تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816865698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از حضور دانشجويان بسيجي در اردوهاي جهادي/1جهاد فقط جنگيدن با دشمنان نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: گزارشي از حضور دانشجويان بسيجي در اردوهاي جهادي/1جهاد فقط جنگيدن با دشمنان نيست
گروه سياسي: دانشجويان شركت‌كننده در اردوهاي جهادي بسيج دانشجويي پيش از همه پياوآور اين نكته‌اند كه جهاد فقط جنگيدن با دشمنان نيست بلكه خدمت به محرومين و مستضعفان طبق آموزه‌هاي قرآني ما از بزرگترين جهادهاست.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) 50 خبرنگار و اصحاب رسانه از تاريخ 22 مردادماه الي 25 مرداد ماه جهت انعكاس فعاليت‌هاي جهادگران دانشجو در اردوهاي جهادي هجرت (3) در مناطق محروم استان گيلان حضور يافتند.

اين گروه 50 نفره جهت پوشش خبري و تهيه فيلم براي شش شبكه تلويزيوني و خبرگزاري‌ها به روستاهاي محروم رودسر و املش اعزام ‌شدند.

بنابراين گزارش در اولين روز خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات بر سر مزار سزدار حسين املاكي در كولاك، حاضر شده و قرائت فاتحه كردند.

در اين مراسم برادر اين شهيد گفت: در بزرگي و عظمت اين شهيد همين بس كه مقام معظم رهبري فرمودند«قهرمان يعني اين»

وي ادامه داد: شهيد املاكي با دادن ماسك خود به يك بسيجي كه خود در آستانه شهادت بود در كنار او به مقام رفيع شهادت رسيد.

املاكي اظهار داشت: سردار حسين املاكي ظاهري ساده و رئوف داشت اما بسيار شجاع بود.

در ادامه سردار هامون محمدي فرمانده سپاه قدس استان، دانشجويان بسيجي شركت‌كننده جهت آباداني روستاها را ادامه دهنده راه اين شهيد دانست و گفت: اگر قدري از درياي ييكران گذشت و ايثار اين شهدا را سرمشق خود قرار دهيم بسياري از مشكلات كشور حل مي‌شود.

بنابر‌اين گزارش، مراسم افتتاحيه اردوهاي جهادي دانشجويان بسيجي استان گيلان ساعاتي بعد با حضور سردار هامون محمدي، فرمانده سپاه قدس استان گيلان، مسئول بسيج سازندگي اين استان و خبرنگاران در مدرسه راهنمايي روستاي زيار برگزار شد.

فرمانده سپاه استان گيلان ضمن تشكر از زحمات بسيجيان دانشجو اظهار داشت:‌ فلسفه ورود به گروه‌هاي جهادي نوعي اداي تكليف است و جواناني كه به صورت داوطلب وارد اين عرصه مي‌شوند، قصد خدمت به مردم را دارند و اين احساس تكليف ستودني است.

محمدي افزود: در سپاه و بسيج به دنبال بسترسازي بهتر براي خدمت‌رساني اين عزيزان هستيم و دولت نهم نيز همكاري‌هاي لازم را جهت خدمت‌رساني بهتر دارد.

فرمانده سپاه استان گيلان با بيان اين مطلب كه هدف ما توسعه خدمات جهادي و فرهنگ‌سازي در اين زمينه است، افزود: جهاد فقط جنگيدن با دشمنان نيست، بلكه انجام تكليف است و تكليف امروز ما خدمت‌رساني به مردم محروم جامعه است كه اين‌ امر همواره مورد تاكيد مقام معظم رهبري است.

محمدي خاطرنشان كرد: بسيج از مناطق محروم اطلاعات خوبي دارد و از همين رو گاهي بسيجيان مناطقي را پيدا مي‌كنند كه حتي مسئولان آن شهر نيز از وجود آن بي‌خبرند.

بر اساس اين گزارش، در ادامه اصحاب رسانه بعدازظهر سه‌شنبه از روستاي محروم ليلكي از توابع شهرستان رودسر بازديد كردند و در جريان مشكلات مردم اين روستا قرار گرفتند.

بنابراين گزارش در اين بازديد كه مسئولان منطقه به همراه سردار محمدي فرمانده سپاه قدس گيلان حضور داشتند، مسئولان بسيج دانشجويي به تشريح فعاليت‌هاي انجام گرفته توسط دانشجويان بسيجي در اين روستا پرداختند.

در اين روستا تعريض جاده توسط جهادگران بسيج دانشجويي انجام مي‌شود.

همچنين در اين بازديد هدايايي توسط كميته امداد امام خميني(ره) به مردمان محروم اين منطقه اهدا شد.

در دومين روز بازديد اصحاب رسانه از طرح‌هاي جهادي دانشجويان بسيجي در استان گيلان، در روز جوان، پل حضرت علي‌اكبر روستاي ديو رود از توابع شهرستان رودسر با حضور رضا سراج رئيس سازمان بسيج دانشجويي كشور افتتاح شد.

بنابر‌اين گزارش پل حضرت علي‌اكبر به همت دانشجويان بسيجي در طرح‌‌هاي جهادي استان گيلان ساخته شده است.

همچنين قرار است به زودي پل ديگري در اين روستاي محروم توسط دانشجويان بسيجي به زودي ساخته شود.

بنابراين گزارش روز چهارشنبه در مدرسه راهنمايي شهداي اشكورات روستاي زيار مراسمي به مناسبت روز جوان برگزار شد.

در اين مراسم يكي از روحانيان محلي به ويژگي‌هاي جواني پيامبر(ص) و خصلت‌هاي حضرت علي‌اكبر پرداخت.

در روز 5شنبه اصحاب رسانه از روستاي پوده بازديد كردند و در جريان ساخت يك مسجد كه توسط دانشجويان بسيجي و اهالي روستا ساخته مي‌شود قرار گرفتند.

اين گزارش حاكي است روز 5شنبه مراسم اختتاميه طرح هجرت در روستاي پوده برگزار شد.

اين مراسم با حضور قهرماني چابك استاندار گيلان، سردار محمدي فرمانده سپاه قدس گيلان، عباسي نماينده رودسر، دانشجويان بسيجي جهادگر و جمعي از مديران، مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

در اين مراسم استاندار گيلان گفت: فعاليت سازندگي در مناطق كم‌بهره نه تنها موجب توسعه همه‌جانبه آن منطقه بلكه فرصت مناسبي براي خودسازي دانشجويان و ساير افراد است.

قهرماني با اشاره به رشد برگزاري اردوهاي جهادي در استان گيلان اظهار داشت: به منظور كاهش محدوديت‌ها در مناطق كم‌بهره و نياز به خدمات‌رساني و حمايت از كارآمدي دولت از طريق بهره‌گيري از دانش تخصصي، انرژي دانشجويان، برگزاري چنين اردوهايي در استان افزايش يافته و اميدواريم با استفاده از توانمندي‌هاي موجود در استان همه امكانات را به مناطق كم بهره انتقال دهيم.

وي به اهداف اجراي طرح‌هاي جهادي پرداخت و گفت: تحقق فرامين مقام معظم رهبري، تقويت روحيه خودباوري، حفظ و انسجام نيروهاي موجود در بسيج دانشجويي و ترويج فرهنگ ايثار و مهرورزي را مي‌توان از جمله اين اهداف شمرد كه در قالب اردوهاي هجرت دانشجويي انجام مي‌گيرد.

قهرماني در ادامه افزود: امروز هدف همه دانشجوياني كه در اردوهاي جهادي شركت دارند توسعه و ترويج فرهنگ ايثار، عدالت‌گستري و خدمات‌رساني به هموطنان خويش است.

وي خطاب به دانشجويان بسيجي گفت: در استان گيلان 2690 روستا وجود دارد و هر ميزان به اين مناطق خدمات‌رساني شود، كمبودهايي وجود خواهد داشت كه با همت شما دانشجويان بسيجي و با حمايت‌هاي دولتمردان برطرف مي‌شود.

قهرماني چابك تأكيد كرد: شعار دولت نهم رسيدگي به مناطق كم‌بهره و عدالت‌گستري است كه تا امروز به ياري خداوند دولت در اين زمينه موفقيت‌هاي ارزشمندي را كسب نموده و بيشترين امكانات و اعتبار را در روستاها هزينه كرده است.

وي با اشاره به گذشت سه دهه از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي گفت: با توجه به گذشت سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي بايد حركت‌هاي جهادي و فرهنگ بسيجي در جامعه نهادينه شود.

وي اظهار داشت: در استان گيلان تا زماني كه روستاهاي ما با محدوديت مواجه باشند ما شرمنده مردمان آن منطقه خواهيم بود البته در گيلان و مازندران در بعضي از مناطق به دليل حفظ مسائل زيست محيطي در خدمات‌رساني با مشكل مواجه هستيم كه اين مشكل با بكارگيري توانمندي و خلاقيت‌هاي موجود در جوانان بسيجي و دانشجو برطرف خواهد شد. در اين مراسم بايرامي مسئول بسيج دانشجويي گيلان و چند تن از دانشجويان سخنراني كردند.

گفتني است در طرح اردوي جهادي بسيج دانشجويي استان گيلان بيش از 80 نفر دانشجوي پسر و دختر بسيجي در عرصه‌هاي ديني، درماني، مشاوره پزشكي، عمران و آباداني، فرهنگي و هنري، علمي و آموزشي به مدت 24 روز در مناطق اشكورات و زياز رودسر به فعاليت پرداختند.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن