تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805720488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بالا بردن سطح ایمنی بدن با تغذیه : تغذیه و سلامتی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: برای مقابله با انواع عفونت‌ها و آنفلوآنزا و برای سالم بودن ابتدا لازم است تغذیه درستی داشته باشیم. برخی مواد غذایی تقویت‌کننده سیستم ایمنی‌ عبارتند از ...

سیر: این ماده غذایی حاوی ترکیبات ضدویروسی و ضدباکتریایی است و کبد و خون را پاک کرده و به افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون کمک می‌کند.

زنجبیل: بدن را گرم کرده و سبب دفع سموم از طریق تعرق می‌شود. در ضمن از پرخونی در عروق تنفسی و ریه‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

سبزیجات سبز برگ: اسفناج و کلم حاوی ویتامین b12، a، c و k و همچنین اسیدهای فولیک و پتاسیم هستند.

عسل:
یک آنتی‌بیوتیک طبیعی که غنی از ویتامین‌های c، d و e و همچنین مواد معدنی است و در شرایطی که دچار ناراحتی‌های تنفسی باشید بهترین دارو برای گلو است!

آب‌لیمو: چکاندن آب یک عدد لیمو در آب جوش سبب متعادل شدن میزان اسید و الکالین در خون شده و به کارکرد درست دستگاه گوارش و بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک می‌کند.

ماست: باکتری‌‌های خوب اسیدوفیلوس و بیفیدوس جلوی تکثیر و فعالیت باکتری‌‌های بد را گرفته و از بروز عفونت در دستگاه گوارش جلوگیری می‌کنند.

3 ماده غذايي ضعيف‌كننده سيستم ايمني

برخلاف برخي مواد غذايي تقويت‌كننده سيستم ايمني مانند ميوه و سبزيجات كه حاوي آنتي‌اكسيدان‌ها و مينرال‌هاي بسيارند و پروتئين، بسياري از مواد غذايي نيز تضعيف‌كننده سيستم ايمني هستند. در اينجا به 3 مورد از اين موارد اشاره مي‌كنيم. بهتر است با شروع پاييز كه فصل شيوع سرماخوردگي است مصرف اين مواد غذايي را كنار بگذاريد.
1.سركه صنعتي مصرف مقدار كمي سركه هيچ مشكلي پيش نمي‌آورد اما مصرف بالاي آن در سالاد باعث مي‌شود مقدار فراواني كالري دريافت كنيد اما ارزش غذايي سالاد پرفيبر و ويتامين‌تان از بين برود. براي يك ظرف بزرگ سالاد تنها يك قاشق سركه صنعتي كفايت مي‌كند. بهتر است به جاي سركه كمي روغن زيتون و آبليمو يا سركه سيب، فلفل، كشمش و پياز تازه به سالادتان بيفزاييد. 2.گوشت گوساله پرچرب گوشت گوساله غني از آهن، زينك و ويتامين‌هاي ب‌كمپلكس است اما برخي از بخش‌هاي آهن غني از چربي‌هاي اشباع است كه مي‌تواند احتمال ابتلا به سرطان كوركتال و ديگر سرطان‌ها را افزايش دهد. هنگام خريد بخش‌هاي كم‌چرب را انتخاب كنيد و هر چربي كه به چشم ديده مي‌شود را دور بريزيد. 3. قهوه قهوه فوايد بسياري براي سلامت دارد. به عنوان نمونه مي‌تواند جلوي آسيب‌ديدگي سلولي در اثر راديكال‌هاي آزاد را بگيرد. اما از آنجا كه ادرارآور است مي‌تواند سبب از دست دادن مقدار فراواني از ريزمغذي‌ها شود. از سوي ديگر مصرف بالاي آن نه تنها شما را تشنه مي‌كند بلكه سبب افسرده شدن و اعتياد شما به آن مي‌شود. كالري بالا و چربي‌هاي اشباع قند و شير يا خامه‌اي كه به آن مي‌افزاييد نيز مي‌تواند مشكل‌ساز شود. سعي كنيد در روز يك يا دو فنجان قهوه بيشتر ننوشيد. سپتامبر/ ريدرزدايجست

غذاهایی که سطح ایمنی را بالا میبرن

1-
آزمایشات در لوله آزمایش نشان می­دهد که توت سیاه که در طب سنتی بکار می­رود برای جلوگیری از آنفولانزا مفید است. برخی تحقیقات در افراد نشان می­دهد که این میوه به شما کمک می­کند تا سریعتر از آنفولانزا رهایی یابید. البته دانشمندان هشدار می­دهند تحقیقات بیشتر در این زمینه مورد نیاز است. میوه مذکور سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و دارای خاصیت ضد تورم است.

2
قارچ ساده را به علت ارزش تغذیه­ای پایین حذف نکنید. قارچ دارای ماده معدنی سلنیوم و آنتی اکسیدان هاست. میزان پایین سلنیوم با افزایش آنفولانزای شدید مرتبط می­باشد. و نیاسین، ریبوفلاوین و ویتامین بی موجود در این قارچ­ها نقش عمده­ای در سیستم ایمنی سالم ایفا می­­کند. مطالعات در حیوانات نشان می دهد که قارچ دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد تومور است.

3
صدف

تقویت قوای جنسی؟ تقویت سیستم ایمنی؟ شاید هر دو، به لطف ماده معدنی روی که در صدف موجود است. میزان پایین روی با ناباروری مردان مرتبط است. روی خاصیت ضد قارچی دارد اگرچه دلیل آن برای محققان مشخص نیست. اگرچه محققان می­دانند که در برخی وظایف سیستم ایمنی مانند بهبودی زخم ها بسیار مهم است.

4
هندوانه 

هندوانه رسیده آبدار و تازه میزان بالایی از آنتی اکسیدان­های قوی و گلوتاتیون را داراست. گلوتانیون به تقویت سیستم ایمنی و در نتیجه از بین برندن عفونت کمک می­کند و در گوشته قرمز نرم نزدیک پوست هندوانه یافت می­شود.

5
کلم

کلم منبع دیگری از گلوتاتیون تقویت کننده سیستم ایمنی است. کلم را در طول ماه­های زمستان یعنی در فصل خود، ساده و ارزان در دسترس است. سعی کنید تا انواع کلم (سفید، قرمز، چینی) را به سوپ و خورشت خود بیافزایید تا آنتی اکسیدان غذا افزایش یابد و ارزش غذایی آن را بالا رود
6
بادام

یک مشت بادام می­تواند سیستم ایمنی بدنتان را نسبت به اثرات استرس مقاوم کند. یک چهارم فنجان بادام دارای پنجاه درصد ویتامین ای مورد نیاز شما در روز است، که این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی کمک می­کند. و درارای ریبو فلاوین و نیاسین، ویتامین ­های بی است که شما را از اثرات استرس رها می­سازد.

7
گریپ فروت

کریپ فروت دارای میزان خوبی از ویتامین ث است. اما دانشمندان هنوز نتوانسته­اند ثابت کنند که آیا می­­توان به آسانی ویتامن ث کافی را تنها از طریق غذا، یعنی بدون مکمل­های غذایی، برای درمان سر ماخورگی و آنفولانزا بدست آورد. اگر چه گریپ فروت حاوی فلاونوئید است __ یعنی ترکیبات شیمیایی طبیعی که فعالیت سیستم ایمنی را افزایش می­دهد. آیا گریپ فروت دوست ندارید؟ پس پرتقال و نارنگی را امتحان کنید

8
جوانه گندم



جوانه گندم بخشی از دانه گندم است که غذای گیاه کوچک آن میباشد بنابراین بسیار مغذی است. در میان مواد معدنی و ویتامین حیاتی، جوانه گندم دارای ویتامین های بی، آنتی اکسیدان و روی است. آن همچنین حاوی ترکیب خوبی از فیبر، پروتئین و چربی های مفید است. جوانه گندم را جایگزین بخشی از آرد معمول پختنی ها و دستور العمل های غذایی دیگر کنید. 

9
ماست کم چرب

روزانه یک فنجان آن میتواند احتمال سرماخوردگی را در شما کاهش دهد. به برچسب "فراوری فعال و زنده" توجه کنید. برخی محققان معتقدند این خاصیت سیستم ایمنی بدن شمارا در برابر مقابله با بیماری ها تحریک می کند. همچنین به ویتامین دی آن دقت کنید. مطالعات اخیر ارتباطی بین پایین بودن سطح ویتامین دی و افزایش ریسک ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را نشان می­دهد.


10
سیر



سیر دارای چندین آنتی اکسیدان است که با مهاجمان سیستم ایمنی مقابله می­کند. سیر همچنین پیلوری یعنی باکتری که باعث زخم و سرطان معده می­شود را هدف قرار می­دهد(با آن مبارزه می­کند). نکاتی در مورد طبخ آن: سیر را 15 تا 20 دقیقه قبل از طبخ پوست کنده و خورد کنید تا آنزیم ها تقویت کننده سیستم ایمنی را در آن فعال سازید

11
اسفناج



اسفناج که به عنوان غذایی بی نظیر شناخته شده، بسیار مغذی است. این سبزی دارای فولیت است که به بدن شما کمک می­کند تا سلول های جدید بسازد و دی ان ای را ترمیم کند. اسفناج فیبر و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ث و انواع دیگر آن را افزایش می­دهد. اسفناج را خام یا نیمه پخته شده بخورید تابیشتر از فواید آن بهرمند شوید

12
چای

سبز یا سیاه؟ هر دو دارای فلاو نیدها و پلی فنول ها هستند که با بیماری ها مقابله میکند. این آنتی اکسیدان ها رایکال های آزاد مخرب سلول­ها را می یابد و آنها را از بین می­برد. 

13
سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین مانند هویج بتاکاروتن آنتی اکسیدان دارد که بدن را از رادیکال های آزاد مخرب پاک می­سازد. سیب زمینی شیرین همچنین میزان ویتامین آ را افزایش می­دهد که میتواند با کندتر شدن روند پیری و کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان­ها مرتبط باشد.

14
کلم بروکلی

کلم بروکلی را به راحتی می­توانید در سوپر مارکت­ها پیدا کنید و آن را به وعده های غذایی خود بیافزایید. بروکلی تقویت کننده اساسی سیستم ایمنی است. در تحقیقاتی گزارش شده است که ماده شیمیایی در بروکلی به تحریک سیستم ایمنی موش کمک کرده است. بعلاوه آن دارای مواد مغذی است که بدن شمارا در مقابل صدمات محافظت می­کند. این سبزی داری ویتامین ث و دی و گلو تانیون می باشد. پنیر کم چرب را در کنار این غذا مصرف کنید تا ویتامین های دی و بی آن تقویت کننده سیستم ایمنی و مکمل غذای شما باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن