تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816697022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اختصاصي ايرنا/ دلايلي توجيه‌كننده براي ناكامي‌هاي كشتي فرنگي ايران در المپيك پكن !


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: /اختصاصي ايرنا/ دلايلي توجيه‌كننده براي ناكامي‌هاي كشتي فرنگي ايران در المپيك پكن !
ورزش. كشتي فرنگي . المپيك
پس از ناكامي‌هاي بدست آمده تيم ملي كشتي فرنگي ايران در بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن و بازگشت اين تيم به تهران ، هر يك از كشتي گيران و اعضاي كادر فني تيم به ذكر دلايل اين شكست سنگين پرداخته كه بي‌اساس بي‌نظر مي‌رسد و فقط توجيه‌كننده است.

به گزارش ايرنا ، تيمي كه پيش از عزيمت به بازيهاي المپيك پكن عنوان مي شد ، بهترين و پراميدترين تيم تاريخ كشتي فرنگي ايران است ، در المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن ، بدترين نتيجه ممكن را به دست آورد تا طلسم ‪ ۳۶‬ساله دست نيافتن به مدال در بازيهاي المپيك براي كشتي فرنگي ايران همچنان به قوت خود باقي بماند.

جالب است كه هر شش كشتي گير تيم ملي كشتي فرنگي ايران اعزامي به المپيك پكن و همچنين اعضاي كادر فني اين تيم ، جملگي قبل از اعزام به پكن ، امكانات و تمرينات اردو را در سطح عالي دانسته و همه شرايط را براي كسب افتخار در بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن مهيا مي‌دانستند.

همه كشتي گيران و مربيان از آمادگي كامل براي حضور در بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن سخن به ميان مي‌آوردند و اينكه تيم ملي كشتي فرنگي ايران در اين بازيها حداقل در سه وزن شانس تصاحب مدال را دارد.

بعضي‌ها نيز حتي پا را از گليم خود درازتر كرده و از دريافت ‪ ۳‬مدال طلا براي كشتي فرنگي ايران در بازيهاي المپيك سخن مي‌گفتند !
اين در حالي است كه پس از كسب نتايج بسيار ضعيف و مايوس‌كننده در بازيهاي المپيك ، اعضاي تيم ملي كشتي فرنگي ايران پس از بازگشت به تهران به اظهارنظر پرداخته و امكانات اردويي و روش و نحوه تمرين دهي را زير سوال برده تا مثل هميشه از بار مسووليت شانه خالي كنند.

نه كشتي گير و نه مربي ، هيچكدام مسووليت سنگين شكست را بر گردن نگرفت و همه ، جرم شكست را از عواملي به غير از خود مي‌دانند.

اين امكان وجود دارد كه بخشي از ناكامي‌ها به روش و نوع تمرينات و بدنسازي مربيان و حتي امكانات رفاهي و مسائل روحي و رواني كشتي گيران مرتبط باشد اما تمام موارد دخيل در شكست‌هاي غيرقابل پيش بيني را شامل نمي شود.

خبرنگار ايرنا به همين بهانه روز سه شنبه گفت وگوهاي كوتاهي را با تني چند از المپيكي‌هاي كشتي فرنگي انجام داده و دلايل كسب نتايج بدست آمده را پرسيده است كه پاسخ‌هاي هر يك از آنها شايد در نوع خود جالب باشد.

مسعود هاشم زاده كشتي گير وزن ‪ ۱۲۰‬كيلوگرم تيم ملي كشتي فرنگي ايران در اين خصوص گفت : در مبارزه اول خود مقابل حسن باروئف قهرمان جهان و بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن از روسيه مصدوم شدم و اين آسيب ديدگي باعث شد كه در كشتي رده بندي خود برابر كشتي گير ليتواني به نتيجه قابل قبولي دست پيدا نكنم.

(قابل ذكر اينكه ، كشتي‌گيري مقابل حريفان به خصوص در نخستين كشتي خود مصدوم مي‌شود كه از آمادگي لازم به دور است و اين نشان مي‌دهد كه هاشم زاده براي رفتن به المپيك به آمادگي بالا و صددرصد نرسيده بود !) وي در مورد عملكرد تيم ملي كشتي فرنگي ايران در بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن گفت : ما تيم خوب و يكدستي را در اختيار داشتيم اما بعضي از مسائل باعث شد كه اين تيم در المپيك ناكام شود.

نفر چهارم بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۴‬آتن افزود : البته كشتي گيران فرنگي كار از نظر روحي در شرايط مناسبي قرار نداشتند و نتوانستند از تمام توانمندي هاي خود در ميدان مبارزه به خوبي استفاده كنند.

هاشم زاده در پاسخ به اين سوال كه چرا ملي پوشان كشتي فرنگي قبل از اعزام به المپيك مشكلات خود را بازگو نكردند، تاكيد كرد : اگر از سوي كشتي‌گيري حرفي زده مي‌شد ، بدون شك از سوي كادر فني تيم ملي و مسوولان فدراسيون كشتي با عكس العمل شديد مواجه مي‌شد.

علي محمدي كشتي گير وزن ‪ ۶۶‬كيلوگرم تيم ملي ايران در المپيك پكن ، در باره ناكامي خودش در المپيك گفت : دو ماه پيش حريف بلاروس خود را در رقابتهاي گزينشي المپيك در ايتاليا با اختلاف زيادي شكست دادم اما در المپيك به راحتي مبارزه خود را به اين كشتي گير واگذار كردم !
محمدي تاكيد كرد: حال بايد كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي ايران در اين زمينه پاسخگو باشد كه چرا در المپيك مقابل حريفي كه دو ماه قبل بر وي فائق آمده ام بايد مغلوب شوم.

وي اضافه كرد : زماني كه حميد سوريان دارنده ‪ ۳‬مدال طلاي كشتي فرنگي جهان در عين شايستگي در المپيك ناكام مي‌شود ، ديگر نبايد از شكست فردي به اسم علي محمدي در اين بازيها سخني به ميان آورد !
محمدي اضافه كرد : زمانيكه ‪ ۱۷‬ماه در يك فضا و با شرايط تمريني مشابه ، مشغول آماده‌سازي خود براي حضور در المپيك هستيم ، بدون شك بايد انتظار ناكامي در اين بازيها را هم داشته باشيم.

ايوب بهتاج مربي بدنساز تيم ملي كشتي فرنگي ايران در اين خصوص گفت :
متاسفانه تا زماني كه چنين سيستمي بر ورزش ايران حاكم باشد ، ما نبايد انتظار موفقيت ورزشكاران خود را در بازيهاي المپيك داشته باشيم. (اين حرف پيش از عزيمت به المپيك پكن از سوي ايوب بهتاج هرگز زده نشده بود !) وي ادامه داد : احسان حدادي با بهترين شرايط جسماني و بالاترين ركوردي كه در اختيار داشت و همچنين آرش ميراسماعيلي و خيلي ديگر از ورزشكاران عنوان دار كشورمان در المپيك عملكرد قابل قبولي نداشتند و دلايل اين ناكامي ها هنوز روشن نيست.

بهتاج گفت: تا زماني كه يك ورزشكار از نظر روحي كاملا در اختيار مربيان تيم ملي نباشد، نمي‌توان از وي انتظار كسب مدال در بزرگترين رويداد ورزشي جهان را داشت.

وي در مورد ناكامي كشتي گيران ملي پوش كشتي فرنگي ايران در بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن گفت : كشتي گيران فرنگي كار نتوانستند در المپيك از تمام اندوخته‌هاي خود استفاده كنند. اگر آنها همانند پيكارهاي جهاني سال ‪۲۰۰۷‬ باكو مقابل حريفان خود ظاهر مي‌شدند ، بدون شك نتايج مناسبي كسب مي‌شد.

بهتاج تاكيد كرد : تمام افرادي كه در ورزش ايران سهمي دارند ، در ناكامي كشتي فرنگي در بازيهاي المپيك نقش دارند و نمي‌توان اين ناكامي را متوجه فرد خاصي كرد.

وي ، يكي از دلايل موفقيت كشتي فرنگي روسيه در بازيهاي المپيك را ثبات حاكم بر ورزش اين كشور دانست و تاكيد كرد : تيم ملي كشتي فرنگي روسيه در مسابقه‌هاي جهاني چند سال اخير به موفقيت نرسيد اما اين تيم در المپيك پكن در سه وزن به مدال طلا دست يافت.

قاسم رضايي كشتي گير وزن ‪ ۹۶‬كيلوگرم تيم ملي كشتي فرنگي ايران نيز در همين راستا به خبرنگار ايرنا گفت : متاسفانه كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي ايران با طراحي تمرينات غلط و غيراستاندارد باعث شد كه پراميدترين تيم ملي كشتي فرنگي ايران در تاريخ ، در بازيهاي المپيك پكن به موفقيتي دست پيدا نكند !
وي ادامه داد : من به مدت ‪ ۱۷‬ماه كاملا در خدمت تيم ملي كشتي فرنگي ايران و كادر فني آن بودم حال كه در بازيهاي المپيك به مدال دست پيدا نكردم ، اين كادر فني تيم ملي است كه بايد پاسخگو باشد نه من !
رضايي افزود : متاسفانه برنامه ريزي كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي ايران براي حضور در بازيهاي المپيك در حد و اندازه‌هاي مسابقه‌هاي جهاني بود كه اين خود آسيب‌هاي فراواني به تمام كشتي گيران وارد كرد.

وي اضافه كرد : قبل از اعزام به المپيك پكن ، تمام كشتي گيران به مسوولان فني تيم ملي كشتي فرنگي ايران چند بار تاكيد كرده بودند كه بايد محل برپايي اردوي تيم ملي تغيير كند اما كسي توجهي نكرد.

رضايي در پاسخ به اين سوال كه آيا نبايد تغييراتي در كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي ايران ايجاد شود ، گفت : من واقعيات را بيان كردم و حالا فدراسيون كشتي است كه بايد در اين‌باره بهترين تصميم را اتخاذ كند.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن