تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815394558




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«متوليان فرهنگي از هنر موسيقي فاخر حمايت كنند» همايش «شهريار و موسيقي» در تبريز برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: «متوليان فرهنگي از هنر موسيقي فاخر حمايت كنند» همايش «شهريار و موسيقي» در تبريز برگزار شد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تبريز
سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي

همايش «شهريار و موسيقي» طي دو روز در تبريز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه آذربايجان شرقي، احمد احمدي‌منش مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي در اين همايش مطرح كرد: بايد متوليان فرهنگي از هنر موسيقي فاخر حمايت و از موسيقي‌هاي وارداتي مبتذل جلوگيري كنند.

او تاكيد كرد: پرهيز از افراط و تفريط از وظايف اصلي هنرمندان بوده و دين اسلام بر اين امر تاكيد دارد.

رييس خانه موسيقي تبريز و دبير همايش هم گفت: 250 نفر از هنرمندان برجسته استان در حوزه هنرهاي تجسمي ، نمايشي و موسيقي در همايش شهريار و موسيقي برنامه اجرا كردند.

وي معرفي استعدادهاي ادبي و هنري استان، حفظ و اشاعه هنر موسيقي ارزشمند مبتني بر ارزشهاي والاي انساني، اسلامي و ايراني جهت مقابله با تهاجم فرهنگي و هنر مبتذل غربي را از جمله اهداف برگزاري اين همايش عنوان كرد.

به گزارش ايسنا، در اين همايش دو روزه كه 27 و 28 مرداد ماه برپا بود، ميزبان 15گروه بزرگ موسيقي آذربايجاني ،ايراني و ساير گروهها بود كه قطعات ارزشمندي از اشعار فارسي و آذري استاد شهريار را در طي دو روز اجرا كردند.

در مراسم اختتاميه اين همايش حدود 40نفر از هنرمندان خردسال ويژه برنامه موسيقي با استفاده از اشعار استاد شهريار اجرا كردند و همچنين 10مقاله علمي تخصصي توسط استادان برجسته شعر و موسيقي از جمله در محورهاي هنر و انديشه‌هاي استاد شهريار، مكتب تبريز و رابطه آن با استاد شهريار، فراگير بودن شعر استاد شهريار در موسيقي آذربايجاني و ايراني در همايش ارايه شد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن