تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815245129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ستاره‌هاي بسكتبال ايران در جمع برترين‌هاي المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ستاره‌هاي بسكتبال ايران در جمع برترين‌هاي المپيك
آمار اعلام شده تنها از نظر تعداد پرتابها و ميانگين پرتاب‌ها يا ساير تكنيكها در هر بازي است و از نظر درصد پرتاب ها بازيكنان ما حائز به كسب رتبه اي نشده اند.
تيم ملي بسكتبال ايران در حالي رقابت‌هاي خود در بازيهاي المپيك تابستاني 2008 پكن را به پايان رساند كه تا به اين جاي كار مي توان قابل قبول ترين عملكرد را در ميان ورزشكاران اعزامي متعق به بلند قامتان كاروان ورزشي ايران دانست.

به گزارش خبرنگار ورزشي تابناك، بسكتبال ما در شرايطي به كار خود در اين رقابتها پايان داده كه نام چند بازيكن ما در پايان 5 بازي مرحله مقدماتي در ميان بهترين بازيكنان جهان در المپيك ديده مي‌شود.

بر اساس آمار سايت بازيهاي المپيك حامد حدادي در ريباند زير حلقه بهترين عملكرد را در مرحله مقدماتي داشته و با 19 ريباند تهاجمي و 37 ريباند دفاعي و ميانگين 2/11 ريباند در رتبه اول جدول قرار دارد و بعد از او درك نويتزكي از آلمان و يائو مينگ از چين با ميانگين 4/8 ريباند قرار دارند.

حامد حدادي سانتر بلند قامت بسكتبال ما در دو زمينه ديگر نيز در ميان بهترين بازيكنان المپيك قرار گرفته است.وي با 13 بار سد كردن پرتابهاي حريفان (بلاك شات) و ميانگين 6/2بلاك شات در حالي در رتبه اول بازيكنان حاضر در المپيك قرار دارد كه آندري كيريلنكو از روسيه و يائو مينگ از چين در رتبه هاي بعدي قرار دارند.

بيشترين خطاهاي انجام شده روي يك بازيكن در اين مسابقات هم بعد از 5 بازي بر روي حامد حدادي با مجموع 37 خطا انجام شده و بعد از وي يائو مينگ از چين با 36 و آندري كيريلنكو از روسيه با 33 خطا قرار دارند.

افتخار ديگري كه نصيب تيم ملي بسكتبال ما شد، حضور حامد آفاق فوروارد خوش تكنيك تيم ملي ايران در صدر پرتاب كنندگان 3 امتيازي مسابقات المپيك از نظر تعداد پرتابهاي موفق است. حامد آفاق با مجموع 14 پرتاب به ثمر رسيده 3 امتيازي و ميانگين 8/2 پرتاب در هر بازي در رده اول قرار دارد و بعد از وي ويكتور خرياپا از روسيه با 11 پرتاب و ميانگين 8/2 و كارلوس فرانسيسكو دلفينو از آرژانتين با 12 پرتاب و ميانگين 4/2 قرار دارند.

در ساير موارد نيز مي توان بازيكنان ايراني را در جمع 10 بازيكن برتر المپيك ديد.
در ميانگين امتيازات اخذ شده براي هر تيم صمد نيكخواه بهرامي و حامد حدادي به ترتيب با 2/17 و 6/16 امتياز در هر بازي در رده هاي ششم و هشتم جدول قرار دارند كه در اين زمينه ديويد امانوئل جيلوبيني از آرژانيتين و پائو گاسول از اسپانيا با 6/19 و 4/19 امتياز اول و دوم هستند.

صمد نيكخواه با 86 امتياز، امتياز آورترين بازيكن ما در اين ديدارها بوده و بعد از وي نيز حامد حدادي با 83 امتياز قرار دارد.
البته در جدول "ترن اوور" با از دست دادن مالكيت توپ نيز مي توان نام صمد نيكخواه و حامد حدادي را در رده هاي دوم و سوم جدول ديد. رده اول در اين جدول متعلق به يك بسكتباليست آنگولايي است.

صمد نيكخواه بهرامي در ميانگين تعداد پرتابهاي موفق منطقه اي با 32 پرتاب و ميانگين 4/6 پرتاب موفق 2 امتيازي در هر ديدار در رده چهارم قرار دارد.
در جدول پاسهاي منجر به گل و توپ ربايي بازيكنان ما از رتبه اي برخوردا نشده‌اند.

شايان ذكر است كه آمار اعلام شده تنها از نظر تعداد پرتابها و ميانگين پرتاب‌ها يا ساير تكنيكها در هر بازي است و از نظر درصد پرتاب ها بازيكنان ما حائز به كسب رتبه اي نشده اند.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن