تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815176301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رجوی ها گم شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: رجوی ها گم شده اند شواهدی در دست است که رجوی ها به همراه دستکم چهار نفر دیگر از اعضای ارشد سازمان مجاهدین خلق با هماهنگی کامل آمریکایی ها به اردن منتقل شده اند و هم اکنون تحت حمایت دولت این کشور قرار دارند. عصرایران- اخیرا رسانه های ایرانی خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه اینترپل، حکم جلب مریم رجوی و مسعود رجوی را صادر کرده است.

با این حال پیگیری های خبرنگار عصرایران (asriran.com)، نشان می دهد که این دو به تازگی جلب نشده اند بلکه اتفاقی که اخیرا افتاده، صرفا تمدید حکم بازداشت آنهاست که در سال 2006 صادر شده بود و با پیگیری های مقامات ایرانی، اینترپل آن را برای یک سال دیگر تمدید کرده است. هم اکنون رجوی ها در لیست Red notice اینترپل قرار دارند.  Red notice مربوط به مجرمانی است که پلیس بین الملل با بررسی پرونده آنان که از کشور تعقیب کننده در اختیارش قرار می گیرد، مجرمیت آنها را تایید می کند و به مراکز خود در سراسر جهان دستور می دهد در صورت یافتن آنها در هر کشوری فوراً بازداشت شان نمایند. با این حال و برغم گذشت یک سال از صدور حکم جلب رجوی ها، هنوز پلیس بین الملل موفق به یافتن این دو نشده است. در همین حال، برخی اطلاعات که از سوی منابع عراقی در اختیار رابط خبری عصرایران در بغداد گذاشته شده، حکایت از آن دارد که مریم و مسعود رجوی، از چندماه پیش مفقود شده اند و اطلاع دقیق از محل اختفای آنها در دست نیست. با این حال، شواهدی در دست است که رجوی ها به همراه دستکم چهار نفر دیگر از اعضای ارشد سازمان مجاهدین خلق با هماهنگی کامل آمریکایی ها به اردن منتقل شده اند و هم اکنون تحت حمایت دولت این کشور قرار دارند. گفتنی است "رغد" دختر صدام نیز در اردن به سر می برد و برغم صدور حکم جلب وی توسط اینترپل، دولت اردن اعلام کرده است که وی را تحویل نخواهد داد. پیش از این نیز اطلاعاتی توسط مقامات امنیتی عراق کسب شده بود که حکایت از آموزش برخی اعضای سازمان مجاهدین خلق در یکی از پایگاه های نظامی کوچک اردن دارد. این سازمان در زمان حکومت صدام ، روابط نزدیکی با وی داشت و در جنایات رژیم صدام علیه مردم این کشور از جمله کشتارهای 1991 با ارتش و استخبارات عراق همکاری داشت. اعضای سازمان مجاهدین خلق از سوی دولت و قوه قضاییه عراق تحت پیگرد هستند و در مقابل اردن که رویکرد خصمانه ای نسبت به دولت مالکی دارد، از سازمان مجاهدین حمایت می کند.  "مجاهدین خلق" ، در فهرست سازمان های تروریستی بسیار ی از کشورهای جهان قرار دارد .اعضای این سازمان که در ایران اقدامات تروریستی زیادی انجام داده اند در میان مردم کشورمان به " منافقین" معروف اند .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن