تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821127172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي احمدي :چرا وزير آموزش و پرورش هميشه بايد استيضاح شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: علي احمدي :چرا وزير آموزش و پرورش هميشه بايد استيضاح شود؟
علي احمدي در واكنش به سوالات خبرنگاران درباره استيضاح وي و نحوه تعامل او با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسات برگزار شده ، با طرح اين سوال كه «چرا وزير آموزش و پرورش بايد جزو پايين ترين آراي نمايندگان باشد و هميشه مورد استيضاح قرار بگيرد؟» ، در دفاع از خود اذعان داشت : مگر من موجب كسري در آموزش و پرورش شده ام و نارسايي هاي به وجود آمده بحث يك سال و دو سال است؟ ديدار با نمايندگان بهترين فرصت است تا مسايل آموزش و پرورش كشور را بيان كنيم اما آسيب هايي كه وجود دارد بسيار نگران كننده است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا، «علي رضا علي احمدي» ظهر امروز با حضور در جمع نمايندگان رسانه هاي گروهي با اشاره به رفع موانع ذي حساب و دستگاه هاي نظارتي براي سرانه مدارس، اظهار داشت: سرانه اكثر مدارسي كه حساب بانكي قابل دسترس داشتند واريز شده است اما در اين ميان محاسبه سرانه مدارس اشكال دارد و بايد نحوه محاسبه را تغيير دهيم.

وزير آموزش و پرورش دستور العمل ساماندهي نيروي انساني را نقطه آغازي براي تخصيص منابع در آموزش و پرورش عنوان و تصريح كرد: با همكاري بدنه آموزش و پرورش و مديران سطوح مختلف و راهنمايي نمايندگان مجلس نارسايي هاي طرح ساماندهي نيروي انساني برطرف شده است.

وزير آموزش و پرورش در ادامه به كارگروه هاي آسيب اجتماعي و پردازش آنها به انواع آسيب ها اشاره كرد و بر ضرورت توجه به منشاء هاي محيطي و منشا ءهاي دروني آموزش و پرورش در رسيدگي به آسيب هاي اجتماعي در مدارس تاكيد كرد.

وي دراين باره، ابراز داشت: نيمي از كساني كه به بزهكاري اجتماعي روي مي آورند كساني هستند كه از نظام تعليم و تربيت دور افتاده اند و در پيشرفت تحصيلي ناكامي داشته اند.

علي احمدي ادامه داد: اگر انجمن هاي اوليا و مربيان را بازمهندسي مي كنيم يا طرح ارزشيابي توصيفي را با تمام جديت تعقيب مي كنيم به خاطر اين است كه از زمينه هاي بروز آسيب هاي اجتماعي جلوگيري كنيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه ميزان آمادگي اين وزارتخانه براي حذف كنكور و برگزاري آزمون هاي سراسري چه ميزان است، يادآور شد: آموزش و پرورش طبق قانون دو سال است كه زمينه را براي برگزاري آزمون سراسري فراهم مي كند و زمينه براي تسري اين آزمون ها نيز در حال آماده سازي است كه ممكن است محدوديت منابع بر روي آن ها تاثير بگذارد.

در ادامه اين جلسه وزير آموزش و پرورش دولت نهم درباره برپايي دوره پيش دبستاني توسط وزارت آموزش و پرورش، از قبول تكفل اين وزارتخانه براي پوشش دوره هاي اول ابتدايي تا پيش دانشگاهي خبر داد و اظهار داشت: دوره پيش دبستاني تجديد محتوا شده است و توسط بخش هاي مختلف مردمي و آموزش و پرورش مناطق محروم و كمتر برخوردار در حال اجرا است.

وي در واكنش به تغييرات گسترده در وزارت آموزش و پرورش، ياد آور شد: توافقاتي بين مجلس اصولگرا و دولت اصولگرا وجود دارد و تفاوت سليقه ها نبايد موجب لطمه به مديريت آموزش و پرورش شود.

وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر عزم اين وزارتخانه براي ثبات مديران و حمايت از آنها در آستانه سال تحصيلي، ابراز داشت: اگر قرار باشد تغيير مديريتي وجود داشته باشد اين حق وزير است كه معاونان خود را تعيين كند اما من از حق خود گذشتم و كارواني از مديران را هم ندارم كه به دنبال خودم بياورم؛ اما هرجا كه احساس خلاء كردم دنبال جابه جايي بوده ام.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن