تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815372697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اخبار
افزايش8 درصدي ظرفيت مسافرپذيري مترو با افزايش ساعات پيك
مدير عامل شركت بهره برداري مترو تهران گفت: همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد و ماه مبارك رمضان با افزايش ساعات پيك مترو ظرفيت مسافربري خطوط يك و دو در مجموع، هشت درصد افزايش خواهد يافت. مهندس ربيعي اظهار كرد: با تغيير ساعت رسمي كشور در مهر ماه و همزماني آغاز سال تحصيلي جديد و ماه مبارك رمضان، ساعات اوج ترافيك افزايش مي يابد، به همين دليل ساعت پيك كاري مترو نيز افزايش خواهد يافت. وي افزود: در حالت عادي چهار ساعت در روز يعني در اوج ترافيك صبحگاهي و عصرگاهي قطارها با حداقل سرفاصله زماني ممكن حركت مي كردند كه اين زمان به شش ساعت افزايش مي يابد. مدير عامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه گفت: در واقع تعداد حركت قطارهاي خط يك از شنبه تا چهارشنبه تاكنون370 حركت بوده كه با افزايش ساعت پيك مترو به 396 حركت مي رسد و در خط دو نيز در اين روزها، تعداد حركت قطارها از 406 حركت به 428 حركت افزايش مي يابد. مهندس ربيعي افزود: در مجموع با توجه به افزايش حركت قطارها در خطوط يك و دو نسبت به مهرماه سال گذشته، تعداد حركت ها و ظرفيت مسافربري خطوط افزايش مي يابد و در واقع با افزايش ساعات پيك مترو مي توان، پاسخگوي بخش عمده اي از افزايش 10 درصدي مسافران مترو در مهر ماه بود. وي همچنين در مورد تاثير قطعي هاي برق بر شبكه مترو، گفت: خوشبختانه با تمهيدات در نظر گرفته شده، احتمال قطعي برق در مترو در حد صفر است، به گونه اي كه با قطعي هاي مكرر صورت گرفته در شهر، تاكنون هيچ مشكلي براي مترو رخ نداده است و در حقيقت برق مترو زماني قطع مي شود كه برق كل شهر قطع شود.

دادگاه هاي سيار در دستور كار قوه قضائيه
سخنگوي قوه قضائيه از صدور دستورالعمل نحوه تشكيل و راه اندازي دادگاه هاي سيار خبر داد. عليرضا جمشيدي گفت: اين دادگاهها به منظور خدمت رساني بيشتر، امكان دسترسي آسان تر به خدمات قضايي و گسترش عدالت و احياي حقوق عامه تشكيل خواهد شد.وي افزود: با اين دستورالعمل، دادگاههاي سيار در بخشها و روستاهايي كه به اين دادگاهها نياز دارند تشكيل مي شود.سخنگوي قوه قضائيه اضافه كرد: اين دادگاهها همچنين براي دعاوي تجاري به ويژه موارد مربوط به اصل 44 قانون اساسي در جاهايي كه دسترسي به مراجع قضايي وجود ندارد يا فاصله زيادي تا اين مراجع وجود دارد، تشكيل مي شود.جمشيدي با بيان اينكه در دو ماه شرايط تشكيل دادگاههاي سيار بايد ابلاغ شود، گفت: هم اكنون اين دادگاه ها در بخشهايي تشكيل شده است و از طرفي دادگاه هاي سيار با هماهنگي رئيس كل دادگستري استان براي مدت محدودي آغاز به فعاليت مي كند.

جزئيات سهميه بندي جنسيتي در كنكور
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در مورد بحثي كه تحت عنوان پذيرش جنسيتي در كنكور مطرح است، گفت: متناسب كردن ظرفيتها مطرح است نه پذيرش جنسيتي. به گزارش مهر، رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در نشست وزير و معاونان وزارت علوم در پاسخ به سوالي در مورد سهميه بندي جنسيتي گفت: بحث پذيرش جنسيتي مطرح نيست و صرفا بحث تناسب سازي ظرفيت ها بر اساس نيازهاي كشور مطرح است و تناسب سازي را نبايد با محدوديت و آنچه كه امروز تحت عنوان پذيرش جنسيتي رايج شده است، يكي دانست. وي افزود: در بخش دانشگاه هاي پيام نور، آزاد، علمي كاربردي و فراگير پيام نور چنين بحثي وجود ندارد و فقط در يكي از ظرفيت هاي مشخص براي رفع نيازهاي جامعه مجبور هستيم تا در برخي موارد دختران و در برخي ديگر پسران بيشتر پذيرش شوند. پورعباس اضافه كرد: در سال گذشته با اينكه هميشه گفته مي شود در حق دختران اجحاف مي شود در رشته پزشكي 61 درصد پذيرفتهشدگان دختر بودند. همچنين در رشته حقوق 60 درصد پذيرفته شدگان دختران هستند. ضمن اينكه در سال گذشته دختران 32 درصد پذيرفتهشدگان كامپيوتر و مكانيك را به خود اختصاص دادند در حالي كه در سالهاي قبل اين ميزان 10 تا 12 درصد بود. وي تاكيد كرد: تناسب سازي ظرفيت ها در برخي جاها به نفع پسران و در برخي جاها به نفع دختران تعيين مي شود كه در نهايت نفع جامعه و حل مسائل آن مد نظر است.

به دنبال شيوع وبا در كشور;
مقابله با ورود بيماري هاي همه گير در پايانه هاي تهران الزامي شد
مدير عامل سازمان پايانه و پارك سوراهاي تهران، از الزام رعايت بهداشت در غرفه هاي عرضه مواد غذايي پايانه هاي چهارگانه تهران، با هدف حفظ سلامت جامعه و پيشگيري از شيوع بيماريهاي روده اي (اسهالي و انگلي) براي مسافران و مراجعان خبر داد. مهندس ولي آذروش گفت: با توجه به افزايش سفرهاي تابستاني و گرماي بيش از حد هوا به ويژه در شهرهاي جنوبي كشور، دستورالعمل و بخشنامه هايي در راستاي رعايت كامل و دقيق اصول و ضوابط بهداشتي به تمام غرفه ها در چهار پايانه ابلاغ شد. آذروش، درباره مفاد اين بخشنامه خاطر نشان كرد: تمام غرفه هاي مستقر در پايانه هاي چهارگانه تهران موظف به ارائه يخ هاي قالبي بهداشتي در مراحل توليد، حمل، نگهداري، توزيع و ضدعفوني و گندزدايي از انواع سبزي خام، كاهو و ميوه ها با آب سالم و رعايت كامل بهداشت فردي كاركنان، پرسنل و وسايل و لوازم كار شدند. وي ادامه داد: همچنين در اين بخشنامه به خودداري از استفاده، تهيه و توزيع آب ميوه، بستني و شربت دست ساز و غير بهداشتي و نگهداري "كباب خام" به مدت طولاني براي عرضه به مسافران و مراجعان اشاره شده است.

آغاز طرح تعويض پلاك موتورسيكلت ها
رئيس مركز شماره گذاري پليس راهنمايي و رانندگي كشور گفت: از اول شهريور ماه طرح تعويض پلاك موتورسيكلت ها در سراسر كشور اجرا مي شود. سرهنگ غلامي عنوان كرد: از اول شهريور ماه سال جاري موتورسيكلت ها پلاك ملي دريافت مي كنند.وي گفت: اولويت اول پليس جهت تعويض پلاك موتورسيكلت ها موتورسيكلت هاي فاقد پلاك است.غلامي درباره شرايط تعويض پلاك موتورسيكلت ها گفت: از اول شهريور ماه هر موتور سيكلتي كه نقل و انتقال داده شود پلاك ملي دريافت مي كند و صاحبان موتورسيكلت مي توانند با مراجعه به مراكز تعويض پلاك خودرو در سراسر كشور با پرداخت مبلغ هفت هزار تومان پلاك ملي دريافت كنند.رئيس مركز شماره گذاري پليس راهنمايي و رانندگي كشور با اشاره به اينكه موتورسواران تنها تا شش ماه پس از آغاز شماره گذاري مهلت تعويض پلاك دارند ، گفت: پس از اتمام مهلت زمان ذكر شده، تردد موتورسيكلت ها با پلاك هاي معمولي ممنوع است.غلامي درباره تفاوت پلاك هاي جديد گفت: تمامي اطلاعات مربوط به صاحب پلاك در سيستم جامع ثبت مي شود و ديگرپلاك به نام موتور نيست بلكه به نام صاحب موتور ثبت مي شود.لازم به ذكر است، برابر اعلام مسئولان راهنمايي و رانندگي هفت ميليون موتورسيكلت در كشور وجود دارد.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن