تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816580126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سومين نشست خبري وزير آموزش و پرورش - 1 وزراي آموزش و پرورش طي 25 ساله گذشته هميشه استيضاح مي‌شدند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سومين نشست خبري وزير آموزش و پرورش - 1 وزراي آموزش و پرورش طي 25 ساله گذشته هميشه استيضاح مي‌شدند
خبرگزاري فارس: وزير آموزش و پرورش گفت: وزراي آموزش و پرورش طي 25 سال گذشته هميشه داراي رأي اعتماد كم از مجلس بوده و استيضاح مي‌شدند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، عليرضا علي‌احمدي در سومين نشست خبري كه ظهر امروز در ساختمان اصلي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: وزراي آموزش و پرورش طي 25 سال گذشته هميشه داراي رأي اعتماد كم از مجلس بوده و استيضاح مي‌شدند. هنوز خودم نمي‌دانم چرا اين‌گونه است.
وي ادامه داد: اين موضوع ربطي به نوع مجلس نداشته و در تمام مجالس اين نگاه نسبت به وزير آموزش و پرورش وجود داشته است. بايد كنكاش شود كه چرا اين اتفاق افتاده است.

* مگر بنده موجب كسري بودجه آموزش و پرورش شدم

علي‌احمدي به موضوع استيضاح خود در مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: اين موضوع پيش‌آمده را به عنوان يك فرصت مسلم براي آموزش و پرورش تلقي مي‌كنيم چرا كه مگر بنده موجب كسري آموزش و پرورش شدم. مگر نارسايي‌هايي كه در آموزش و پرورش وجود دارد، بحث يكي دو سال است.
وي اضافه كرد: آسيب‌‌هايي كه در مجموعه نظام آموزش و پرورش وجود دارد، بسيار نگران كننده است و نمايندگان ملت بايد در جريان اين موارد قرار گيرند و ما نيز مكلف هستيم، توضيح دهيم.
وزير آموزش و پرورش افزود: در جمع برخي از نمايندگان مجلس فرصت كرديم كه مسائل آموزش و پرورش را به آن‌ها منعكس كنيم. اتفاق نظري كه اكنون بين دولت و مجلس ايجاد شده، به راحتي به دست نيامده است.

* اكثريت قريب به اتفاق مديران آموزش و پرورش منتخب وزير قبلي هستند

وزير آموزش و پرورش با بيان اين‌كه دولت و مجلس هر دو اصولگرا هستند، اظهار داشت: اكثريت قريب به اتفاق مديران آموزش و پرورش منتخب وزير قبلي هستند و وزير آموزش و پرورش نيز توسط مجلس رأي اعتماد مي‌گيرد.
وي ادامه داد: اگر دنبال ثبات مديريتي در آموزش و پرورش هستيم بايد از مديران آموزش و پرورش حمايت كنيم تا در آستانه سال تحصيلي با تمام عشق و علاقه خدمتگذاري خودشان را به معلمان انجام دهند.
علي‌احمدي اضافه كرد: اگر قرار باشد تغيير مديريتي اتفاق بيفتند، اول حق وزير است كه مديران خود را تعيين كند اما بنده از حق خودم گذشتم و با مديران قبلي كار مي‌كنم. در جاهايي كه قبلاً كار مي‌كردم نيز همين منوال را داشتم.
وي اضافه كرد: سياست وزارت آموزش و پرورش تعامل با نمايندگان مجلس ضمن حفظ عزت فرهنگيان و ثبات مديريتي خواهد بود.

* اكنون حتي يك ريال پاداش نيز به فرهنگيان داده نمي‌شود

علي‌احمدي به كسري بودجه آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: درخصوص كسري بودجه آموزش و پرورش تلاش‌هاي بسيار گسترد‌ه‌اي انجام شده است تا بتوانيم پاسخگوي مطالبات آموزش و پرورش و بازنشستگان باشيم و توافقات نسبي خوبي نيز حاصل شده است.
وي اضافه كرد: ويژگي آموزش و پرورش اين است كه داراي كسري بودجه مزمن بوده و همواره اين كسري رو به افزايش است و اداره كردن آموزش و پرورش با اين كسري بزرگ واقعاً سخت است.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: مجلس و دولت كسري سال 86 و 87 آموزش و پرورش را پذيرفتند و اكنون در حال چاره‌انديشي نحوه تأمين آن هستيم.
وي با بيان اين‌كه امروزه در آموزش و پرورش حتي يك ريال براي پاداش پرسنل پرداخت نمي‌شود، اظهار داشت: در خيلي از دستگاه‌ها پرداخت پاداش به پرسنل مرسوم است. از سويي در حال حاضر در پرداخت اضافه‌كاري به فرهنگيان در مضيقه هستيم.

* محاسبه سرانه دانش‌آموزي اشكال دارد

وزير آموزش و پرورش به وضعيت سرانه‌هاي دانش‌آموزي اشاره كرد و اظهار داشت: اكثريت سرانه دانش‌آموزي به حساب مدارس واريز شده است.
وي به نحوه پرداخت سرانه دانش آموزي در گذشته اشاره كرد و افزود: در گذشته هر جا كه وضعيت مدارس خوب بوده و مي‌توانستند از همكاري انجمن اوليا و مربيان استفاده كنند، سرانه دانش‌آموزي كم اختصاص يافته يا تحصيص داده نمي‌شد و آنجا كه وضعيت مدارس خوب نبوده است، سرانه دانش‌آموزي پرداخت مي‌شد.
علي‌احمدي با بيان اين‌كه محاسبه سرانه دانش‌آموزي اشكال دارد، گفت: پرداخت سرانه‌هاي دانش‌آموزي با دقت بيش‌تري صورت گيرد.

* بايد برخي از مناصب آموزش و پرورش ثبات داشته باشد

علي‌احمدي با بيان اين‌كه آموزش و پرورش يك مسئله عمومي است، گفت: همه آحاد جامعه نسبت به سرنوشت فرزندان خود حساس هستند و آموزش و پرورش مسئله روز است.
وي ادامه داد: بايد چاره‌انديشي صورت گيرد تا ثبات نسبي لازم براي سياست‌ها و راهبردهاي آموزش و پرورش فراهم شود. در حقيقت بايد برخي از مناصب آموزش و پرورش ثبات داشته باشد.
وزير آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش در عصر جديد وزارت آموزش و پرورش نيست بلكه نظام تعليم و تربيت است يعني آموزش و پرورش، رسانه‌ها، فرهنگ عمومي و دستگاه‌هاي فرهنگي است.

*‌ قرارداد هيچ معلم حق‌التدريسي لغو نخواهد شد

وزير آموزش و پرورش به وضعيت معلمان حق‌التدريسي اشاره كرد و اظهار داشت: قرارداد هيچ معلم حق‌التدريسي را لغو نكرديم و نخواهيم كرد.
وي به نحوه پرداخت كسري بودجه آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: اميدواريم رايزني‌ها در خصوص كسري بودجه آموزش و پرورش به نتيجه برسد و در قالب يك طرح، اين كسري تأمين شود.
علي‌احمدي ادامه داد: به محض اين‌كه كسري بودجه آموزش و پرورش مطرح شود، برخي دستگاه‌هاي ديگر نيز وسط مي‌آيند و دولت نيز به همين دليل ابا دارد كه لايحه تهيه كند اما دولت از طرح مجلس در خصوص كسري بودجه آموزش و پرورش دفاع خواهد كرد.

* سه برنامه 2 ساله، 7 ساله و 17 ساله طراحي كرده بودم

علي‌احمدي گفت: در ابتداي تصدي پست وزارت، 3 برنامه 2 ساله، 7 ساله و 17 ساله طراحي كردم و بر همين مبنا تلاش مي‌كنيم. ضمن اين‌كه مركز مطالعات راهبردي آموزش و پرورش را نيز راه‌اندازي كرديم.
وي ادامه داد: بايد يك منابع درآمدي پايدار را براي آموزش و پرورش تدارك ببنيم تا بتوانيم فعاليت‌هايمان را بر اين اساس پيگيري كنيم.
انتهاي پيام/ز
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 393]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن