تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820708897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت به دنبال حفظ روند كاهش قيمت مسكن است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دولت به دنبال حفظ روند كاهش قيمت مسكن است
وزير مسكن و شهرسازي امروز در جمع خبرنگاران از عزم دولت براي حفظ روند كاهش قيمت مسكن خبر داد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، محمد سعيدي كيا سه دليل عمده را از مهمترين دلايل افت بهاي مسكن در كشورمان طي هفته‌هاي اخير برشمرد و گفت: در كاهش بهاي مسكن علل گوناگوني مي‌تواند اثر گذار باشد اما بطور كلي سه دليل عمده سبب كاهش قيمت ها در كشورمان شده است.

وي با بيان اينكه نخستين عامل دوره ركود مسكن جهش بي سابقه بهاي آن طي يكسال گذشته بود، تصريح كرد: مهمترين عامل اقدامات دولت براي جلوگيري از بورس بازي بر زمين است كه تحت اصل تنظيم امور مربوط به زمين و ساختمان اجرا مي‌شود.

سعيدي كيا ادامه داد: به اين معني كه چنانچه كسي خريد و فروش مسكن را به عنوان شغل اصلي خود برگزيده بايد ماليات آن را بدهد. نه اينكه از معاملات خود سودهاي كلاني ببرد و كالا چندين دست بچرخد و باعث بالا رفتن قيمت شود.

وي با بيان اينكه دولت مصمم است از آذر ماه قيمت‌هاي منطقه‌اي را اصلاح كند، گفت: بايد هر معامله‌اي كه در بنگاه‌ها انجام مي‌شود در جايي مشخص ثبت شود تا ماليات نقل و انتقالات به شكل قانونمند دريافت شود. وزارت مسكن به طور جدي به دنبال ساماندهي بنگاه‌هاي ملكي است تا معاملات انجام گرفته در اين بنگاه‌ها ثبت شود.

وزير مسكن وجود نقدينگي در كشور را سومين عامل عمده كاهش بهاي مسكن دانست و افزود: بخشي از نقدينگي موجود با عرضه واحدهاي دولتي در بورس در اين بخش جذب مي‌شود كه همين امر از روند كاذب خريد و فروش جلوگيري به عمل مي آورد. به علاوه 400 تا 500 هزار واحد از زمين‌هاي مسكن مهر امسال زير ساخت و ساز مي رود كه درصدي از آنها از قبل در بازار مسكن وجود داشت كه با سوق دادن اين مقدار به بازار مسكن مهر، از تقاضاي مسكن كاسته شده است.

سعيدي كيا در پاسخ به سوالي درباره افزايش بهاي اجاره مسكن گفت: براي ايجاد تعادل در بازارهاي اجاره بايد عرضه افزايش يابد كه اين امر آغاز شده است، اما آثار آن بعد از يك دوره مشخص آشكار مي‌شود. موضوع اجاره‌هاي 5 ساله نيز به همين قصد تنظيم شده است.

وي با بيان اينكه در طرح مسكن مهر تاكنون 2 ميليون و 200 هزار نفر ثبت نام كرده اند افزود: از اين تعداد به يك ميليون و 245 هزار نفر زمين داده شد و اميدواريم بقيه زمين‌ها به ساير متقاضيان تا پايان سال تحويل داده شود و به اين ترتيب سالانه 400 هزار نفر تحت حمايت دولت صاحبخانه شوند. تاكنون بيش از يك ميليون نفر صاحب زمين شده اند كه اين امر نشاندهنده موفقيت طرح مسكن مهر بوده است. پيش بيني مي‌شود تا پايان امسال 14 ميليون تومان وام به متقاضيان داده مي‌شود.

وزير مسكن و شهرسازي در رابطه با تصميمات گرفته شده در شوراي مسكن توضيح داد: آئين نامه مربوط به مسكن مهر امسال با توجه به شرايط جديدي كه در آن قرار داريم شامل اصلاحاتي است. از جمله اينكه ديگر ضرورتي ندارد فقط تعاوني‌ها زمين دريافت كنند. چنانچه چند نفر مثل 3 تا 5 نفر از اعضاي تعاوني‌ها قصد ساخت مسكن داشته باشند زمين به آنها تخصيص مي‌يابد.

سعيدي كيا درباره چگونگي اطمينان مردم از كيفيت خانه‌هاي مسكن مهر اظهار داشت: مسكن مهر مانند تمامي ساخت و سازهاي ديگر بايد مقررات ملي را بر اساس قانون نظام مهندسي رعايت كند به همين دليل وزارت مسكن مبلغي را تحت عنوان كمك هزينه خدمات مهندسي از مبلغ يارانه‌هاي وزارت مسكن بر روي كمك به طراحان و مجريان طرح جهت نظارت بر ساخت و ساز اعطا خواهد كرد. حدود 200 هزار تومان به ازاي هر واحد مسكوني يارانه‌اي است كه وزارت مسكن مي‌دهد تا نظارت بر ساخت و ساز خانه‌هاي مسكن مهر با كيفيت انجام شود.

وزير مسكن درباره بحث عدم همكاري نظام بانكي با طرح مسكن مهر يادآور شد: جلسات مكرر هماهنگي با بانك مركزي را برگزار كرده ايم. به تازگي 2 جلسه‌ با حضور دكتر مظاهري رئيس بانك مركزي و روساي بانك‌هاي از 7500 ميليارد تومان سهميه هر بانك، 1500 ميليارد تومان براي طرح مسكن روستايي، 1000 ميليارد تومان به منظور آماده سازي زمين‌ها 700 ميليارد تومان به منظور اقشار خاص مثل خانواده شهدا و جانبازان باقي آن براي مسكن مهر تعيين شد.

وي 9 قلم مصالح ساختماني را از مصالح ضروري براي ساخت و ساز مسكن مهر برشمرد و گفت: نياز 24 و نيم ميليون تن سيمان و 9 ميليون تن آهن آلات براي تمامي فعاليت‌هاي مسكن مهر به وزارت صنايع اعلام شده است و مسئولان اين وزارتخانه قول رساندن 50 ميليون تن سيمان تا پايان امسال را به وزارت مسكن داده اند./ش
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن