانند در بررسي و نقد افكار و انديشه‌هاي شيخ نيز مؤثر باشند، بنابراين مي‌توان با وجود فعاليت ده‌ها خبرگزاري، روزنامه، هفته‌نامه و ماهنامه با مخاطب خاص و عام در اين استان، بوعلي‌سينا را به عنوان يكي از مفاخر ملي، شخصيت شناخته شده در جامعه دانست.
انتهاي پيام/ص
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن