تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815746359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سومين نشست خبري وزير آموزش و پرورش - 2 علي‌احمدي: سطح سواد در كشور به 86 درصد رسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سومين نشست خبري وزير آموزش و پرورش - 2 علي‌احمدي: سطح سواد در كشور به 86 درصد رسيده است
خبرگزاري فارس: وزير آموزش و پرورش گفت: سطح سواد افراد 6 سال به بالا از 5/84 درصد به 86 درصد افزايش يافته است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، عليرضا علي‌احمدي در نشست خبري كه ظهر امروز در ساختمان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: امسال بيست و پنجمين اجلاس رؤساي آموزش و پرورش مناطق كشور با رويكردي نسبتاً متفاوت نسبت به 24 اجلاس گذشته برگزار شد كه شاهد حضور رئيس جمهور، رئيس مجلس، رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، رئيس كميسيون فرهنگي و رئيس فراكسيون فرهنگيان مجلس در اين اجلاس بوديم. ضمن اين‌كه در نيمه شعبان توانستيم با مقام معظم رهبري ديدار داشته باشيم و در اين اجلاس پيرامون 50 موضوع آموزش و پرورش، كارگروه‌هاي ويژه تشكيل شد.

* دانش‌آموزان ايراني رتبه‌هاي بالاي المپياد را كسب كردند

وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: دانش‌آموزان ممتاز كشورمان امسال در المپياد رياضي توانستند رتبه پنجم را بين 104 كشور جهان كسب كنند. البته طي 3 سال قبل رتبه چهارم و طي 5 سال گذشته از رتبه چهارم تا دوازدهم را تجربه كرديم.
وي ادامه داد: در المپياد نجوم سال گذشته توانستيم رتبه اول را كسب كنيم و شهريور سال آينده نيز ميزبان المپياد جهاني نجوم و اخترشناسي خواهيم بود.
علي‌احمدي به المپياد كامپيوتر اشاره كرد و افزود: امسال از حضور دانش‌آموزان نخبه ايراني در المپياد جهاني كامپيوتر ممانعت شد ولي طي 4 سال گذشته، دانش‌آموزان ايراني در المپياد كامپيوتر رتبه‌هاي ششم تا سيزدهم را كسب كردند.
وي در خصوص المپياد شيمي نيز گفت: طي 5 سال گذشته دانش‌آموزان ايراني رتبه‌هاي سوم تا يازدهم المپياد شيمي را كسب كردند. در المپياد زيست‌شناسي نيز دانش‌آموزان طي 4 سال گذشته رتبه‌هاي هفتم تا دوازدهم را كسب كردند.

* مراكز پيش‌دانشگاهي 22 درصد افزايش داشته است

علي‌احمدي گفت: تعداد مدارس فني و حرفه‌اي ما طي 3 سال گذشته 6/13 درصد رشد و تعداد هنرستان‌هاي كاردانش نيز 2/15 درصد رشد داشته است. ضمن اين‌كه مراكز پيش‌دانشگاهي نيز 22 درصد افزايش داشته است.
وي اضافه كرد: طي 3 سال گذشته، 27 مركز تربيت معلم را اضافه كرديم ضمن اين‌كه 243 آموزشگاه كودكان استثنايي و 76 آموزشگاه استعدادهاي درخشان را افزايش داديم.
وزير آموزش و پرورش افزود: 110 مدرسه شاهد، 685 واحد آموزشي از راه دور، 2 هزار و 256 دبيرستان و پيش‌دانشگاهي شبانه‌روزي و 2 هزار و 215 مدرسه راهنمايي شبانه‌روزي نيز اضافه شده است.
وي ادامه داد: تعداد پژوهشسراهاي دانش‌آموزي طي سه سال گذشته از 150 به 250 پژوهشسرا افزايش يافته است و سهم دانش‌آموزان دختر در رشته‌هاي كاردانش به ميزان 24/41 درصد رشد يافته است.
علي‌احمدي اظهار داشت: تعداد كانون‌هاي فرهنگي و تربيتي طي 3 سال گذشته، 37 برابر شده است و تعداد نمازخانه‌هاي آموزش و پرورش به 40 هزار و 856 سالن رسيده است. ضمن اين‌كه 60 مجموعه ورزشي به فضاهاي ورزشي آموزش و پرورش اضافه شده است.

*‌ ميانگين تحصيلات فرهنگيان به بالاتر از ليسانس رسيده است

وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: رشد تحصيلات معلمان از 56/14 سال به 64/16 سال افزايش يافته است. يعني تحصيلات فرهنگيان از متوسط كارداني و بالاتر به كارشناسي و بالاتر افزايش يافته است. در حقيقت 22 درصد رشد فوق ليسانس و بالاتر و 4/9 درصد رشد ليسانس را داشتيم.
وي اضافه كرد: درصد قبولي دوره ابتدايي از 26/97 درصد به 99/97 درصد رسيده و درصد قبولي‌هاي دوره راهنمايي نيز از 93/90 درصد به 36/91 درصد رسيده است. درصد قبولي دوره متوسطه نيز از 8/71 درصد به 69/76 درصد رسيده است. ضمن اين‌كه سطح سواد از 6 سال به بالا از 5/84 درصد به 86 درصد افزايش يافته است.
علي‌احمدي گفت: طي سه سال گذشته با يك رشد 50 درصدي، آموزش بهداشت و تندرستي از مرز 4 ميليون دانش‌آموز گذشته است ضمن اين‌كه در سال گذشته يك ميليون و 200 هزار دانش‌آموز تحت پوشش سلامت دهان و دندان قرار گرفتند.

* پروژه‌هاي عمراني به 3 هزار و 697 آموزشگاه افزايش يافته است

علي احمدي گفت: در 3 سال گذشته پروژه‌هاي عمراني از 3 هزار و 286 آموزشگاه به 3 هزار و 697 آموزشگاه افزايش يافته است. تعداد كلاس‌هاي درس نيز 38 درصد و زيربناي فضاهاي آموزشي نيز 80 درصد طي سه سال گذشته توسعه يافته است. ضمن اين‌كه بودجه عمراني به نرخ جاري با احتساب كمك‌هاي خيرين به بيش از 3 برابر در طول دولت نهم افزايش يافته است.
وي به قانون مقاوم‌سازي مدارس فرسوده كشور اشاره كرد و ادامه داد: بيش از 28 هزار و 200 كلاس درس تخريب، بازسازي و مقاوم‌سازي شده است.
وزير آموزش و پرورش به توسعه مدارس ايراني خارج از كشور اشاره كرد و اظهار داشت: در تلاش هستيم تعداد دانش‌آموزان مدارس ايراني خارج از كشور را افزايش دهيم.
وي به افزايش شعبات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نيز اشاره كرد.

* فلسفه آموزش و پرورش تدوين شد

وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: در حال حاضر در مرحله‌اي هستيم كه فلسفه آموزش و پرورش را تدوين كرديم و در مرحله تصويب است. ضمن اين‌كه تجديد نظري در طراحي سند 20 ساله فعاليت‌هاي آموزش و پرورش مبتني بر فلسفه آموزش و پرورش شده است.
وي افزود: شوراي تحول بنيادين در آموزش و پرورش نيز متشكل از جمعي از نمايندگان مجلس، اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام، وزرا، جمعي از معلمان و متخصصان حوزه و دانشگاه تشكيل شده است.
علي‌احمدي ادامه داد: درصدد طراحي الگوي بنيادين مشاركت همه جانبه فرهنگيان در افق‌‌هاي بلند مدت و كوتاه مدت هستيم. در حال حاضر اصول نظام جامع مشاركت در شوراي عالي آموزش و پرورش به تصويب رسيده و سند آن در حال تدوين نهايي است.
وي اضافه كرد: اصول نظام جامع مشاركت زمينه مشاركت همه‌جانبه مردم، والدين دانش‌آموزان و فرهنگيان در اداره آموزش و پرورش و فعاليت‌هاي تعليم و تربيت فراهم مي‌كند.

*‌نيازمند اين هستيم كه نظام رسانه‌اي مكمل براي نظام تعليم و تربيت تدوين شود

علي‌احمدي به برنامه درسي ملي اشاره كرد و افزود: برنامه درسي ملي با مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش از سال 86 شروع و كميسيون راهبردي براي آن پيش‌بيني شد. برنامه درسي ملي سندي است كه نقشه كلان برنامه درسي و چارچوب نظام برنامه‌ريزي درسي كشور را براي تحقق اهداف آموزش و پرورش در ساحت‌هاي مختلف تعليم و تربيت با افق بلندمدت ترسيم مي‌كند.
وي ادامه داد: بايد شيوه‌هاي تدريس را از حافظه محوري به تفكر خلاق تبديل كنيم و روحيه خلاقيت، نوآوري و كارآفريني را در متن محتواي تعليم و تربيت پيش‌بيني ‌كنيم.
وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: نيازمند اين هستيم كه نظام رسانه‌اي مكمل براي نظام تعليم و تربيت تدوين شود. از سويي آموزش و پرورش، پوشش تحصيلي را در حد مطلوبي گسترش داده است.
وي گفت: وقتي آزمون‌هاي سراسري و هماهنگ با پرسش‌هاي يكسان براي تيزهوشان و پايه‌هاي دبيرستاني برگزار مي‌كنيم، متوجه مي‌شويم كه سطح امكانات آموزش در كشور غيرمتوازن است و نياز به چاره‌انديشي بلند مدت با همكاري مجلس و دولت است.

* رئيس‌جمهور نيز قول تشكيل يك دانشگاه را براي فرهنگيان داده است

وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: به رغم تمام تلاش كه براي كپرزدايي و تبديل مدارس كپري به مدارس مناسب صورت گرفته است اما باز هم نمونه‌هايي از اين قبيل محروميت‌ها وجود دارد.
وي اضافه كرد: امروزه اكثريت دانش‌آموزان با استعدادهاي برتر و دانش‌آموزان با نيازهاي ويژه امكان دسترسي به مدارس خاص يا امكان حضور در طرح تركيبي با مدارس را دارند.
علي‌احمدي در بخش آموزش عالي آموزش و پرورش در آينده شاهد حضور حداقل يك تا 3 دانشگاه همه جانبه براي آموزش و پرورش خواهيم بود. رئيس‌جمهور نيز قول تشكيل يك دانشگاه را براي فرهنگيان در اجلاس رؤساي آموزش و پرورش داده است.
وي، اختصاص معاون يا مربي پرورشي به مدارس، طرح رفع مهجوريت از آموزش قرآن در دوره سوم ابتدايي، ساماندهي تشكل‌هاي دانش‌آموزي، تشكيل كميسيون دايمي اقتصاد آموزش و پرورش، توسعه فعاليت‌هاي تعاوني مسكن و مصرف فرهنگيان، اختصاص اعتبار براي بيماري‌هاي ‌صعب‌العلاج و خاص، اختصاص وام مسكن، پوشش بيمه معلم، گسترش فعاليت‌هاي صندوق ذخيره فرهنگيان، پيشنهاد پوشش بيمه‌اي و سهام عدالت براي معلمان حق‌التدريس، مربي نهضت و نيروهاي خدماتي، اختصاص تسهيلات اسكان فرهنگيان و همكاري با كشورهاي منطقه‌ در زمينه تأليف كتب و تربيت معلم از ديگر اقدامات آموزش و پرورش ذكر كرد.

* برنامه ساماندهي نيروي انساني آموزش و پرورش تا 15 شهريور به اتمام مي‌رسد

علي‌احمدي گفت: در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، فعاليت‌هاي گسترده‌اي در دست اقدام است كه مي‌توان به توسعه مدارس هوشمند، تحهيز آزمايشگاه IT، تجهيز مدارس به شبكه اينترنت و اينترانت و تخصيص كارشناس براي فعاليت‌هاي ICT مدارس اشاره كرد.
وي ادامه داد:در حوزه اصلاح ساختار آموزش و پرورش و ساماندهي نيروي انساني آن، فعاليت‌هاي گسترده‌اي انجام شده است ضمن اين‌كه مقرر شده است برنامه ساماندهي نيروي انساني آموزش و پرورش تا 15 شهريور به اتمام رسد.
وزير آموزش و پرورش به حضور زنان در پست‌هاي مديريتي آموزش و پرورش اضافه كرد و اظهار داشت: تلاش كرديم فرهنگيان زن به جز در مديريت مدارس در سطح مديريت وزارتخانه نيز حضور داشته باشند.

* افت تحصيلي در آموزش و پرورش دوره ابتدايي به شدت كاهش مي‌يابد

وزير آموزش و پرورش به تصويب نظام ارزشيابي توصيفي در مدارس ابتدايي اشاره كرد و افزود: افت تحصيلي در آموزش و پرورش دوره ابتدايي با اجراي نظام ارزشيابي توصيفي به شدت كاهش مي‌يابد.
وي با بيان اين‌كه آسيب‌هاي دانش‌آموزي شناسايي شده است، گفت: برنامه‌هاي مختلفي براي جلوگيري از آسيب‌هاي دانش‌آموزي پيش‌بيني شده ضمن اين‌كه ستاد رسيدگي به مدارس تيزهوشان نيز تشكيل شده است.
علي‌احمدي درباره آمار اعتياد در مدارس، اظهار داشت: در مورد آسيب‌هاي اجتماعي كارگروهي تشكيل شده و در صدد ريشه‌يابي آن برآمدند.

* نيمي از پاداش پايان خدمت فرهنگيان از طريق فروش سهام اصل 44 تأمين شد

علي‌احمدي در خصوص قانون حذف كنكور نيز گفت: آموزش و پرورش آماده انجام تعهدات خود در مورد قانون حذف كنكور است و اگر كمبودي باشد آن كمبودها را مورد بررسي قرار مي‌دهد.
وي در خصوص پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان نيز گفت: نيمي از پاداش پايان خدمت فرهنگيان از طريق فروش سهام اصل 44 تأمين شد. براي پرداخت مابقي پاداش پايان خدمت فرهنگيان، فرم‌هايي را در اختيار بازنشستگان قرار داديم تا اگر مي‌خواهند اصل سهام را در اختيار آن‌ها قرار دهيم در غير اين صورت سهام را بفروشيم و به آن‌ها وجه نقد دهيم.
انتهاي پيام/ز
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن