تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809771641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پن كيك سيب زميني(تصويري) : املت و کرپ های غذایی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین:
پن كيك سيب زميني
مواد لازم براي تهيه ي 16 پن كيك به قطر 5 سانتي متر :
 
سيب زميني ، رنده شده 4 پيمانه (حدود يك كيلو ) ، پوست كنده ، نيم پز ، سرد شده
پنير پارمزان يا گودا ، رنده شده يك دوم پيمانه ، (در صورت استفاده از پنير گودا ، 2 قاشق غذاخوري پودر پنير پارمزان اضافه كنيد)
پيازچه متوسط 4 تا 6 عدد، قسمت هاي سفيد و سبز كم رنگ آن را حلقه خلقه كرده و انتهاي آن را براي تزيين نگهداريد.
تخم مرغ 2 عدد
آرد سفيد يك قاشق غذاخوري
نمك يك قاشق مرباخوري
فلفل سياه يك قاشق مرباخوري
بيكينگ پودر يك چهارم قاشق مرباخوري
روغن يك چهارم پيمانه
پن كيك و لازانياي سيب زميني كه دستور آن ها در ادامه خواهد آمد، دو خوراك بسيار لذيذ هستند كه به آساني آماده مي شوند ، اما درابتدا دانستن برخي نكات مهم براي تهيه بهتر اين خوراك ها لازم است :

جنس سيب زميني :
 
تهيه هر دوي ايندستورها با سيب زميني نشاسته دار نتيجه بهتري دارد. نشاسته در پن كيك و لازانياي سيب زميني مانند چسب عمل كرده و به حفظ شكل غذا كمك مي كند. در صورت امكان از سيب زميني ها ي بزرگ (نه خيلي بزرگ!) استفاده كنيد . اين نكته هنگام رنده كردن سيب زميني براي پن كيك و ورقه كردن آن براي لازانيا كار شما را ساده تر مي كند. استفاده از سيب زميني هاي كوچك هم امكان پذير است اما خصوصا در زمان چيدن لايه هاي لازانيا كار شما سخت تر مي شود.

پخت نيم پز :
 
مهم ترين نكته در رابطه با اين دو دستور غذا آنست كه سيب زميني ها به طور كامل پخته نمي شوند و قبل از استفاده در غذا بايد سرد شوند. دو دليل براي اين كار وجود دارد: اول اين كه سيب زميني خام بعد از پوست كندن و برش مانند موز قهوه اي رنگ مي شود . اين به دليل آنزيم هاي اكسيد كننده موجود در سيب زميني است كه در مجاورت هوا عمل مي كنند. نيم پز كردن سيب زميني اين آنزيم ها را از بين برده و رنگ سيب زميني عوض نمي شود ، ثانيا اين روش پخت بخشي از نشاسته سيب زميني را به قند ساده تبديل كرده و رنگ غذا را كاراملي مي كند كه خصوصا در تهيه پن كيك بسيار مهم است . سرد شدن سيب زميني نيز كار شما را در هنگام ورقه و رنده كردن سيب زميني آسان مي كند، چون سيب زميني گرم بسيار چسبنده است .

راز بزرگ :
 
براي نيم پز كردن سيب زميني ، سيب زميني هاي پوست كنده را به همراه يك قاشق غذاخوري نمك در يك قابلمه بزرگ قرار داده وروي آن را با آب سرد پوشانده و حدود 10 تا 12 دقيقه بجوشانيد . براي تست آن يك چاقو را در سيب زميني فرو كنيد ، سيب زميني نبايد نرم باشد ولي سفت نيز نباشد . در صورت نياز آن را يك تا دو دقيقه ديگر بجوشانيد . اما نه آن قدر كه ترك خورده و يا از هم باز شوند . سيب زميني ها را به يك ظرف منتقل كرده ، روي آن را پوشانده و در يخچال قرار دهيد تا سرد شود. ترجيحا يك شب در يخچال باقي بماند .




نكاتي درباره تهيه پن كيك :
 
ـ مخلوط كردن :
سعي كنيد در هنگام مخلوط كردن مواد به آرامي كار كنيد. رنده هاي سيب زميني به آساني خرد مي شوند در حالي كه ما در تهيه اين غذا به رشته هاي خرد نشده سيب زميني براي ظاهر بهتر آن در تهيه غذا نياز داريم ، به همين جهت سعي كنيد به جاي استفاده از قاشق از دست هايتان براي آرام مخلوط كردن مواد استفاده كنيد.
ـ سرخ كردن:
در هنگام سرخ كردن پن كيك ها 2 نكته عامل موفقيت شماست : تابه مناسب و حرارت ملايم . سيب زميني به چسبندگي در هنگام تهيه غذا معروف است . به همين دليل در عين استفاده از تابه نچسب در صورت امكان ابتدا تابه را كاملا چرب كرده و سپس روغن اضافه كنيد. در مصرف روغن صرفه جويي نكنيد چون علاوه بر جلوگيري از چسبيدن پن كيك ها ، رنگ خوبي به غذاي شما مي دهد . حرارت روغن در هنگام سرخ كردن نيز نكته مهمي است .
حرارت متوسط در عين جلوگيري از احتمال چسبيدن غذا ، به پن كيك رنگ طلايي مناسبي مي دهد . در صورت سرد بودن روغن ، پن كيك ها به خود روغن جذب مي كنند.
1 ـ ‌در يك كاسه بزرگ به آرامي و با دست هايتان سيب زميني ، پنير و پيازچه را مخلوط كنيد . مراقب باشيد رشته هاي سيب زميني خرد نشود.
2 ـ در يك كاسة كوچك تخم مرغ ها ، آرد ، نمك ، فلفل و بيكينگ پودر را مخلوط كنيد تا يك دست شود، سپس آن را روي مخلوط سيب زميني ريخته و به آرامي با دست مخلوط كنيد.
3 ـ يك تابه بزرگ نچسب را روي حرارت ملايم داغ كنيد ابتدا همه جاي تابه را چرب كرده ، سپس 2 قاشق غذاخوري روغن در آن بريزيد ، از مايه ي پن كيك به اندازه يك قاشق غذاخوري سرپر در روغن بريزيد . تابه را با پن كيك پر نكنيد چون در اين صورت جذب روغن زياد شده و برگرداندن آن ها هم دشوار مي شود.
4 ـ پن كيك ها را حدود 3 تا 5 دقيقه سرخ كنيد تا ترد و طلايي شوند. آن ها را زياد حركت ندهيد ، در اين صورت خوش رنگ تر مي شوند. آن ها را به آرامي برگردانده و 3 تا 5 دقيقه ديگر سرخ كنيد . پن كيك ها را به يك بشقاب منتقل كرده و روي آن را با فويل بپوشانيد . فويل را كمي باز بگذاريد تا بخار غذا از آن خارج شود . باقي پن كيك ها را سرخ كرده ،با پيازچه تزيين كرده و تا داغ است سرو كنيد.


نكته :
ـ اين دستور 210 گرم كربوهيدرات ، 70 گرم پروتئين ، 75 گرم چربي و 1795 كيلوكالري انرژي دارد.
ـ براي رنده كردن سيب زميني ها از يك رنده استاندارد با سوراخ درشت استفاده كرده و سيب زميني را از طول روي سوراخ ها قرار داده و رنده كنيد . رشته هاي درشت و دراز سيب زميني شكل مشبك زيباتري به اطراف پن كيك شما مي دهد . در صورتي كه به طريق بالا عمل نكرديد ، اصلا ناراحت نباشيد چون در طعم غذاي شما تأثير ندارد.
منبع:هنر آشپزي






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن