تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820068434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تازه‌هاي نشر«شيعه» اثر علامه طباطبايي منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: با تازه‌هاي نشر«شيعه» اثر علامه طباطبايي منتشر شد
گروه انديشه: كتاب «شيعه» با توضيحات «على احمدى ميانجى» و «سيد‌هادى خسروشاهى» و به كوشش «سيد‌هادي خسروشاهي»، به همت مؤسسه بوستان كتاب قم منتشر شده است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، شيعه، تفسير درست تعاليم قرآن و سيره نبوى را در پيروى از اهل‏بيت پيامبر(ص) مى‏داند. اين گرايش از نخستين سال‏هاى صدر اسلام پديد آمد و در پيروى مطلق از اهل‏بيت پيامبر(ص) تجلى و استمرار يافت.

داستان شكل‏گيرى شيعه، مشكلات و موانعى كه بر سر راه آن ايجاد شد، تهمت‏هاى ناروا به شيعه، چگونگى مرجعيت اهل‏ بيت(ع)، پى‏ريزى علوم توسط آنان، طرز تفكر فلسفى در بيانات آنان، پاسخ به شبهه‏ها و سؤال‏هاى گوناگون، از جمله مباحثى است كه در اين كتاب از آن‌ها به طور مستند و منطقى، بحث شده است.

اين كتاب در واقع، حاصل گفت‏وگوها و نيز نامه‏هايى است كه ميان پرفسور «هانرى كربن»، محقق بزرگ فرانسوى و نيز متفكر شهير اسلامى علامه طباطبائى در سال 1338 ش صورت گرفته و با توضيحات و تحقيقات دو تن از شاگردان علامه، «على احمدى ميانجى» و «سيد‌هادى خسروشاهى» پربارتر شده است.

علامه سيد‌محمد‌حسين طباطبائى (1281- 1360ش) در تبريز به دنيا آمد و پس از اتمام تحصيلات مقدماتى و سطح، به حوزه علميه نجف، گام نهاد و سطوح عالى را در فقه و اصول نزد آيات عظام شيخ محمد‌حسين اصفهانى، ميرزاى نائينى، سيد‌ابوالحسن اصفهانى و حجت كوه‏كمرى خواند. فلسفه را از محضر آيت‌الله سيدحسين بادكوبى و رياضيات را نزد سيد‌ابوالقاسم خوانسارى و عرفان را از آيت‌الله قاضى طباطبائى، فرا گرفت. سپس به حوزه علميه قم مهاجرت كرد و تا پايان عمر به طور خستگى‏ناپذير به تدريس و تأليف پرداخت.

تلاش‏هاى وى به طور چشم‏گيرى در پيشبرد فلسفه و رواج حكمت متعاليه و نيز تفسير قرآن كريم مؤثر افتاد و شيوه‏ها و نظريه‏هاى جديدى آفريد. مؤسسه بوستان كتاب، همه آثار اين حكيم الهى به جز تفسير «الميزان» را در 21 عنوان با نظارت حجت‌الاسلام والمسلمين استاد سيد‌هادى خسروشاهى، تحت عنوان «مجموعه آثار علامه طباطبائى» به چاپ رسانده است. نام اين كتاب‏ها در انتهاى همين كتاب آمده است.

كتاب «شيعه» كه حاصل گفت‏وگوها و نامه‏هاى «هانرى كربن» با علامه طباطبائى است، با توضيحات «على احمدى ميانجى» و «سيد‌هادى خسروشاهى» و به كوشش «سيد‌هادي خسروشاهي»، به همت مؤسسه بوستان كتاب قم در مرداد‌ماه سال جاري منتشر شده و با بهاي 60000 ريال در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن