تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814744520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/نشست مشترك با سفرا درباره تجارت خارجي/ وزير بازرگاني: راهبرد توسعه صادرات به عزم جدي نياز دارد وزير امور خارجه: سفراي ايران نماينده وزارت بازرگاني هم هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /نشست مشترك با سفرا درباره تجارت خارجي/ وزير بازرگاني: راهبرد توسعه صادرات به عزم جدي نياز دارد وزير امور خارجه: سفراي ايران نماينده وزارت بازرگاني هم هستند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

وزير بازرگاني بر لزوم گسترش تعامل نمايندگي‌هاي خارج از كشور با فعالان اقتصادي تاكيد و در پاسخ به سوالات مختلف سفرا تصريح كرد كه وزارت بازرگاني در برنامه‌ توسعه كشور موظف است، دفاتر نمايندگي‌هاي سازمان توسعه تجارت را در ساير كشورها ايجاد كند، بنابراين نمايندگي‌هاي كشورمان حجم فعاليت‌هاي تبليغاتي اقتصادي در كشورهاي هدف را برآورد كرده و اعلام كنند.

* با اين رشد قادر به پشت سرگذاشتن رقبا نيستيم

به گزارش خبرنگار بازرگاني ايسنا، مسعود ميركاظمي در نشست مشترك با سفراي كشورمان در خارج از كشور، وزير امور خارجه و معاونان وي در سخناني با بيان اينكه رشد تجارت در كشورهاي در حال توسعه 1.5 تا دو برابر ميزان توليد آنهاست اظهار كرد: با توجه به امكانات و ظرفيت‌هاي موجود در كشورمان رشد تجارت متناسب با ظرفيت‌ها نيست به طوري كه حدود 35 درصد ظرفيت‌ها خالي بوده و شاخص‌هاي بهره‌وري نشان مي‌دهد كه در چند سال گذشته با وجود ظرفيت‌هاي مازاد بهره‌وري سرمايه رو به كاهش بوده است.

ميركاظمي در ادامه با اشاره به اولويت و اهميت برنامه چشم‌انداز 20 ساله و اهداف سند چشم‌انداز گفت: براي دست‌يافتن به اهداف مذكور نياز به عزم جدي در اجراي راهبرد توسعه صادرات و جايگزيني آن در واردات داريم و بايد با اصلاح برنامه‌ها در برنامه پنجم توسعه اقتصادي كشور به گونه‌اي حركت كنيم كه براي اول شدن در سال 1404 برنامه‌هاي جدي ارائه دهيم.

به گفته وي طبق برنامه‌ چهارم توسعه ميزان رشد صادرات 10.7 درصد پيش‌بيني شده كه چنانچه با روند فعلي پيش برويم قادر به پشت سرگذاشتن رقبا نخواهيم بود بنابراين دستيابي به چنين اهدافي نياز به همكاري و دقت بيشتري دارد تا محصولات توليدي كشور به بازارهاي بين‌المللي عرضه شود.

* سفرا نماينده وزارت بازرگاني هم هستند

وي همچنين با اشاره به ابلاغ سياست‌هاي اصل 44 و تاثير آن در شرايط اقتصادي كشور بر لزوم توجه بيشتر به بخش خصوصي در عرصه‌ توليد و تجارت تاكيد كرد.

او گفت: رويكرد دولت نهم در حوزه روابط خارجي ايجاد انتظارات جدي و قابل توجه با هدف اهميت دادن به روابط اقتصادي به عنوان بخش ميان‌محوري روابط خارجي است.

به گفته‌ او در هم آميختگي فعاليت‌هاي اقتصادي با ساير فعاليت‌هاي نمايندگي‌هاي خارج از كشور موجب شده است كه سفراي كشورمان خود را علاوه بر اينكه سفير كشورمان بدانند در واقع سفراي وزارت بازرگاني در خارج از كشور نيز باشند، بنابراين اين روش به مفهوم ظرفيت سازي در روابط اقتصادي كشورمان با ساير كشورهاست.

متكي همچنين بر اهميت معاونت اقتصادي در فعاليت‌هاي اقتصادي خارج از كشور تاكيد و آمادگي وزارت امور خارجه براي همكاري با بخش آموزش اتاق بازرگاني و ساير بخش‌ها براي اعزام نمايندگان تجاري اعلام كرد.

* تشكيل شعب سازمان توسعه تجارت در كنار سفارتخانه‌ها

در ادامه اين نشست مهدي غضنفري ـ معاون وزير بازرگاني و رييس سازمان توسعه تجارت ـ نيز در سخناني پيشنهاد كرد كه براي كشورهايي كه با ايران كميسيون مشترك ندارند يك كميته بازرگاني تشكيل شود.

وي خبر داد كه طرح ساماندهي اعزام هيات‌هاي تجاري به خارج از كشور و ستاد هماهنگي‌هاي روابط خارجه تاييد شده است.

غضنفري افزود: در راستاي اجراي اين طرح هيات‌هايي كه براي بازديد از نمايشگاه‌ها به داخل كشور پذيرش مي‌شوند از سوي سازمان توسعه تجارت مورد حمايت قرار مي‌گيرند. همچنين علاوه بر آن نمايشگاه‌هاي بسياري در كشورهاي مختلف برگزار مي‌شود.

معاون وزير بازرگاني در ادامه با اشاره به افتتاح دفاتر خدمات بازاريابي در استان‌هاي كشور گفت: در حال حاضر اين دفتر در تهران گشايش يافته و به زودي دومين دفتر در زنجان افتتاح مي‌شود البته پيش‌بيني مي‌شود كه اين دفاتر تا پايان سال در 30 استان آغاز به كار كنند.

وي افزود: مراكز تجاري خارج از كشور نيز در دستور كار سازمان توسعه تجارت قرار دارد و اين مراكز در امارات، سودان و ارمنستان فعاليت خود را آغاز كرده‌اند.

غضنفري همچنين خبر داد كه با هدف ارتباط با مجامع بين‌المللي و توسعه‌ فعاليت‌هاي اقتصادي در خارج از كشور شعب سازمان توسعه تجارت در كنار سفارتخانه‌ها تشكيل مي‌شوند.

وي با اشاره به تدوين برنامه راهبردي توسعه صادرات در سازمان توسعه تجارت خبر داد كه برترين و فعال‌ترين سفير كشورمان در حوزه اقتصادي در روز ملي صادرات معرفي و از سوي رييس جمهور مورد تقدير قرار مي‌گيرد.

* توليدمثل گوسفند در نيوزلند فرصتي براي ما

به گزارش ايسنا، در اين نشست كه طلايي ـ معاون اقتصادي وزير امور خارجه ـ و نيز تعدادي از اعضاي هيات رييسه اتاق ايران حضور داشتند سفرا برخي مسائل مربوط به دلايل توسعه نيافتن روابط اقتصادي كشورمان با نمايندگي‌هاي مزبور خود را بيان كردند.

* هيات‌هاي بازريابي سيار تشكيل دهيد

رحماني ـ سفير ايران در نيوزلند ـ در سخناني خواستار ارائه فهرست هيات‌هاي واجد شرايط و مجوز سازمان توسعه تجارت براي بازاريابي در كشورهاي ديگر شد و پيشنهاد كرد: سازمان توسعه تجارت براي كشورهايي كه در ليست برنامه‌ريزي اعزام هيات‌هاي تجاري قرار ندارند هيات‌هاي بازريابي سيار تشيكل دهد.

وي گفت: اين هيات‌ها مي‌توانند بدون به همراه داشتن كالا در سمينارهاي معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري ايران كه با همكاري سفارت‌خانه‌ها برگزار مي شود حضور يافته و حداقل سالي يك بار اين موضوع تكرار شود.

سفير ايران در نيوزلند همچنين توليدمثل گوسفند در نيوزلند را يك به سه عنوان كرد و آن را فرصتي براي كشورمان برشمرد.

* انفجار تقاضا براي اعزام هيات

در ادامه رييس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به سوال اين سفير گفت: در حال حاضر با انفجار تقاضا براي اعزام هيات‌هاي تجاري از سوي دستگاه‌هاي مختلف مواجه هستيم. بنابراين پيشنهاد شد كه براي جلوگيري از تكرار اعزام هيات‌ها اين موضوع هدفمند شود، لذا با همكاري اتاق بازرگاني و سازمان توسعه تجارت و نيز وزارت امور خارجه ليستي تهيه و قرار شد از اين پس هيات‌ها به صورت منسجم اعزام شوند.

همچنين وزير بازرگاني در پاسخ به سوال سفير ايران در نيوزلند عنوان كرد: در بازديدهايي كه از نمايشگاه‌هاي خارج از كشور داشته‌ام در واقع برخي هيات‌ها قادر به نشان دادن توانمندي‌هاي كشورمان نيستند. در بسياري موارد هم هيات‌ها آن گونه كه بايد پتانسيل‌هاي داخل را معرفي نمي‌كنند، بنابراين بهتر است هماهنگي‌هاي لازم براي قبول هيات‌هاي تجاري از ساير كشورها انجام گيرد چرا كه برپايي نمايشگاه‌هاي تخصصي در داخل كشور قوي و غرورآفرين بوده است.

ميركاظمي تاكيد كرد كه وزارت بازرگاني آماده‌ همكاري و حمايت از راه‌اندازي هيات‌ها و تورهاي تجاري به داخل كشور است.

در ادامه خندق‌آبادي ـ سفير ايران در مالزي ـ نيز از اينكه رايزن بازرگاني وزارت بازرگاني هنوز به مالزي اعزام نشده است، اظهار گله‌مندي كرد و ارائه اطلاعات هيات‌ها و توافقاتي كه تاكنون از سوي هيات‌هاي اعزامي با طرف‌هاي مالزي انجام گرفته است را خواستار شد.

همچنين عبدي ـ سفير ايران در الجزاير ـ‌ نيز با بيان اينكه در حال حاضر قير ايران بازار خوبي در الجزاير دارد خواستار ارائه تخفيف حمل و نقل براي حمل قير ايران در الجزاير شد.

وي گفت: با توجه به بالا بودن هزينه حمل از ايران تا الجزاير قير ايران نمي‌تواند با واردات ساير كشورها رقابت كند و بازار خوبي را از دست مي‌دهد.

عبدي نيز بر لزوم انسجام در اعزام هيات‌هاي تجاري تاكيد كرد و خواستار پيگيري تفوافق‌نامه‌ها و مذاكرات هيات‌هاي تجاري و اطلاع‌رساني نتايج آن به سفارتخانه‌ها شد.

وي خاطرنشان كرد: هدف از اعزام رايزن بازرگاني نبايد اخذ گزارش ماهانه بدون تحليل و مشخص شدن برآيند باشد، بنابراين پيشنهاد مي‌شود فعاليت رايزنان بازرگاني با محوريت ساماندهي امور تجاري در ساير كشورها باشد.

* يارانه براي حمل كالاهاي صادراتي

وزير بازرگاني در پاسخ به درخواست سفير ايران در الجزاير گفت: در حال حاضر در برخي مسيرهاي كشتيراني براي حمل كالاهاي صادراتي يارانه‌هايي پرداخت مي‌شود و تلاش بر اين است جوايز صادراتي به سمت يارانه‌هاي حمل و نقل و اعزام هيات‌هاي تجاري هدايت شود.

وي عنوان كرد: در حال حاضر كالاي صادراتي در كشورمان با صد درصد تخفيف مالياتي، صددرصد تخفيف گمركي، يك تا سه درصد جايزه صادراتي و نيز يارانه‌ حمل و نقل مورد حمايت قرار مي‌گيرد.

در ادامه اين نشست داجمر ـ مديرعامل شركت كشتيراني ـ نيز عنوان كرد: تعرفه‌هاي حمل و نقل در مسيرهايي كه خط كانتينري منظم وجود دارد براي صادرات در حد مطلوبي است و تعرفه كانتينرهاي صادراتي كشور يك دهم تعرفه‌ كانتينرهاي وارداتي است.

به گفته وي براي صادرات قير كشتي‌هاي مخصوص حمل قير اين كار را انجام مي‌دهند كه بازار آن نيز داغ است و معمولا صادركنندگان قير دنبال بازاري جديد نمي‌روند البته قرار بود كشتي‌هاي مخصوص حمل قير نيز به ناوگان كشتيراني اضافه شوند كه استقبال چنداني از آن نشد اما در حال حاضر براي ساير كالاهاي صادراتي به الجزاير سرويس حمل بار با قيمت نازل ارائه مي‌شود.

در ادامه اين نشست غضنفري معاون وزير بازرگاني نيز در پاسخ به انتقاداتي كه از اعزام هيات‌هاي تجاري مي‌شد گفت: قبول داريم كه برخي هيات‌ها پس از انجام سفر تجاري تنها به ارائه يك گزارش كوتاه بسنده مي‌كنند بنابراين براساس تصميم كميته ساماندهي اعزام هيات‌هاي تجاري اعلام نتايج هيات‌ها و چرخه‌ اعزام آنها پيگيري مي‌شود.

همچنين ميرحيدري ـ سفير ايران در صربستان نيز از اينكه امضاي توافق‌نامه‌ تعرفه ترجيحي با اين كشور به تاخير افتاده است اظهار گله‌مندي كرد و گفت: بهتر است تا قبل از پيوستن صربستان به اتحاديه اروپا اين توافق‌نامه به امضا برسد چرا كه باالحاق اين كشور به اتحاديه اروپا امضاي اين توافقنامه مشكل خواهد شد.

وي خواستار ايجاد مركز تجاري در بلگراد شد و گفت: تاسيس اين مركز مورد تصويب قرار گرفته اما هنوز پيشرفت چنداني نداشته است.

* پاك‌ايران هنوز كار مشخصي انجام نداده است

در ادامه شاكري ـ سفير ايران در پاكستان ـ نيز با بيان وضعيت روابط اقتصادي ايران و پاكستان گفت: متاسفانه شركت سرمايه‌گذاري مشترك دو كشور با نام پاك‌ايران هنوز كار مشخصي انجام نداده است، بنابراين پيشنهاد مي‌شود كه مراكز تجاري ايران در كراچي و ساير شهرهاي پاكستان تاسيس شود.

وي افزود: با توجه به قاچاق كالا به دو كشور قطعا ايجاد مراكز تجاري موجود هدايت تجارت به مجاري قانوني و نهادينه شدن فعاليت‌هاي اقتصادي دو طرف نقش موثري خواهد داشت.

شاكري خواستار حمايت مادي بيشتر از رايزن بازرگاني ايران در پاكستان شد و گفت: پذيرش صادرات و خدمات فني و مهندسي در بخش‌هاي بازسازي راه‌آهن و اتصال جاده كويته به زاهدان در پاكستان از ظرفيت‌ بالايي برخوردار است و مي‌تواند نقش موثري در رشد حجم تجارت في‌مابين ايفا كند.

وزير بازرگاني در واكنش به سخنان مطرح شده عنوان كرد كه وزارت بازرگاني مكلف به تاسيس دفاتر نمايندگي سازمان توسعه تجارت و مراكز تجاري در ساير كشورهاست لذا بايد حجم فعاليت‌هاي تبليغاتي مورد نياز در كشورهاي هدف اعلام شود تا اولويت‌هايي براي تاسيس مراكز تجاري تعيين كنيم.

وي افزود: در سال گذشته صادرات خدمات فني و مهندسي بالغ بر دو ميليارد دلار بوده در حالي كه پتانسيل 10 ميليارد دلار صادرات خدمات فني و مهندسي وجود داشته است كه رسيدن به اين ميزان به حمايت مالي بانك‌ها نياز دارد.

* مشاركت تجار ايراني با تجار قديمي فعال در غرب آفريقا

سفير ايران در سيرالئون نيز در سخناني خواستار مشاركت تجار ايران با تجار قديمي فعال در غرب آفريقا براي معرفي كالاهاي ايران و نيز توسعه خطوط كشتيراني و همچنين برپايي نمايشگاه‌هاي اختصاصي ايران در غرب و شرق آفريقا شد.

داجمرـ مديرعامل شركت كشتيراني نيز تاكيد كرد: خطوط منظم كشتيراني به شمال آفريقا در كشورهاي ليبي، الجزاير، تونس، مصر خدمات رساني مي‌كند و در درياي سرخ نيز سودان را پوشش مي‌دهد. البته براي شرق آفريقا با توجه به يارانه‌هاي سازمان توسعه تجارت براي توسعه‌ خطوط كشتيراني اعلام آمادگي كرده‌ايم.

غضنفري ـ معاون وزير بازرگاني ـ نيز با اشاره به مصوبه شوراي عالي صادرات درباره برگزاري نمايشگاه‌هاي كالايي خبرداد كه براساس مصوبه‌ اين شورا در سال جاري 20 نمايشگاه در آفريقا برپا مي‌شود.

* صادرات پسته ايران به ژاپن به حد صفر رسيده است

به گزارش ايسنا، عراقچي ـ سفير ايران در ژاپن ـ نيز عنوان كرد كه در حال حاضر صادرات پسته ايران به ژاپن به حد صفر رسيده و در سال گذشته ايران 95 درصد از بازار پسته خود را در ژاپن از دست داده است.

وي گفت كه سازمان "جت‌روي" ژاپن اعلام كرده كه آماده كاهش افلاتوكسين پسته ايران است.

عراقچي ادامه داد: درباره صادرات زعفران ايران به بازار ژاپن فعاليت علمي خوبي با همكاري يكي از دانشگاه‌هاي ژاپن و بخش خصوصي ايران در حال انجام است و چنانچه بر لزوم استفاده از زعفران در نوعي غذاي ژاپني تصميم گيري شود صادرات زعفران به بازار ژاپن رشد چند برابري خواهد داشت.

به گفته او صادرات انار، انجير و گلاب و همچنين ميوه‌هاي ارگانيك به بازار ژاپن از اهميت بالايي برخوردار است بنابراين تجار كشورمان بايد براي استفاده از بازار ثروتمند 130 ميليوني ژاپن برنامه‌ريزي بيشتري انجام دهند.

سفير ايران در ژاپن درباره وضعيت فرش ايران در اين بازار نيز سخن گفت و خواستار حضور قوي‌تر و تبليغات بيشتر فرش دستباف ايران در بازار ژاپن شد.

* فرش، زعفران ايران در راه ژاپن

وي پيشنهاد كرد: نمايشگاهي از فرش‌هاي موزه‌اي ايران در شهرهاي ژاپن برگزار شود و فرش‌هاي قديمي ايراني در آن به نمايش گذاشته شود.

در ادامه اين نشست غضنفري ـ رييس سازمان توسعه تجارت ـ با اشاره به الگوي موفق زعفران در بازار ژاپن، خبر داد كه اين مدل در خصوص بازاريابي آبزيان نيز در حال انجام است.

وزير بازرگاني هم با اشاره به اينكه توليد اورگانيك محصولات شروع شده است بر لزوم ادامه اين روند تاكيد كرد و درباره پيشنهاد سفير ايران در ژاپن براي برگزاري نمايشگاه‌ موزه‌ فرش‌هاي دستباف ايران عنوان كرد: در كميته ويژه فرش تصميماتي درباره‌ صادرات اتخاذ شده و طرح سليقه‌يابي از سوي مركز ملي فرش ايران شروع شده است.

* بخش ترك قبرس سرزمين رها شده‌اي است

در ادامه نيز فرجي ـ ‌رييس مركز ملي فرش ايران ـ توضيح داد: برنامه تبليغاتي وسيعي براي حمايت از بازار فرش ايران در كشورهاي مختلف در دست انجام است همچنين طرح سليقه‌يابي با هدف توليد هدف‌مند نيز در دست اجراست.

بيگدلي ـ‌ سفير ايران در قبرس ـ هم با اشاره به اينكه روس‌ها حضور فعالي در تجارت قبرس دارند عنوان كرد: بخش ترك قبرس سرزمين رها شده‌اي است كه مي‌تواند براي حضور بخش خصوصي كشورمان فرصت خوبي باشد.

وي با اشاره به صادرات 20 تن پسته به قبرس عنوان كرد: اخيرا اين پسته‌ها با مشخص شدن آلودگي‌ آنان به افلاتوسكين سوزانده شد.

كرمانشاهي ـ معاون سازمان توسعه تجارت ـ در پاسخ به اين سوال عنوان كرد: مشكل حل افلاتوسكين پسته‌ ايران در دو جلسه كه در فروردين ماه امسال در لاهه‌ و نيز جلسه‌ ماه گذشته در ژنو بررسي شد به مراحل خوبي رسيده و محدوديت‌هاي صادرات پسته برطرف شده است. البته اين تصميمات قرار است در پارلمان اروپايي نهايي شود، بنابراين مشكلات ناشي از آن به زودي حل خواهد شد.

* روز آبزيان ايران در اسپانيا

صالحي سفير ايران در اسپانيا نيز با استقبال از تاسيس مركز تجاري ايران در اسپانيا پيشنهاد كرد كه روز آبزيان ايران در اسپانيا به نمايش درآيد.

وي همچنين مشكل فرش ايران در بازار اسپانيا را افزايش قيمت 50 تا 60 درصدي آن در داخل كشور و رشد اندك آن در بازار اسپانيا عنوان كرد و خواستار تنوع در توليد فرش و استفاده از تضاد رنگ‌ها و نقش‌هاي متنوع‌تر در فرش دستباف شد.

وي توصيه كرد كه در تغيير روش صادرات فله‌اي زعفران تصميمي اتخاد نشود كه به تجارت روان فعلي آن آسيب برسد.

* بازار آلباني مغفول مانده

زارچ ـ سفير ايران در آلباني ـ عنوان كرد كه بازار آلباني مغفول مانده و مورد توجه تجار كشورمان نيست و تاكنون نيز حمايتي از ايجاد مركز تجاري در اين كشور نشده است.

وي پيشنهاد كرد كه حضور در نمايشگاه‌هاي آلباني و تبادل هيات هاي تجاري با اين كشور در دستور كار قرار گيرد.

به گفته‌ او كشورهاي حوزه بالكان غربي در حال پيوستن به اتحاديه اروپا هستند و كشورمان تا سال 2012 فرصت دارد تا وارد بازار اين كشورها شده و خود را تثبيت كند.

همچنين ناظري ـ سركنسول ايران در شانگهاي ـ نيز از اينكه در كشورمان به برگزاري نمايشگاه‌ اسكپو 2010 اهميت چنداني داده نمي‌شود اظهار تاسف كرد و گفت: اين نمايشگاه با هزينه‌اي بالغ بر چهار ميليارد دلار و پيش‌بيني 70 ميليون بازديد كننده و نيز حضور 214 كشور برگزار مي‌شود اما اخيرا اخباري از ايران به گوش مي‌رسد كه اين نمايشگاه جدي گرفته نشده است.

همچنين جنتي ـ سفير ايران در كويت ـ خواستار اعزام برنامه‌ريزي شده‌تر هيات‌هاي تجاري به ساير كشورها شد و افزود: در حال حاضر يك شركت ايراني كه 10 سال از نمايشگاه‌هاي اختصاصي ايران در كويت را برگزار مي‌كندْ، برخورد نامناسبي با مراجعان و متقاضيان دارد كه ضروري است تا نماينده‌ مناسب‌تري براي اين كار انتخاب شود.

به گفته وي با وجود تغييراتي كه در بسته‌بندي كالاهاي صادراتي ايران به كويت انجام شده اما همچنان بسياري از صادرات اقلام در وضعيت خوبي قرار ندارد.

* شرايط خوب صادرات قطعات خودرو به فرانسه

آهني ـ سفير ايران در فرانسه ـ هم نيز با بيان اينكه مواد غذايي در بازار اروپا از پتانسيل بالايي برخوردار است، خواستار افزايش استانداردها و كيفيت‌هاي كالاهاي صادراتي شد و گفت: در حال حاضر در صادرات قطعات خودرو به فرانسه شرايط خوبي به چشم مي‌خورد اما همچنان برخي از صادركنندگان ايران توان عرضه‌ كالاهاي توليدي خود را به بازار اروپا ندارند.

او همچنين خواستار افزايش تبليغات فرش دستباف در بازار اروپا شد و گفت: تبليغات در يورونيوز كافي نيست و بايد تبليغات در مجلات تخصصي در دستور كار قرار گيرد.

همچنين كمال‌وند ـ سفير ايران در اندونزي ـ نيز با بيان اينكه اين كشور 240 ميليارد دلار صادرات دارد بر لزوم توسعه روابط با اين كشور تاكيد كرد.

وي گفت: فعليت‌هاي رايزن بازرگاني در اندونزي موجب شده است 225 درصد صادرات ايران به اين كشور افزايش يابد.

در ادامه نيز وزير بازرگاني تاكيد كرد كه برپايي نمايشگاه اكسپو به شكل جدي دنبال شود و نيز تهيه زير ساخت‌هاي بسته‌بندي و نيز حمل و نقل براي صادرات گل و گياه و ميوه‌جات نيز مشمول كمك‌هاي بيشتري قرار گيرد.

* تكليف جديد سفراي كشور

در پايان اين نشست وزير امور خارجه نيز تاكيد كرد كه تكليف جديد سفراي كشورمان آن است كه به تناسب فعاليت تجاري در كشورهاي هدف بايد راهكارهايي براي توسعه روابط تجاري ارائه دهند.

وي همچنين در بخشي از سخنانش به موفقيت ديپلماسي تراكتور در آمريكاي لاتين اشاره كرد و گفت: سفيران كشورمان بايد از امكانات و پتانسيل‌هاي كشور براي بازاريابي و معرفي توانمندي‌هاي اقتصادي ايران در ساير كشورها استفاده كنند.

متكي تاكيد كرد كه سفارت‌خانه‌ها بايد به درخواست‌هاي شركت‌هاي بخش خصوصي فعال در زمينه اقتصادي پاسخ‌گو بوده واطلاعات جامعي را در اختيار آنها قرار دهند.

وي پيشنهاد كرد: سفرا كارنامه‌اي براي ثبت ارائه خدمات اقتصادي در يك سال آينده ايجاد كنند و تحولات به وجود آمده را به ثبت برسانند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن