تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821226387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست تخصصي «غرب و آخرالزمان» در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نشست تخصصي «غرب و آخرالزمان» در قم برگزار شد
خبرگزاري فارس: نشست تخصصي «غرب و آخرالزمان» از سلسله نشست‌هاي مهدويت در حاشيه سومين جشنواره فرهنگي و هنري طليعه ظهور در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در قم برگزار شد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ستاد خبري جشنواره طليعه ظهور، مديرمسئول نخستين نشريه تخصصي مهدويت با عنوان موعود در اين نشست به بيان مطالبي در خصوص افزايش توجه به منجي آخرالزمان در ميان كشورهاي غربي و اسلامي پرداخت.
اسماعيل شفيعي سروستاني با تاكيد براينكه مهدويت يكي از اركان جامعه اسلامي است، گفت: رويكرد غربي‌ها به مقوله مهدويت هر روز بيشتر مي‌شود.
وي افزود: تحولات عجيبي در نيمه دوم قرن بيستم به وقوع پيوست كه موجب توجه غرب به مسئله مهدويت، موعود و منجي آخرالزمان شد.
شفيعي سروستاني اظهار داشت: هم اكنون رسانه‌ها به ويژه سينماي هاليوود توجه گسترده‌اي به آخرالزمان دارد، به طوري كه 60 درصد از پرفروش‌ترين فيلم‌هاي هاليوود به اين موضوع پرداخته است.
وي ادامه داد: متاسفانه در كشورهاي اسلامي به جز يك سري نماهنگ‌هاي محدود، هيچ فيلم شاخص و يا مجموعه مستمر ديگري براساس بيان زندگي منجي و موعودگرايي و فرهنگ انتظار توليد نشده است.
مدير مسئول نشريه موعود با اشاره به سابقه 30 ساله غرب در زمينه آخرالزمان و منجي يادآور شد: در حال حاضر يك هزار و 550 شبكه به همه زبان‌هاي دنيا در غرب به اين مسئله مي‌پردازند.
وي با انتقاد از نبود دو واحد درس اختياري در زمينه مهدويت در دانشگاه‌هاي كشور بيان داشت: در سال‌هاي آخر دهه 90، 257 دانشگاه و كالج با موضوع تخصصي موعودگرايي فعال شدند كه براي تغذيه اين دانشگاه‌ها 556 مركز پژوهشي تاسيس شده است.
وي با اشاره به تربيت 80 هزار مبلغ مسيحي خاطرنشان كرد: در حالي كه اين موضوع در حوزه‌هاي علميه مورد غفلت واقع شده است.
شفيعي افزود: در سال‌هاي اخير نشانه‌هاي ظهور در سطح روايات اسلامي و حتي انجيل از جمله فقر، كم آبي، زلزله‌هاي متعدد، جنگ و خونريزي، مفاسد اخلاقي و بن‌بست‌هاي سياسي در سطح جهان ظاهر شده است.
وي ادامه داد: با وجود تمام بحران‌هاي قرن بيستم بر اساس اعتراف غرب، اسلام سريع‌ترين دين در حال رشد در سطح جهان است كه اين امر به معناي رشد و نياز مردم به معنويت و مذهب در آمريكا است.
انتهاي پيام/م
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن