تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821298658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

المپيك بيست و نهم


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: المپيك بيست و نهم
طلسم ناكامي كاروان ايران شكسته شد
"مراد محمدي" صاحب مدال برنز بازي هاي المپيك پكن شد. ديدار رده بندي وزن 60 كيلوگرم كشتي آزاد المپيك برگزار شد كه مراد محمدي دارنده مدال هاي طلا و برنز جهان در مصاف با "سليم خان حسين اف" كشتي گير داغستاني الاصل آذربايجان در دو تايم به برتري 5 بر يك رسيد تا طلسم ناكامي هاي كاروان ايران شكسته شود و به مدال برنز المپيك برسد. محمدي در تايم اول در كلينچ دو بر صفر به برتري رسيد و در تايم دوم با زيرگيري و به پل بردن حريف در نهايت 3 بر يك برنده شد تا نخستين مدال آور كاروان ايران لقب گيرد.

او مي توانست پيروز شود
سرمربي تيم ملي پينگ پنگ پس از حذف "افشين نوروزي" از بازي هاي المپيك گفت: كسب نخستين پيروزي در المپيك آرزوي من بود. حريف ايتاليايي افشين، هم سبك و هم تراز او بود و او مي توانست پيروز ميدان باشد. نمي دانم شايد قسمت نبود! فواد كاسب با اشاره به اين كه افشين عالي بود و بسيار خوب بازي كرد، اظهاركرد: با توجه به آمادگي بسيار و گيم گرفتن از بازيكني كه 200 رده از او بالاتر است، افشين مي توانست در اين ديدار پيروز شود. از عملكرد او رضاي هستم ولي، اي كاش مي برد و اين پيروزي را به جامعه پينگ پنگ تقديم مي كرد. وي ادامه داد: افشين كنترل بازي را در دست داشت و بسيار خوب عمل مي كرد ولي، تمركز لازم را نداشت. او بسيار عالي بود. در واقع ما، برنده بازي بوديم; چرا كه گيم گرفتن از حريف ايتاليايي بيانگر قدرت او و رشد به سزاي پينگ پنگ در ايران است.

باز هم قرعه اي دشوار
دو ملي پوش كشتي آزاد ايران حريفان خود را در المپيك شناختند. وزن كشي دو وزن 66 و 74 كيلوگرم كشتي آزاد المپيك انجام شد كه مهدي تقوي و ميثم مصطفي جوكار نيز همانند ملي پوشان روز نخست با قرعه اي دشوار مواجه شدند. در وزن 66 كيلوگرم كه 21 نفر حضور دارند، مهدي تقوي در دور اول استراحت مي كند و در دور دوم به مصاف "هايسلان گارسيا" از كانادا مي رود. وي در صورت پيروزي، در دور سوم بايد با برنده فيناليست هاي مسابقات جهاني باكو يعني "رمضان شاهين" قهرمان جهان از تركيه و "گيندري گارزون" از كوبا مبارزه كند. "سرافيم بارزاكوف" بلغاري نيز در اين سمت جدول قرار دارد. همچنين در وزن 74 كيلوگرم كه 21 نفر كشتي مي گيرند، ميثم مصطفي جوكار پس از استراحت در دور اول بايد به مصاف "كريل ترزيف" از بلغارستان برود. حريف بعدي وي در صورت پيروزي به احتمال فراوان "ابراگيم آلداتوف" دارنده مدال هاي طلا و نقره جهان از اوكراين خواهد بود. همچنين "بوايسار سايتي اف" دارنده هشت طلاي جهان و المپيك از روسيه و "ايوان فوندورا" نفر سوم المپيك آتن از كوبا در اين سمت جدول به رقابت مي پردازند.

راه فينال از آذربايجان مي گذرد!
نمايندگان تكواندو ايران در بازي هاي المپيك پكن، مجموعا با قرعه اي قابل قبول و حتي آسان در وزن سوم روبرو شده اند. از نكات قابل توجه در مسابقات وزن سوم (80-) كيلوگرم، عدم مصاف هادي ساعي و "استيون لوپز" آمريكايي تا ديدار فينال است. "استيون لوپز"، دارنده دو مدال طلاي المپيك و چندين عنوان قهرماني جهان از جمله قهرماني جهان در سال 2007 در جدول دوم، نخستين مسابقه خود را برابر "بحري تان ريكولو"، چهره شاخص تكواندو تركيه و قهرمان وزن ششم جهان در سال 2007 انجام خواهد داد. "بحري"در مسابقات جهاني 2007 چين به مدال طلا رسيد و در آتن به مدال نقره دست يافت. "آرون كوك" انگليسي و "مائورو سارمنيتو" ايتاليايي از چهره هاي شاخص جداول يك و دو هستند كه در صورت راهيابي ساعي به فينال، نماينده ايران با هيچ كدام از آنها تا قبل از اين مرحله مصاف نخواهد كرد. در جداول سه و چهار، به ترتيب "راشد احمداف"، تكواندوكار آذربايجاني و هادي ساعي دو چهره شاخص اين جدول ها هستند كه ساعي در گام اول با حريفي از نپال و "راشد احمداف" با "عبدالقادر حكمت سرحان"، حريف قطري مصاف خواهند كرد. در صورت پيروزي ساعي برابر حريف چيني در دور دوم و پيروزي راشد احمداف در اين مرحله برابر برنده مسابقه حريف كانادايي و پرتغالي، اين تكواندوكار آذربايجاني سخت ترين حريف ساعي تا قبل از فينال خواهد بود. بر اساس اين گزارش، محاسبات روي كاغذ حاكي از انجام مسابقه فينال بين ساعي و لوپز خواهد بود. در بخش مسابقات بانوان، سارا خوش جمال فكري دور اول با حريفي از مراكش ديدار خواهد كرد. وي در صورت پيروزي با برنده كلمبيا - چين تايپه مصاف خواهد كرد كه مسابقه آساني نخواهد بود. حتي اگر خوش جمال بتواند حريف تايپه اي را نيز شكست دهد، كانادا و چين دو حريف عمده وي در مراحل بعدي خواهند بود. به همين دليل نمي توان با اطمينان از كسب مدال در اين وزن سخن گفت. مسابقات وزن اول گروه مردان (58-) كيلوگرم نيز با شرايط خاص خود همراه است. رضا نادريان نماينده ايران در اين وزن ابتدا با حريفي از برزيل روبرو خواهد شد و در صورت كسب پيروزي، دومين مسابقه خود را مقابل "راموس" از اسپانيا برگزار مي كند.

مشكل رواني در كاروان ايران وجود ندارد
روانشناس كاروان ورزشي ايران در بازي هاي المپيك پكن گفت: از روز اولي كه به پكن آمدم هيچ مشكل رواني خاصي در كاروان نديدم. طبيعي است ورزشكار بعد از باخت، علت شكست خود را به مسايل داخل تيم نسبت دهد. دكتر واعظ موسوي، درباره وضعيت رواني ورزشكاران ايراني گفت: من ثبات، تعادل و شادي را در كاروان مي بينم، در برخي تيم ها مثل تكواندو فضاي رواني فوق العاده دلچسب است و روابط بين سرپرست، مربي و كارشناس آن قدر سالم است كه انسان لذت مي برد و به زودي هم شاهد خواهيم بود كه چه اتفاقي خواهد افتاد. اميدوارم با توجه به شرايط حاكم با كسب مدال ملت خوشحال خواهند شد. وي در ادامه تاكيد كرد: به غير از "سوريان" ورزشكاري را نمي شناسم كه گفته باشد مسايل رواني عامل اصلي شكست وي بوده است. از روز اولي كه اينجا بودم مشكل رواني خاصي بين تيم هاي حاضر نديدم و همه شاهد هستيم كه مشكلات تاكتيكي، فيزيكي و آسيب ديدگي علت اصلي شكست بوده است. واعظ موسوي بيان كرد: متاسفانه در بين بسياري از ورزشكاران نقشه شماره دو وجود ندارد. اگر ما نقشه هاي دو و سه داشته باشيم، از مسير اصلي هم به هدفمان نرسيديم به راهكارهاي بعد رجوع خواهيم كرد. آموختن نقشه دو و سه كار ساده ايي نيست و زمان مي برد. ما در كلاس هاي روانشناسي اينگونه راهكارها را به ورزشكاران مي آموختيم. اما، اين زمان را تيم كشتي در اختيار ما قرار نداد.

كناره گيري "حسين" سورپرايز المپيك بيست ونهم
ويژه نامه المپيك روزنامه "چاينا ديلي" كه هر روزه منتشر و بين همه شركت كنندگان در المپيك توزيع مي شود،در آستانه شناخته شدن قوي ترين مرد جهان گزارشي از غيبت حسين رضازاده و شانس هاي اين وزن براي گرفتن مدال طلا منتشر كرد. از پكن، اين گزارش كه در صفحه هفتم ويژه نامه چاينا ديلي به چاپ رسيده، عكس بزرگ "آرتم يوداچين" قهرمان اوكرايني را به چاپ رسانده و زير آن نوشته: "به لطف كناره گيري حسين رضازاده كه سورپرايزي بزرگ براي بازي هاي المپيك بود، شايد قهرمان اوكرايني بتواند مدال طلا را كسب كند." در ادامه آمده است: كناره گيري حسين رضازاده به عنوان قهرمان دو دوره بازي هاي المپيك يك سورپرايز بزرگ براي مسابقه هاي وزنه برداري بود و شانس را براي ديگران ايجاد كرد تا بتوانند به مدال طلا رسيده و عنوان غير رسمي قوي ترين مرد جهان را كسب كنند. معروف ترين كسي كه بتواند اين كار را بكند، ويكتورز شرباتيس وزنه بردار 33 ساله لتوني است كه اميدوار است با رقابت با وزنه برداران روسيه، آلمان و اوكراين اين مدال را به مدال قهرماني جهان و قهرماني اش در اروپا اضافه كند. اما، رئيس فدراسيون وزنه برداري روسيه مي گويد: "بجز قهرمان ايراني كساني ديگري هم هستند كه با قدرت به دنبال مدال طلا هستند. اما، ما اميدواريم اين طلا به ما برسد."
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن