تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817103061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرعه خوب در المپيك بى‌معناستساعي: قول‌ طلا نمى‌دهم


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: قرعه خوب در المپيك بى‌معناستساعي: قول‌ طلا نمى‌دهم
نمايندگان تكواندو ايران در بازى‌هاى المپيك پكن، مجموعا با قرعه‌اى قابل قبول و حتى آسان در وزن سوم روبه رو شده‌اند.

64 ورزشكار گروه مردان و 64 ورزشكار گروه بانوان هر كدام در چهار گروه وزنى و جداول 16 نفره تقسيم شده‌اند و اعطاى مدال برنز سومى‌مشترك، امكان كسب مدال را براى تكواندوكاران مستعد تا حد زيادى افزايش داده است. از نكات قابل توجه در مسابقات وزن سوم (80-) كيلوگرم، عدم مصاف‌هادى ساعى و استيون لوپز آمريكايى تا ديدار فينال است. استيون لوپز، دارنده دو مدال طلاى المپيك و چندين عنوان قهرمانى جهان از جمله قهرمانى جهان در سال 2007 در جدول دوم، نخستين مسابقه خود را برابر بحرى‌ تان‌ ريكولو، چهره شاخص تكواندو تركيه و قهرمان وزن ششم جهان در سال 2007 انجام خواهد داد. بحرى در مسابقات جهانى 2007 چين به مدال طلا رسيد و در آتن به مدال نقره دست يافت.

مصاف لوپز و بحرى به منزله يك فينال زودرس و يادآور بازى نهايى وزن سوم المپيك آتن است. آرون كوك انگليسى و مائورو سارمنيتو ايتاليايى از چهره‌هاى شاخص جداول يك و دو هستند كه در صورت راهيابى ساعى به فينال، نماينده ايران با هيچ كدام از آنها تا قبل از اين مرحله مصاف نخواهد كرد. در جداول سه و چهار، به ترتيب راشد احمداف، تكواندوكا آذربايجانى و‌هادى ساعى دو چهره شاخص اين جدول‌ها هستند كه ساعى در گام اول با حريفى از نپال و راشد احمداف با عبدالقادر حكمت سرحان، حريف قطرى مصاف خواهند كرد. عبدالقادر همان تكواندوكارى است كه با ناداورى داوران، فينال وزن ششم بازى‌هاى آسيايى دوحه را در مقابل مهدى بى‌باك به سود خود به پايان رساند. در صورت پيروزى ساعى برابر حريف چينى در دور دوم و پيروزى راشد احمداف در اين مرحله برابر برنده مسابقه حريف كانادايى و پرتغالي، اين تكواندوكا آذربايجانى سخت‌ترين حريف ساعى تا قبل از فينال خواهد بود. بر اساس اين گزارش، محاسبات روى كاغذ حاكى از انجام مسابقه فينال بين ساعى و لوپز خواهد بود. در بخش مسابقات بانوان، سارا خوش جمال فكرى دور اول با حريفى از مراكش ديدار خواهد كرد. وى در صورت پيروزى با برنده كلمبيا–چين تايپه مصاف خواهد كرد كه مسابقه آسانى نخواهد بود. حتى اگر خوش جمال بتواند حريف تايپه‌اى را نيز شكست دهد، كانادا و چين دو حريف عمده وى در مراحل بعدى خواهند بود. به همين دليل نمى‌توان با اطمينان از كسب مدال در اين وزن سخن گفت. مسابقات وزن اول گروه مردان (58-) كيلوگرم نيز با شرايط خاص خود همراه است.

رضا نادريان نماينده ايران در اين وزن ابتدا با حريفى از برزيل روبه رو خواهد شد و در صورت كسب پيروزي، دومين مسابقه خود را مقابل راموس از اسپانيا برگزار مى‌كند. راموس قهرمان جهان در سال 2007، چهره شاخته شده‌اى در تكواندو جهان است كه نادريان كار آسانى را برابر وى در پيش نخواهد داشت. تكواندوكاران چين تايپه، فيليپين، تايلند، انگلستان و مكزيك نيز ديگر حريفان سرشناس اين گروه هستند كه در مجموع كار دشوارى را پيش روى تكواندوكار المپيكى ايران قرار داده‌اند. با وجود اين‌هادى ساعى گفت: براى كسب مدال به المپيك آمدم؛ اما قول كسب مدال طلا را نمى‌دهم. آن طور كه همه فكر مى‌كنند قرعه من آسان نيست.

در گروه خودم شش مدعى مى‌بينم كه سه تن از ما در بالاى جدول قرار گرفتيم؛ اما از اينكه مسابقه اولم راحت است، راضى‌ام. او درباره لوپز، حريف امريكاى خود عنوان كرد: هيچ اطلاعى از اين حريف ندارم و فقط او را در دهكده ديدم. با يك بار نگاه نمى‌توان ميزان آمادگى او را تشخيص داد. در چين همه براى پيروزى آمده اند و نمى‌توان مدعى شد كه فقط يك حريف مدعى است. ساعى در پاسخ به اين سوال كه مصدوميتش بر طرف شده يا خير به فارس گفت: مشكل مصدوميت دستم كاملا بر طرف شده است و مشكلى براى مسابقه ندارم. از اينكه براى تكواندو 2 مدال برنز در نظر گرفته‌اند، خوشحالم و اين تصميم خوبى است كه بايد از آن استقبال شود. درباره احتمال كسب مدال طلا اذعان داشت: اينكه بتوانم طلا بگيرم بايد در شرايط مسابقه مشخص شود و نمى‌توانم قولى در اين زمينه بدهم. از آمادگى ذهنى خوبى براى كسب مدال برخوردارم. متاسفانه انتظارات از ما خيلى بالا رفته است و اميدوارم بتوانيم اين انتظارات را بر آورده كنيم. او درباره قضاوت‌ها در اين رقابت‌ها عنوان كرد: اميدوارم داورى اين مسابقات مانند مسابقات آسيايى و جهانى نباشد. در صورت بى مشكل بودن داورى‌ها حتى مى‌توانيم در المپيك سهميه بيش‌ترى داشته باشيم.

رضا مهماندوست، سرمربى تيم هم پس از پايان مراسم قرعه كشى گفت: از نتايج قرعه كشى راضى ام ولى ما به قرعه توجه نداريم چرا كه براى رسيدن به مدال بايد جنگيد. قرعه بازيكنان تيم ملى مناسب است ولى ما براى قرعه خوب اينجا نيامديم، چرا كه در المپيك چنين چيزى معنا ندارد همه اينها بهترين‌هاى كشور خود هستند و نمى‌توان و نبايد هيچ تكواندوكارى را دست كم گرفت. مهماندوست در مورد حريفان ملى پوشان گفت: در سالن تمرين همه حضور دارند ولى چون تيم‌ها در محيطى بسته تمرين مى‌كردند موفق به ديدن تمرين آنها نشديم ولى مشخص است كه هيچ تكواندوكارى بدون آمادگى پاى به صحنه المپيك نخواهد گذاشت. وى در مورد آناليز حريفان گفت: در تهران فيلم تمام آنها را بازبينى كرده و از تمام آنها شناخت كامل داريم. روى نقاط ضعف و قوت تك تك رقبا كاركرده ايم و مى‌دانيم چه تاكتيكى را در مصاف با كدام رقيب اتخاذ كنيم.

سرمربى تيم ملى در مورد جو سنگين و استرس ناشى از عدم كسب مدال توسط كاروان ورزشى ايران و تاثير آن بر اعضاى تيم ملى تكواندو گفت: روحيه هر سه تكواندوكارما بالاست و اين مسائل نمى‌تواند مشكلى ايجاد كند و البته ما هم اجازه نداديم كه حواشى روى تيم تاثير گذار باشد. ضمن اينكه اينجا خبرى نيست و همه چيز آرام است.مهماندوست درپايان پيرامون پيش بينى نتايج گفت: ما به پكن آمده ايم تا براى رسيدن به موفقيت تلاش كنيم،هيچ پيش بينى نمى‌كنم ومطمئن هستم هر سه تكواندوكارما براى رسيدن به هدف خود هرچه دارند رو مى‌كنند.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن