تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816402166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزرگداشت اولين سالگرد درگذشت سيد باقر آيت الله زاده شيرازي برگزار شد سيد محمد بهشتي: دغدغه هاي ميراث فرهنگي همراه هميشگي استاد شيرازي بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: بزرگداشت اولين سالگرد درگذشت سيد باقر آيت الله زاده شيرازي برگزار شد سيد محمد بهشتي: دغدغه هاي ميراث فرهنگي همراه هميشگي استاد شيرازي بود


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: سيد محمد بهشتي در مراسم بزرگداشت اولين سالگرد درگذشت آيت الله زاده شيرازي گفت: دغدغه هاي ميراث فرهنگي در هر شرايطي همراه شيرازي بود تا حدي كه در زمان بازنشستگي نيز ميراث فرهنگي را رها نكرده وهمچنان سعي در حفظ آن داشت.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، مراسم بزرگداشت اولين سالگرد درگذشت سيد باقر آيت الله زاده شيرازي، مدير، مرمت گر، معلم با عنوان «از شيرازي چه مي آموزيم؟» در سه ميزگرد جداگانه روز گذشته در سالن دكتر باقر آيت الله زاده شيرازي مركز هنر پژوهي نقش جهان وابسته به فرهنگستان هنر برگزار شد.
ميزگرد اول با حضور سيد محمد بهشتي، مهدي حجت و اكبر زرگر پيرامون موضوع شيرازي مدير و مديريت ميراث فرهنگي در ايران برگزار شد.
سيد محمد بهشتي پيرامون مديريت استاد شيرازي در ميراث فرهنگي گفت:در حوزه فرهنگي به خصوص ميراث فرهنگي كه به عمق ريشه هاي فرهنگي و ملي كشور ما وابسته است،اساسا نمي توان بدون داشتن علم حضوري به پيشرفت رسيد.
وي ادامه داد :ابتلا به موضوع و انس با آن موجب خواهد شد كه مدير ضمن آشنايي با حيطه كاري خود ،تاثير گذار بوده وموجبات پيشرفت سازمان را فراهم آورد.
بهشتي ضمن بيان اين مطلب كه وجود شاخصه انس با موضوع ميراث فرهنگي استاد آيت الله زاده شيرازي را از شاخص ترين مديران كرده بود اظهار داشت: شيرازي در هر شرايطي نقش خود را به عنوان دردمند موضوع ايفا مي كرد براي ايفاي نقش خود مانند آب شده بود كه در عين دارا بودن نقش حياتي هيچ گونه هيچ تكليفي نداشت،تمام مشخصه هاي مرحوم شيرازي از مرز اراده گذشته بود.
مهدي حجت ضمن اشاره به سابقه آشنايي با استاد شيرازي گفت: استاد شيرازي از خصوصيات و شرايط خاص براي اين موقعيت دارا بود.اين مشخصه ها به صورت لدني همراه او بود و به سبب سوابق علمي و آشنايي كه با اين حوزه داشت از مديران موفق و نمونه ميراث فرهنگي بود.
وي افزود: اين آشنايي با موضوع موجب شده بود كه ضمن پرداختن به جزييات يك افق كلي را نيزدر نظر داشته وبا اين نگاه در مسير اداره ميراث فرهنگي گام بردارد.
حجت با بيان اين مطلب كه يك مدير بايد به گونه اي دستگاه را اداره كند كه هر چه به جلو مي رود نيازي به حضور او نباشد، اظهار داشت: در زمان مديريت شيرازي نيز سازمان به نوعي خود گرداني رسيده بود وتنها زماني كه نياز به دخالت ايشان بود ،حضور داشت. اما متاسفانه مديران امروزه به نحوي عمل مي كنند كه هر روزه ارجاع وكسب اجازه از آنها افزايش يابد.
وي ضمن بيان اين كه ميراث فرهنگي گنجينه ماست بيان كرد:شيرازي در تشكيل وتثبيت ميراث فرهنگي نقش به سزايي داشت.وسال هاي مديريت ايشان نتايج مثبتي را در اين حوزه به همرا داشت. اما متاسفانه امروزه بسياري از مديران حوزه هاي فرهنگي هيچ گونه آشنايي با موضوع ندارند.
اكبر برزگر نيز دراين خصوص افزود: از شاخصه هاي مهم مديريت استاد شيرازي آشنايي او با موضوع فعاليتش بود. در حالي كه امروز متاسفانه اين آشنايي در مديران ديده نمي شود. به طوري كه اين عدم آشنايي بسياري از مديران ما را كه نقش مهم و تاثيرگذاري را در ميراث فرهنگي دارند با مشكل مواجه كرده است.
وي ادامه داد: مديريت ميراث فرهنگي بدون عشق امكان پذير نيست و اين عشق به كار در استاد شيرازي انرژي را به وجود آورده بود به طوري كه هرگز از كار كردن خسته نمي شد.
در پايان ميز گرد اول سيد محمد بهشتي گفت: تلاشي كه شيرازي در راه حفاظت مرمت آثار فرهنگي داشت از جهان بيني و اعتقادات شخصي و اصالت وجودي اونشات گرفته بود حاصل اين تلاش مجموعه اي از دستاوردها است كه با نگاه به آنها راه رسيدن به حقيقت كوتاه تر شده و از اشتباهات گذشتگان تجربه كسب مي كنيم و اين عبرت گرفتن از گذشتگان در كيفيت زندگي امروز و فرداي ما تاثير خواهد داشت.
ميز گرد دوم با حضور ابراهيم حيدري ،عادل فرهنگي، سيد مهدي مجابي و محمد حسن محب علي پيرامون حفاظت و مرمت ميراث فرهنگي در ايران و ميز گرد سوم با حضور مهدي حجت، مهرداد قيومي بيدهندي، اسكندر مختاري و ناديه ايماني با مبحث آموزش وتحقيق در حفاظت ميراث فرهنگي در ايران در سالن آيت الله زاده شيرازي مركز هنر پژوهي نقش جهان برگزار شد./110
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن