تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816291397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سبزی پلو با ماهی ؛ یک غذای محبوب بندری


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: 59fc55c9237f1a6e5aa1b74f6ead72cf.jpg]

باز هم یک سال با سرعت برق و باد گذشت و رسیدیم به شب عید. شبی که خوردن سبزی پلو با ماهی یکی از سنت های آن است....

به همین مناسبت این هفته میهمان مردم بندرعباس هستیم و روش تازه ای را برای پخت ماهی خواهیم آموخت تا در شب عید امسال، ماهی مان را با این شیوه بپزیم و در کنار خانواده میل کنیم. جالب است بدانید که مردم این شهر صبحانه روز عید خود را با رسمی خاص می خورند که البته در ادامه از آن مطلع خواهید شد.





● عـادت هـای غذایـی بنـدرعباسـی ها

ساکنان این شهر عادات غذایی بسیار خوبی دارند. اول اینکه ماهی و غذاهای دریایی را بیش از هر گروه غذایی دیگری میل می کنند. صبحانه شان را اغلب ارده و شیره خرما تشکیل می دهد. میگوی خشک و البته کمی شور را به عنوان آجیل مصرف می کنند. غذاهایشان تا حدودی تند است آن هم به این دلیل که فکر می کنند خوردن فلفل زیاد در هوای گرم این شهر، احتمال بروز عفونت های گوارشی را به حداقل ممکن می رساند. البته به غیر از فلفل، ادویه هایی مانند تخم گشنیز، زیره، دارچین، هل، میخک و زنجبیل را زیاد استفاده می کنند. در ضمن، صبح روز عید، غذایی خاص را میل می کنند.

به این ترتیب که رشته های فرنگی را در شکر و روغن می پزند و در کنار آن هر نفر یک عدد تخم مرغ می خورد. آنها معتقدند که خوردن این غذا در روز اول عید، سالی پر برکت را برای شان به ارمغان خواهد آورد.





● مـواد لازم (برای۴ نفر)

▪ ماهی حلوا/۳۰۰ گرم/ ۵۰۰ کیلوکالری

▪ کشمش/ ۶ قاشق غذاخوری/ ۱۸۰ کیلوکالری

▪ پیاز بزرگ/ ۱ عدد/ ۲۵ کیلوکالری

▪ گردو/ ۸ عدد/ ۱۸۰ کیلوکالری

▪ آرد سفید/ ۵/۴ قاشق غذاخوری/ ۱۲۰ کیلوکالری

▪ روغن آفتابگردان/ ۳ قاشق غذاخوری/۲۷۰ کیلوکالری

▪ گرد لیمو/ ۱ قاشق غذاخوری/ ۰ کیلوکالری

▪ نمک، فلفل سیاه و زردچوبه/ به میزان دلخواه/ ۰ کیلوکالری





● طـرز تـهـیـه

ابتدا پیاز را ۲ قاشق غذاخوری روغن تفت دهید و سپس کشمش، گردو و گردلیمو را اضافه کنید. ماهی را بشویید دیواره های بیرونی آن را با آرد، نمک، فلفل و زردچوبه آغشته کنید و سپس داخل شکمش را از مواد یاد شده، پر کنید. ماهی آماده شده را در سینی فر که از قبل آن را چرب کرده اید قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه در فر در حرارت ۲۲۰ درجه بگذارید تا کاملا برشته شود.





● مـقـدارکالــری

این غذا تقریبا ۱۱۷۵ کیلوکالری انرژی دارد. در صورتی که این حجم به ۴ قسمت تقسیم شود هر واحد دارای ۳۰۰ کیلوکالری انرژی خواهد بود. البته خوردن نان با این غذا به این میزان کالری اضافه خواهد کرد.





● مـاهـی؛ ضـد چـربـی خـون

یادتان باشد که هر ۳۰ گرم ماهی یک واحد گوشت به حساب می آید و دارای ۵۰ کیلوکالری انرژی است. مطالعات نشان داده اند که خوردن ۲ بار در هفته ماهی نیاز به امگا۳ در بدن را به حداقل ممکن می رساند و به این ترتیب نیاز به مکمل های قرص ماهی کاهش پیدا می کند. یکی از اثراتی که امگا ۳ دارد، کاهش تری گلیسرید خون است به این ترتیب که در مطالعه ای روی ۱۴۲ مرد و زن که اضافه وزن داشته اند، دیده شد با خوردن هفته ای ۲ بار ماهی به میزان ۶ درصد سطح تری گلیسرید پایین آمد. جالب است بدانید که افزایش این فاکتور با افزایش کلسترول بد و کاهش کلسترول خوب نیز در ارتباط بوده و سطح بیماری های قلبی و سکته را بالا خواهد برد. یادتان باشد که سطوح تری گلیسرید بین ۲۰۰ تا ۴۹۹ حد بالا و بیش از ۵۰۰ بسیار بالاست که البته می توان با عادت ماهی خوردن سطح این فاکتور را پایین آورد. علاوه بر این خاصیت مصرف ماهی موجب کاهش فشارخون نیز می شود بنابراین می توان عادت به خوردن آن را به کسانی که به نشانگان متابولیک و اضافه وزن مبتلا هستند، توصیه کرد.





● کـشـمـش؛ ضـد پـوکـی اسـتـخـوان

کشمش در خانواده میوه های خشک جای می گیرد؛ میان وعده ای پرانرژی اما بدون چربی بنابراین می توان آن را در برنامه غذایی روزانه حتی کسانی که در حال کاهش وزن هستند، قرار داد. نکته ای که درباره این ماده غذایی باید به خاطر داشت وجود آنتی اکسیدانی در خانواده فنول هاست به این ترتیب با حضور آن ترکیبات سرطان زایی که وارد بدن می شوند، غیرفعال خواهند شد.

نکته دیگر آن است که کشمش ماده معدنی به نام Boron دارد که از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند و دریافت آن به خصوص برای خانم های یائسه توصیه می شود. جالب است بدانید مطالعات نشان داده اند که دریافت این ماده معدنی اثر مثبتی بر استروژن تراپی خانم های یائسه دارد و زمینه تحلیل استخوان ها به حداقل ممکن می رساند.

فراموش نکنید که۲ قاشق غذاخوری کشمش یک واحد میوه به حساب آمده و دارای ۶۰ کیلوکالری انرژی است پس آن را در انرژی دریافتی روزانه تان محاسبه کنید.





● همراه این غذا

این غذا منبع پروتئین و انرژی است اما خوردنش همراه یک بشقاب سالاد سبزیجات تازه و یک لیوان آب یا آبمیوه خانگی، این وعده غذایی یادشده را کامل تر خواهد کرد البته اگر همراه سبزی پلو یا چند برش نان سبوس دار میل شود.





● اگر بیماری قلبی دارید

بهتر است که به بهانه شب عید هم که شده ماهی بخورید البته با حداقل روغن. به جای تمامی محتویات سرخ شده می توانید سبزیجات تازه مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و البته پیازچه و سیر را در تهیه این غذا به کار ببرید.





● اگر فشارتان بالاست

بهتر است به جای نمک در تهیه این غذا از انواع ادویه های معطر استفاده کنید. در ضمن به کار بردن سبزیجاتی مانند سیر، پیاز و کرفس را فراموش نکنید و اگر خواستید در تهیه غذایتان کمی روغن استفاده کنید روغن زیتون در اولویت است.

[تصویر: break.gif]






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن