تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820463721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادامه بحران در پاكستان/هشدار شريف درباره خروج از دولت ائتلافي پاكستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ادامه بحران در پاكستان/هشدار شريف درباره خروج از دولت ائتلافي پاكستان
نخست وزير اسبق پاكستان دولت اين كشور را به خروج از ائتلاف در صورت مخالفت با بازگشت به كار تمامي قضات بركنار شده، تهديد كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، "نواز شريف" در مصاحبه با روزنامه وال استريت ژورنال اظهار داشت : بركناري قضات در سال گذشته و در دوران اعلام وضعيت اضطراري در كشور پايه و اساس مملكت را متزلزل ساخت و لازم است كه اين افراد مجددا به پستهاي خود بازگردند. ما در صدد سرنگون ساختن دولت نيستيم اما در غير اين صورت چاره ‌اي نداريم جز اينكه بر كرسي اپوزيسيون قرار گيريم.

به گفته شريف، زرداري پيش از اين اطمينان داده بود كه اين قضات ظرف 24 ساعت پس از بركناري مشرف به سركارهاي خود بازخواهند گشت.

نخست وزير اسبق پاكستان در توضيح اين مسئله گفت : ما از زرداري براي استيضاح مشرف حمايت كرديم. اكنون نوبت اوست كه از ما براي بازگرداندن قضات حمايت كند.

خروج حزب شريف از دولت ائتلافي برگزاري انتخابات زودهنگام را به دنبال نخواهد داشت چراكه حزب مردم با دارا بودن بيشترين كرسيهاي پارلمان از حمايتهاي لازم براي در دست داشتن حكومت برخوردار است.

رهبران ائتلاف هم‌ چنين بر سر آينده مشرف با يكديگر اختلاف نظر دارند. تاكنون هيچ تصميم‌ خاصي در باره آينده مشرف اتخاذ نشده و هنوز معلوم نيست كه آيا وي به دليل استعفا از مصونيت قضايي برخوردار خواهد شد يا خير و آيا مي تواند آزادانه در پاكستان زندگي كند؟

شريف كه توسط مشرف از نخست ‌وزيري بركنار شد تاكيد كرد كه هيچ بغض و كينه ‌اي نسبت به مشرف ندارد اما وي بايد به دليل اقداماتش پاسخگو باشد.

وي افزود: من به انتقام اعتقادي ندارم. اگرچه مشرف با من رفتار خوبي نداشت اما من نمي‌ خواهم با وي مقابله به مثل كنم. با اين حال كسي كه پارلمان را منحل كرد، قانون اساسي را ناديده گرفت و قضات را دستگير كرد بايد به مردم پاسخگو باشد. بايد به اين پرسشها تحت هر عنوان و شرايطي پاسخ داده شود.

به گفته شريف در صورت حل مسئله قضات، حل و فصل اختلافات ميان دو حزب در نظر گرفته خواهد شد. وي معتقد است كه جانشين مشرف بايد فردي خارج از دو حزب مردم و مسلم ليگ باشد و "عطاالله خان" از ايالت بلوچستان گزينه مناسبي است.

شريف در حالي تهديد به خروج از ائتلاف با حزب مردم مي كند كه آصف علي زرداري، رهبر حزب مردم پاكستان و همسر بي‌ نظير بوتو نسبت به روي كار آمدن مجدد اين قضات نظر چندان مساعدي نشان نداده و بيشتر نگران آن است كه اين قضات بركنار شده به چالشي براي مصونيت قضايي وي كه به دليل در دست گرفتن رهبري حزب به وي اعطا شده، تبديل شوند.

رهبران دو حزب كوچكتر دولت ائتلافي متشكل از چهار حزب، اين مناقشه را كم اهميت ارزيابي كرده و اعلام داشتند كه سه روز براي حل اين مشكل ميان دو حزب بزرگ ائتلاف مهلت مي ‌دهند.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن