تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821065379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
در نشست متوليان مطرح شد؛ تنهايي صادركنندگان زعفران در بازارهاي هدف

رئيس صندوق توسعه صادرات زعفران كشور گفت: در طول 10 سال اخير، صادرات زعفران ايران، 15 برابر شده است.
وي در كارگروه صنعت زعفران، ميزان توليد سالانه زعفران در ايران را 120 تن اعلام كرد و افزود: 75 درصد از اين ميزان صادر مي شود.
وي گفت: واقعيت تلخي در سالهاي اخير اتفاق افتاده و آن قاچاق پياز زعفران به افغانستان است.
وي با بيان اينكه كشورهاي اروپايي نيز به اين موضوع كمك مي كنند، افزود: حتي به تازگي پيازهايي كه به صورت ژنتيكي توليد شده اند، از كشور هلند به افغانستان وارد مي شوند.
به گزارش فارس، شريعتي مقدم اظهار داشت: توسعه كشت زعفران جزو اولويتهاي كاري آنها در افغانستان محسوب مي شود كه در اين ارتباط بيشترين ميزان فعاليت در خصوص موارد ياد شده، با نظر سازمان ملل متحد، صورت مي گيرد.
وي تشكيل خوشه زعفران را مثبت ارزيابي كرد و گفت: اگر اين خوشه بتواند توليد را به سمت بهينه سازي و افزايش راندمان هدايت كند، هم قدرت رقابت در توليد بالا خواهد رفت و هم فرآوري، بسته بندي و صادرات با برند متعلق به ايران، ميسر خواهد شد.
وي اظهار داشت: تحقق اين شرايط، موجب مي شود تا بتوانيم جايگاه خود را در بازارهاي جهاني تقويت كنيم و مصرف كنندگان را به سمت برند ايراني كه البته كيفيت بالاتري هم دارند، هدايت كرده و براي صنعت زعفران خود يك ثبات و حاشيه امنيت ايجاد كنيم.
وي تصريح كرد: موضوع راه اندازي خوشه زعفران در شرايط كنوني، بهترين تصميم راهبردي است كه از سوي مسؤولان اتخاذ شده و بهتر است هم مسؤولان و هم دست اندركاران از اين فرصت پيش آمده به نحو مطلوب حداكثر استفاده را ببرند.
رئيس صندوق توسعه صادرات زعفران با بيان اين كه در سالهاي اخير شاهد افزايش تقاضا براي زعفران ايران هستيم، گفت: اين مسأله ناشي از تلاش صادركنندگان به منظور معرفي زعفران، به عنوان يك كالاي دارويي (علاوه بر مصارف غذايي)، افزايش كيفيت در بسته بندي و نيز حضور پررنگ در همايشها و نمايشگاههاي خارجي است.
عضو هيأت مؤسس اتحاديه صادركنندگان زعفران نيز در اين نشست خاطر نشان كرد: صادركنندگان زعفران در ايران مورد حمايت جدي سازمانها و نهادهاي دولتي به معناي واقعي قرار نگرفته اند.
علي حسيني افزود: يك صادركننده در بازارهاي هدف تك و تنهاست و تمام بار شناسايي، تبليغ محصول و معرفي عنوان تجاري توليد شده بر عهده خودش است و هيچ نهادي از او حمايت نمي كند.
وي ادامه داد: سازمان توسعه تجارت، شايد به عنوان حامي صادرات و صادركننده باشد، اما اگر هم امكاناتي دارد شايد در اختيار گروهي خاص باشد، كه ما از آن بي خبريم.
وي با بيان اينكه دولت مي تواند در قالب خوشه صنعتي از صادركنندگان و توليدكنندگان حمايت كند، گفت: دولت به طور مستقيم نقشي در صادرات ندارد، اما مي تواند در فرآوري توليد و نيز حمايت از مجتمع هاي توليدي گامهاي مؤثري بردارد.
وي يادآور شد: نيازمند يك نگاه تخصصي، در زمينه توليد صادراتي هستيم و هنوز اين نگاه در زمينه توليد صادراتي زعفران شكل نگرفته، زيرا تحقق آن نيازمند ارائه آموزش هاي تخصصي است.
حسيني به مشكل ديگر صنعت زعفران اشاره كرد و گفت: در بخش صنايع تبديلي زعفران هم خيلي بايد كار كرد.
وي افزود: هر چند زعفران به صورت بسته بندي عرضه مي شود، اما واقعيت آن است كه تنها يك فروشنده ساده هستيم و هنوز با ايجاد صنايع تبديلي زعفران و كسب ارزش افزوده آن فاصله زيادي داريم.
مدير عامل توسعه خوشه صنعتي زعفران هم در اين نشست گفت: در حالي كه گردش مالي صنعت ادويه در دنيا 3 ميليارد دلار است، پنج درصد از آن به زعفران اختصاص دارد.
رضا تازيكي افزود: 96 درصد از توليد زعفران جهاني به ايران اختصاص دارد و هندوستان، يونان، اسپانيا و مراكش صادركنندگان بعدي هستند.
وي گفت: در زمينه صادرات نيز ايران در يك روند پنج ساله، 70 درصد صادرات جهان را به عهده دارد و اسپانيا، امارات متحده عربي، فرانسه و سوئد بيشترين ميزان صادرات را دارند.
وي با بيان اينكه در سطح دو استان خراسان رضوي و جنوبي، حدود 600 هزار نفر در زمينه توليد و فرآوري زعفران مشغول به كار هستند، افزود: بالغ بر 60 هزار هكتار از زمينهاي دو استان به كشت زعفران اختصاص دارد، يعني براي هر هكتار، 15 نفر مشغول به كار هستند.

وزير كار و امور اجتماعي در جمع صنعتگران سبزوار: تفكر دولتي ماندن دستگاه ها از مشكلات اصلي كشور است

سبزوار- خبرنگار قدس: گردهمايي صنعتگران و كارفرمايان سبزوار با حضور وزير كار و امور اجتماعي و جمعي از مسؤولان اين شهرستان برگزار شد.
در اين مراسم صنعتگران و كارفرمايان اين شهرستان مشكل مديريتي، كمبود نقدينگي، همكاري نكردن بانكها در پرداخت تسهيلات و اعتبارات و بدهي خود به بانكها را از جمله مشكلات اين بخش عنوان نمودند.
وزير كار و امور اجتماعي، 81 /4درصد وام پرداخت شده سهميه شهرستان سبزوار را رقم خوبي ارزيابي كرد و گفت: 149 ميليارد تومان نيز عقد قرارداد شده است كه نشان دهنده شروع حركتي بسيار خوب در اين شهرستان مي باشد، اما موضوع اساسي اين است كه مردم سبزوار تازه شروع به حركت كرده اند و همكاري بانكها و منابع نيز در اين شهرستان خوب است.
دكتر جهرمي افزود: اگر كشوري توليدكننده، عوامل توليد و سرمايه گذاري را در اولويت كار خود قرار ندهد حتماً به توسعه لازم و پايدار نخواهد رسيد.
وي خاطرنشان كرد: اگر به درآمد سرانه، رتبه اول كشورمان در منطقه و موضوع اشتغال مي انديشيم، بايد توليد و سرمايه گذاري براي توليد را سامان بدهيم و با حمايت از توليد كننده ها آنها را براي رقابت در بازارهاي بين المللي آماده كنيم.
وزير كار و امور اجتماعي، صيانت از نيروي كار، حمايت از كارگر و نيروي بيكار را از طريق افزايش توليد ميسر دانست و اظهار داشت: حمايت از توليد، بخشهاي مختلفي دارد كه بخشي از آن قوانين و مقررات است و قوانين بايد راهگشاي توليد و سرمايه گذاري و قابل پيش بيني و ثابت باشد، به طوري كه سرمايه گذار بداند اين قوانين خلق الساعه نيست.
وي با بيان اينكه هر سال يك ميليون و 200 هزار جوان جوياي كار، وارد بازار كار مي شوند، اضافه كرد: براي اين تعداد افراد جوياي كار سرمايه گذاري زيادي لازم است و بايد يك مدير و مسؤول با فكر بداند كه سرمايه گذاري مولد و پايدار زماني به اشتغال پايدار منجر مي شود كه براساس مزيتهاي منطقه اي، ملي و در جغرافيا و اندازه مناسب باشد.
وي اظهار داشت: علاوه بر ديدن مزيتها، بايد با نگاه دقيق و موشكافانه ديگري بر منابع نظارت شود تا به بهترين وجه از آن استفاده شود.
وي با بيان اينكه در جامعه احساس بيكاري وجود دارد، اما آيا فقط با احساس بيكاري مي توان آن را حل كرد، افزود: براي حل مشكل ابتدا بايد آن را درك كرد، سپس عوامل و مؤلفه هاي تأثيرگذار را شناخت و در جهت كاهش تأثيرهاي منفي آن اقدام كرده تا بهترين و مناسبترين راه حل انتخاب شود.
وي معضل بيكاري را نشأت گرفته از چند مشكل عنوان كرد و گفت: آموزشهاي جوانان معطوف به بازار نيست، سرمايه گذاريها براساس مزيتها نمي باشد و فرهنگ جامعه براي سرمايه گذاريها به سطح مورد نياز نرسيده و دستگاه هاي اجرايي نيز به مسؤوليت خود در قبال بيكاري عمل نمي كنند.
وزير كار و امور اجتماعي با بيان اينكه تفكر دولتي ماندن دستگاهها از مشكلات اصلي كشور است، افزود: بعضي ادارات فلسفه وجودي خود را اين مي دانند كه براي سرمايه گذاران و توليدكنندگان مانع ايجاد كنند، در حالي كه بايد براي حضور بيشتر و بهنگام مردم و در جهت رفع مشكلات آنها تلاش كنند.
وي با اشاره به فراهم كردن زمينه مناسب براي سرمايه گذاري تصريح كرد: بايد بستر مناسب براي سرمايه گذاري فراهم شود تا بخش خصوصي جذب شود، زيرا زيرساختها به اندازه كافي وجود دارد.
دكتر جهرمي با اشاره به اينكه در مديريت، دستگاهي كه سياستگذار و ناظر و هم مجري باشد اشتباه است، ادامه داد: كدام سياستگذار و ناظر پيدا مي شود كه خودش مجري باشد و از اجراي خودش ايراد بگيرد و اين در حالي است كه بسياري از دستگاه هاي كشور ما اينگونه هستند.
وي اظهار داشت: 80 درصد بخش درمان، 90 درصد آموزش و 100 درصد مخابرات در دست دولت است كه 5 درصد از مخابرات به بخش خصوصي واگذار شده و همين درصد كم كه حدود 1 درصد بخش دولتي است به كاهش قيمتها و افزايش كارايي كمك كرده است.
يك مقام مسؤول نيز با اشاره به فضاي دو سال گذشته سبزوار اظهار داشت: در گذشته رغبتي براي سرمايه گذاري در بخش صنعت وجود نداشت و حداقل اتفاقي كه افتاده اميد بسيار خوبي است كه براي توسعه صنايع در سبزوار شكل گرفته است.
نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: تمام تلاش ما در راستاي تشويق، ترغيب و تحركي است كه مي خواهد براي صنعت انجام بگيرد.عضو كميسيون اجتماعي مجلس تصريح كرد: 218 واحد توليدي قابل بهره برداري و در دست بهره برداري در شهرستان سبزوار وجود دارد و 362 پروانه تأسيس صادر شده است كه همگي گامهاي مثبتي در راستاي توسعه صنعت اين شهرستان مي باشد.
محمدرضا محسني، از سبزوار به عنوان يكي از صادركنندگان منابع مالي به استان خراسان رضوي و تهران ياد كرد و ادامه داد: اگر چه شهرستان سبزوار در زمينه صنعتي عقب افتاده است، اما در بخش تجارت و بازرگاني بسيار جلو مي باشد.
وي خاطرنشان كرد: توانمندي بسيار خوبي در مردم براي صنعتي شدن وجود دارد و حركتهايي هم ايجاد شده و ما بايد اعتماد مردم را به دستگاه ها حفظ كنيم.
وي با اشاره به اينكه در بخش صنعت اين شهرستان 5300 نفر مشغول به كار هستند، اظهار داشت: با توجه به اين تعداد شاغل در 36 واحد صنعتي شهرستان در مقابل 520 هزار نفر جمعيت، سرانه اشتغال در بخش صنعت سبزوار فقط يك درصد و بسيار پايين است.
نماينده ديگر مردم سبزوار در مجلس نيز نرخ بيكاري در اين شهرستان را 10/5 درصد عنوان كرد و گفت: اين رقم از سطح متوسط استان و حتي كشور هم بالاتر است.
عضو هيأت رئيسه كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به موقعيت ترانزيتي سبزوار افزود: سرمايه سرگردان در اين شهرستان فراوان است و موقعيت ترانزيتي اين شهرستان هم ظرفيت بسيار خوبي مي باشد.
عضو فراكسيون فرهنگيان مجلس شوراي اسلامي، سبزوار را قطب كشاورزي، دانشگاهي و تجاري ناميد و گفت: در اين شهرستان زمينه صنايع توليدي وجود دارد، اما صنايع مادر در سبزوار وجود ندارد كه بتواند اشتغال فراوان ايجاد كند.
علي بروغني استفاده واحدهاي توليدي سبزوار از اعتبار ويژه و كمك به تأمين نقدينگي براي كمك به واحدهاي توليدي را از جمله درخواستهاي صنعتگران عنوان كرد و اظهار داشت: سبزوار با توجه به پراكندگي و وضعيت جمعيت به ارتقاي سطح سياسي و اداري نياز دارد.

يك نماينده مجلس خواستار شد؛ خروج پادگانها و مخازن سوخت از داخل شهرها

بجنورد- خبرنگار قدس: نماينده مردم بجنورد، گرمه جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شوراي اسلامي از عدم خروج مخازن سوخت از غرب اين شهر انتقاد كرد.
موسي الرضا ثروتي با اشاره به اينكه خروج مخازن سوخت از اين شهر به مكاني ديگر در دور اول سفر هيأت دولت به تصويب رسيده بود، اظهار داشت: با وجود گذشت دو سال از اين سفر تاكنون هيچ اقدامي براي انتقال مخازن سوخت بجنورد صورت نگرفته است.
وي وجود مخازن سوخت در داخل شهر بجنورد را خطري جدي در مواقع بحراني دانست و گفت: ضرورت تسريع در انتقال مخازن سوخت را به مسؤولان ذي ربط منعكس كرده ايم اما تاكنون اقدامي عملي راجع به اين مصوبه دولت انجام نشده است.
وي خروج پادگانها از شهر بجنورد را از ديگر مصوبات هيأت دولت اعلام كرد كه تاكنون در اين منطقه معطل مانده است.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: مسؤولان خراسان شمالي بايد زمينه اجراي سريع تر اين مصوبات را در منطقه فراهم كنند تا موجب توسعه و آباداني شهرهاي اين استان شود.
اين نماينده مجلس خروج پادگانها از شهرها را يك ضرورت اجتناب ناپذير در خراسان شمالي توصيف كرد.
ثروتي زمان دور دوم سفر هيأت دولت به خراسان شمالي را ظرف امسال ذكر كرد و گفت: هفت استان كشور ضمن تكميل پروژه هاي دور اول سفر، آمادگي خود را براي حضور رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت اعلام كرده اند.

«حسنك» در حسرت يك قطره آب!

نصرآباد- خبرنگار قدس: در 22 كيلومتري غرب شهر نصرآباد و در دامنه رشته كوه جام روستاي ييلاقي «حسنك» وجود دارد كه غبار محروميت را مي توان در چهره مردمان آن، كوچه هاي پر پيچ و خم و ديوارهاي گلي خانه هايش به وضوح مشاهده كرد.
يكي از اهالي اين روستا مي گويد: بعد از پيروزي انقلاب بويژه در 3 سال اخير توجه خوبي به روستاها شده و در اين روستا نيز مردم از امكانات مناسبي همچون راه آسفالته، برق و تلفن بهره مند شده اند اما خشكساليهاي 10سال اخير زندگي را بر روستاييان سخت نموده است.
محمدي مي افزايد: كار اصلي مردم كشاورزي، ديم كاري و دامداري است و خشكساليهاي پي در پي باعث شده محصول كشاورزي حتي جوابگوي هزينه هاي كاشت نباشد و سرمازدگي بي سابقه زمستان گذشته نيز 6 هكتار تاكستانهاي روستا را كه انگور آن در منطقه از شهرت خاصي برخوردار بود، از بين برده است.
يكي ديگر از اهالي روستا مي گويد: ايجاد بند خاكي در مسير رودخانه مجاور روستا مي تواند از هدر رفتن آب در فصلهاي پرباران جلوگيري كند.
وي اضافه مي كند: بيكاري و نبود اشتغال مردم روستا را به شدت آزار مي دهد و جوانان مجبورند براي كار به شهرهاي بزرگ بروند كه اين كار معضلات اجتماعي جديدي را در روستا به وجود آورده است.
رئيس شوراي اسلامي روستاي حسنك هم بزرگترين مشكل مردم را كمبود آب شرب عنوان كرده و مي گويد: آب روستا از منبع مشترك با روستاي مجاور تأمين مي شود كه جوابگوي نياز مردم نيست به طوري كه در شبكه لوله آب بعضي از مناطق روستا در شبانه روز فقط يك تا 2 ساعت آب وجود دارد و مردم براي تأمين آب خود از آب قنات كه مشترك بين انسانها و دامها و كاملاً غيربهداشتي است، استفاده مي كنند.
علي محمد كهنسال ادامه مي دهد: در بازديد اخير فرماندار تربت جام و تعدادي از مسؤولان مقرر شد آب منبع روستا با استفاده از آب چشمه سارهاي كوه مجاور تقويت شود كه اميد است هرچه سريعتر اين وعده عملي شود.
وي با انتقاد از وضعيت بهداشت و درمان روستا اظهار مي دارد: معمولاً هفته اي يا هر دو هفته يك بار پزشك به خانه بهداشت روستا مي آيد اما بيماران بعد از پذيرش مجبورند با نسخه اي در دست براي تهيه دارو به مناطق ديگر بروند و بهتر است داروي مورد نياز بيماران توسط پزشك سيار در اختيار آنها قرار گيرد تا از سرگرداني مردم جلوگيري شود.
رئيس شوراي اسلامي حسنك خواستار توجه جدي مسؤولان براي اشتغالزايي شده و مي گويد: نبود كار و درآمد كافي باعث شده بيش از 50 نفر از اهالي روستا به مناطق ديگر مهاجرت كنند.اين روستا 700 نفر جمعيت دارد.

همزمان با هفته دولت آغاز مي شود ؛ بهره برداري از 155 پروژه كشاورزي در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي از بهره برداري 155 پروژه كشاورزي، توليدي و ترويجي در سطح اين استان طي هفته دولت خبر داد.
علي اكبر تناكي گفت: هفته دولت فرصت مناسبي براي بيان دستاوردها و توانمنديهاي بخش كشاورزي است تا مردم از خدمات دولت در بخش كشاورزي مطلع شوند.
وي افزود: براي اجراي اين تعداد پروژه 49 ميليارد و 293 ميليون ريال از محل اعتبارات تملك داراييهاي سرمايه اي و تسهيلات بانكي هزينه شده كه در نتيجه اجراي اين تعداد پروژه براي 238 نفر ايجاد اشتغال و 8 هزار و 103 خانوار از مزاياي اين پروژه ها بهره مند مي گردند.
وي خاطرنشان كرد: از اين تعداد پروژه 116 پروژه در زمينه آب و خاك شامل كانالهاي آبياري عمومي، تسطيح و يكپارچه سازي اراضي، احيا و مرمت قناتها، احداث استخرهاي ذخيره آب، 17 پروژه در زمينه امور دام، شيلات، گاو شيري، مرغ گوشتي، مجتمع شترداري، پرورش ماهي و زنبور عسل، 15 پروژه زراعت و باغباني شامل احداث باغها، مجتمع هاي گلخانه اي و مزارع الگويي، 7 پروژه ترويجي شامل احداث ساختمان اداري و انبار محصولات شركتهاي سهامي زراعي اجرا شده است.
وي افزود: 34 پروژه در شهرستان قاين، 29 پروژه در شهرستان بيرجند، 21 پروژه در شهرستان نهبندان، 19 پروژه در شهرستان سرايان، 16 پروژه در شهرستان درميان، 16 پروژه در شهرستان سربيشه، 12 پروژه در شهرستان فردوس و 8 پروژه در منطقه بشرويه اجرا شده است.

ساكنان 135 روستاي اسفراين داراي ارتباط تلفني در منازل هستند

اسفراين- خبرنگار قدس: رئيس اداره مخابرات اسفراين گفت: از مجموع 159 روستاي اين شهرستان 135 روستا داراي ارتباط تلفني در منازل و بقيه روستاها از يك خط تلفن ارتباطي برخوردار هستند.
وي افزود: ضريب نفوذ تلفن ثابت شهري 33/76 روستايي 21/34 و كل شهرستان 27/03 درصد مي باشد.
حسين زيبايي افزود: به منظور پوشش خط تلفن همراه در سطح شهرستان تاكنون 15 سايت BTS نصب و راه اندازي شد و تا پايان سال جاري هفت سايت ديگر در نقاط جاده اي و كور شهرستان راه اندازي خواهد شد.وي گفت: در راستاي اجراي طرح دولت الكترونيك و جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهر 18 سامانه، «ICT» روستايي در روستاهاي پر جمعيت نصب و راه اندازي شده است كه تا پايان سال جاري 6 سامانه ديگر نيز نصب و راه اندازي خواهد شد.وي گفت: در سطح شهرستان اسفراين 33 هزار و 751 شماره تلفن ثابت به مشتركين واگذار شده و 241 دستگاه تلفن همگاني نيز نصب و راه اندازي شده است.

29 ميليارد ريال، اعتبار خشكسالي نيشابور

درود- خبرنگار قدس: نماينده مردم شهرستان نيشابور در مجلس شوراي اسلامي گفت: 29 ميليارد ريال اعتبار براي جبران خسارت خشكسالي در اين شهرستان اختصاص يافته است.دكتر حسين سبحاني نيا اين اعتبار را ناچيز دانسته و گفت: اگرچه اين اعتبار نمي تواند حتي يك دهم خسارتهاي وارد آمده را جبران كند،اما مي توان با انجام مديريت صحيح در توزيع اين اعتبار، تمام كشاورزان و دامداران را از مزاياي آن به نسبت خسارتها بهره مند كرد.

بهره برداري از 9 پروژه كشاورزي در تايباد

تايباد - خبرنگار قدس: با صرف اعتباري بيش از 7 ميليارد و 672 ميليون ريال از محل بنگاههاي زودبازده و استاني بهره برداري از 9 پروژه بخش كشاورزي اين شهرستان همزمان با هفته دولت آغاز مي شود.
مدير جهاد كشاورزي تايباد گفت: اين پروژه ها شامل طرح گلخانه، پرورش ماهي، آبياري باراني و احداث كانال انتقال آب كشاورزي مي باشد.
مهندس علي نيا افزود: با بهره برداري از اين پروژه ها 64 خانوار بهره مند و 17 نفر به طور دائم مشغول به كار مي شوند.وي گفت: پروژه هاي جهاد كشاورزي كه در هفته دولت به بهره برداري مي رسد، 2840 نفر را نيز به طور موقت مشغول به كار مي كند.

احداث 3 تقاطع در مسير راه هاي روستايي قوچان

رئيس اداره راه و ترابري قوچان از احداث سه تقاطع در مسير راههاي روستايي اين شهرستان خبر داد.
مجيد عرفانيان افزود: عمليات اجرايي اين تقاطعها در سه روستاي مزرج، علي آباد و تبارك آغاز شده است.
وي ادامه داد: براي احداث هر يك از اين پلها 40 هزار متر مكعب خاكبرداري صورت مي گيرد.
به گفته عرفانيان، به 500 متر مكعب بتن براي احداث پل هم سطح در هر تقاطع و 2100 متر مكعب بتن براي اجراي فونداسيون تقاطع مزرج نياز مي باشد.
به گفته وي، برآورد اوليه اجراي اين سه تقاطع در مجموع 38 ميليارد است.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن