تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816918806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي حكم جوان متهم به قتل پس از چهار ساعت تعليق


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اجراي حكم جوان متهم به قتل پس از چهار ساعت تعليق
گروه حوادث؛ پسر جواني كه به جرم ارتكاب قتل در 15 سالگي به قصاص محكوم شده بود صبح ديروز به رغم توقف چند ساعته اجراي حكم در زندان مركزي اصفهان به دار آويخته شد. رضا حجازي كه متولد 30 تيرماه سال 67 بود روز 28 شهريورماه سال 82 حين نزاعي دسته جمعي در پارك ايثارگران اصفهان جواني به نام وحيد را با چاقو مجروح كرد. وحيد پس از انتقال به بيمارستان سپاهان اصفهان تحت مداواي اوليه قرار گرفت اما ساعتي بعد جان باخت و پزشكي قانوني علت مرگ وي را بريدگي قلب و عوارض ناشي از اصابت جسم برنده تعيين كرد. در ادامه رضا دستگير شد و در اعترافاتش گفت؛ شب حادثه به اتفاق دو دوستم به نام هاي ابراهيم و وحيد براي تفريح به پارك ايثارگران رفته بوديم كه در آنجا ناگهان بين ابراهيم و مقتول دعوايي آغاز شد، علت نزاع ظاهراً اين بود كه يا ابراهيم به سوي مقتول و دوستانش شن پاشيده بود يا آنها اين عمل را انجام داده بودند.

من و وحيد جلو رفتيم تا ميانجيگري كنيم. در اين لحظه وحيد با مشت به صورت من كوبيد و من نيز با چاقويي كه همراه داشتم ضربه يي به سينه او زدم. پس از اعترافات اين جوان وي محاكمه و به قصاص محكوم شد و قضات ديوان عالي كشور نيز راي صادره را ابرام كردند. به اين ترتيب نام رضا در ليست اعداميان صبح ديروز جاي گرفت اما دقايقي پيش از آنكه طناب دار دور گردن اين جوان انداخته شود محمد مصطفايي - وكيل مدافع متهم - خواستار توقف اجراي حكم و يافتن فرصتي براي مذاكره با اولياي دم مقتول شد. در پي تلاش هاي صورت گرفته حكم اعدام رضا كه قرار بود ساعت 7 صبح اجرا شود، متوقف شد اما چهار ساعت بعد در حالي كه وكيل مدافع وي زندان را ترك كرده بود، رضا به دار آويخته شد.غلامرضا انصاري رئيس كل دادگستري اصفهان درباره اجراي اين حكم به پايگاه اطلاع رساني عبرت گفت؛ دادگستري محل استيفاي حقوق عامه جامعه است و در اين راستا ما دو بخش مجازات را پيش رو داريم؛ مجازات هايي كه از جنبه عمومي برخوردار است و مجازات هايي كه ضمن جنبه عمومي، داراي شاكي خصوصي است، گرچه پس از وقوع جرم از هر دو جهت پيگيري آغاز مي شود اما توقف برخي موارد فقط با گذشت شاكي امكانپذير است، قصاص نفس از جمله مواردي است كه با شكايت اولياي دم دنبال مي شود و با خواست خود آنها نيز مجازات قصاص منتفي خواهد شد.در پرونده اين جوان خانواده مقتول تقاضاي قصاص نفس كرده بودند و پس از انجام تمام مراحل قانوني و بعد از گذشت مدت ها راي صادره به تاييد ديوان عالي كشور رسيد و پس از تاييد و استيذان قصاص مراحل اجرا صورت پذيرفت البته خانواده متهم وظيفه داشتند طي اين مدت با ابزارهاي مختلف سعي در جلب رضايت خانواده مقتول داشته باشند.انصاري ادامه داد؛ گرچه توصيه به گذشت و عفو بسيار ارزنده است و دين ما بر آن تاكيد مي ورزد اما كساني كه تصور مي كنند با ايجاد جو و وقت گذاشتن روي فضا سازي در مساله قصاص به نتيجه مي رسند مرتكب اشتباه شده اند، چون دست ما به عنوان مجري در اين موضوع بسته است و قانون تكليف را روشن كرده. با تمام اين موارد اينجانب به حكم وظيفه اخلاقي و انساني و تاكيدات آيت الله شاهرودي در مساله جلب رضايت و ايجاد صلح از شامگاه دوشنبه همه گونه تلاشي را براي كسب رضايت خانواده مقتول به عمل آوردم و حتي فرصتي براي آنان فراهم كرديم اما در نهايت اصرار شديد اولياي دم به قصاص جوان قاتل انجاميد.

رئيس دادگستري اصفهان با بيان اين مطلب كه ما هيچ اصراري بر اجراي مجازات قصاص نداريم، گفت؛ ما هيچ گاه راضي نيستيم جرمي رخ دهد و كسي به قتل برسد و مرتكب جنايت شود و اين گونه رخدادها ما را نيز مي رنجاند اما گاه چنين اتفاق هايي رخ مي دهد.

قصاص حق شخصي است و ما تلاش مي كنيم اين كار به گذشت منتهي شود اما گاهي موفق نمي شويم، البته افراد خود را بايد جاي خانواده داغديده مقتول نيز بگذارند و يك طرفه قضاوت نكنند.

در همين حال محمد مصطفايي - وكيل مدافع جوان اعدام شده به خبرنگار ما گفت؛ طبق آيين نامه مربوط به نحوه اجراي حكم قصاص زمان اجراي حكم بايد 48 ساعت قبل به وكيل متهم ابلاغ شود، حال آنكه در اين مورد چنين اتفاقي رخ نداده بود. ضمن اينكه من تا ساعت 30/10 صبح در زندان بودم و مسوولان در آنجا به صراحت گفتند حكم اجرا نخواهد شد، ولي پس از خروج من و در حالي كه اولياي دم مقتول نيز در زندان حضور نداشتند رضا به دار آويخته شد.

علاوه بر اعدام رضا صبح ديروز دو مرد ديگر نيز به جرم تجاوز به عنف در زندان مركزي اصفهان بالاي چوبه دار رفتند.

دادستان اصفهان در اين باره گفت؛ متهم نخست مردي به نام اصغر بود كه در شهريور سال 85 با زور وارد منزل فردي شد و پس از شكستن شيشه با تهديد چاقو زن تنهايي را مورد تجاوز قرار داد و پس از ساعت ها محل را ترك كرد. اين مرد پس از دستگيري و با وجود ادله فراوان به اقدام خود اقرار كرد و مراحل قانوني درخصوص وي انجام و ديروز اعدام شد.

وي افزود؛ متهم ديگر فردي بود كه در يكي از روزهاي سال 85 تحت عنوان مسافر كش خانم پزشكي را سوار ماشين خود كرد و پس از مدتي طي مسير از جاده منحرف شد و او را مورد تعرض قرار داد. اين فرد نيز با تلاش هاي شبانه روزي پليس دستگير شد،در دادگاه به اقدام خود اقرار كرد و سرانجام با انجام مراحل قانوني صبح ديروز به دار مجازات آويخته شد.
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن