تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820207975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس بنياد ملي نخبگان: دفتر نخبگان در هر استان تشكيل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رئيس بنياد ملي نخبگان: دفتر نخبگان در هر استان تشكيل مي شود
تهران - واحد مركزي خبر - علمي و فرهنگي 1387/05/29
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان از تشكيل دفتر نخبگان در هر استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما ، صادق واعظ زاده در نشستي خبري افزود : ضوابط تاسيس دفتر نخبگان در هر استان در سال گذشته تصويب شد و نخستين دفتر نخبگان تا چند هفته آينده در استان فارس تاسيس و در ديگر استانها نيز به تناسب شمار نخبگان و همكاري استانداران در فراهم كردن امكانات بيشتر‌ بتدريج اين دفاتر تاسيس خواهد شد.
وي تصريح كرد: نخبگان استانها به طور خود جوش فعاليت هايي را در استانهاي خود انجام داده اند كه با تاسيس اين دفاتر چنين فعاليتهايي جنبه رسمي پيدا مي كند.
رئيس بنياد ملي نخبگان افزود: اين دفاتر شامل يك رئيس از ميان چهرهاي نخبه استان ، شوراي علمي متشكل از روساي سه دانشگاه بزرگ استان،معاون استاندار و شماري از نخبگان و همچنين كارگروههايي براي بررسي مسائل و مشكلات نخبگان و ارائه راه حل براي آن است.
وي گفت: سال گذشته دفتري با عنوان دفتر ارتباط و هم انديشي با نخبگان در بنياد ملي نخبگان تشكيل شد كه وظيفه آن برقراري ارتباط با نخبگان داخل و خارج از كشور ،‌ برپايي نشست هاي مشترك و ارائه طرحهايي براي حل مشكلات نخبگان و انتقال ديدگاههاي نخبگان به مديران بنياد است.
رئيس بنياد ملي نخبگان افزود: تهيه طرحي براي حل مشكل مسكن نخبگان نيز در دستور كار اين دفتر قرار دارد كه در اين زمينه پيگيريهايي با وزارت مسكن انجام شده است.
وي گفت: به منظور فراهم كردن امكانات براي مخترعان نيز طرحي تهيه شده است كه جزييات آن در دومين همايش ملي نخبگان جوان اعلام خواهد شد.
واعظ زاده افزود: اين بنياد حمايت از نخبگان پيشكسوت را نيز در دستور كار خود دارد و در اين زمينه طرحي در اين خصوص تدوين شده است كه بر اساس آن برگزيدگان نخبه از ميان استادان دانشگاه انتخاب و حمايت مي شوند.
رئيس بنياد ملي نخبگان گفت: هم اكنون دو هزار نفر از نخبگان كشور زير پوشش حمايتي اين بنياد قرار دارند.
واعظ زاده افزود: اين افراد برگزيدگان المپيادهاي دانش آموزي و دانشجويي، رتبه هاي برتر آزمون سراسري و برگزيدگان جشنواره هاي رازي و خوارزمي را شامل مي شوند كه افتخارات خود را در پنج سال گذشته كسب كرده اند.
وي اضافه كرد: حمايت بنياد نخبگان از اين افراد مواردي از جمله اعطاي كمك هزينه تحصيلي در مقاطع كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكترا ؛ فراهم كردن امكان مسافرت در داخل و همچنين به خارج از كشور براي شركت در همايش هاي بين المللي را در بر مي گيرد.
رئيس بنياد ملي نخبگان افزود: تا كنون 800 نفر از نخبگان مشمول خدمت نظام وظيفه، طرحهاي علمي و پژوهشي ارائه كرده اند كه اجراي آن به عنوان خدمت سربازي آنان محسوب شده است.
وي اضافه كرد: با حمايت بنياد نخبگان تاكنون 300 نفر از نخبگان به سفر عمره مفرده مشرف شده اند و 700 نفر ديگر نيز به تدريج به اين سفر معنوي اعزام خواهند شد.
واعظ زاده گفت: 250 نفر از نخبگان جوان نيز براي گذراندن بخشي از دوره دكتراي خود و يا شركت در همايش هاي بين المللي با تسهيلات اين بنياد به خارج از كشور اعزام شده اند .
وي با بيان اينكه مراجعه نكردن نخبگان به كشور در گذشته به عنوان نگراني تلقي مي شد افزود : آمار دقيقي وجود دارد كه نشان مي داد برجسته ترين نخبگان كشور پس از اعزام به خارج به كشور بازگشته اند و 70 تن از اين افراد نيز كه برگزيده المپيادها علمي و داراي مدرك دكترا بوده اند به عنوان استاد يار و استاد يار پژوهشي در دانشگاهها و مراكز علمي مشغول به تدريس هستند.
واعظ زاده گفت: بنياد ملي نخبگان به اين افراد تسهيلات و امكاناتي از جمله تهيه تجهيزات آزمايشگاهي مورد نياز از داخل و خارج كشور، شركت در همايش هاي بين المللي و دعوت از همكاران علمي خود از خارج از كشور براي شركت در طرحهاي پژوهشي ارائه مي دهد.
وي افزود: اين نخبگان در سه سال نخست فعاليت خود از حمايت سازمان ملي نخبگان برخوردار خواهند شد.
رئيس سازمان ملي نخبگان اضافه كرد: تاكنون 170 تن از نوآوران ، مخترعان و پژوهشگراني كه در جشنواره هاي معتبري از جمله خوارزمي ، رازي و شيخ بهايي رتبه هاي برتر را احراز كرده اند انتخاب شده اند كه در دومين همايش ملي نخبگان جوان كه پنجم و ششم شهريور از حمايت اين بنياد براي تكميل و اتمام طرحها و اختراعات خود برخوردار خواهند شد.
وي يكي از مصوبات هيئت امناي بنياد ملي نخبگان را حمايت مالي از مراكز نخبه پرور بيان كرد و افزود: اين بنياد در يك سال گذشته از 40 دانشگاه ،‌ پژوهشگاه و شركت دولتي و غير دولتي را كه نخبگان در آْنها مشغول فعاليت هستند با اختصاص 20 ميليارد ريال اعتبار حمايت كرده است.
واعظ زاده فراهم كردن امكان بازديد نخبگان از تاسيسات هسته اي ، آب و برق و تاسيسات عسلويه و همچنين بازديد از مناطق عملياتي دفاع مقدس را از ديگر فعاليت هاي اين بنياد يك سال گذشته بيان كرد.
وي در پاسخ به سئوالي درباره ابراز نگراني وزير بهداشت از سهم اندك رشته هاي علوم پزشكي در انتخاب نخبگان گفت: آيين نامه احراز شرايط نخبگي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تدوين شده و بنياد ملي نخبگان نيز موظف به اجراي آن است.
رئيس بنيادملي نخبگان افزود: اين بنياد در انتخاب نخبگان ملاحظه رشته اي ندارد و بر اساس ضوابط هر يك از افراد كه شرايط نخبگي را احراز كنند زير پوشش حمايتي اين بنياد قرار خواهند گرفت.
وي گفت: با توجه به اينكه جشنواره رازي به رشته هاي پزشكي اختصاص دارد و برگزيدگان آن به عنوان نخبه معرفي مي شوند از اينرو اين بنياد آمادگي دارد از برگزيدگان اين جشنواره در بخش هاي تخصصي رشته هاي پزشكي حمايت كند.
تصوير دارد.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن