تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820548419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابزار ضد هرزنامه براي ترجمه كتب قديمي مورد استفاده قرار مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ابزار ضد هرزنامه براي ترجمه كتب قديمي مورد استفاده قرار مي‌گيرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

ابزاري كه براي ممانعت كلاهبرداران از ثبت اكانت‌هاي ايميل قلابي منظور شده براي كمك به ديجيتالي كردن كتاب‌ها و روزنامه‌هايي كه صدها سال قدمت دارند به كار گرفته مي‌شود.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيستم‌هاي ضد هرزنامه Captcha كادرهاي كوچكي در يك صفحه وب هستند كه شماري حروف و شماره‌هاي كج و معوج نشان داده و از كاربر درخواست مي‌كنند آنها را وارد كادر كند تا ثبت نام كرده و يا وارد سايت شود اما با يك شيوه هوشمندانه اين سيستم‌ها اكنون براي نسخه‌برداري ديجيتالي از روزنامه‌هايي كه تاريخ آنها مربوط به قرن نوزدهم و قبل از آن است مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

سيستم Captcha هايي كه به تازگي طراحي شده‌اند به جاي نمايش مجموعه‌اي تصادفي از حروف و شماره‌ها، به كاربر كلمه‌اي از يك نوشته قديمي را نشان مي‌دهند كه رايانه براي رمز گشايي آن مشكل دارد.

هنگامي كه سه نفر يك كلمه يكسان را وارد كردند سيستم نتيجه مي‌گيرد كلمه مذكور كلمه موجود در نوشته است و آن را به رايانه‌اي ارسال مي‌كند كه كارش به دليل عدم شناسايي كلمه متوقف شده است.

در حال حاضر طراح اين سيستم كه يك دستيار استاد دانشگاه كارنگي ملون است با شركت اينترنت آرشيو كه بر ديجيتالي كردن كتب در 70 دانشگاه دولتي و كتابخانه در آمريكا نظارت دارد همكاري مي‌كند.

Luis Von Ahn كه سيستم captch اصلي را ايجاد كرده اظهار كرده نسخه جديد رايگان بوده و ماه آينده عرضه مي‌شود و قادر است به ديجيتالي كردن روزانه 160 كتاب كمك كند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن