تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821064205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر فروغي:تسلط آيت الله شوشتري در فقه جزايي كم نظير بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دكتر فروغي:تسلط آيت الله شوشتري در فقه جزايي كم نظير بود
عضو هيئت رئيسه دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه شيراز با تأكيد بر تأثيرگذاري فعاليت مرحوم مرعشي شوشتري در حوزه فقه جزايي قانون مجازات اسلامي در ايران گفت: در اين حوزه و در زمان معاصر كمتر كسي است كه چنين تسلطي داشته باشد.

دكتر سيد عليرضا فروغي عضو هيئت رئيس دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه شيراز در رابطه با ويژگيهاي اخلاقي مرحوم آيت الله مرعشي شوشتري در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت : ويژگي اصلي وي در بعد اخلاق عزت نفس و در واقع بي اعتنايي به عناصر دنيوي بود.

فروغي از نظر علمي مرحوم مرعشي شوشتري را به عنوان يكي از برجسته ترين افرادي توصيف كرد كه در زمان معاصر در عرصه فقه و حقوق فعاليت كرده است.

دكتر فروغي با اشاره به اينكه شوشتري فلسفه و علوم ادبي را در سطوح تخصصي و بسيار مسلط در سطح حوزه تدريس مي كرد گفت : گاهي جامعيت عمق علمي فرد را كم مي كند اما اين امر در مورد استاد مرعشي مصداق ندارد چرا كه جامعيت وي همان تسلط علماي گذشته را برايش به ارمغان آورده بود.

وي تأكيد كرد : نكته اي كه در عرصه حقوقي آيت الله سيد محمد حسن مرعشي شوشتري را از سايرين مجزا مي كرد فعاليت و سابقه وي در حوزه نظام قضايي كشور بود. پس از انقلاب اسلامي كه قانون مجازات اسلامي به عنوان مبناي حوزه قضايي كشور تأييد شد وي در حوزه فقه جزايي با تأكيد بر مجازات اسلامي قوانيني را ارائه كرد.

عضو هئيت علمي حقوق خصوصي و اسلامي دانشكده حقوق شيراز تأكيد كرد: در حوزه فقه جزايي در حال حاضر استادي نيست كه از چنين تسلطي بر خوردار باشد چون اجتهادي كه وي با تأكيد بر انديشه تشيع داشت باعث شد در اين حوزه آرايي ارائه كند كه در دادگاه هاي جمهوري اسلامي ايران تأثيرگذار باشد.

وي با اشاره به سابقه تدريس 20 ساله مرحوم مرعشي شوشتري در دانشگاه هاي مختلف تصريح كرد: بسياري از افرادي كه در حال حاضر در نظام قضايي كشور فعاليت مي كنند چون قضات و مستشاران ديوان عالي عدالت از شاگران بي واسطه وي بوده اند.

دكتر فروغي آرا و انديشه هاي اين عضو تازه درگذشته مجلس خبرگان رهبري را در آراي صادر شده قانون مجازات اسلامي در ايران تأثيرگذار دانست و گفت: وي مقالات متعددي درباره بيات شش گانه، بلوغ، رشد جزايي و مقالات ديگري در مجلات علمي و پژوهشي برجسته به چاپ رسانده است.

اين عالم بزرگوار صبح ديروز پس از تحمل مدتها عارضه بيماري كليوي در سن 71 سالگي دعوت حق را لبيك گفت تنها نامزد منفرد منتخب مردم ، عضو چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري و از اولين و مؤثرترين اعضاي شوراي عالي قضايي كشور بود.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن