تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816001415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار خوزستان: بيش از 1400 پروژه در هفته دولت در خوزستان به بهره‌برداري مي‌رسد بايد تربيت نيروهاي متخصص و كاردان در استان شتاب بيشتري گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استاندار خوزستان: بيش از 1400 پروژه در هفته دولت در خوزستان به بهره‌برداري مي‌رسد بايد تربيت نيروهاي متخصص و كاردان در استان شتاب بيشتري گيرد


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: سياسي

استاندار خوزستان گفت: 1473 پروژه با اعتباري بالغ بر 420 ميليارد تومان در هفته دولت در خوزستان به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري ايسنا - منطقه خوزستان- سيد جعفر حجازي، در نشست خبري با خبرگزاري‌هاي خوزستان در آستانه فرا رسيدن هفته دولت گفت: بيش از 86 پروژه از پروژه‌ها در هفته دولت از محل مصوبات سفر به اجرا گذاشته شده است.

وي اظهار داشت: اعتباراتي كه امسال رئيس‌جمهور به خوزستان دادند تنها براي تسريع در مصوبات سفر بوده است. كارهاي خرد و ريز مصوبات سفر كه تا كنون منابعي براي اجراي آن از محل اعتبارات ملي و استاني ديده نشده بود از محل اين اعتبارات به اجرا مي‌گذاريم.

وي عنوان كرد: پروژه‌هايي مصوب سفر هيئت دولت كه از محل اعتبارات استاني تامين اعتبارات شدند به طور متوسط با پيشرفت 75 درصدي همراه بوده است. ديگر پروژه‌هاي مصوب سفر كه از محل اعتبارات منابع داخلي وزارتخانه‌ها اجرا مي‌شوند تا كنون پيشرفت فيزيكي حدود 25 درصدي را داشته‌اند. همچنين در مورد پروژه‌هاي مصوب سفر هيئت دولت كه از محل اعتبارات ملي در حال اجراست، آمار دقيقي هم اينك در اختيار نيست.

حجازي تصريح كرد: در بخش مصوبات سفر هيئت دولت كه از محل اعتبارات ملي در حال اجراست از نظر تامين منابع در مدت زمانبندي اجراي پروژه، تا حدودي در برخي مصوبات عقب هستيم. از جمله مواردي كه از محل اعتبارات ملي در حال اجراست و تا حدودي در اجراي آنها عقب مانده‌ايم، اصلاح شبكه آب، توسعه شبكه‌هاي فاضلاب شهري، اصلاح شبكه برق اقلام عمده اين موضوع است.

وي خاطرنشان كرد: متوسط زمان اجراي پروژه‌هاي مصوب سفر هيئت دولت به خوزستان كه از محل اعتبارات ملي در حال اجراست حدود 4 سال و 6 ماه برآورد مي‌شود.

حجازي در خصوص بكارگيري نيروهاي بومي جوياي كار در ارگانهاي دولتي در خوزستان گفت: در حال حاضر اولويت استخدام در خوزستان به افراد بومي واگذار شده است. شركت‌هاي صنعتي مانند واحدهاي پتروشيمي ملزم شده‌اند كه در بكارگيري نيروها اولويت‌ را به افراد بومي استان اعطا كنند.بايد در استان، تربيت نيرويهاي متخصص و كاردان شتاب بيشتري گيرد. هم اينك بر اساس نيازسنجي‌هاي انجام شده به ترتيب نيروي مورد نياز بازار كار در خوزستان مي‌پردازيم.

وي در مورد ساعت كار اداري در ماه مبارك رمضان گفت: در اين مورد تابع مصوبه دولت هستيم. در جايي كه دولت در اين مورد تصميم نگيرد، تصميم‌گيري‌هاي به استان‌ها واگذار مي‌شود ولي در جايي دولت به صورت شفاف موضوع ساعت كاري را اعلام كند ديگر استانها تصميم گيرنده نيستند و تابع مصوبه دولت خواهند بود.دولت بر اساس مصوبه خود، ساعت 9 صبح تا 14 را به عنوان ساعت كاري براي تمام موسسات دولتي اعلام كرده است. البته هنوز به صورت رسمي ابلاغيه و ميزان اختيار استانها در اين رابطه ارسال نشده است. مقرر شده است بانك ها و مدارس نيم ساعت زودتر از ساير دستگاه‌ها كارها را آغاز كنند.

وي گفت: حدود 81 ميليارد تومان از محل اعتبارات داخلي شركت برق منطقه‌اي خوزستان براي بهره‌برداري از پروژه‌ها در سال جاري هزينه خواهد شد. سازمان آب و برق خوزستان در رديف دوم دستگاه‌هاي خوزستان از نظر اعتبارات هزينه شده با اعتباري بالغ بر 54 ميليارد تومان و اداره كل راه و ترابري با 30 ميليارد تومان اعتبار در رديف سوم براي اجراي پروژه‌ها قرار دارند.از نظر تعداد پروژه‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي در خوزستان، سازمان نوسازي مدارس با 276 پروژه، شركت مخابرات خوزستان با 128 پروژه و سازمان صدا و سيما با 113 پروژه در رديف‌هاي بعدي قرار دارند.اجراي اين پروژه‌ها سبب توسعه زير ساخت‌هاي استان خوزستان شده است.

حجازي افزود: 23 شهرستان خوزستان به نسبت جمعيت از اعتبارات اختصاص يافته برخوردار شده‌اند. شهرستان اهواز با دارا بودن يك چهارم جمعيت استان با بهره‌برداري از 253 پروژه در ربته نخست پروژه‌هاي اجرا شده قرار دارد. شهرستان دزفول با 153 پروژه و بهبهان با 105 پروژه در رديف‌هاي بعدي از نظر تعداد پروژه كه در هفته دولت به بهره‌برداري مي رسند قرار دارند.

وي يادآور شد: پيش‌بيني مي‌كنيم اكثر طرح‌هاي بزرگ و اساسي دولت كه در خوزستان در حال اجراست در دهه فجر انقلاب اسلامي در سال جاري به بهره‌برداري برسد. اين طرح‌ها در بخش صنعتي در حال اجراست كه اشتغال فراواني را در استان ايجاد مي‌كنند. بخش عمده‌اي از پروژه‌هاي اين طرح‌هاي بزرگ بيش از 85 درصدي پيشرفت فيزيكي همراه بوده است.

فاز نخست نيروگاه گاز خرمشهر كه از مصوبات سفر هيئت دولت به خوزستان بوده است با يك سال تسريع در روند پيشبيني شده پروژه، اميدواريم در دهه مبارك فجر به بهره‌برداري برسد. در مدار قرار گرفتن اين نيروگاه گازي، بخش مهمي از كمبود برق استان را برطرف مي‌سازد. همچنين در بخش‌هاي نفت و گاز و فولاد نيز طرح‌هاي ديگري در دهه مبارك فجر به بهره‌برداري مي‌رسد كه در آينده فهرست آنها اعلام خواهد شد.

حجازي تصريح كرد: بر اساس برآوردهاي صورت گرفته ارزش ريالي پروژه‌هايي كه در دهه مبارك فجر سال جاري به بهره‌برداري مي‌رسد حدود 5/2 برابر پروژه‌هايي است كه در هفته دولت به بهره‌برداري مي‌رسد. در حال حاضر در طرح‌هايي كه در سال جاري به بهره‌برداري مي‌رسد از نظر تعداد و ارزش تحول ايجاد شده است.

وي در خصوص پروژه‌هاي مصوبات سفر هيئت دولت به خوزستان تصريح كرد: در حال حاضر پروژه‌هاي مصوب سفر، چه كوچك و چه بزرگ به تدريج به بهره‌برداري مي‌رسند. در هفته دولت 86 پروژه مصوب سفر هيئت دولت با اعتبار 34 ميليارد تومان به بهره‌برداري برسد. اميدواريم بهره‌برداري از اين پروژه‌ها موجب توسعه همه جانبه استان شود. در طول عمر دولت نهم كه عدالت محور است، اعتبارات استان دچار جهش اساسي شده است. اعتبارات خوزستان در سال 85 نسبت به سال پيش از آن حدود دو و نيم برابر، در سال 86 نسبت به 84 نيز به همين نسبت رشد داشته است. در سال جاري با تلاش‌هاي صورت گرفته بيشتري نسبت به سالهاي گذشته به استان اختصاص يافته است.

حجازي تصريح كرد: امسال 558 ميليارد تومان اعتبار براي تسريع در اجراي برخي مصوبات سفر كه توسط وزارتخانه‌ها تعهد شده بود و تسريع در رفع تنگناهاي خوزستان از منابع مختلف به استان اختصاص يافته است. بخشي از اين ميزان اعتبارات در لايحه قرار گرفت و بخشي ديگر با مكلف شدن وزارتخانه‌ها از محل اعتباراتشان، به خوزستان اختصاص يافت.

اين موضوع شامل 150 ميليارد تومان اعتبارات توسعه استان خوزستان، 150 ميليارد تومان از محل اعتبارات اعتبارات نفت و باقي مانده از محل اعتبارات مربوطه به ساير وزارتخانه‌ها همچون وزارت كار و امور اجتماعي، وزارت كشور، وزارت مسكن و شهرسازي، وزارت راه و ترابري و وزارت صنايع و معادن به اين امر اختصاص داده شد.

وي افزود: همچنين امسال از محل اعتبارات ملي كه در اختيار پروژه‌هاي بزرگ استاني است به جز پروژه‌هاي نفت، گاز و پتروشيمي، 455 ميليارد تومان نيز اختصاص يافته است. اين ميزان نسبت به سال گذشته رشد يك و نيم برابري را نشان مي‌دهد.در كل امسال از سه محل اعتباري استاني و ملي استاني شده، توسعه عمراني خوزستان و اعتبارات پروژه‌هاي ملي حدود 2000 ميليارد تومان اعتبار به خوزستان اختصاص يافته است.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در استان خوزستان احساس مي‌شود بخش بدنه شركتهاي مشاور و پيمانكار ضعيف است. بايد با حمايت بيشتر دستگاه‌هاي اجرايي از اين شركت‌ها و تلاش خود شركت‌ها، تقويت شوند. اين موضوع سبب جذب سريع منابع در پروژه‌هايي مي‌شود كه در خوزستان در حال اجرا قرار دارند.در حال حاضر بخشي از منابع اعتباري كه به خوزستان اختصاص مي‌يابد، توسط پيمانكاران و مشاوران غير خوزستاني استفاده مي‌شود و در نتيجه اين موضوع سبب جذب و رسوب كمتر سرمايه در استان مي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد: در بخش راه آهن نيز پيش از اين سالها شاهد مشكل اساسي در ترافيك راه آهني حد فاصل خرمشهر تا انديمشك بوده‌ايم. اميدواريم با آغاز عمليات اجراي خط دوم خرمشهر به اهواز كه به زودي آغاز مي‌شود و پس از آن اجراي خط دوم راه آهن اهواز به انديمشك تردد در اين محدوده آسان‌تر شود.

وي گفت: از محل اعتبارات ملي اعتبار باند دوم، اهواز - حميديه - سوسنگرد تا مرز چذابه تامين مي‌شود بر اساس تعهد وزارت راه امسال حدود 20 ميليارد تومان اعتبار قرار است در اين مسير هزينه شود.با اين روند اميدواريم اين محور را بتوانيم دو يا سه سال به بهره‌برداري برسانيم.جاده بازفت مسير ارتباطي جديد خوزستان و استان چهار محال را ايجاد مي‌كند هم اينك در حال اجراست و اميدواريم بر اساس تعهدات وزارت راه حداكثر تا دي‌ماه عمده آن به بهره‌برداري برسد و تنها يك قسمت كوتاه جاده مي‌ماند كه آن نيز بعد از آن به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي افزود: هم اينك حدود 40 ميليارد تومان از محل اعتبارات استاني براي ارتقاي شاخص‌هاي بهداشتي استان اختصاص يافته است همچنين از محل اعتبارات ملي نيز شاهد رشد عمده‌اي در ميزان اعتبارات بوده‌ايم.با اختصاص اين ميزان اعتبار روند عمليات اجرايي ساخت بيمارستانهاي جديد همچون بميارستان سوسنگرد، بيمارستان هنديجان، بيمارستان اروندكنار و همچنين بيمارستان جديد باغملك، بيمارستان سوانح سوختگي اهواز ، بيمارستان اطفال اهواز، بيمارستان رامهرمز تسريع مي‌يابد.عمليات اجرايي ساخت اين بيمارستانها يا آغاز شده و يا به زودي آغاز مي‌شود.سه بيمارستان نيز توسط وزارت نفت در اميديه، مسجدسليمان و آبادان در حال ساخت است.احداث بيمارستان 200 تخت خوابي تا پايان سال 1388 نيز توسط سازمان تامين اجتماعي در حال انجام است.

وي ادامه داد: بر اساس تعهدات نيز پروژه احداث بيمارستان اميركبير نيز كه عمليات اجرايي آن تاكنون آغاز شده است قرار شده توسط سازمان تامين اجتماعي تا فرا رسيدن شهريورماه عمليات اجرايي آن آغاز شود.ساخت بيمارستان جديد در دزفول و توسعه بيمارستان شوشتر نيز از جمله ديگر تعهدات اين سازمان است با سرمايه‌گذاري 200 ميليارد توماني سازمان تامين اجتماعي در سه سال آينده اميدواريم در بخش شاخص‌هاي برخورداري تجهيزات بيمارستاني به درجه مطلوب كشوري برسيم.

استاندار خوزستان گفت: در بخش بهسازي روستاها نيز با وجود 4200 روستاي بالاي 20 خانوار در خوزستان، به دلايل مختلف پيش از اين ميزان بهسازي بسيار اندك گزارش مي‌شد امسال اعتبارات بهسازي روستايي نسبت به سال گذشته بيش از دو نيم برابر رشد داشته است.

وي در مورد وضعيت آبرساني و آب شرب شهرها و روستاهاي خوزستان گفت: امسال اعتبارات بخش آب شرب روستايي به يك و نيم برابر افزايش داده‌ايم امسال 60 ميليارد تومان اعتبار به اين محل اختصاص داده شده است.در بخش آبرساني شهري نيز در شهرهايي كه پيش از اين حدود 4 تا 5 ساعت در طول روز از نعمت‌آب آشاميدني برخوردار بودنند هم اينك به صورت 24 ساعته آب در لوله‌ها جاري است مهمترين اين شهرها را مي‌توان هنديجان عنوان كرد.در حال حاضر با مديريت انجام شده با وجود خشكسالي، بحراني را در بخش آب آشاميدني شاهد نبوديم.

وي تصريح كرد: طرح دراز مدت احداث خطوط انتقال آب از سدهاي كرخه، گتوند، ابوالعباس به شهرهاي پايين دست نيز اميدواريم اجرايي شود.اميدواريم در سال جاري عمليات اجرايي انتقال آب از سد كرخه، به شهرستانهاي آبادان و خرمشهر آغاز شود. اين موضوع با مشاركت بنياد مستضعفان انجام مي‌شود تاكنون مراحل هم تفاهم‌نامه اين طرح به خوبي پيشرفته است.همچنين خط انتقال آب تصفيه شده از كرخه به دشت آزادگان نيز اميدواريم با كمك وزارت نفت عمليات اجراي‌اش در سال جاري آغاز شود هم اينك اسناد پروژه آماده اجراست.

وي افزود: هم اينك شبكه‌هاي توزيع آب شهري در خوزستان پرت زيادي را به همراه دارند در توافقاتي كه با وزارت نيرو انجام شد قرار شد خوزستان با تامين 50 درصد هزينه اصلاح و نوسازي شبكه‌هاي فرسوده بتوانيم شاهد اصلاح شبكه‌هاي توزيع تمام شهرهاي استان تا حد زيادي باشيم. از سال 85 تاكنون حدود 40 ميليارد تومان در بخش اصلاح شبكه‌هاي توزيع آب در خوزستان هزينه شده است در سال جاري نيز اعتباري حدود 20 ميليارد تومان به اين مهم اختصاص يافته است.

حجازي گفت: پنج پست برق در هفته دولت به بهره‌برداري مي‌رسد.در بخش توزيع برق بدليل فرسودگي شبكه، توسعه نيافتگي شبكه‌هاي برق به تمام نقاط شهري و روستايي مشكلات زيادي را شاهد هستيم امسال با بيش از 20 ميليارد تومان تامين اعتبار از منابع استاني و اختصاص 75 ميليارد تومان از محل اعتبارات وزارت نيرو به اصلاح شبكه‌هاي توزيع برق و توسعه آنها، اين مهم را در خوزستان پي‌گيري مي‌كنيم، اميدواريم با حفظ اين روند اختصاص اعتبارات به اصلاح شبكه‌ها تا حدود دو سال آينده بسياري از مشكلات در بخش افت فشار برق در خوزستان حل مي‌شود.

وي ادامه داد: همچنين با كمك‌هاي صورت گرفته از سوي مردم تاكنون حدود 85 هزار مورد انشعاب غيرمجاز برق برچيده شده است اين موضوع تا حد زيادي به پايداري شبكه كمك كرده است. اميدواريم شاهد از ميان رفتن حدود 250 هزار انشعاب غير مجاز برق در خوزستان باشيم.در مجموع حركت دولت در بخش تامين اعتبار در بخش رفع عقب ماندگي‌هاي زيادي كه در خوزستان وجود دارد كمك كرده خوزستان مسير خوب و روشني را در راه توسعه و عمران طي كند كه اميدواريم با تلاش‌هاي در حال انجام، روز به روز شاهد پيشرفت استان باشيم.

وي عنوان كرد: وزارت صنايع و معادن طرح ابتكاري را در دولت نهم اجرا كردند اين وزارت خانه از تمام منابع مالي خود را در چند بانك گذاشتند و از محل اين اعتبارت قرار است طرح‌هاي منابع پايين دستي كه سالهاست اجرا شده است به اجرا در آورد.وزارت صنايع تصميم گرفته است كه اعتبارت احداث واحدهاي پايين دستي صنايع بزرگي همچون نفت، گاز، پتروشيمي، فولاد و نيشكر را در اختيار استانها قرار دهد از اين ميان استان خوزستان با اختصاص حدود 2700 ميليارد تومان در مدت سه سال در رتبه نخست اختصاص تسهيلات قرار گرفته است.

استاندار خوزستان گفت: اميدواريم در هفته دولت با حضور وزير نيرو در خوزستان، شاهد بهره‌برداري از برخي پروژه‌هاي بخش برق استان و در صورت فراهم شدن شرايط امضاي تفاهم نامه انتقال آب كرخه به آبادان و خرمشهر باشيم. در هفته آينده احتمالا وزير كشور به همراه تمام معاونين در سفر يك روزه در خوزستان حضور يابند.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن