تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821298521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
كاهش ساعت كارادارات و مدارس در ماه رمضان

گروه سياسي: به منظور ايجاد زمينه لازم براي استفاده مطلوب كاركنان دولت از فضايل و معنويت هاي ماه مبارك رمضان، هيات وزيران ساعت كار ادارات، مدارس و بانكها در اين ماه نوراني و پربركت را اعلام كرد.به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، بر اساس تصميم هيات وزيران و براي به وجود آمدن فرصت مناسب براي خودسازي و بهره مندي از بركات بي شمار ماه شريف و نوراني رمضان، مقرر شد تا در همه استان ها به استثناي تهران، فعاليت اداري، صبح ها با يك ساعت تاخير شروع و در بعد از ظهر نيز يك ساعت و نيم زودتر خاتمه يابد. بر اساس بند ديگري از تصويب نامه هيات وزيران، ساعت شروع كار اداري در تهران نه (9) صبح و ساعت پايان كار چهارده (14) تعيين شد. هيات وزيران همچنين بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران را موظف كرد تا ساعت فعاليت بانكها را به گونه اي تنظيم كند كه اغاز آن حداقل سي(30)دقيقه قبل از شروع به كار ادارات و سازمانها باشد. وزارت آموزش و پرورش نيز از سوي هيات وزيران مكلف شد تا ساعت فعاليت مدارس را به گونه اي تنظيم نمايد كه آغاز كار مدارس حداقل سي(30)دقيقه قبل از شروع به كار ادارات و سازمانها باشد. همچنين با تصميم هيات وزيران هرگونه فعاليت فوق برنامه در ماه مبارك رمضان بايد قبل يا بعد از پايان ساعت كار انجام شود. بر اين اساس اياب و ذهاب كاركنان بايد به طوري برنامه ريزي و تنظيم شود كه راس ساعت مقرر در محل كار حضور داشته و در پايان راس ساعت معين محل كار خود را ترك نمايند. قانون اساسي به لحاظ تنظيم ساعات كار تكليفي براي دولت تعيين كرده است كه براساس ان ساعت كار بايد به گونه اي باشد كه هرفرد علاوه بر تلاش شغلي فرصت خودسازي معنوي هم داشته باشد.

مجريان انتخابات وارد التهابات انتخاباتي نشوند

گروه سياسي: مدير كل دفتر انتخابات وزارت كشور در نخستين همايش مجريان انتخابات براي دوره دهم رياست جمهوري بر ضرورت پرهيز مجريان از ورود به فضاي ملتهب انتخابات و برطرف ساختن ضعف در پاسخگويي به شبهات و اتهامات تاكيد كرد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، علي اصغر شريفي راد در اولين همايش انتخابات دوره دهم رياست جمهوري در محل استانداري تهران فضاي آرام براي برگزاري انتخابات را ضروري دانست و گفت : عده اي مي خواهند فضا را ملتهب كنند اما مجريان انتخابات بايد از ورود به فضاي ملتهب پرهيز كنند. وي با اشاره به ضرورت بررسي نقاط قوت و ضعف انتخابات گذشته خاطرنشان كرد : در برگزاري انتخابات بايد ضعف در پاسخگويي به شبهات و اتهامات را برطرف كنيم تا افكار عمومي بصورت شفاف در جريان روند انتخابات باشند.صفرعلي براتلو معاون سياسي، اجتماعي استانداري تهران نيز در اين همايش خطاب به مجريان انتخابات گفت : اخبار انتخابات را به طور دائم بررسي كنيد اما مراقب باشيد كه تبليغات زودهنگام انتخاباتي برخي شما را از خدمت رساني به مردم غافل نكند. وي تاكيد كرد : وظيفه ما تحقق برنامه هاي دولت كه همان اهداف و خواسته هاي حضرت امام (ره ) و مقام معظم رهبري در برقراري عدالت محسوب مي شود است. براتلو ادامه داد : نبايد به شعار ارزشي دولت، نگاه حزبي و جناحي داشته باشيم و بايد براي تحقق شعار دولت خدمتگزار، ساده زيستي را سرلوحه فعاليتهاي خود قرار دهيم.

برگزاري چهارمين اجلاس خبرگان در5 شهريور

گروه سياسي: چهارمين اجلاس رسمي چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري، روزهاي پنجم و ششم شهريور ماه در محل سابق مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري با برگزاري نخستين اجلاس رسمي خود در اسفند ماه سال 85 آغاز به كار كرد و دومين و سومين اجلاس رسمي اين مجلس طي روزهاي پنجم و ششم شهريور و اسفند ماه سال 86 برگزار شد. چهارمين اجلاس رسمي دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري صبح روز سه شنبه پنجم شهريور ماه، با سخنراني آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس خبرگان آغاز به كار كرده و خبرگان ملت طي نشستي 2 روزه، درباره آخرين تحولات مهم داخلي و خارجي بحث و تبادل نظر خواهند كرد. اين دوره اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري نيز همچون ادوار گذشته، ميهمان ويژه خواهد داشت كه انتخاب او از ميان مسئولان نظام براي سخنراني بر عهده كميسيون سياسي مجلس است و در ادامه، جمعي از نمايندگان ملت هر يك به مدت 10 دقيقه نطق پيش از دستور خواهند داشت. در اجلاسيه هاي رسمي مجلس خبرگان رهبري علاوه بر پيگيري مصوبات گذشته، دستور جلساتي بر اساس وظايف ذاتي مجلس مذكور تعيين و بررسي مي شود و گروهي نيز مسئوليت تدوين و تصويب بيانيه پاياني اجلاسيه را عهده دار خواهند شد كه اين بيانيه، دربرگيرنده مسائل روز داخلي و بين المللي است.همچنين در چهارمين اجلاس رسمي دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري، مراسم تحليف آيت الله محمدرضا مهدوي كني، آيت الله سيد مجتبي طاهري، آيت الله علي اسلامي، آيت الله هاشم هاشم زاده هريسي نمايندگان تهران، ايلام، قزوين و آذربايجان شرقي كه در انتخابات مياندوره اي به عضويت اين مجلس درآمده اند، برگزار مي شود.

اكرمي: فقها تقلب در انتخابات را ممنوع كنند

گروه سياسي: سيدرضا اكرمي از سخنان اخير آيت ا... هاشمي رفسنجاني كه خواستار نظر فقهي علما و حوزه هاي علميه در خصوص مسائل سياسي به ويژه بحث رد صلاحيت ها، تقلب و تخلف در انتخابات شده بود، استقبال كرد.اين عضو جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با "ايلنا" با بيان اينكه فقهاي حوزه هاي علميه بايد در عرصه مسائل سياسي به اظهار نظر بپردازند، گفت: اگرچه تقلب در انتخابات، در قوانين موضوعه كشور، ممنوع است اما لازم است فقها نيز تقلب در انتخابات را ممنوع اعلام كرده و انتخاباتي را كه در آن تقلب شده است ، مخدوش بدانند.وي افزود : به اين ترتيب نامزدها از هواداران خود خواهند خواست تا به هيچ وجه وارد اين فاز نشوند.اكرمي از عبارت مصطلحي به نام "مسائل مستحدثه" در حوزه هاي علميه ياد كرد و توضيح داد: معمولا در مورد مسائل نو و جديد به نظرات فقهي احساس نياز مي شود. تا كنون اغلب اين موارد در خصوص مسائل شخصي و فردي مثل اجاره رحم زنان، ناباروري و پيوند يا فروش اعضا و در مسائل پزشكي بوده است. اما در حال حاضر آقاي هاشمي خواستار آن شده اند كه نظرات فقهي مراجع به سمت مسائل اجتماعي و سياسي پيش رود.وي با تاكيد بر لزوم ارائه چنين نظرات فقهي،ادامه داد: يكي از مواردي كه نيازمند نظرات فقهي علما در مسائل سياسي است بررسي اعتبار نامه نمايندگان است. چرا كه گاهي به واسطه يك سند اعتبارنامه نماينده اي زير سوال مي رود و نمايندگان نمي دانند در اينگونه موارد چگونه وارد عمل شوند كه حرمت شوراي نگهبان و وزارت كشور كه صلاحيت چنين نماينده اي را تاييد كرده است، حفظ شود.وي با بيان اينكه تا كنون چنين مسائلي در حكومت و نظام رخ نداده كه حكم آن مشخص باشد، اضافه كرد: در اينگونه موارد بايد به گونه اي عمل شود كه حيثيت هيچ كس زير سوال نرود و در عين حال به مسووليت هاي ديني و اجتماعي نيز عمل شود.

موسوي تبريزي:خاتمي كانديداي قطعي ما است

گروه سياسي: دبير كل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم گفت: سيدمحمد خاتمي در صورت ورود به عرصه انتخابات، قطعا كانديداي ما خواهد بود. سيدحسين موسوي تبريزي در گفت وگو با ايسنا، افزود: منتظر اعلام نظر خاتمي درباره نحوه ورود به انتخابات رياست جمهوري هستيم. اگر ايشان نيايد آن موقع در مورد افراد ديگر تصميم خواهيم گرفت. وي با بيان اين كه مجمع محققين و مدرسين در انتخابات شركت مي كند و با اصلاح طلبان هماهنگ است، اظهار كرد: ما در جمع دوستان اصلاح طلب خواهيم بود و با اكثريت آرا تصميم نهايي را خواهيم گرفت و نهايتا تابع تصميم جبهه اصلاحات هستيم.

دبيركل موتلفه: دو جناح به كانديداي واحد برسند

گروه سياسي: دبير كل حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه مصلحت هر دو جناح در اين است كه براي انتخابات آينده به اجماع برسند، تاكيد كرد: انتقاد از دولت الزاما به معناي تخطئه دولت نيست و انتقاد اصولگرايان را نه تنها مضر نمي دانم ، بلكه به ضرورت اين مسئله نيز قائل هستم . محمد نبي حبيبي در گفت وگو با مهر در مورد آرايش نيروهاي سياسي در انتخابات دهم رياست جمهوري با بيان اينكه ماهيت انتخابات رياست جمهوري با ماهيت انتخابات شوراها و مجلس متفاوت است، اظهار داشت: بر اين اساس آرايش نيروهاي سياسي در هر يك از دوره هاي انتخاباتي متفاوت است.وي با بيان اينكه در هر انتخاباتي دو جناح عمده رقيب در كشور داريم، توضيح داد: يك جناح كه گروه هاي دوم خردادي در آن جمع اند و يك گروهي كه شامل نيروهاي اصولگرا هستند و دسته ديگر افرادي هستند كه در عين اثر گذاري وابسته به هيچ يك از دو جناح مذكور نيستند و به علت آنكه تصور مي كنند راي آوري در انتخابات دارند به عنوان نامزد حضور پيدا مي كنند.حبيبي با بيان اينكه مصلحت هر دو جناح عمده كشور دراين است كه به نامزدي واحد براي انتخابات برسند، تصريح كرد: تعدد نامزدها در هر يك از اين جناح ها موجب پايين آمدن و يا كم شدن احتمال پيروزي آنها خواهد بود، بر همين اساس ما در جناح اصولگرا سعي داريم با استفاده از همه ظرفيت هاي موتلفه به اين وحدت دست يابيم.دبيركل موتلفه اسلامي درعين حال گفت: اگرتا اين مدت گروه هاي اصولگرا به جمع بندي نرسند، فرصت فعاليت و معرفي نامزدها بسيار كوتاه خواهد بود و طبيعتا عدم توفيق در معرفي نامزد به صورت كامل را به دنبال خواهد داشت.عضو كميته استانهاي جبهه پيروان خط امام و رهبري در مورد افزايش انتقادات اصولگرايان از دولت نهم و احتمال جدا شدن طيف دولتي جبهه متحد از جمع اصولگرايان براي انتخابات آينده، تصريح كرد: معتقدم انتقاد از دولت الزاما به معناي تخطئه دولت نيست و انتقاد اصولگرايان را نه تنها مضر نمي دانم ، بلكه به ضرورت اين مسئله نيز قائل هستم.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن