تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821170562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پوشش بيمه درماني تا پايان سال كامل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: پوشش بيمه درماني تا پايان سال كامل مي‌شود
وزير رفاه:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: وزير رفاه و تأمين اجتماعي گفت: تا پايان سال 10 درصد باقي مانده مردم زيرپوشش بيمه درماني قرار خواهند گرفت.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "عبدالرضا مصري" امروز در نهمين همايش علمي ـ كاربردي مديران ستادي و استاني بهزيستي كشور اظهار داشت: در حال حاضر 90 درصد مردم زيرپوشش خدمات درماني هستند.

وزير رفاه افزود: يكي از مباحث مهم براي برنامه‌ريزي وجود بانك اطلاعاتي در كشور است كه با اين بانك امكان برنامه‌ريزي فراهم مي‌شود و مي‌توان جامعه هدف را شناسايي كرد.

وي ادامه داد: اين بانك در وزارت رفاه تشكيل شده كه با استفاده از اين بانك مي‌توانيم افراد زيرپوشش را شناسايي كنيم.

مصري ادامه داد: براساس اين بانك اطلاعاتي در حال حاضر 64 ميليون نفر از جمعيت كشور زيرپوشش بيمه درماني هستند و 6 تا 7 ميليون دفترچه بيمه اضافي نيز نزد مردم است.

وزير رفاه و تأمين اجتماعي اضافه كرد: 6 ميليون نفر در كشور فاقد بيمه درماني هستند كه در اين راستا، طرح بيمه 50 درصدي تهيه و به تصويب دولت رسيده كه براين اساس، 50 درصد حق بيمه را دولت و 50 درصد را خود فرد پرداخت مي‌كند.

وي يادآور شد: در صورتي كه شخصي توان پرداخت اين مقدار حق بيمه را نيز نداشته باشد، كميته امداد اين موضوع را بررسي كرده و 70 تا 100 درصد حق بيمه را دولت پرداخت خواهد كرد.

مصري افزود: براساس اين بانك اطلاعاتي، 11 ميليون خانوار در كشور از خدمات تأمين اجتماعي نظير از كارافتادگي، فوت، بازنشستگي و غيره برخوردار هستند و 36 درصد جمعيت كشور فاقد پوشش بيمه تأمين اجتماعي هستند.

وي با اشاره به بيمه گروه‌هاي جديد از مشاغل اظهار داشت: در سال گذشته بيمه دو تا سه گروه جديد از اقشار جامعه را در دستور كار خود قرار داديم و پرريسك‌ترين مشاغل را انتخاب كرديم كه نخست رانندگان را بيمه كرديم كه بايد 27 درصد حق بيمه پرداخت كنند كه 10 درصد اين مقدار توسط دولت و مابقي توسط خود فرد پرداخت مي‌شود.

وزير رفاه و تأمين اجتماعي ادامه داد: گروه دوم خادمين مساجد هستند كه از 27 درصد حق بيمه آنها، 20 درصد را دولت پرداخت مي‌كند و در سال‌جاري نيز بيمه افراد باربر را در برنامه داريم.

وي اعلام كرد: 16 گروه نيز براي زيرپوشش بيمه قرار گرفتن شناسايي شده‌اند كه 10 هزار ميليارد ريال از محل صرفه‌جويي بنزين براي بيمه اين افراد كمك خواهد شد.

مصري عنوان داشت: يكي از دغدغه‌هاي اساسي در ارتباط با كارگران روزمزد ساختماني است كه مظلوم‌ترين قشر جامعه هستند و بيمه اين افراد توسط مجلس تصويب شده ولي در قانون بودجه مسكوت مانده است كه در صورت اجرايي شدن اين مصوبه، 1/5 ميليون نفر كارگر ساختماني كه با خانواده 6 ميليون نفر خواهند شد، زيرپوشش بيمه قرار خواهند گرفت.

وزير رفاه و تأمين اجتماعي خاطر‌نشان ساخت: 7/8 دهم درصد جمعيت كشور زيرپوشش نهادهاي حمايتي و توانبخشي هستند.

وي در خصوص ساخت مسكن براي معلولان گفت: اعتبار براي خريد و احداث مسكن معلولان در دو سال اخير بسيار افزايش يافته است، به طوري كه اعتبار در اين بخش معادل 23 سال گذشته است كه سال گذشته 12 هزار واحد مسكوني براي معلولان احداث شد و در سال‌جاري نيز 6 هزار و 300 واحد مسكوني احداث خواهد شد كه 4 هزار واحد آن استاني است.

وي تأكيد كرد: حل مشكل مسكن معلولان موجب مي‌شود تا 90 درصد مشكل معيشتي آنها حل شود.

مصري با اشاره به ديگر اقدامات صورت گرفت در راستاي حمايت از اقشار مختلف جامعه عنوان داشت: تدوين بيمه پايه در كشور و ارائه خدمات يكسان در انواع بيمه‌ها، پرداخت سبد كالا به محرومان، پرداخت سهام عدالت به بازنشستگان و افراد زيرپوشش كميته امداد، پرداخت معوقه و مطالبات بازنشستگان و از بين بردن تبعيض در دريافت پاداش از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در سال‌هاي اخير است.

وي با اشاره به افزايش بودجه سازمان بهزيستي تصريح كرد: در سال 83، بودجه سازمان بهزيستي 2 هزار و 50 ميليارد ريال بود كه اين اعتبار در سال‌جاري به 6 هزار و 720 ميليارد ريال افزايش يافته و علاوه بر اين مقدار در سال گذشته و سال‌جاري وزارت رفاه يك‌هزار و 700 ميليارد ريال به بهزيستي اعتبار اختصاص داده است.

وزير رفاه و تأمين اجتماعي، كمك به افراد داراي اختلال جنسيتي براي درمان، بيمه 174 هزار زن سرپرست خانوار در سال گذشته، كمك به ازدواج 2 هزار معلول، كمك به كاشت حلزون براي 920 ناشنوا، تأمين لوازم توانبخشي و گسترش امكانات اينترنتي و خدماتي در مراكز بهزيستي براي نابينايان، گسترش فعاليت اورژانس اجتماعي و غيره را از ديگر اقدامات صورت گرفته در راستاي حمايت از معلولان ذكر كرد.

انتهاي پيام//
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن