تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809946816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيامهاي روشن كاخ سفيد براي اسرائيل؛ روزنامه صهيونيستي: گيتس طرفدار ايران است!


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: پيامهاي روشن كاخ سفيد براي اسرائيل؛ روزنامه صهيونيستي: گيتس طرفدار ايران است!
پس از آنكه «ويليام برنز» به عنوان عضو مذاكره كننده 1+5 در مذاكرات 29 جولاي حاضر شد، مقامات صهيونيستي تأكيد كردند:

آمريكاييها بدون هماهنگي با اين رژيم، در مسير رفتار ديپلماتيك با ايران قرار گرفته اند.
به گزارش رجانيوز، يديعوت آحارونوت، روزنامه نزديك به مقامات اسرائيلي پس از انجام مذاكرات ژنو نوشت: كاخ سفيد با ارسال پيامهاي روشن به اسرائيل، اعلام كرد كه آمريكا از حمله نظامي به ايران حمايت نمي كند.
اين روزنامه به نقل از منابع ارشد نوشت: اسرائيل بدون چراغ سبز و كمك آمريكا، با مشكلات بزرگي در زمينه حمله به ايران روبرو مي شود.
ستاد مشترك ارتش آمريكا در گزارشي به رئيس جمهور و وزير دفاع اين كشور اعلام كرده است كه حمله نظامي به ايران نمي تواند برنامه هسته اي اين كشور را متوقف كند و تضميني درباره متوقف شدن اين برنامه با حمله نظامي وجود ندارد.
شكاف ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي در خصوص روش برخورد با ايران به جايي رسيده است كه در جريان سفرهاي اخير باراك و اشكنازي به واشنگتن، مقامات آمريكا اعلام كردند، به ميهمانان خود تأكيد كرده اند كه برخورد با ايران فوريت ندارد.
آنچه كه در اين ميان جالب تر شده است، ادامه اين اختلافات به اندازه اي است كه روزنامه صهيونيستي جروزالم پست، رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا را طرفدار ايران توصيف كرد.
اين روزنامه در مقاله اي با عنوان «اين آمريكايي هوادار ايران» نوشت: گيتس همچنان در حال ترميم خساراتي است كه رئيس پيشين پنتاگون يعني دونالد رامسفلد به پنتاگون وارد كرده است.
ديويد ايگناتيوس، نويسنده روزنامه واشنگتن پست خواهان آن شده است كه در دولت بعدي آمريكا، نقش اصلي در هدايت سياست خارجي و دفاعي به گيتس داده شود، اما بايد تنها اميدوار باشيم كه توصيه ايگناتيوس ناديده گرفته شود.
نويسنده در بخش ديگري از اين مقاله مي افزايد: در سال 2004، گيتس در مطالعه اي در شوراي روابط خارجي آمريكا با همكاري برژينسكي، خواستار آن شد كه آمريكا از اسرائيل دور شده و به ايران نزديك شود.
اين گزارش اسرائيلي مي افزايد: نخستين حمله آمريكا به آنچه تا آن زمان جبهه اي كمابيش متحد با اسرائيل در برنامه هسته اي ايران بود، انتشار گزارش برآورد اطلاعاتي آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران در نوامبر گذشته بود.
اين گزارش نه تنها ضربه اي بر پيكر تلاشهاي اسرائيل در راستاي منزوي سازي ايران بود، بلكه همچنين ضربه اي به هدف آمريكا براي ايجاد اجماع و تحريم ايران در شوراي امنيت بود.
در بخش ديگري از اين مطلب آمده است: در ماه هاي اخير فرماندهان عالي رتبه اسرائيل و وزراي كابينه با مشاهده نرمش آمريكا در برابر ايران، به واشنگتن سرازير شده اند. ماه قبل، رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل براي متقاعد كردن آمريكا به تغيير روش در قبال ايران، يك هفته را در واشنگتن گذراند. پس از وي نيز ايهود باراك، تزيپي ليوني و شائول موفاز به واشنگتن رفتند، اما همه آنها در مأموريت خود شكست خوردند.
مايكل مولن، رئيس ستاد ارتش مشترك آمريكا براي پنهان كردن موضع حامي ايران در دولت آمريكا، به اشنكازي نشان لياقت داد. گيتس نيز موافقت كرد، اسرائيل را با سيستمهاي دفاعي ضد موشكي مجهز كند كه در صورت اختصاص بودجه مداوم، تا سال 2011 مستقر خواهد شد. چنانچه اين سامانه با موفقيت مستقر شود، مي تواند 90 درصد از كلاهكهاي هسته اي ايران را رهگيري كند.
جروزالم پست در پايان، موضع گيتس را چالشي براي اسرائيل و آمريكا دانسته است.
با اين حال، به نظر مي رسد هزينه هاي اسرائيل براي آمريكا بيش از فايده هاي آن شده است و حتي در سند امنيت ملي 2008 آمريكا نيز اسرائيل در حوزه منافع استراتژيك آمريكا تعريف نشده است.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن