تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814707101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آرش برهاني در گفت وگو با مردم سالا ري: من حتي مي توانم آقاي گل هم بشوم


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: آرش برهاني در گفت وگو با مردم سالا ري: من حتي مي توانم آقاي گل هم بشوم
هفته دوم ليگ برتر هشتم براي تيم استقلا ل اصلا خوش يمن نبود و اولين شكست آبي پوشان در مقابل پگاه گيلا ن را رقم زد. تيمي كه دوبار در فصل گذشته (بازي برگشت ليگ برتر در تهران و ديدار رفت فينال جام حذفي در رشت) مقابل استقلا ل پيروز ميدان لقب گرفته بود، در دومين هفته ليگ برتر هشتم هم اين رويه را ادامه داد و با يك گل، آبي ها را دست خالي به تهران فرستاد. استقلا ل در روزي كه ناهماهنگ بود و باز هم ضعف فراواني در خط حمله داشت، به پرتاب هاي بلند علي عليزاده دل بسته بود كه اين حربه نيز نتيجه اي در بر نداشت. پس از اين مسابقه و در نخستين تمرين استقلا ل در زمين شماره دو ورزشگاه آزادي با «آرش برهاني» مهاجم آبي پوشان پايتخت گفت وگويي انجام داديم. گفت وگويي كه سوژه هاي فراواني را در برداشت. بازي با پگاه و تعويض شدن در اين مسابقه، شرايط استقلا ل در اين فصل، انتقاداتي كه به او مي شود و همچنين تيم ملي و بازگشت مجددش به جمع ملي پوشان موضوعاتي بودند كه مصاحبه ما با برهاني را تشكيل دادند كه مهاجم جوان استقلا ل چنين به آنها پاسخ داد.
از بازي با پگاه شروع مي كنيم. ديداري كه اولين باخت استقلا ل در ليگ امسال را رقم زد. چرا باختيد؟
بايد واقع بين باشيم. ما خوب بازي نكرديم و باختيم. دليل شكست مان همين است.
چرا استقلا ل اين قدر به پگاه مي بازد؟
ما چه در فصل قبل و چه در ليگ امسال كه سه باز به پگاه باختيم، اصلا خوب نبوديم و شكست نتيجه اين گونه بازي كردن است.
اما امير قلعه نويي پس از بازي رفت فينال جام حذفي و شكست يك بر صفر استقلال برابر پگاه و همين طور باخت در هفته دوم ليگ برتر هشتم اعلا م كرد تيمش مستحق باخت نبوده است.
امير خان نظرش را گفته. هر چند كه من هم معتقدم مستحق باخت نبوديم. اما اگر در همين بازي با پگاه در رشت برنده مي شديم، كمي دور از عدالت بود.
علت اين كه در بازي برابر پگاه فقط يك نيمه بازي كردي و بعد تعويض شدي، چه بود؟
من كه نبايد علت اين كار را بگويم. اين را از مربيان بپرسيد. نظر آنها مهم است و براي من قابل احترام.
ولي از تعويض شدنت خيلي هم راضي نبودي.
شما از كجا مي دانيد؟ من به نظر مربيان احترام مي گذارم و هيچ اعتراضي هم ندارم.
قبول داري خيلي خوب كار نكردي؟
بله، با اين حال مي توانستم در نيمه دوم بهتر بازي كنم و حتي گل هم بزنم. اما اين فرصت از من گرفته شد.
در 45 دقيقه اي كه در زمين حضور داشتي، يكي دوبار توپ به پايت خورد. چرا در برنامه هاي هجومي تيم چندان دخيل نيستي؟
من كه نبايد براي خودم فرصت درست كنم و گل هم بزنم. وقتي روند هجومي تيم مشكل دارد، من به تنهايي چه كار مي توانم انجام دهم؟
داري از خط هافبك و ساير بازيكنان كه براي تو موقعيت ايجاد نمي كنند، انتقاد مي كني؟
بحث انتقاد نيست. يك مهاجم بايد تغذيه شود تا بتواند گل بزند. شما گفتيد توپ به پايم خورد. خب، اگر براي من فرصت ايجاد مي كردند، بهتر مي توانستم عمل كنم.
فكر مي كني چرا مدتهاست آرش برهاني به انتظارات جامعه فوتبال پاسخ نمي دهد و گلزني نمي كند؟
ببينيد انتظارات هميشه وجود دارند والبته بعضي اوقات مشكل ساز هم مي شوند. با اين حال من در فصل گذشته چندان بدكار نكردم و حتي ديديد در بازي برگشت فينال جام حذفي به همين تيم پگاه يك گل هم زدم.
اين كه مي گوئي بدكار نكرده اي، خيلي خوش بينانه است. تو اگر نصف توپ هايي كه در فصل گذشته نصيب ات شد را گل مي كردي، استقلا ل حتي مي توانست جزو پنج تيم برتر ليگ قرار بگيرد.
يعني چه؟ آيا من مقصر كسب عنوان سيزدهم تيم در فصل قبل هستم؟ من يك بازيكن هستم وبه اندازه خودم نقش دارم. پس چرا ديگران نتوانسته اند وظايفشان را انجام دهند و آنها باعث شوند استقلا ل به قول شما جزو تيم هاي برتر ليگ قرار بگيرد؟ نه، من اين نظر شما را اصلا قبول ندارم.
تو بازيكن خوبي هستي و قابليت تبديل شدن به يك مهاجم بزرگ را داري و شايد به همين دليل است كه اين قدر از تو انتقاد مي شود.
حرف شما قبول. اما اين توقعات نبايد باعث تخريب روحيه من شود. من زماني كه در تيم پاس بودم، به دليل اين كه از من انتقاد نمي شد، بهترين بازي ها را انجام مي دادم و گل هاي فراواني هم براي تيمم مي زدم. اما از روزي كه به استقلا ل آمدم، فقط انتقاد مي شنوم و اين مشكلا ت فراواني براي من ايجاد كرده است.
يعني نمي خواهي قبول كني شرايط استقلا ل با تيم پاس و همه تيم هاي ايران فرق دارد؟
بله، اما عملكرد من هم آن قدر بد نبوده كه اين قدر مورد انتقاد و حتي تخريب قرار بگيرم.
مثلا در همين بازي با پگاه، اگر تو بازيكن هر تيمي غير از استقلا ل بودي و اين قدر ضعيف كار مي كردي، چندان مورد انتقاد قرار نمي گرفتي. اما تيم استقلا ل با همه تيم هاي ديگر تفاوت دارد.
شما نگاه كنيد من در فصل گذشته چندان هم ضعيف نبودم و در قياس با گل تيم عملكرد بدي نداشتم. امسال هم كه فقط دو بازي انجام شده و نمي توان از حالا پيش بيني كرد. شايد در همين فصل آقاي گل شدم و پاسخ انتقادات را دادم.
يعني واقعا براي آقاي گل شدن برنامه داري؟
ببينيد همه مهاجمان ايران و حتي دنيا در كنار گلزني و موفقيت تيمشان نيم نگاهي هم به كسب عنوان آقاي گلي دارند. البته خيلي زود هم مشخص مي شود كه يك مهاجم مي تواند آقاي گل شود يا نه.
و اين موضوع در مورد تو هم صدق مي كند؟
بله، من اگر تا پايان هفته هفتم يا هشتم بتوانم چند گل براي استقلا ل بزنم، مي توانم در پايان فصل عنوان آقاي گلي را هم به دست آورم.
اما با اين وضعيتي كه تو داري، كاري سخت و حتي غيرقابل دسترس است.
اين نظر شماست. اما من در خودم توانايي هايي مي بينم كه حتي مي توانم آقاي گل ليگ برتر هم بشوم. كاري كه در سال هاي نه چندان دور در تيم پاس انجام مي دادم و براي تيمم گل هاي زياد و حساسي را به ثمر مي رساندم.
چند تا سوال ديگر هم از بازي با پگاه داريم. تو در نيمه دوم جاي خود را به ميثم منيعي دادي. فكر نمي كني تعويض تو با منيعي كليشه اي و تكراري شده است؟
نمي دانم. اين نظر مربيان است و من هيچ صحبتي در اين خصوص ندارم.
استقلا ل در فصل گذشته و در همان هفته هاي ابتدايي بود كه شانس حضور در جمع مدعيان را تقريبا از دست داد و گويا اين قضيه در ليگ امسال هم در حال تكرار شدن است.
نه، اين طور نيست. يعني نبايد باشد. ما بايد در همين هفته هاي آغاز ليگ طوري ظاهر شويم و امتياز جمع كنيم كه خيلي زود قهرماني مان در نيم فصل و حتي در پايان فصل را جشن بگيريم.
اما اين هدف با توجه به روند كنوني استقلا ل چندان محتمل نيست.
چرا نيست؟ ما همه چيز داريم و با كمي برنامه ريزي و اتحاد مي توانيم به خواسته مان برسيم. اگر قرار باشد در همين آغاز فصل آيه ياس بخوانيم، خيلي زودتر از فصل قبل به قعر جدول نزديك مي شويم.
ولي استقلا ل خوب بازي نمي كند و نتايج مطلوب هم نمي گيرد.
ما شايد مشكلا ت جزئي داشته باشيم اما اين به معناي بد بازي كردن و بد نتيجه گرفتن نيست. شما نگاه كنيد همين تيم ابومسلم كه مقابل ما شكست خورد، همه تيم هاي بزرگ ليگ را شكست داده است. پس استقلا ل تيم بزرگي است كه اگر با بداقبالي مواجه نشود، خيلي زود به صدر جدول هم مي رسد.
ابومسلم را در ورزشگاه آزادي شكست داديد. اما يك بر صفر عقب بوديد و تا دقيقه حدودا 70 نتوانستيد بازي را به تساوي بكشانيد. ضمن اين كه تيم ابومسلم بحران زده است و اين مشكل به پيروزي استقلا ل كمك زيادي كرد.
متاسفانه هر وقت استقلا ل مي برد، مي گويند تيم حريف بحران زده است. اما هر زمان مي بازيم عنوان مي شود استقلا ل شرايط بدي داشت. چرا فكر مي كنيد شكست ابومسلم بي ارزش است؟ مگر همين ابومسلم در فصل گذشته در همين ورزشگاه آزادي آن هم در آخرين دقيقه برد را با تساوي عوض نكرد؟ چرا آن موقع كسي از پرسپوليس انتقاد نكرد؟ من فكر مي كنم اكثر منتقدين استقلا ل دنبال اهداف شخصي و حتي غرض ورزي هستند.
اين نظر شماست. اما استقلا ل شرايط چندان مساعدي ندارد در برابرسپاهان هم مساوي كر ديد.
به هر حال تا چند هفته ديگر همه چيز معلوم خواهد شد و شما خواهيد ديد استقلا ل نه تنها شايسته صدرنشيني بلكه مستحق قهرماني است.
پيش بيني مي كني استقلا ل امسال چندم شود؟
شما مطمئن باشيد استقلا ل در ليگ كنوني جزو مدعيان خواهد بود و مي تواند قهرمان هم بشود.
ولي از حريفاني مثل پرسپوليس و سپاهان هم نبايد غافل بود.
بله و اين از اصول يك تيم حرفه اي است كه نبايد از ساير تيم ها غافل شود و آنها را دست كم بگيرد. اما اگر ما كار خودمان را انجام دهيم و در هر بازي سه امتياز را بگيريم، ديگر نتايج ساير تيم ها اهميت چنداني ندارد.
حالا كه صحبت از پرسپوليس شد، نظرت در مورد اين تيم كه قبل از پيوستن به استقلا ل با آنها قرار داد هم بستي، چيست؟
پرسپوليس يك رقيب بزرگ و قابل احترام براي همه تيم ها و خصوصا استقلا ل است كه امسال هم به عنوان يك مدعي خود را مطرح كرده است. با اين حال همان طور كه گفتم استقلا ل براي قهرماني نبايد به ساير تيم ها و حتي پرسپوليس كاري داشته باشد و فقط سه امتياز بازي هايش را كسب كند. براي پرسپوليس هم آرزوي موفقيت دارم.
يكي از عوامل محبوبيت بازيكنان استقلا ل و پرسپوليس گل زدن به تيم رقيب است. اگر بتواني به پرسپوليس گل بزني، هم محبوب هواداران مي شوي و هم به منتقدانت پاسخ خوبي مي دهي. در اين مورد چه مي گويي؟
به نظرم محبوبيت يك بازيكن به گل زدن و حتي بازكردن دروازه تيم رقيب نيست. در همين فوتبال ما و حتي تيم هاي استقلا ل و پرسپوليس بازيكناني بوده و هستند كه به رقيب گل نزده اند، اما محبوب هواداران هستند. با اين حال خودم هم فكر مي كنم اگر بتوانم در بازي هاي آينده و خصوصا ديدار با پرسپوليس روند گلزني هايم را شروع كنم، از فشار انتقادات موجود خلا ص مي شوم. با اين حال باز هم اين را مي گويم كه براي من موفقيت استقلا ل مهمتر از گلزني ام است.
سوالا ت بعدي ما در مورد تيم ملي است.
چون در تيم ملي حضور ندارم، نمي توانم در اين خصوص صحبت كنم.
به هر حال ممكن است اين سوالا ت براي خيلي ها مطرح شود.
قبول، اما در تيم ملي كه حضور ندارم تا به سوالا ت شما پاسخ دهم. در هر صورت اگر سوالا تتان حاشيه اي نباشد، پاسخ مي دهم.
آرش برهاني درسال هاي گذشته اگرچه بازيكن ثابت تيم ملي نبود اما در اكثر ليست هاي مربيان جاي داشت و حتي در جام جهاني هم حضور پيدا كرد. اما حالا جايي در تيم ملي ندارد. چرا؟
نمي دانم. اين به سليقه مربيان تيم ملي بستگي دارد و البته براي آن احترام قائل هستم.
ولي در زماني كه بسياري از مهاجمان خوب فوتبال كشورمان مثل هاشميان، سامره، خطيبي و عنايتي دعوت نمي شوند، برهاني مي تواند مشكلا ت خط حمله تيم ملي را كمتر كند.
شايد به اين دليل كه به قول بعضي ها من در ليگ خوب بازي نمي كنم و كم گل مي زنم.
اما اين دليل حداقل در مورد تو صدق نمي كند. چرا كه تو در تيم ملي برخلا ف بعضي بازيكنان، روحيه و اعتماد به نفس بالا يي داشتي.
خودم هم قبول دارم. اما به هر حال اين نظر مربيان است و نمي توانم در كار آنها دخالت كنم.
رابطه ات با علي دايي كه بد نيست؟
اصلا . من و دايي حتي در چند مقطع زوج خط حمله تيم ملي را تشكيل مي داديم. ضمن اينكه فكر مي كنم براي دعوت يك بازيكن به تيم ملي نبايد به گذشته ها توجه كرد.
اما مي گويند دايي به خاطر اتفاقات دوران بازيگري اش علي كريمي، وحيد هاشميان و چند بازيكن ديگررا دعوت نمي كند.
نمي دانم. اين را از من نپرسيد.
به نظرت تيم ملي در بازي برابر عربستان چه نتيجه اي مي گيرد؟
كار ما خيلي سخت است. به خصوص اينكه اولين بازي تيم ملي در رياض برگزار مي شود. بنابراين بايد حساب شده و با برنامه مقابل عربستان قرار بگيريم.
به جام جهاني مي رويم يا نه؟
خيلي اميدوارم. البته به اين شرط كه در بيشتر بازي ها خصوصا ديدارهاي خانگي مان سه امتياز را بگيريم تا كارمان به اما و اگر كشيده نشود.
دوست داري دومين حضورت در جام جهاني را تجربه كني؟
چرا كه نه. اميدوارم تيم ملي به جام جهاني صعود كند و من هم عضو اين تيم باشم. به همين دليل در ليگ امسال آنقدر خوب بازي مي كنم كه مربيان تيم ملي من را ببينند و در صورت صعود تيم ملي به جام جهاني در خدمت تيم كشورم باشم.
اگر خوب بازي كردي و دعوت نشدي، چه؟
آن وقت قضاوت را به عهده مردم مي گذارم و البته براي تيم ملي دعا مي كنم.
مي گويند يكي از كساني كه فتح الله زاده براي ترانسفر وي به تيم هاي خارجي برنامه داشت، تو بودي. اما بازي هاي نه چندان قابل قبول تو مانع اجراي برنامه فتح الله زاده شد. خودت چه مي گويي؟
من خيلي دوست دارم بازي در تيم هاي اروپايي را تجربه كنم. البته تجربه حضور در تيم هاي عربي را دارم اما نمي خواهم در اين كشورها توپ بزنم. اگر امسال خوب بازي كنم و البته مديرعامل باشگاه هم صلا ح بداند، دوست دارم لژيونر هم بشوم.
و آخرين سوال ما در مورد حضور استقلا ل در ليگ قهرمانان آسيا آن هم پس از چند سال است. فكر مي كني چه نتايجي در مسابقات آسيايي كسب خواهيد كرد؟
ما امسال كار سختي داريم و بايد در سه ميدان ليگ برتر، جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا حضور پرقدرت داشته باشيم كه در اين بين ليگ آسيا از اهميتي ويژه برخوردار است. پس از اتفاقاتي كه دو سال قبل افتاد و استقلا ل نتوانست وارد مسابقات ليگ قهرمانان آسيا شود، امسال همه انتظار دارند حضوري قدرتمندانه در اين رقابت ها داشته باشيم و به همين دليل مطمئن باشيد در آسيا هم يكي از مدعيان قهرماني خواهيم بود.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن