تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816620552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهايي از راديو


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خبرهايي از راديو
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

***راديو تهران

*تكليف يارانه برق در صبح تهران

برنامه زنده صبح تهران صداي پايتخت تكليف حذف يارانه برق را روشن مي كند.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي اين شبكه: با توجه به حذف يارانه برق و افزايش قيمت هر كيلو وات آن از پاييز امسال صبح تهران در نظر دارد در گفتگوي تلفني زنده با اشكپور مدير روابط عمومي اداره برق استان تهران خاموشي برق و پس از آن افزايش قيمت آن را همزمان با حذف يارانه بررسي كند.

همچنين پرتو زاده رئيس امور اصناف نيز از نمايشگاه پاييزه كه همزمان با بازگشايي مدارس برگزار مي شود اطلاع رساني خواهد كرد.گفتني است:مرور اخبار اجتماعي ورزشي از ديگر آيتمهاي صبح تهران است كه از ساعت ‌٧ تا ‌٨:30 با اجراي يوسف رحيمي و تهيه كنندگي احمد برمر پخش مي شود.

*مشكلات زوجين در مشاور محكمه

مشاور محكمه كه اين هفته موضوع خود را به مشكلات زوجين پس از ازدواج اختصاص داده است فردا با حضور فريدون امير آبادي قاضي دادگاه تجديد نظر استان تهران ضمن پاسخگويي به سوالات تلفني مردم به جمع بندي اين موضوع مي‌پردازد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، ساعت ‌١١ به مدت ‌٣٠ دقيقه شنونده مشاور محكمه با سردبيري هومن عرب شيرازي خواهيد بود.

*اخلاق ورزشكاران دربحث روز

رعايت اخلاق در باشگاههاي فرهنگي ورزشي در برنامه چالشي بحث روز مورد بررسي قرار مي گيرد.

محمد سيانكي سردبير مباحث ورزشي شبكه در توضيح اين خبر گفت: با توجه به اخبار گوناگوني كه از ظاهر ورزشكاران و برخورد آنان با تماشاچيان و خبرنگاران منتشر شد ما در نظر داريم با طرح اين مسئله چگونگي نوع آرايش ورزشكاران كه در بازهاي ملي و بين المللي ظاهر مي شود و همچنين برخوردهاي آنان با تماشاچيان، خبرنگاران و به خصوص رقيبان خود نيز مورد بررسي قرار ميگيرد.

در ادامه وي با تاكيد بر اينكه ما بيشتر فوتباليستها را مد نظر داريم افزود: افشين قطبي سرمربي تيم ملي، دكتر صدر كارشناس مسائل هنر وزرشي و حجت السلام عليپور معاون فرهنگي فدراسيون فوتبال مهمان اين برنامه خواهندبود. گفتني است: بحث روز با اجراي اين سردبير ساعت‌١٣:30 به روي آنتن مي رود.

*سلام همسايه به ورامين مي رود

برنامه راديويي سلام همسايه كه به مشكلات حاشيه نشينان تهراني مي پردازد امروز به صورت زنده از شهرستان ورامين پخش مي شود.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي شبكه راديويي تهران : موضوع اين برنامه با توجه به نزديك شدن ماه مبارك رمضان از توزيع ارزاق و مايحتاج در شهرستانهاي اطراف تهران مي گويد كه امروز فرماندار و مسئولان اجرايي شهرستان ورامين مهمانان اين برنامه خواهندبود.

گفتني است: سلام همسايه ساعت ‌١٥ به مدت يك ساعت با اجراي اكبر ياري و تهيه كنندگي هادي ماهر به روي آنتن مي رود.

*شبهاي تابستان در پارك اكو زيستي سبز

شبهاي تابستان در اين روز با مستقر شدن در پارك اكو زيستي سبز واقع در سعادت آباد ميزبان دو هنرمند خواهد بود.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي اين شبكه : شبهاي تابستان كه با اجراي هومن حاج عبدالهي پخش مي شود ضمن گفتگو با بهنوش بختياري بازيگر نقشهاي طنز تلويزيوني، ميزبان احمد نائيني خواننده جوان نيز مي باشد.

اين گزارش مي افزايد: آيتمهاي نمايشي نه نه بلقيس با هنرمندي نازنين مهيمني ، پرده خواني از روي عكسهاي تهيه شده توسط علي نوبخت و برگزاري مسابقه با حضار ساعت ‌٢١ تا ‌٢٢:30 با تهيه كنندگي و سردبيري صادق داوري فر به روي آنتن مي رود .

*** راديو گفت وگو

*ترجمه اشعار طنز در گفت و گو با رضي هيرمندي

طنز كودك و مشكلات ترجمه گفتارهاي طنزآميز در برنامه طنز گفتار راديو گفت وگو سه شنبه ‌٢٩ مرداد ماه ساعت ‌٢٣ بررسي مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سردبير برنامه طنزگفتار گفت: در دومين بخش اين برنامه با حضور رضي هيرمندي ، مترجم و پژوهشگر طنز در ايران، تئوري هاي ترجمه و مشكلات آن تحليل و ارزيابي مي شود.

حميدرضا فرجامي با اشاره به اين مطلب كه هيرمندي در كارنامه خود ترجمه كتابهايي نظير شل سيلور استاين، دكتر زئوس و فرهنگ شيطان را دارد ، تصريح كرد: ترجمه كتاب " گام به گام با آقاي گام"، از ديگر فعاليت هاي اين طنز پژوه است.

*بررسي پديده خورشيد گرفتگي در "دنياي نو"

خورشيد گرفتگي زماني رخ مي دهد كه سايه ماه روي سطح زمين مي افتد، يعني در واقع ماه بين زمين و خورشيد قرار گرفته و به نوعي اين پديده اختفاي خورشيد توسط ماه است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سردبير برنامه دنياي نو گفت: در اين برنامه پديده خورشيد گرفتگي، علل ايجاد، مدت زمان و احتمال شكل گيري آن در طول يك سال مورد بررسي قرار مي گيرد.

رويا غندالي با اشاره به اين مطلب كه هر سال امكان چهار خورشيد گرفتگي وجود دارد، اظهار داشت: تفاوت ميان خورشيد گرفتگي هاي كلي و جزئي، نسبت اندازه اي ماه و خوشيد در خورشيد گرفتگي حلقوي و مدت زمان‌هاي بيشترين خورشيدگرفتگي از ديگر بخش هاي برنامه دنياي نو است.

علاقه‌مندان به اين برنامه مي‌توانند آن را ساعت ‌١٩.30 روز سه شنبه ‌٢٩ مرداد از شبكه راديويي گفت و گو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

*بازار كم رونق روشنفكري در ايران

چند سالي است تب وتاب مباحث روشنفكري و تفكرات انتزاعي و تجريدي در جامعه به شدت فرو كش كرده است . و همين مساله اسباب نگراني خاطر بسياري از صاحب نظران علوم اجتما عي و انساني را فراهم ساخته است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سردبير برنامه مناظره گفت: روگرداني جامعه از مباحث انتزاعي ؛ انسداد سياسي و فرهنگي ؛ بي توجهي دولت نهم به مباحث فكري و نظري ؛ كم كاري روشنفكران و ... از محورهاي اين برنامه مناظره است كه فارغ از صدق و كذب انها بررسي مي شوند .

امير دبيري مهر اظهار كرد: دكتر احمد نقيب زاده استاد تمام علوم سياسي در دانشگاه تهران و دكتر هادي خانيكي استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي از كارشناسان اين برنامه جهت بررسي دلايل كم رونقي بازار فكر وانديشه و نظريه پردازي در ‌١٠٠ سال اخير ايران هستند.

وي افزود: آسيب‌هاي روشنفكري، تفاوت روشنفكرو متخصص و متفكر، مخاطبان روشنفكران ايراني، نشانه هاي روشنفكري در ايران امروز و زمانه حاضر، چرايي كسا د بازار روشنفكري در مقاطعي از تاريخ و راههاي برون رفت از ان و نياز ما به جريانات روشنفكري از ديگر بخش هاي اين برنامه است.

علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را از راديو گفت و گو ، سه شنبه ‌٢٩ مرداد ماه ساعل ‌٢١ بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

*فلسفه هنر اسلامي تبيين مي شود

با حضور نير طهوري، ماهيت و فلسفه هنر اسلامي در برنامه سوفيا راديو گفتگو چهارشنبه ‌٣٠ مرداد ماه ساعت ‌٢١ تبيين مي شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سردبير برنامه سوفيا گفت: « فلسفه هنر اسلامي» در ايران عمدتا با نام‌هاي خاص گره خورده است؛ مباحث پيرامون فلسفه هنر اسلامي، بيشتر در سطح انتزاعيات مفهومي طرح مي‌شد و كمتر امكان داشت اثر هنري ايراني‌اي مورد بحث و فحص فلسفي قرار گيرد. در اين ميان اما هميشه دغدغه مسئولان فرهنگي و متفكران مسلمان، ضرورتي به نام «هنر اسلامي» را گوشزد مي‌كرد.

منوچهر دين پرست اظهار كرد: هنر اسلامي يا هنرهاي مسلمانان به بخشي از هنر اطلاق مي‌شود كه در جامعه مسلمانان (و نه لزوماً مسلمانان) تحت تأثير فرهنگ اسلامي بوجود آمده است.

وي افزود: وقتي به هنر تعبير اسلامي اطلاق مي‌شود به اقوامي اشاره مي‌كند كه زير نظر حكام مسلمان مي‌زيسته‌اند و يا در فرهنگ‌ها و جوامعي زندگي مي‌كرده‌اند كه به شدت متأثر از ويژگي‌هاي خاص حيات و انديشه اسلامي بوده‌اند.

دين پرست تصريح كرد: ظهور هنر اسلامي از دل دين و دولت جديد به تدريج و گام به گام با سنت‌هايي نبود كه در مناطق گشوده شده وجود داشت، بلكه روند آن شتاب آميز و همچون ظهور خود دين و دولت اسلامي، ناگهاني بود؛ زيرا همه آنچه بر شكل گيري و تزئين عمارات صدر اسلامي تأثير گذاشت خاص مسلمانان بود و اين تأثيرات در خدمت اهدافي قرار گرفت كه در پيش از اسلام بدان شكل و صورت وجود نداشت.

* اقتصاد تبليغات در دنياي تبليغات

مفهوم اقتصاد رسانه به چه معنا است؟ اين مفهوم همان اندازه كه در رسانه هاي بخش خصوصي اهميت دارد آيا در رسانه هاي بخش دولتي نيز مهم و برجسته انگاشته مي شود ؟

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سردبير برنامه دنياي تبليغات گفت: در اين برنامه با حضور محمد بلوريان تهراني، استاد دانشگاه صدا و سيما و كارشناس مسائل تبليغات، اقتصاد رسانه مورد تحليل و ارزيابي قرار مي گيرد.

احمد عسكري با طرح ارتباط دوسويه ميان اقتصاد و تبليغات اظهار داشت: ميزان ارتباط و نقش اقتصادي تبليغات در رسانه ها از جمله مباحثي است كه در اين برنامه مطرح مي شود.

وي افزود: جايگاه مقاسيه اي تبليغات در رسانه هاي چاپي، راديويي، تلويزيوني و آنلاين ايراني، دلايل رشد محدود نشريات فارسي زبان و جايگاه حمايت ها و سوبسيدهاي دولتي در بخش نشريات جهت پر كردن خلا ناشي از ضعف تبليغات از موضوعات اين برنامه در گفت و گو با محمد بلوريان تهراني است.

عسكري خاطرنشان كرد: تاثير نظام سالم و پوياي اقتصادي و رشد چرخه اقتصادي بر تبليغات و عادلانه بودن وضعيت توزيع و واگذاري آگهي هاي دولتي در روزنامه ها و نشريات فارسي زبان از ديگر مباحثي است كه در برنامه دنياي تبليغات مورد بررسي قرار مي گيرد.علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را ساعت ‌٢٣ روز چهارشنبه ‌٣٠ مرداد ماه از راديو گفت و گو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

*** راديو سلامت

*هنر در عرصه سلامت : عنوان برنامه اي است از گروه عصر گاهي راديو سلامت كه به تاثير هنر اعم از تلويزيون ، تئاتر ، تجسمي، موسيقي و ...برسلامت روان مي پردازد . اين برنامه با كارشناسان هنري و هنرمندان به گفتگو نشسته و همچنين اخبار و مشاوره هاي روانشناسي و گزارشهاي ميداني را پخش مي‌كند.

برنامه هنر در عرصه سلامت فردا ساعت ‌١٥ تا ‌١٦ پخش مي شود .

*كيميا:عنوان برنامه اي است از راديو سلامت كه به داروهاي تك نسخه اي مي‌پردازد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، اين با برنامه با هدف اطلاع رساني ، بستر سازي كاهش مصرف و مصرف داروهايي كه نياز به مشورت با پزشك دارند يا ندارند تهيه شده است . اين برنامه ساعت هر روز به جز جمعه ها ساعت ‌٦/٤٥ پخش مي‌شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن