تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798934708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوست دارم پوستی صاف داشته باشم. : نکات آرایشی و بهداشتی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: همه ما بطريهاي رنگارنگ محصولات بهداشتي و آرايشي اتظار معجزه داريم و تبليغات متعدد نيز ما را به سوي اين باور سوق ميدهند كه با استفاده از اين محصولات، پوستي صاف و محكم، بدون جوش و به نرمي حرير داشته باشيم.


اما اين وسواس براي بينقص بودن به حدي نامعقول رسيده است. چين و چروكها بالاخره مي آيند و به چهره شخصيت و عمق ميدهند. تغييرات ديگر هم به دنبال آن از راه ميرسند، طرح صورت مشخصتر شده و استخوانها در طول زمان زاويه دارتر ميشوند. چهره زخمي ميشود، كك و مك در مي آورد و خلاصه از گذشت زمان تاثير ميگيرد.

آيا اين آثار فاجعه هستند؟ يا تنها نقشي از زندگي به شمار ميروند؟ محصولات خاصي براي پوشاندن تمام اينها وجود دارند، اما پا به سن گذاشتن روندي طبيعي و زيباست براي همه رخ ميدهد و ما با پذيرفتن آن به چشم همه زيباتر خواهيم بود.

تعداد بسياري از محصولات ماجرا را بيش از حد پيچيده كرده اند و علاوه بر گران بودن، وقت گير هم هستند. شما ميتوانيد از روشهايي بسيار ساده تر و به همان اندازه موثر استفاده كنيد. از افراط بپرهيزيد، اگر پوستي خشك داريد آنرا بيش از حد مرطوب نكنيد و اگر پوستتان چرب است، تمام چربي آن را نگيريد. در اينجا به ده توصيه براي داشتن پوستي سالم و زيبا اشاره ميكنيم:

1. پوست را در برابر خورشيد محافظت كنيد. از كرمهاي ضد آفتاب استفاده كرده و از تابش مستقيم آفتاب در ساعات 10 تا 2 بپرهيزيد.

2. سيگار نكشيد. پوست اندامي بزرگ است و به مقدار زيادي خون نياز دارد. سيگار به شدت به اين جريان خون آسيب ميرساند. به همين دليل پوست افراد سيگاري كدر و خاكستري است. زيرا خوني كه بايد اكسيژن را به پوست برساند سرشار از سموم و مواد اكسيد كننده است.

3. استراحت و تغذيه كافي و صحيح داشته باشيد.

4. تا حد امكان در شرايط تنش زا-چه احساسي و چه محيطي- قرار نگيريد. ممكن است مشكل به نظر برسد اما كافي است صفحه حوادث روزنامه را مطالعه نكنيد!


5. دو مرتبه در روز صورت خود را بشوييد و سپس از يك محصول مناسب استفاده كنيد. عده اي به تصور تميزي چهره، صبح صورت خود را نميشويند و اين بسيار عجيب است. پوست صورت در طول شب پر از گرد و غبار رختخواب و سلولهاي مرده ميشود. حتما صبح صورت خود را با آب و صابون بشوييد.


6. گاهي بخشهايي از پوست فراموش ميشوند. آرنج، پاشنه پا، گردن و سينه نيز به كرم مرطوب كننده نياز دارند. اگر در تابستان صندل ميپوشيد، روي پا را هم كرم ضد آفتاب بزنيد.

7. تا حد امكان از دستكاري پوست صورت خودداري كنيد و دستهاي خود را بيشتر بشوييد. گاهي نميتوان از خراشاندن، فشردن و كندن دانه هاي پوست خودداري كرد. اما هرچه بيشتر به پوست خود آسيب برسانيد، آثار باقي مانده روي صورت بيشتر و عميق تر ميشوند.

8. لوازم آرايش خود را تميز نگهداريد. اسفنجها و برسهاي پودر و سايه چشم را در داخل قوطي دربسته و تميز نگهداريد. درب لوازم آراش را محكم ببنديد و هر از گاهي لوازم كهنه را دور ريخته و برسها را بشوييد. عمر مفيد لوازم آرايش بين 6 تا 12 ماه است. از خريدن لوازم بسيار گران خودداري كنيد تا در زمان مشخص بتوانيد با دل راحت آن را دور بياندازيد.

9. اعتدال را رعايت كنيد. دليل نميشود كه چون محصولي خوب است ان را بيش از حد مصرف كنيد. براي مثال، مرطوب كننده ها از جمله محصولات بسيار پرطرفدار هستند و معمولا بيش از حد مصرف ميشوند. ما تحت تاثير تبليغات تصور ميكنيم كه هر سانتي متر از پوست بدنمان بايد با يك نوع كرم پوشانده شود. يك محصول ديگر كه مورد استفاده افراطي قرار ميگيرد مواد لايه بردار هستند كه استفاده بيش از حد آنها ميتوان پوست را به شدت تحريك پذير و آسيب ديده كند.

10. مراقب فروشندگان محصولات آرايشي باشيد. اگر بخواهيد به نصايح تبليغاتي آنها توجه كنيد بايد روزي دو ساعت و نيم جلوي آينه باشيد و 80 لايه مختلف روي پوست خود قرار دهيد. تعداد و تنوع محصولات بهداشتي و آرايشي خود را مختصر و مفيد نگهداريد و هنگام به كار بردن يك محصول جديد، عجله نكنيد، ابتدا آنرا روي پوست بازو يا مچ امتحان كنيد. هر محصول آرايشي حاوي 20 تا 40 ماده مختلف است و شما با بكار بردن يك محصول جديد، بدن خود را در معرض 20 تا 40 ماده جديد كه ممكن است آلرژي زا باشند قرار ميدهيد.

لطيف کردن پوست

براي اينکه گياهان و خوراکي هايي را که به کار مي بريم بهتر بتوانند بر روي تغذيه پوست ما اثر بگذارند لازم است تا پوست زنده ما مستقيما اين مواد را دريافت کنند تا فوري جذب نموده و از خواص آنها براي ترميم خود استفاده کنند.

قبل از اين کار بايد پوست را از مواد آرايشي پاک کردو سلولهاي مرده و شاخي شده ي آنرا جدا و از چربي هايي که به وسيله غده هاي ترشح کننده پوست ترشح مي شوند تميز نمود، يعني آنها را از پوستمان جدا و پوست را پاک و نازک و لطيف کرده و سپس از مواد مغذي استفاده کنيم.

براي نازک کردن پوست به خصوص پوست صورت، بايد از شامپوي يچه استفاده نماييم که داراي مواد قليايي کمتري مي باشد و به پوست آسيبي نمي رساند و بهتر است اين گونه عمل کنيم: يک ليف نرم را به مقداري شامپوي بچه آغشته نموده وسپس آن را به صورتمان که قبلا آنرا خيس نموده ايم مي کشيم، اين ليف را آرام ، آرام به صورت کشيده و بهتر است اين کار را از پيشان شروع کرده و تا گوش ها و زير گردنمان ادامه دهيم و صورت را کاملا با آن شست و شو دهيم ، با اين عمل چربي هاي روي پوستمان و همچنين آلودگي هاي روي آنرا کاملا تميز نموده و سلولهاي شاخي شده ي آنرا هم از بين مي بريم تا پوست صورتمان نازک و لطيف تر شود.


پس از تميزکردن صورت با کف شامپو آنرا با آب ولرم تميز مي شوييم و سپس خشک نموده، حالا بهترين زماني است که ميوه را به آن بماليم يا بخور مناسب را انجام دهيم .



بهتر است هميشه قبل از استفاده از ماسک هاي زيبايي پوستمان را بخور دهيم تا منافذ آن باز شده و آماده پذيرش مواد مغذي ماسک ها شود . در عين حال پس از بخور، بدترين زماني است که پوست در صورت ارتباط با محيط آلوده آلودگي را دريافت نموده و دچار بيماري مي گردد چرا که همانطور که گفته شده منافذ پوست کاملا باز بوده و همانطور که آماده است مواد مغذي را دريافت کند، آماده است تا آلودگي ها را نيز دريافت نموده، پس بهتر اين است که لطيف تر کردن پوست را پس از آمدن از بيرون و زماني که در خانه هستيم انجام دهيم . پس از نازک کردن پوست ، بهترين عمل شست و شوي پوست با آب ميوه مخلوط با روغن بادام يابهتر شيره نارگيل مي باشد که فوري جذب پوست شده و براي آن بسيار مفيد مي باشد.
سايت ايران مانيا

1. لک صورت (pigmentation) : لکهای صورت که شایعترین فرم آن ملاسما یا لک حاملگی است از مشکلات اصلی خانمها میباشد.امروزه علاوه بر دارو استفاده از دستگاه میکرودرم ابریشن کمک زیادی به رفع لک های مقاوم به درمانهای معمول کرده است.لکهای موضعی رامیتوان با تخریب با دستگاه مدرن یا لایه برداری نقطه ای از بین برد.

2. اسکار آکنه (جای جوش) :از مخرب ترین عوارض بیماری میباشد که بر اعتماد به نفس بیمار نیز موثر است. جای جوش میتواند به صورت فرورفتـگی، لک نقطه ای یا به ندرت برجستگی ظاهر گردد.امروزه راههای درمان موثری برای جای جوش وجود دارد.برای اطلاعات بیشتر لطفاً اینجا را کلیک کنید.

3. کک و مک : با وجود ارثی بودن کک و مک علاوه بر درمان دارویی از تخریب با دستگاه مدرن یا لایه برداری نقطه ای میتوان در درمان کک و مک استفاده کرد.

حالا من یه چیزی بگم هاجر جون میاد میگه نیما باز شروع کرد ولی جون خودم کرم های لایه بردار اریس جای لک جوش رو میبره
امتحان کنید

من از مردهای که توی همه چیز تجروبه دارن حیلی خوشم میاد مثل اقا نیما

خوشبه حال زن ایندت

آنیا جون ما مخلصیم [b]
[/b]

اقا نیما قابل نداشت .شوهر منم 1مثل خودت

سلام بچه ها
میشه یه کرم سفت کننده پوست(سینه) معرفی کنیدکه قبلا استفاده شده و جواب داده وهمچنین عولرض جانبی نداشته باشه البته نه حجم دهنده نه کوچک کننده فقط سفت کننده. ممنون میشم

هستی عزیز سلام
گشتم نبود، نگرد نیست
در جوابت خلاصه و مفید میگم ورزش ورزش ورزش ورزش

با احترام ـ ندا

گفتگو با دکتر حسين طباطبايي، دبير انجمن متخصصان پوست و مو

فريب تبليغات زيبايي را نخوريد


--------------------------------------------------------------------------------

در سال‌ 1920، انقلابي در کارخانه‌هاي لوازم آرايش به وجود آمد و سايه‌هاي رنگارنگ براي چشم‌ها، رژگونه و رژلب‌هاي متنوعي ساخته شد. کرم‌ها و لوسيون‌هاي گوناگون براي پوست و شامپوهاي نرم‌کننده و تقويتي مو به بازار آمد. در سال‌‌هاي 1950 و 1960 مدهاي اروپايي بيشتر کشورها را تحت‌الشعاع قرار دادند، مواد پاک‌کننده پوست، کرم‌ها، لوسيون‌ها و نرم‌کننده‌ها و لوازم آرايشي متنوعي وارد بازار شدند. ابروهاي پهن مد شد، خط چشم نيز پهن و مشخص بود، گونه‌ها و لب‌ها رنگ ملايم داشتند. در اواخر سال 1960، آرايش ترميمي و تکميلي متداول شد و باز هم ابروها باريک شدند. از 1970 به بعد، کارخانه‌ها رنگ‌هاي متفاوتي براي آرايش روز و شب، مواد و لوازم آرايش براي زيبايي، سلامت و پاکيزگي پوست و مو ارايه کردند و خانم‌ها بيشتر و بيشتر جذب اين مواد شدند. اما در اين ميان، اين مواد و راهکارها مشکلاتي را هم براي استفاده‌کنندگان ايجاد کرد. آقاي دکتر حسين طباطبايي، متخصص پوست و مو از اين مشکلات سخن مي‌‌گويد.

سلامت : آيا کرم‌هايي که در بازار با عنوان کرم‌هاي خرچنگ‌، خاويار، حلزون و چربي نهنگ به فروش مي‌رسند، بر بهداشت پوست و زيبايي تاثيري دارند؟
چنين کرم‌هايي هيچ‌‌گونه ارزش علمي ندارند و تنها از اين کلمات براي اغفال مردم استفاده مي‌شود و مزيتي بر کرم‌هاي ديگر ندارند. بايد بدانيد که اين گونه کرم‌ها در کشورهاي اروپايي و آمريکايي‌ توزيع نمي‌شوند و مجاز نيستند و تنها براي کشورهايي مانند ايران که امکان تبليغ ماهواره‌اي آن فراهم است، ارسال مي‌شود.
سلامت : نظر شما درباره کرم‌هاي حاوي بوتاکس و کلاژن چيست؟ آيا اين مواد همان‌طور که تبليغ مي‌کنند، بر جوان‌سازي و رفع چين و چروک پوست موثرند؟
اين کرم‌ها چنانچه به وسيله کمپاني‌هاي معتبر ساخته شده باشند، اثر نسبي به شرط مصرف طولاني‌مدت دارند ولي متاسفانه در مواردي کرم‌هاي تقلبي و غيرمجاز وارد کشور مي‌شوند و از طريق تبليغات ماهواره‌اي به فروش مي‌رسند. بهترين مشاور شما، پزشکان متخصص پوست هستند که اين گونه کرم‌ها را مي‌شناسند و انواع معتبر را از غيرمعتبر تشخيص مي‌دهند. بنابراين بدون تجويز پزشک نبايد مصرف شوند.
سلامت : آيا آرايشگران در آرايشگاه‌هاي خود قادر به تزريق بوتاکس وکلاژن هستند يا اين کار بايد فقط از سوي متخصصان پوست انجام شود؟
تزريق آمپول بوتاکس و کلاژن بايد از سوي پزشک متخصص پوست انجام شود. حتي اگر پزشکي مهارت نداشته باشد، مي‌تواند سبب عوارض جدي شود. بايد بدانيد که اگرماده بوتاکس و يا کلاژن وارد رگ‌هاي بدن شود حتي ممکن است موجب مرگ شود. بنابراين به غير از پزشکان، اگر هر فردي اعم از آرايشگر و غيره چنين اعمالي را انجام دهد، دخالت در امر پزشکي محسوب شده و تعقيب قانوني دارد و اگر سبب مرگ فرد شود، جرم او قتل عمد محسوب مي‌شود.
سلامت : نظرتان در مورد لايه‌برداري‌هاي شديد پوست چيست؟ آيا با گرم شدن هوا و پرتوافشاني بيشتر خورشيد پوست دچار آسيب نمي‌شود؟
لايه‌برداري يا پيلينگ پوست چنانچه به وسيله پزشک متخصص پوست تجويز شود، يکي از راه‌هاي بسيار جالب جوان‌سازي پوست است. بديهي است هر نوع پيلينگ شيميايي پوست امري پزشکي است و چنانچه از سوي افراد غيرپزشک انجام شود، به احتمال قوي فرد دچار عوارض جانبي مانند لک، سوختگي، اسکار و باقي‌مانده جوشگاه، قرمزي پايدار و مانند آن مي‌شود. پزشکان، هر متقاضي پيلينگ را از نظر بيماري‌هاي زمينه‌اي که مي‌تواند در نتيجه اثر و عوارض پيلينگ نقش داشته باشد، بررسي مي‌کنند و برحسب هر مورد، از انواع متعدد مواد پيلينگ کننده استفاده مي‌کنند که ميان مردم به پيلينگ‌هاي سطحي، متوسط و عميق يا شديد شهرت دارد. در صورت ضرورت، در فصول گرم هم به شرط مراقبت‌هاي ويژه مي‌توان پيلينگ، حتي نوع عميق را انجام داد ولي ترجيح داده مي‌شود در فصول سرد پاييز و زمستان انجام شود.
سلامت : نظر شما درباره انواع تاتو در لبه پلک، ابرو و دور لب چيست؟ آيا اين کار عوارضي بر پوست به جاي مي‌گذارد؟
تاتو از نظر پزشکي به غير از موارد نادر که براي پوشش يک جوش‌گاه غيرقابل درمان و زشت در صورت، آن هم از سوي پزشک متخصص پوست به کار مي‌رود، در بقيه موارد از جمله دلايل زيبايي يا آرايش دايم توصيه نمي‌شود و طبق اطلاعيه‌هاي وزارت بهداشت اين کار جرم تلقي مي‌شود. زيرا عوارض جدي مانند ايجاد گوشت اضافي، انتقال عفونت‌هايي مانند ايدز، هپاتيت، سل، تبخال و ... ، تغيير رنگ بعد از مدتي و تحريک و بيدار کردن بيماري‌هاي زمينه‌اي و ... موجب ممنوع شدن آن شده است. متاسفانه مردم تحت نظر و توسط آرايشگاه‌ها به طور غيرمجاز و غيراستريل تاتو انجام مي‌دهند و بعد از آنکه منصرف مي‌شوند، به پزشکان متخصص پوست براي رفع آن مراجعه مي‌کنند که گاهي بعضي از تاتوها که رنگ‌هاي گوناگون در آن به کار رفته است، درمان بسيار مشکلي دارند و بايد به دفعات با اشعه ليزر آنها را درمان کرد.
سلامت : در بعضي از آرايشگاه‌ها از اشعه مادون قرمز براي جذب بهتر مواد تقويتي به ريشه مو استفاده مي‌شود. آيا اين امر مخاطره‌آميز است؟
اشعه مادون‌قرمز يک اشعه حرارتي است و سبب گرم شدن مي‌‌شود و هيچ گونه تاثيري در افزايش جذب مواد ماليدني به پوست و مو ندارد. از اين گونه وسايل تنها براي جذب مشتريان پول‌دار استفاده مي‌شود و هيچ‌ گونه ارزش علمي ندارد. البته اگر تابش اشعه مادون‌ قرمز در زمان‌هاي طولاني و مستمر انجام شود، مي‌تواند سبب سوختگي و تيرگي پوست شود.
سلامت : چه اقداماتي در زمينه پوست و مو نبايد در آرايشگاه‌ها انجام شود و بايد حتما زير نظر يک متخصص پوست و مو صورت گيرد؟
غير از کار تخصصي آرايشگاه‌ها مانند آرايش و کوتاه کردن موها، مانيکور و پديکور ناخن‌ها، انجام هر گونه کار ديگري غيرمجاز است و سوءاستفاده از بي‌اطلاعي خانم‌هاي مراجعه‌کننده تلقي مي‌شود.
سلامت : با توجه به ميزان بالاي لوازم و مواد آرايشي تقلبي در بازار چه توصيه‌هايي داريد؟ استفاده از اين مواد در طولاني‌مدت چه اثرهايي بر پوست و مو خواهد گذاشت؟
بهترين مشاور شما، پزشکان متخصص پوست هستند. با توجه به گراني کرم‌هاي آرايشي، بهداشتي و ارزاني ويزيت پزشکان بهترين راه و عقلاني‌ترين کار اين است که با مشاوره پزشک نسبت به استفاده از اين گونه کرم‌ها اقدام کنيد. درواقع با پرداخت يک حق ويزيت نسخه خودمان را از نظر علمي بيمه مي‌کنيم و اگر عارضه يا مشکلي پيش بيايد، پزشک تجويزکننده تلفني و يا حضوري نسبت به اين مشکل احساس مسووليت کرده و آن را برطرف مي‌کند ولي چنانچه به توصيه دوستان يا داروخانه‌ها يا تبليغات ماهواره‌اي کرم‌هايي را مصرف کنيد، در صورت ايجاد عوارض، هيچ‌کس پاسخ‌گو نيست و عوارض متعددي مانند قرمزي، پوسته پوسته شدن، خارش، تيرگي، چروک زودرس و غيره مي‌تواند پيش بيايد.
سلامت : با توجه به اينکه جناب عالي کاردرماني مي‌کنيد، چه عوارض پوستي را در نتيجه مصرف اين مواد مشاهده کرده‌ايد؟

متاسفانه در 10 سال اخير روز به روز شاهد افزايش عوارض ناشي از مصرف اين گونه کرم‌ها و مواد‌ آرايشي و بهداشتي تقلبي يا غيرمجاز هستيم. در مواردي بعضي از کرم‌هاي غيراستاندارد حاوي مواد کورتوني هستند و خانم‌ها در ماه‌هاي اوليه احساس طراوت، شادابي و کاهش چين و چروک‌هاي ظريف پوست مي‌کنند و در همين مدت آن را به دوستان و آشنايان خود معرفي مي‌کنند. اما پس از مدتي که از اين کرم‌ها مصرف نمي‌کنند، به دليل اعتياد پوست به مواد کورتوني، دچار پوست خشک، قرمز، حساس، خارش، نازکي پوست و سوزش مي‌شوند. بنابراين مانند افراد معتاد به دنبال کرم فوق مي‌گردند تا دوباره مصرف کنند تا اين عوارض مخفي شود که متاسفانه سبب تشديد ضايعات پوستي مي‌شوند. درمان اين افراد بسيار مشکل است. بايد مانند معتادان مواد مخدر گام به گام ميزان مصرف کرم‌هاي کورتوني را کاهش داد و به تدريج کرم‌هاي استاندارد را جانشين آن کرد. در حقيقت، با وجود فراوان بودن کرم در بازار تشخيص انواع استاندارد و مجاز کار ساده‌اي نيست. به تازگي وزارت بهداشت با دادن برچسب به کرم‌هاي مجاز آنان را از کرم‌هاي غيرمجاز مشخص کرده است ولي توصيه بنده اين است که بدون تجويز پزشک از هيچ يک از اين گونه مواد آرايشي- بهداشتي استفاده نکنيد

سلام
ميگن حمام با آب سرد هم مفيده

آيا مي خواهيد شفافيت پوستتان بيشتر شده و خوش هيكل تر به نظر بياييد؟ تاجاييكه مي توانيد از كمر خم شويد همانجا نگه داريد و تا 30 بشماريد!

- براي از بين بردن سلوليت هاي پوستتان (چربيهاي زير پوست)، صورت را با ليف يا بروس هاي مخصوص خوب بماليد. دقت كنيد كه حركت دستتان بايد از بالا به پايين باشد. براي اين منظور دستكشهاي مخصوص هم در بازار موجود است، اما با ليف هاي معمولي هم ميتوانيد اينكار را بخوبي انجام دهيد. سعي كنيد هر روز حداقل 5 دقيقه اينكار را تكرار كنيد.

- راهكار ديگر براي رفع سلوليت هاي پوستي: يك فنجان روغن ذرت را با ½ فنجان آب گريپ فروت و 2 قاشق چايخوري آويشن خشك مخلوط كنيد. اين ماده را بر روي ران ها و كفل ماليده و خوب ماساژ دهيد. با بانداژي پلاستكي آن را ببنديد تا از گرماي بدن جدا نشود. براي گرفتن نتيجه ي بيشتر مي توانيد از بالشتك هاي حرارتي استفاده كنيد و اين بالشتك را به مدت 5 دقيقه روي هركدام از اين قسمت ها نگاه داريد.


- كريسكو، كره ي مخصوص تردكننده ي شيريني، راز بزرگ زنان زيباست. از اين ماده مي توانيد براي پاك كردن آرايش و همچنين به عنوان مرطوب كننده استفاده كنيد. در بيمارستان ها هم از اين ماده براي درمان اگزما و پسوريازيس استفاده ميكنند.

- تكه هاي سيب زميني خام حاوي ميزان زيادي پتاسيم هستند و براي برطرف كردن گودي و سياهي زير چشم بسيار مناسب اند.

- براي روشن تر كردن لكه هاي سفيدي كه با بالا رفتن سن بر روي پوست ايجاد ميشود و همچنين لكه هايي كه بر اثر آفتاب ايجاد شده، مي توانيد آب يك عدد ليمو، يك عدد ليموترش، يك قاشق غذاخوري عسل، و 70 گرم ماست را با هم مخلوط كرده و به آرامي بر روي لكه ها ماساژ دهيد. اينكار را حداقل يكبار در هفته تكرار كنيد.

- بهترين حالت دهنده براي مو چيزي نيست جز نرم كننده ي لباس. البته اين مايع بسيار قوي است پس يادتان نرود كه قبل از مصرف كمي آن را رقيق كنيد. توصيه ي من اين است كه ½ فنجان از اين مايع را با يك فنجان آب مخلوط كنيد.

- جعفري سرشار از كلروفيل يا سبزينه است. اين ماده آنقدر خوشبو است كه ماده ي اساسي در توليد اكثر خنك كننده هاي دهان مي باشد. پس پولتان را دور نريزيد، به جاي آن همين جعفري ها را به صورت خام استفاده كنيد.

- خودتان براق كننده ي لب بسازيد. فقط كافي است كمي از رژ لب هاي محبوبتان را با وازلين مخلوط كنيد.

- براي بزرگتر و برجسته تر جلوه دادن لب مي توانيد در ميان لب ها از رنگ هاي قرمز و نارنجي استفاده كنيد.

- براي براق تر كردن سفيده ي چشم، مي توانيد مداد چشم آبي كمرنگ زير چشم ها بكشيد. سايه هاي آبي هم اگر به ميزان كم زير چشم استفاه شود اينكار را به خوبي انجام ميدهد.

- هنگام رنگ كردن مو، دقت كنيد كه موهايتان را براي حداقل يك روز نشسته باشيد. چربي طبيعي مو باعث مي شود رنگ مو بهتر درآيد. همچنين رنگ مو بر موهايي كه كاملاً خشك نباشد هم بهتر اثر مي كند.

- براي برطرف كردن پف و ورم چشمها، يك بسته نخود فرنگي فريز شده زير چشم ها قرار دهيد.

- براي جلوگيري از چرب شدن مو مي توانيد در مواقعي كه وقت شامپو كردن نداريد، از نارون كوهي بر ريشه ي موهايتان استفاده كنيد.

- براي از بين بردن شوره ي سر، 30 عدد آسپيرين ساده را در يك شيشه از شامپوي معمول خود حل كنيد. و به همان روش قبل بر روي موها استفاده كنيد.

- مانيكور—يك فنجان آب گرم را با آب نصف ليمو مخلوط كنيد. 5 دقيقه نوك ناخن ها را در آن نگاه داريد. بعد دست ها را شسته و خشك كنيد. پوست ليمو را به پشت و روي ناخن ها ماليده و بعد با يك پارچه ي نرم ناخن ها را مالش دهيد تا براق شوند.

- براق كننده ي ناخنتان را هميشه در يخچال نگهداري كنيد تا نرم تر و روانتر بماند. براق كننده اي كه يخ زده باشد هيچوقت جدا نخواهد شد. اگر موقع مصرف احساس كرديد كه سخت يا چسبنده شده مي توانيد آن را در يك ظرف آب جوش قرار دهيد و خواهيد ديد كه مثل روز اولش مي شود.

- پوست هاي چرب بيشتر از پوست هاي خشك عطر را نگه مي دارند. از اينرو قبل از عطر زدن به خود يك لايه ي نازك وازلين يا ژل پتروليوم روي پوست خود بماليد و بعد عطر بزنيد.

- براي برطرف كردن قرمزي جوش ها، مي تواند يك قطره از قطره چشم روي هركدام چكانيد.

- اگر نگران سلوليت هايتان هستيد، كمي گرده ي قهوه بر روي قسمت هاي مورد نظر بماليد. (كافئين يكي از مهمترين مواد تشكيل دهنده ي كرم هاي سلوليت است).

- براي بالا بردن ميزان PH شامپوي خود، به آن آسپيرين اضافه كنيد.

- به جاي سوهان ناخن مي توانيد از تكه اي كاغذ سمباده بر روي يك وسيله ي بلند و باريك هم استفاده كنيد.

- ماليدن داروهاي ضد اسيد (ترشي) معده بر روي پوست بسيار بهتر از ماسك هاي پيلينگ عمل ميكند.

مرسی محبوبه جان


اگه کسی از این روش ها نتیجه گرفته لطفا تجربه شو بنویسه

سلام من چند سالی که صورتم جوش میزنه وداروهای زیادی استفاده کردم نه اینکه خوب نشه خوب میشه ولی بعد از چندوقت دوباره میریزه بیرون نمیدونم چه کار کنم (به خصوص موقعی که فکرو خیالم زیاده)خیلی بد میشه مثل الان که افتضا شده البته برای خودم عادی ولی خوب شوهرم زیاد خوشش نمیاد ویه کمی غر میزنه اگه میشه راهنمایم کنید ممنون میشم؟

ببین دوست من! یه راه عالی بهت پیشنهاد می کنم. خودم که اول شنیدم با خودم گفتم ایش ایش چه مزخرف، عین پیرزن های دو هزار سال پیش. ولی جدی جدی جدی تاثیر داره. خودت امتحانش کن.
یه قابلمه آب بذار جوش بیاد، بعد یه دونه پیاز بزرگ یا متوسط رو توش خورد کن. دقت کن که درش رو گذاشته باشی. از قبل هم یه دونه پتو وسط اتاق آماده داشته باش که بری زیرش واسه بخور. بعد همونجوری که داره میجوشه، قابلمه رو از روی گاز بردار و بذار وسط، بشین بالا سرش و پتو رو بکش رو خودت. حواست باشه که اصلن هوا به داخل نیاد. بعد در قابلمه رو بردار.
نیم ساعت بخور بده. اینجوری: توی آب فوت کن. با این کار بخار ها بر میگردن و توی صورتت می خورن. و هر از گاهی (در کل 3، 4 بار) با یه تیکه حوله ی تمیز، محکم روی پوست صورتت بکش تا تمیز شه و چرک هاش خارج شه. ولی آخرین دور، یعنی قبل از بیرون اومدنت، صورتت رو خشک نکن.
تا یک ساعت بعدش هم حموم نرو.
اگه بعدش از ماسک "ماست و خیار رنده شده" استفاده کنی دیگه محشر میشه. من امتحان کردم و تضمین می کنم که نتیجه ش رو ببینی.
ممکنه روز بعدش صورتت جوش بزنه. نگران نباش. اونا جوش های زیر پوستی هستن که ریختن بیرون! زود خوب میشه.
هفته ای یک بار این کار رو انجام بده.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2713]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن