تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815437492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهيه برنامه براي كاهش اثرات خشكسالي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تهيه برنامه براي كاهش اثرات خشكسالي
مدير كل برنامه ريزي كلان آب و آبفاي وزارت نيرو گفت: برنامه اي را براي كاهش تنش ها و اثرات خشكسالي بر مردم و صنايع با استفاده از حداكثر توان مديريتي تهيه كرده ام.
عليرضا دائمي مدير كل برنامه ريزي كلان آب و آبفاي وزارت نيرو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به كاهش 50 درصدي منابع آب كشور افزود: با اين وجود برنامه ريزي ها مشكلي در تامين آب شرب نداشتيم و در شهرهاي بزرگ سهميه بندي آب انجام نشد.

وي با بيان اينكه بيشترين مشكل در بخش كشاورزي، استفاده از آب هاي سطحي است ادامه داد: كاهش بارندگي ها،‌كاهش سطح زير كشت و توليد را به همراه داشت است.

وي پديده خشكسالي را پديده اي مستمر براي كشور عنوان كرد و گفت: برنامه اي بلند مدت براي كاهش تنش هاي خشكسالي بر مردم و صنايع با استفاده از حداكثر توان مديريتي توصيه شده است.

دائمي با اشاره به تكميل شدن 60-50 درصدي ظرفيت هاي آبي كشور افزود: توسعه منابع كشور با تاسيسات بزرگ 2 دهه اخير سرعت يافته، اما براي تكميل اين طرح ها 40 هزار ميليارد تومان بودجه نياز است.

وي متغيير الگوي مصرف با استفاده از فرهنگسازي بدون جيره بندي را از مهمترين راه كارهاي سازگاري با خشكسالي برشمرد و تصريح كرد: مديريت نوع مصرف و مصرف بهينه از منابع طبيعي از مهمترين برنامه ها براي مقابله با اين پديده است.

وي بهينه سازي سازه اي و خطوط انتقال را از ديگر برنامه ها عنوان كرد و گفت: با استفاده از برنامه هاي مديريتي در كنار اين مجموعه ها مي توان با حوادث غيرمترقبه نظير خشكسالي هاي شديد سيل، به راحتي مقابله كرد.

وي با بيان اينكه سالانه همگام با افزايش جمعيت و شدت گرماي هوا 2-1 درصد ميزان مصرف آب افزايش مي يافت خاطر نشان كرد: در سال جاري اين ميزان در برخي مناطق تا 10 درصد كاهش يافته است./ط
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن