تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816426083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي احمدي خبر داد:تشكيل معاونت اقتصادي در آموزش و پرورش


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: علي احمدي خبر داد:تشكيل معاونت اقتصادي در آموزش و پرورش
وزير آموزش و پرورش از شكل گيري معاونت اقتصادي براي ارتقاي سطح معيشت فرهنگيان و توسعه فعاليت تعاوني هاي آموزشگاهي ، مسكن و مصرف در اين وزارتخانه خبر داد .

به گزارش خبرنگار مهر، عليرضا علي احمدي در سومين نشست خبري خود كه به مناسبت هفته دولت در ساختمان شهيد رجايي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، به تشريح فعاليتهاي سه ساله دولت نهم پرداخت و گفت: تعداد مدارس فني و حرفه اي طي سه سال گذشته 13.6 درصد رشد و آموزش هاي كار و دانش نيز با 15.2 درصد رشد روبرو بوده است.

وي با بيان اينكه 27 مركز تربيت معلم به تعداد اين مراكز در سه سال گذشته افزوده شده است ، گفت: طي مدت خدمتگزاري دولت نهم 243 آموزشگاه كودكان استثنايي ، 76 مركز استعدادهاي درخشان ، 110 مدرسه شاهد ، 685 مركزآموزش از راه دور افزايش پيدا كرده است.

وزير آموزش و پرورش در ادامه به افزايش 2 هزار و 256 دبيرستان و پيش دانشگاهي شبانه روزي در سراسر كشور اشاره كرد و افزود: يك هزار و 215 مدرسه راهنمايي در دوره شبانه روزي نيز طي سه سال گذشته احداث و راه اندازي شده است.

علي احمدي افزود: طي سه سال گذشته پژوهشگاه هاي علمي دانش آموزي از 150 به 250 مركز افزايش يافته و تعداد كانون هاي فرهنگي و تربيتي نيز37 برابر شده است.

وي با اشاره به اينكه سهم دختران در آموزش هاي كار و دانش به 41.24 درصد رسيده است، افزود: همچنين 40 هزار و 856 نمازخانه و 60 مجموعه ورزشي در اين دوران احداث و راه اندازي شده است.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تشريح عملكرد وزارتخانه متبوع خود طي سه سال گذشته به رشد تحصيلات معلمان اشاره كرد و گفت: ارتقاء مدرك تحصيلي معلمان از دوره كارداني به كارشناسي به 16.64 درصد و در كارشناسي ارشد و بالاتر 22 درصد رسيده است.

علي احمدي در خصوص پوشش تحصيلي دانش آموزان در تمام مقاطع تحصيلي گفت: درصد قبولي در دوره ابتدايي از 97.21 درصد به 97.99 درصد ، راهنمايي از 90.93 درصد به 91.36 درصد ، متوسطه از 71.8 درصد به 76.69 درصد تغيير پيدا كرده است.

وي از ارتقاي 3.5 درصدي سطح باسوادي در افراد 6 سال به بالا خبر داد و افزود: طي سه سال گذشته با رشد 50 درصدي آموزش بهداشت و تندرستي روبرو بوده ايم .

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه يك ميليون و 200 هزار دانش آموز در سال گذشته تحت طرح سلامت دهان و دندان قرار گرفته اند ، افزود: همچنين 4 ميليون دانش آموز آموزش هاي مربوط به بهداشت و تندرستي را در مدرسه فرا گرفته اند.

علي احمدي در تشريح پروژه هاي عمراني وزارت آموزش و پرورش گفت: پروژه هاي عمراني قبل از دولت نهم 3 هزار و 286 مورد گزارش شده بود كه طي سه سال گذشته به 3 هزار و 697 مورد افزايش پيدا كرده است.

وي تصريح كرد: بودجه عمراني وزارت آموزش و پرورش به نرخ جاري و با احتساب كمك خيرين مدرسه ساز به بيش از سه برابر اعتبارات اصلي خود در طول دولت نهم رسيده است.

وزير آموزش و پرورش با اعلام اينكه 28 هزار و 200 كلاس درس طي سه سال گذشته تخريب ، بازسازي يا مقاوم سازي شده اند ، خاطر نشان كرد: تعداد مدارس ايرانيان مقيم خارج از كشور نيز طي اين مدت با افزايش خوبي روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر ،علي احمدي در ادامه اين نشست خبري چند ساعته در تشريح عملكرد دولت نهم در وزارت آموزش و پرورش گفت: تدوين و تصويب فلسفه آموزش و پرورش ، تدوين سند بيست ساله فعاليتهاي اين وزارتخانه ، تهيه نظام جامع مشاركت براي جذب كمك همه جانبه مردم وفرهنگيان ، بازنگري قانون خدمات كشوري در آموزش و پرورش ، تهيه و تدوين برنامه درس ملي ، گسترش پوشش تحصيلي و ايجاد عدالت آموزشي در دسترسي به مدارس و فرصت هاي يادگيري ، تلاش براي كپر زدايي ، پوشش تحصيلي استعدادهاي برتر و درمقابل آن دانش آموزان استثنايي ، ارتقاي سطح تحصيلي مراكز تربيت معلم ، تجهيز و توسعه ظرفيت پذيرش در آموزشگاه هاي فني و حرفه اي از فعاليت هاي وزارت آموزش و پرورش طي سه سال گذشته است.

وي از راه اندازي سه دانشگاه همه جانبه در آينده نزديك خبر داد و گفت: طبق قول رئيس جمهور حداقل يك دانشگاه همه جانبه را در آموزش و پرورش راه اندازي مي كنيم كه اين مسئله در كارگروهي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز با هدف ساماندهي مراكز عالي آموزش و پرورش و تربيت معلم مطرح شده است.

وزير آموزش و پرورش احياي معاونت پرورشي و تربيت بدني را از ديگر فعاليت هاي وزارتخانه متبوع خود دانست و گفت: در سال جديد تحصيلي طرح كانون مدرسه با همكاري كانون فرهنگي و پرورشي در مدارس ابتدايي و راهنمايي پياده خواهد شد.

علي احمدي رفع مهجوريت از آموزش قرآن را در حال طراحي و پياده سازي عنوان كرد و افزود: احداث نماز خانه كه در سالهاي گذشته مورد غفلت واقع شده بود نيز با كمك خيرين و اعتبارات آن در بودجه 87 دنبال مي شود.

وي به تشكيل كميسيون اقتصادي در وزارتخانه متبوع خود با حضور متخصصين در داخل و خارج اين حوزه اشاره كرد و گفت: پيشنهاد رئيس جمهور براي شكل گيري معاونت اقتصادي براي ارتقاي سطح معيشت فرهنگيان و توسعه فعاليت تعاوني هاي آموزشگاهي ، مسكن و مصرف در حال پيگيري است.

وزير آموزش و پرورش در تشريح فعاليتهاي انجام شده در زمينه معيشتي فرهنگيان افزود: به دنبال بيمه كردن نيروهاي غير تمام فعال از جمله معلمان حق التحرير و نيروهاي خدماتي و نهضتي هستيم.

علي احمدي اجراي طرح ساماندهي نيروي انساني را براي سبك بال كردن وزارت آموزش و پرورش از ديگر فعاليتهاي دولت نهم در وزارت آموزش و پرورش خواند و گفت: بخش هاي قابل توجهي از اين طرح اجرا شده و بقيه آن نيز به زودي محقق مي شود.

وي اظهار داشت: كليه سازمان ها ، ادارات و مدارس كشور موظف هستند كه تا پانزدهم شهريور اين طرح را اجرايي كنند.

وزير آموزش و پرورش اعلام كرد: براي ارتقاء سطح مديريت در نظام تعليم و تربيت برنامه آموزشي جديدي طراحي شده كه به مرور اجرا مي شود.

علي احمدي در ادامه به بحث كسري بودجه كلان وزارت آموزش و پرورش اشاره كرد و افزود: تلاش هاي بسيار زيادي را براي پاسخگويي به مطالبات و معوقات فرهنگيان انجام داده ايم و به دستاوردهاي خوبي براي تامين آن رسيده ايم كه تا زمان اجرايي شدن آن ترجيح مي دهم در اين زمينه خبري را اعلام نكنم.

وي جرات سخن گفتن در خصوص كسري بودجه آموزش و پرورش را سخت عنوان كرد و گفت: مجلس و دولت كسري بودجه آموزش و پرورش در سال 86 را تثبيت و تاييد كردند و هم اكنون در حال چاره انديشي در خصوص نحوه تامين آن هستند.

وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: براي پرداخت اضافه كاري ها و حقوق حق التدريس ها نيز چشم اميد مان به اين كسري هاست .
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن