تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821233450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست تخصصي غرب وآخرالزمان در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نشست تخصصي "غرب وآخرالزمان" در قم برگزار شد
داخلي. فرهنگي. نشست مهدويت.

نشست تخصصي "غرب و آخرالزمان" از سلسله نشست هاي مهدويت درحاشيه سومين جشنواره فرهنگي و هنري طليعه ظهور دوشنبه شب در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برگزار شد.

اين نشست با حضور جمعي از طلاب، فضلا، زائرين و مجاورين حرم مطهر ترتيب يافت كه درآن مديرمسوول نخستين نشريه تخصصي مهدويت به بيان مطالبي درخصوص افزايش توجه به منجي اخرالزمان در ميان كشورهاي غربي واسلامي پرداخت.

مدير مسوول وسردبير نشريه "موعود" ، با تاكيد براينكه مهدويت يكي از اركان جامعه اسلامي است گفت : ولي رويكرد غربي‌ها به اين مقوله روز بروز بيشتر مي‌شود.

"اسماعيل شفيعي سروستاني" افزود: تحولات عجيبي درنيمه دوم قرن بيستم به وقوع پيوست كه موجب توجه غرب به مساله مهدويت، موعود و منجي آخرالزمان شد.

وي اظهارداشت: هم اكنون رسانه‌ها بويژه سينماي هاليوود توجه گسترده اي به آخرالزمان مي‌كند بطوريكه ‪۶۰‬درصد ازپرفروش‌ترين فيلم هاي هاليوود به اين موضوع پرداخته است.

وي ادامه داد: متاسفانه در كشورهاي اسلامي ما به جز يك سري نماآهنگهاي محدود، هيچ فيلم شاخص و يا مجموعه مستمر ديگري براساس بيان زندگي منجي و موعودگرايي وفرهنگ انتظار توليد نشده است.

شفيعي با اشاره به سابقه ‪ ۳۰‬ساله غرب در زمينه آخرالزمان ومنجي يادآور شد: در حال حاضر يك هزار و ‪ ۵۵۰‬شبكه به همه زبان هاي دنيا در غرب به اين مساله مي‌پردازند.

وي باانتقاد ازنبود دو واحد درس اختياري درزمينه مهدويت در دانشگاههاي كشور، گفت: درسالهاي آخر دهه ‪ ۲۵۷ ،۹۰‬دانشگاه وكالج با موضوع تخصصي موعود گرايي فعال مي‌باشد كه براي تغذيه اين دانشگاه‌ها ‪۵۵۶‬مركز پژوهشي تاسيس شده است.

وي با اشاره به تربيت ‪ ۸۰‬هزار مبلغ مسيحي خاطر نشان كرد: در حالي كه اين موضوع در حوزه هاي علميه مورد غفلت واقع شده است.

شفيعي افزود: در سال هاي اخير نشانه هاي ظهور در سطح روايات اسلامي و حتي انجيل از جمله فقر و قحطي، كم آبي، زلزله هاي متعدد، جنگ و خونريزي، مفاسد اخلاقي و بن بست هاي سياسي در سطج جهان ظاهر شده است.

وي ادامه داد: با وجود تمام بحران هاي قرن بيستم بر اساس اعتراف غرب، اسلام سريعترين دين در حال رشد درسطح جهان مي‌باشد كه اين امر به معناي رشد و نياز مردم به معنويت و مذهب در آمريكا است. ك/‪۲‬
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن