تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815286932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضور پدر در مدرسه به دانش آموز اعتماد به نفس مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: بررسي ها نشان مي دهد ، چنانچه پدر خود را علاقه مند به فعاليتهاي تحصيلي دانش آموز نشان داده و حتي براي يك روز همراه او به مدرسه برود ، دانش آموز با اعتماد به نفس بيشتري به تحصيل مي پردازد.

به گزارش سلامت نيوز به نقل ازمهر، براساس طرحي كه از سال 2004 در 12 ايالت امريكا انجام شده است ، در يك روز از سال تحصيلي دانش آموزان مقطع دبستان به همراه پدران خود به مدرسه مي روند .اين كار نمادين ساده نتايج خوبي به همراه داشته است.

حضور پدر حتي براي يك روز در كنار فرزندان وآن هم در مدرسه ، در مهارتهاي يادگيري و روند تحصيلي تاثير قابل ملاحظه اي دارد، همچنين دانش آموزان با ديدن پدر در كنار خود، احساس عشق – توجه و حمايت او را به خوبي حس مي كنند.

براساس بررسي هاي انجام شده ، اجراي اين طرح باعث پيشرفت دانش آموزان در درسهاي روخواني و رياضيات شده است بطوريكه اين ميزان در ميان دانش آموزان پسر حدود 12 درصد و در ميان دانش آموزان دختر بيش از 9 درصد بوده است.

در ميان دانش آموزان دبستاني حضور پدر در اين روز براي رفتار بهتر و نمره انضباط بيشتر نيز موثر بوده است، زيرا آنها مي دانند پدر با آمدن به مدرسه، توجه و علاقه خود را به پيشرفت آنان نشان داده و در طول سال نيز منتظر شنيدن اخبار خوش از آنهاست بنابراين سعي مي كنند با درس خواندن و بهتر رفتار كردن او را مايوس نكرده و تحسين و تاييد پدر را جلب كنند.

براساس اين گزارش ، در مجموع هنگامي كه والدين در بزرگ كردن و تربيت فرزندان هماهنگ، هم گام ودر كنار هم باشند ، نتيجه بهتر خواهد شد و رسيدن به هدف نيز سريع تر انجام مي پذيرد.

به گفته يكي از كارشناسان امور تربيتي ، هنگامي كه والدين هر دو در كنار دانش آموز باشند وي بهتر فعاليت مي كند و حتي مهارتهاي زباني او نيز كاملتر مي شود و همچنين درك بهتري از محيط پيرامون خود دارد ، در چنين شرايطي فرزندان احساس اعتماد به نفس خوبي كسب كرده و با اطمينان بيشتر گام بر مي دارند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن